Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 23:10
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
wat is anime nou precies?
een prachtige uitleg van wat anime is kan je hier vinden.

Wat betekend het als een anime 'gelicenced' is en waar kan ik zien welke dat zijn?
De duidelijkste uitleg van licencing kan je hier vinden.
Welke series er gelicenced zijn kan je hier vinden.

Welke series zijn het kijken waard nu?
Van de series die nu worden uitgezonden zijn deze het populairst:
Bleach
Naruto
One Piece
Black Cat (op moment van schrijven net 3 eps bezig)
Mai-Otome (vervolg? op Mai-HiME)



voor meer aanbevelingen kan je et best ff in et topic vragen...dat gaat snellen over het algemeen...hier 300 titels neerzetten is nutteloos.

Welke 'fansubbers' moet ik hebben?
Welke fansub je kijkt is vaak iets van smaak. De een vind 'speedsubbers' prima om te kijken, en andere vinden 'quality subbers' de enige manier om een serie te kijken.
speedsubbers? qualitysubbers?
Speedsubbers zijn groupen die vaak tussen 24 en 48 uur een aflevering ondertiteld uitbrengen. Dit heeft natuurlijk over het algemeen het voordeel dat je elke week op een vaste dag een aflevering kan kijken. Het nadeel is dat het vaak een haastklus is, wat resulteert in onnauwkeureige ondertitelingen, slechte(re) audio en een vaak inferieure beeldkwaliteit dan die van de quality subbers.
Quality subbers zijn groepen die een aflevering zo goed mogelijk willen maken en vaak dus niet binnen 48 uur een aflevering afhebben. Het voordeel is dat je van de betere groupen verzekerd kan zijn van goede audio en videokwaliteit en nauwkeurige ondertitels. Het nadeel van quality subbers is natuurlijk dat je soms (wat) langer moet wachten op een aflevering...soms krijg je elke week je 'fix', maar als je pech hebt moet je een paar weken tot zelfs maanden wachten op een aflevering.

Welke groepen zijn er?
Er zijn héél veel groupen die fansubben, maar dit zijn de bekendste:
animeOne -> www.gotwoot.net
ANBU -> www.anbudom.net -> ze lijken op moment van typen redelijk dood, maar miss. komt dat door de vakantie.
Anime-Keep -> www.animekeep.org
Anime-Kraze -> www.animekraze.org
Inuyasha 4ever -> www.iy4ever.net
Lunar -> www.lunaranime.org
Mahou -> www.mahou.org
Shinsen Subs -> www.shinsen-subs.org
Static Subs -> www.static-subs.com
Triad -> www.the-triad.org

Sites die vrijwel alle nieuwe releases hebben:
Animesuki -> www.animesuki.com
Tokyotosho -> www.tokyotosho.com

Site met volledige series(moet registreren+sharen):
Boxtorrents -> www.boxtorrents.com

Sites met DVD-rips:
KickAssAnime -> http://kaa.animeconnection.net/torrentpage/
Anime-4ever -> www.anime4ever.org

Een complete lijst met fansubbers is te vinden op Animesuki.
-------------

als er ondertussen aanvullingen zijn op de beginpost dan hoor ik het graag..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 23:13.
Advertentie
Oud 30-10-2005, 23:18
Baka-san
Baka-san is offline
overigens de anime community op het internet is best te verwaarlozen in vergelijking met de doelgroep die de amerikaanse industrie op oogt. Ik denk wat dat betreft de community geen echte schade toedoet aan de amerikaanse anime industrie. ze zullen denk ik vooral uit voorzorg nemen voor wanneer dvds van anime onder het grote publiek goed verkopen. dus in dat opzicht heb ik niet echt de behoefte dat anime bekend wordt onder mainstreampubliek, dus dat tmf gedoe mogen ze beperkt houden van mij.
zoals je dus nu ziet bij films van hollywood enzo was vroeger nog vrij onbekend hoe je ze via het internet kon binnenhalen nu kunnen dus de meeste binnen handbereik (buurman, familie enzo) even een copietje lenen/kopen en daarnaast heb je ook nog van die bekende downloadprog zoals KaZaa. En dat gaat dan meestal ook om bekende films enzo niet een of vage arthouse half-docu drama cultfilm.

