Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2013, 00:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik snap niet wat er goed gemaakt aan was. Het was oersaai. Er zat geen spanning in, alleen maar een stel mechs dat elkaar in minutenlang in elkaar sloeg. Dat heb je na 15 minuten toch wel gezien?
Kom kom, er was heus een verhaal. Clichématig en voorspelbaar, maar rap verteld en met meer momenten van spanning dan ik in lange tijd in dit genre ben tegengekomen. Met name het subplot van Newt hield me geboeid.

Citaat:
Ik vind hersens uitzetten ('verstand op nul') zo'n raar argument. Je wil toch wel geboeid worden met de actie die je ziet, ipv je kapot vervelen als een mindless zombie?
Ik vind dat ook een onzinnig argument.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Advertentie
Oud 02-08-2013, 10:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik bedoel het dan ook meer in de context van "ik ga nu een film kijken waarvan ik weet dat het een bewust 'clichefeest' qua plot is, en daar ga ik me niet aan storen". Suspension of disbelief is dan een betere term. Zo ga ik me bij bijvoorbeeld bij Avatar ook niet storen aan zaken zoals 'Unobtainium', James Cameron weet donders goed dat dat een bekende term is.

Overigens valt het best mee met de clichés in Pacific Rim. Voor een "Hollywoodfilm" dan. Een neger is de baas, er zit geen romantisch subplot in, er is een proactieve nerd die zijn mannetje staat, de Amerikaan wordt zowaar netjes op zijn plaats gewezen, het gros van de film speelt zich niet eens af in de VS, de vrouwelijke hoofdrolspeler maakt zowaar een ontwikkeling door en dient niet als eyecandy.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 02-08-2013 om 10:58.
Oud 02-08-2013, 12:06
Verwijderd
En die neger is ook nog eens niemand anders dan Stringer Bell
Oud 02-08-2013, 12:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Och, negers in autoriteitsposities is ook al lang een cliché, hoor. Als we Hollywood moeten geloven is zeventig procent van alle rechters zwart.

Verder had iedere tweede regel dialoog uit iedere andere legeractiefilm afkomstig kunnen zijn.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-08-2013, 12:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
het was dan ook enigszins een legeractiefilm. Maar dan met robots en monsters.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-08-2013, 13:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
het was dan ook enigszins een legeractiefilm. Maar dan met robots en monsters.
Natuurlijk is het een legeractiefilm, maar ik bedoel dus, met dialogen die uit iedere andere film in dat genre hadden kunnen komen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-08-2013, 13:33
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Big Heat en Kiss Me Deadly

De derde keer dit jaar dat in TBH zie, en de tweede keer KMD, en ik ben er nu wel uit dat het samen met The Third Man mijn favoriete noirs zijn.

Mooi contrast tussen die twee ook. The Big Heat is moreel wat uitdagender en complexer, maar uiteindelijk wint Kiss Me Deadly het toch, vanwege de durf, rauwheid en hardheid van de hele zooi, en de bijna parodie-achtige overdrijving van de noirconventies. Duidelijk waar Tarantino de mosterd haalt.

TBH een 10/10, KMD een 10,5/10.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-08-2013, 13:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Natuurlijk is het een legeractiefilm, maar ik bedoel dus, met dialogen die uit iedere andere film in dat genre hadden kunnen komen.
ja, maar lijkt me het geval van PR dus een bewust gekozen cliché.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-08-2013, 14:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
OT.

Europa Report 7/10

Wel en wee over de eerste 'deep space' missie die de mensheid onderneemt; met de maan Europa als doelwit. Prima "serieuze" scifi-film in de lijn van bijvoorbeeld Sunshine, maar dan zonder debiel derde akte. De documentaire-stijl was niet vervelend. Het was soms wel te zien dat de film maar +- 10 miljoen dollar heeft gekost, maar dat maakte het geheel niet minder vermakelijk. Verder vind ik het thema "wat is je leven waard vergeleken met de wetenschap" altijd wel aardig. Natuurlijk maken de astronauten/wetenschappers in kwestie natuurlijk weer enkele slechte beslissingen en zijn de rollen minder "professioneel" dan wat het in het echt zou zijn, maar goed, anders was er ook weinig drama en spanning natuurlijk. Vergeleken met bijvoorbeeld Prometheus komen deze karakters in ieder geval wél over als vaklui.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-08-2013, 14:24
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ja, maar lijkt me het geval van PR dus een bewust gekozen cliché.
Volgens mij kan Travis Beacham niet zoveel beter.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-08-2013, 14:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Geheid. Maar Del Toro is behoorlijk van de details, dus die zou het wel een draai hebben gegeven als het niet door zijn beugel kon.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-08-2013, 17:42
Verwijderd
Ip Man: The Final Fight 5/10

Zonder Donnie Yen blijft er helaas weinig over van hoe de Ip Man zou moeten zijn. Kijkt weg, heeft degelijke gevechten maar komt niet in de buurt bij het origineel (en deel 2). Ik vrees alleen dat er nog meer van dit soort melkerij gaat plaatsvinden.
Oud 04-08-2013, 18:32
Verwijderd
Scream4

1 van de slechtse films die ik ooit heb gezien!
Oud 05-08-2013, 11:09
Hazel
Hazel is offline
Lola Versus
Leuk als je net als ik verliefd bent op Greta Gerwig. Zwaar middelmatig. 6/10
Oud 06-08-2013, 00:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
La leggenda del pianista sull'oceano (The Legend of 1900) (1998)

Wauw, wat een pareltje van een film wordt hier afgeleverd door Giuseppe Tornatore! Eerder heb ik al ontzettend genoten van Nuovo Cinema Paradiso en ook bij deze film weet hij me de volledige 3 uur van de originele versie te boeien.

Met een prachtig verhaal over een jongen die nooit een voet aan land gezet heeft en zijn leven leidt als ongeregistreerd mens en pianist, gespeeld door een sublieme Tim Roth, heb je een heel boeiend verhaal te pakken. Het hele verhaal wordt in fragmenten verteld door een voormalig trompettist die klaar is met zijn muziek, maar door een toevallige samenloop van omstandigheden geconfronteerd wordt met zijn oude leven.

Deze film is voor mij cinema in de puurste vorm.

9,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-08-2013, 16:16
Verwijderd
Oblivion 6.5/10

Tegen alle verwachtingen in een heel degelijk SF verhaaltje. Tom Cruise heeft duidelijk z'n beste jaren gehad maar is nergens echt vervelend slecht. Morgan Freeman was een prettige verrassing maar viel voor mijn gevoel toch een beetje buiten het geheel. Ook grappig om the Kingslayer terug te zien in iets anders dan GoT. Lekker tussendoortje.
Oud