ik las trouwens op n ander forum dat cowboy bebop gewoon met de Japanse voice acting wordt uitgezonden! (maar ik gok dat ze het toch beter in het engels moeten uitzenden, afgezien van de bekende slechte engelse dubs heeft cowboy bebop kwalitatief echt goede engelse stemmen)

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 00:09.
Oud 31-10-2005, 00:46
Verwijderd
Als ze nou ook nog eens wat seiyuu muziek zouden uitzenden op de radio
Oud 31-10-2005, 00:56
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
een JPOP zender lijkt me ook wel chill
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 31-10-2005, 00:56
Verwijderd
En om de discussie maar even voort te zetten

Citaat:
Baka-san schreef:
Volgens mij was de Japanse industrie niet zo blij mee met fansubbers, de raw versies die op internet verschijnen/verschenen zijn ook in Japan zelf bekend. Maar lijkt me toch Japanse industrie wel een winstkenmerkt hanteert. (?)
Overigens denk ik wel dat license die aangekocht worden door amerikaanse bedrijven afhankelijk zijn van de populariteit en evt. op hun doelgroep (amerikanen) kan afgestemd worden. Maar de populariteit hangt dus vaak af van fansubbers en het download hits. Dus indirect zorgen fansubs dat de waarde van licenses ''meestal'' vergroten (of kleiner maar verwacht ik niet dat fansubbers animes verpesten), dat komt alleen maar ten goede voor de Japanse industrie. Daarnaast heb je natuurlijk meer bekendheid, wat zorgt voor meer interesse van amerikaanse bedrijven. Des te reden meer om fansubs te blijven kijken, voor mij iig ik hou van japan.
Zoiezo het argument dat als je fansubs kijkt geen orginele dvds koopt en daarmee de (amerikaanse) industrie schaadt en dat het gevolgen heeft voor de anime gebeuren klopt dus niet. Hoe meer fansubs gekeken worden hoe meer interesse van Amerikaanse bedrijven om licenses van die en die te kopen, des te meer inkomen voor de japanse industrie en steun je dus indirect de anime scene. en de amerikanen verliezen..
De Japanse industrie heeft echt geen bezwaar tegen fansubbing. Dat zie je wel aan het feit dat er geen (juridische) actie ondernomen wordt tegen fansubbers, terwijl dat wel mogelijk is. Het is misschien wel een auteursrechtinbreuk, strikt genomen, maar omdat de industrie er geen schade van ondervindt ondernemen ze geen actie.

Ik moet je wel gelijk geven dat naarmate een serie populairder is als fansub, dat wel een indicatie kan zijn dat de serie succesvoller zal zijn als hij daadwerkelijk gelicensed en uitgebracht wordt in Europa/Amerika. Maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn, ik denk namelijk dat er vrij veel kijkers van fansubs zijn die helemaal geen behoefte hebben aan gedubte versie. Het zijn dus geen overlappende markten.

Jij zegt 'hoe meer licensing door Amerikaanse bedrijven, hoe meer steun voor de Japanse industrie'. Dat is natuurlijk waar - hoe meer licensing, hoe meer geld. Maar het is niet strikt noodzakelijk dat er gelicensed wordt. De Japanse markt is namelijk groot genoeg om puur op reclame alleen al een serie rendabel te maken. Er zijn dan zat series die in Japan superpopulair zijn geworden, maar die het in de VS nooit zouden halen. Gewoon omdat de smaak tussen die landen afwijkt. Andersom zijn er series die in Japan maar middelmatig scoorden maar die toch gelicensed zijn, omdat de Amerikaanse licensor verwacht dat ze in de VS wél scoren.

As for me - ik hou van anime in het bijzonder en Japan in het algemeen. Ik heb geen behoefte aan dubs, als het kon zou ik raws kijken, maar helaas is mijn Japans nog niet van dien aard dat ik dat kan (alleen het leren beheersen van het schrift kost me al tijdenlang vele uren per dag). Ik wil niet gehinderd worden door bemoeienis van Amerikaanse bedrijven als de Japanse industrie het zelf ook kan. Dat is een beetje mijn insteek.

En D@mien: おめでとう ございます (omedetou gozaimasu)
Oud 31-10-2005, 01:27
Baka-san
Baka-san is offline
Maar de kijkers die geen behoefte hebben voor een (engelse) dub dat is ook (vaak) niet de groep waar de amerikaanse industrie op doelt. Sterker nog, de doelgroep van de amerikaanse industrie prefereert engelse stemmen. Ik zie de anime community personen zoals jij en ik, soort van bemiddelaar tussen de Japanse en de amerikaanse industrie. En niet zozeer dat de 'undergroundse' anime community het 'westerse' publiek moet vertegenwoordigen.
En wat betreft het nemen van juridische acties tegen fansubbers zie ik ook niet zo gauw gebeuren maar dat heeft denk ik meer te maken met de uitvoerbaarheid ervan.
Maar idd er wonen genoeg koopzuchtige otaku's in Japan dus opzich hoeven ze daar niet zo veel zorgen over te maken. Daarnaast kan de markt zich uitbreiden tot merchandise en videospellen.
En tja dubs daar zit idd kwalitatief verschillen in maar ik denk het grote publiek hoort en wil liever engelse stemmen.
Ben zelf begonnen met kijken naar anime met japanse stemmen, dan is voor mijn beleving heel raar en naar om anime met engelse stemmen aan te horen, zijn slecht en/of verpesten heel de anime.
Oud 31-10-2005, 06:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2005 @ 01:56 :

En D@mien: おめでとう ございます (omedetou gozaimasu)
Domo, domo
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 31-10-2005, 10:43
Verwijderd
Overigens is het zo dat de meesten in Japan er geen bezwaar tegen hebben. Een paar maanden terug heeft animesuki er wel een paar niet-licensed series er af gehaald omdat de studio van die serie's er om vroeg. Nu boeide mij dat verder niet omdat ik die series toch niet keek en ze me toch al niet boeiend leken
Oud 31-10-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Baka-san schreef op 31-10-2005 @ 02:27 :
Maar de kijkers die geen behoefte hebben voor een (engelse) dub dat is ook (vaak) niet de groep waar de amerikaanse industrie op doelt. Sterker nog, de doelgroep van de amerikaanse industrie prefereert engelse stemmen. Ik zie de anime community personen zoals jij en ik, soort van bemiddelaar tussen de Japanse en de amerikaanse industrie. En niet zozeer dat de 'undergroundse' anime community het 'westerse' publiek moet vertegenwoordigen.
En wat betreft het nemen van juridische acties tegen fansubbers zie ik ook niet zo gauw gebeuren maar dat heeft denk ik meer te maken met de uitvoerbaarheid ervan.
Maar idd er wonen genoeg koopzuchtige otaku's in Japan dus opzich hoeven ze daar niet zo veel zorgen over te maken. Daarnaast kan de markt zich uitbreiden tot merchandise en videospellen.
En tja dubs daar zit idd kwalitatief verschillen in maar ik denk het grote publiek hoort en wil liever engelse stemmen.
Ben zelf begonnen met kijken naar anime met japanse stemmen, dan is voor mijn beleving heel raar en naar om anime met engelse stemmen aan te horen, zijn slecht en/of verpesten heel de anime.
Juist. Ik wil niet dramatisch doen door te gaan mekkeren over anime als hoogstaande kunstvorm, maar het is toch wel zo dat de oorspronkelijke auteurs en producenten bepaalde seiyuu hebben gekozen bij hun karakters. Dan gaat het niet aan om die te vervangen met Engelse stemmen.

Sowieso, de Engelse stemmen zijn vaak zo 'raar', zo lomp, zo overdreven. Maar dat komt doordat in Amerika animatie/cartoons echt een 'kindergenre' zijn. Ik had daar laatst met mijn broer een heel lange discussie over en we kwamen tot de conclusie dat kinderen/jongvolwassenen in Japan gewoon 'volwassener' dingen op tv te zien krijgen dan Amerikanen.

Alle anime die wij kijken is destijds gewoon uitgezonden op zenders als BS-1 of TV Tokyo, hoe vet moet je je voorstellen dat in Amerika een episch verhaal als Chrno Crusade zou worden uitgezonden, of Bebop, of Fullmetal Alchemist. Nee, het westen moet het doen met mind-numbing shit zoals Bewitched, Friends, noem maar op - nota bene Friends is bedoeld (want gaat over) dertigers, terwijl dat echt appelleert aan het intellect van hooguit een kind van zes. Over Amerikaanse animatie zullen we het maar niet eens hebben want dat is helemaal om te huilen.

De Amerikaanse industrie mikt inderdaad op mensen die het liefst een Engelse dub zien. Blijkbaar zijn die faggots nog te lui om hun eigen taal in schrift te lezen, maar moet het ze echt in spraak voorgekauwd worden (ik heb nooit begrepen waarom Amerika niet gewoon Japanse spraak met Engelse ondertitels bekijkt). Maarja, dat is hetzelfde als Duitsers in Amerikaanse WO II-films: die spreken ook allemaal Engels met een fout Allo Allo-accent

Mijn insteek is laat de fansubbers met rust maar pak de 'dual audio'-rippers aan. Dat is duidelijk een groffe inbreuk op het auteursrecht, en het gaat om materiaal dat bedoeld is voor die markt (de Amerikaanse). Maar fansubbed tv-rips met alleen Japanse spraak, ffs...zo flauw. (En dan hebben we het nog niet eens over de achterlijke prijzen die men vraagt. Inuyasha heeft 167 afleveringen en verschijnt op DVD's met 3 of 4 afleveringen die vaak 24,95 dollar kosten - moeten we dan serieus meer dan duizend dollar uitgeven aan één serie? You gotta be shitting me )
Oud 31-10-2005, 12:42
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
En waar gaat Black Cat over?
Oud 31-10-2005, 12:46
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
een JPOP zender lijkt me ook wel chill
Graag, zeker in combinatie met J-rock.
Ben op het moment nogal verslaafd aan Triptych van Siam Shade en dat heb ik niet vaak met een instrumentaal nummer. ^^

Citaat:
Maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn, ik denk namelijk dat er vrij veel kijkers van fansubs zijn die helemaal geen behoefte hebben aan gedubte versie. Het zijn dus geen overlappende markten.
Iedere fatsoenlijke dvd heeft gewoon de subs erop staan, met de originele stemmen. De ondertiteling hoeft ook niet waardeloos te zijn. Hoe het in de VS zit, durf ik niet te zeggen, maar ik ken genoeg mensen die anime origineel kopen en alleen de subs bekijken.
Als je de fandubs niet meer van internet kunt halen, moet je de dvd's wel kopen, dus zo lang fansubs op internet te vinden zijn, bezetten ze wel dezelfde markt. Maar de mensen die dingen origineel kopen, doen het puur om het hebben en zijn vaak heel selectief in het kopen van dvd`s. Iemand zal niet snel een onbekende serie gaan kopen, dus in die zin stimuleren fansubs de verkoop wel. Maar op het moment dat er gelicend is, kun je ook de dvd`s kopen ipv gratis verder kijken, dus dan zit het elkaar wel in de weg. Fansubs zijn alleen zo veel makkelijker en (vooral) goedkoper.
Maar 3 eps per dvd bizar weinig is en gewoon te duur. Slayers heeft gewoon 4 dvd's met in totaal 26 eps erop. Dus 6 of 7 eps per dvd. Dan praat je over 2 uur anime; dat is nog wel redelijk. Helaas doen ze dat niet overal.
Oud 31-10-2005, 15:00
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Rob schreef op 31-10-2005 @ 13:42 :
En waar gaat Black Cat over?
Wat ik er van gezien heb (2 eps) gaat het over een huurmoordenaar die superveel talent heeft enzo (een beetje Noir-achtig) hoe het helemaal in elkaar steekt weet ik nog niet, maar het schijnt de hit van het najaar te zijn..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 31-10-2005, 15:11
Verwijderd
Felicitaties @Damien

Denk je eens in bij dbz wat dat zou kosten. Die dvd's hebben ook maar vier eps. Nu zijn ze tegenwoordig ook vaak voor een appel en een ei te koop, maar toch is het nog erg duur.

Is slayers dan een beetje een interssante serie? Want misschien dat ik die dvd's dan wel haal als ze niet meer dan 25€ per stuk zijn. Puut om toch een beetje een signaal te geven van dat meer eps de verkoop helpt.
Oud 31-10-2005, 15:24
Verwijderd
Nouja, 'interessant' - Slayers is vooral heel lollig
Oud 31-10-2005, 15:32
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Het valt mij ook héél erg mee dat de DVDs van FMA 4-5 eps hebben..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 31-10-2005, 22:53
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Feli, Damien

Citaat:
Morridin schreef op 31-10-2005 @ 16:11 :

Is slayers dan een beetje een interssante serie? Want misschien dat ik die dvd's dan wel haal als ze niet meer dan 25€ per stuk zijn. Puut om toch een beetje een signaal te geven van dat meer eps de verkoop helpt.
Geen idee hoeveel ze zijn; ik had de boxen voor 60,- per stuk van een vriend over gekocht.
En Slayers is inderdaad vooral heel lollig. Actie, zwaardgevechten en magie (vooral magie) en veel humor. Karakterontwikkeling is minimaal, verhaal zelf zit goed genoeg in elkaar voor een dergelijke serie. Vind persoonlijk seizoen 2 de beste (Xellos ); ook omdat ik het verhaal daar nog best sterk in elkaar vind zitten. Maar met 1 beginnen is wel zo handig. Sterkste aan Slayers zijn gewoon de karakters en hoe ze met elkaar omgaan; Lina (egoistisch, hebberig, licht ontvlambaar en begaafd tovenares), Gourry (oerdom, maar goed zwaardvechter), Zelgadis (kalm, intelligent, golem) en Amelia (Sailormoon in het kwadraat; vooral irritant)
Een heel komische, lichtgewicht serie, die niet te voorspelbaar is en met veel actie.
Ik ben gewoon verliefd op de personages.

Ik snap alleen niet dat seizoen 3 de hoogste score heeft op animenfo. 2 is qua verhaal het sterkst en 1 heeft meer originaliteit.
Er zijn ook films van, maar die zijn zwaar onder de kwaliteit van de serie.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 22:55.
Oud 31-10-2005, 23:17
Verwijderd
Iemand eigenlijk ook Mahoraba: Heartful Days gezien? Echt geweldig, een soort schattige versie van Love Hina met kinderlijker getekende karakters, nóg krankzinnige huurders en drogere humor
Oud 01-11-2005, 00:29
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zit je eventjes 5 dagen in België is er gewoon een dikke discussie bezig, pff lees werk
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Ads door Google
Oud 01-11-2005, 01:24
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 00:17 :
Iemand eigenlijk ook Mahoraba: Heartful Days gezien? Echt geweldig, een soort schattige versie van Love Hina met kinderlijker getekende karakters, nóg krankzinnige huurders en drogere humor
sounds fun ga ik ook maar es downen dan
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 02-11-2005, 11:02
Verwijderd
Iemand Mushishi al gekeken? De eerste 2 afleveringen waren best goed. Doet denken aan Mononoke Hime qua omgeving, maar dan een stuk kalmer. Schijnbaar wil ook Katsuhiro Otomo een live-action film er van maken.
Oud 02-11-2005, 11:45
Verwijderd
Nog niet gezien, maar ik hou er niet zo van series te kijken als ik niet echt zeker weet of het wel doorgaat (dwz. straks is het vet en dan zit ik stuck bij ep 6 terwijl de subbers niet opschieten )
Oud 02-11-2005, 12:58
Verwijderd
Ja, in één ruk kijken is altijd een stuk leuker
Maar ik daar heb ik meestal alleen tijd voor in de vakantie, en als 't iedere week(nou ja, hopelijk iedere week) uitkomt dan volg ik 't ten minste netjes als ik even 20 minuten tijd heb.
Oud 02-11-2005, 14:21
Verwijderd
En EINDELIJK weer een aflevering van D.C.S.S. verdomme!!!
Oud 02-11-2005, 17:02
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 15:21 :
En EINDELIJK weer een aflevering van D.C.S.S. verdomme!!!
idd was ook mijn eerste reactie
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 02-11-2005, 17:03
Verwijderd
Net ff ep 3 van Mai Otome gekeken. Ik vind het best een leuke serie. En dat komt niet per se door de bekende "acteurs". De tekenstyl is gewoon mooi, leuke humor (om de 1 of andere reden vinden ik die gemoedsuitdrukkingen dmv haar erg komisch overkomen ), goede muziek en mooie actie.
Valt me wel al meteen op dat er volgens mij echt een lichte lesbi-erotische sfeer hangt, vooral nu ik die preview van de volgende ep heb gezien
Advertentie
Oud 02-11-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 02-11-2005 @ 18:03 :
Valt me wel al meteen op dat er volgens mij echt een lichte lesbi-erotische sfeer hangt, vooral nu ik die preview van de volgende ep heb gezien
Dat was in Mai Hime ook al zo
Oud 02-11-2005, 20:20
dannnay
Avatar van dannnay
dannnay is offline
De novels en manga's van Boogiepop worden eindelijk officieel naar 't Engels vertaald
__________________
U is for Unicorns that don't exist and A is for Assholes that do.
Oud 02-11-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 18:08 :
Dat was in Mai Hime ook al zo
Mja, toch een stuk minder erg als hier heb ik het idee
Oud 02-11-2005, 21:52
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
hmz...Negima(anime) is gelicenced..door FUNimation...hopelijk kan dan iemand komen met de DVD versies..die uncensored zijn en een hoger budget hebben....dus niet de horror van de TV-serie..
ik moet nogsteeds 23+ hebben...weet iemand waar ik die kan krijgen?

[edit] Ik lees dat AnCo em niet gedropped heeft..dus dat komt nog...[/edit]
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 22:03.
Oud 02-11-2005, 23:50
Verwijderd
NamelessAnime heeft 24-26 vertaald. Maar ik doe niet eens meer de moeite hem te downloaden of op AnimeCouncil te wachten. De anime van Negima zuigt gewoon zo hard, daar veranderen DVD-versies ook niets aan.
Oud 03-11-2005, 01:12
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 00:50 :
NamelessAnime heeft 24-26 vertaald. Maar ik doe niet eens meer de moeite hem te downloaden of op AnimeCouncil te wachten. De anime van Negima zuigt gewoon zo hard, daar veranderen DVD-versies ook niets aan.
Dat is waar...maar ik wil hem wel afkijken...ik haat et als ik een serie vlak voor et einde neit kan afkijken

btw: Shakugan no Shana =
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 03-11-2005, 09:48
Verwijderd
Mja, maar ik vond het bij ep 18 al kansloos worden eigenlijk, omdat je niet meer naar een verhaal kijkt, maar alleen nog maar naar de stukken die je mist (en die wel in de manga zitten)

Oud 03-11-2005, 17:12
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
joepie...weer 3 naruto eps uit van AonE...weet iemand bij welke ep de Mizuki-arc afloopt? Dan wacht ik die ep af en ga ik daarna stoppen met kijken tot april..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 03-11-2005, 18:45
Verwijderd
Hoe zit 't eigenlijk met trinity blood? Is die wel in zijn geheel vertaald door Shinsen-Subs of zijn ze pas bij 10 begonnen?
Oud 04-11-2005, 03:08
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 19:45 :
Hoe zit 't eigenlijk met trinity blood? Is die wel in zijn geheel vertaald door Shinsen-Subs of zijn ze pas bij 10 begonnen?
volges mij zijn ze bij 10 begonnen...ik kijk em van Mahou
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 04-11-2005, 07:22
Verwijderd
Mja, Mahou heeft al dik een maand er niks van gerealsed
Ads door Google
Oud 04-11-2005, 10:03
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
tsja...daar kan ik op dit moment nietecht nee zitten kep et nl nogal druk met school
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 04-11-2005, 11:24
Verwijderd
Bleach. <3

Zo, Ichigo is nu echt wel super stoer! Ik heb eindelijk 54 en 55 gekeken.
Oud 04-11-2005, 12:00
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
56 is net uit en die is ook super
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 05-11-2005, 20:12
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
D@mien schreef op 03-11-2005 @ 18:12 :
joepie...weer 3 naruto eps uit van AonE...weet iemand bij welke ep de Mizuki-arc afloopt? Dan wacht ik die ep af en ga ik daarna stoppen met kijken tot april..
147, dus. D'r is nu een of andere Scent Bug arc. =\ En die heb ik dus al niet meer gezien.
Oud 05-11-2005, 22:04
Verwijderd
Mja, dies ook al afgelopen Toen kwam er weeeeeer 1 dies ook al afgelopen. Toen een tussenep en nu weer een tussenep of nieuwe arc
Oud 06-11-2005, 01:35
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Rob schreef op 05-11-2005 @ 21:12 :
147, dus. D'r is nu een of andere Scent Bug arc. =\ En die heb ik dus al niet meer gezien.
dus in de dubbel ep 147-148 eindigt de een en begint de ander?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 06-11-2005, 01:47
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
D@mien schreef op 06-11-2005 @ 02:35 :
dus in de dubbel ep 147-148 eindigt de een en begint de ander?
Jah. In 147 versloegen ze hem, in 148 wordt ie ondervraagt (zonder resultaat) en krijgen ze de missie om die Scent Bug te zoeken. Dus ik denk wel dat de arc voorbij is.
Oud 06-11-2005, 09:06
Verwijderd
Oh, ik had nog vrijdag Cowboy Bebop gekeken op TMF. ZOals verwacht gooiden ze er een reclame halverwege door. Blijkbaar hebben ze ook niet eens op de serie gelet, want de serie zelf gaf altijd een mooi breekpunt voor reclame. Daar zaten ze 1-2 minuten voor .

Er zat gelukkig geen sms shit enzo in beeld alleen dat loze tmf logo. Gewoon Japans gesproken zoals vooraf gezegd, beeld leek wat gritty alsof het van een goedkope videoband afkwam, maar dat deerde verder niet. De ondertiteling zag er goed uit. Ik kan het of course niet vergelijken met de originele teksten, maar het zag er tenminste niet erg kinderlijk of heikneuterig uit.

Geen gecensureer voor zover ik wist. Niet dat censuur bepaald in Cowboy Bebop zou kunnen, maar bij sommige andere series (kuch DBZ) censureren ze zelfs het feit dat iemand's hoofd tot bloedens toe de grond in wordt gestampt. Bij CB zag je iig noet hoe een kogel door iemand hoofd ging, met bijbehorend shot van voren waar je door het gat naar de andere kant keek.

Het is dat ze er weer een (belachelijke lange) reclame in hadden gegooid anders was TMF best mooi bezig geweest imho. Anyhoe, ik blijf het denk ik wel volgen, kijken of ze later nog een serie willen proberen.
Oud 06-11-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 06-11-2005 @ 10:06 :
beeld leek wat gritty alsof het van een goedkope videoband afkwam, maar dat deerde verder niet.
Juh, de serie is eigenlijk ook al vrij 'oud' nu, en de dvd's zijn voor zover ik weet ongeveer van dezelfde beeldkwaliteit, zelfs bij die nieuwe Remix dvd's (helaas).
Oud 06-11-2005, 10:39
killerflight
killerflight is offline
Ah man allemaal saaie anime's.

Maar 1 anime moet je zien echt na 13 afleveringen huil je echt mee.


Saikano : The Ultimate Weapon


Het is een japanse anime en giga bekend en een van de beste.
Maximaal 13 afleveringen en ong 5 GB en dats ongeveer 12 uur.


Ik heb een vriend die er echt gek op is alles is Saikano dit en dat.
__________________
Damed boring vakantions here
Oud 06-11-2005, 12:47
Verwijderd
Hm, ik vond Saikano juist een echt mindere serie. Is ook de enige serie die ik niet helemaal heb uitgekeken, bij ep 9 was het zo tenenkrommend dat ik gewoon ben gestopt. Vooral omdat Shuu-chan zo'n ongelooflijke lul is. Ik heb dat ook geschreven in mijn review van Saikano op animenfo.com (nickname nare). Als de karakters niet sympathiek zijn dan kan ik niet kijken, en Chise is wel sympathiek maar die kerel niet. En dan houdt het voor mij op, als ik om de anderhalve minuut zin krijg om die gast op z'n face te beuken

Wil je echt een goed potje janken na dertien afleveringen dan moet je AIR TV kijken. Kanon is trouwens ook erg mooi (een soort bèta-AIR, heel grappig om te zien hoe die tekenstijl van Key/Visual Arts zich heeft ontwikkeld).
Oud 06-11-2005, 16:15
Type
Avatar van Type
Type is offline
Any news on the FMA flick?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 06-11-2005, 21:13
Verwijderd
Ik zie trouwens dat Kimi ga nozomu eien op 1 staat in de AnimeNFO top 200.
Oud 07-11-2005, 00:03
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2005 @ 13:47 :
Hm, ik vond Saikano juist een echt mindere serie. Is ook de enige serie die ik niet helemaal heb uitgekeken
Same here. Werd niet echt spannend; karakters niet zo interessant. Op zich wel spijt van, want ik ben benieuwd naar het einde waar iedereen altijd zo lyrisch over is. (Al lijkt hij me ook zeer voorspelbaar). Maar er zijn tig andere series die me beter lijken, dus ik betwijfel het of ik hem ooit af zie.

CB gemist. Op de bank in slaap gevallen, toen geen tijd om de video in te stellen vanwege training en toen heeft ons mam de verkeerde opgenomen
Zondag en woensdag blijkbaar herhaling, dus komt wel goed. ^^
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.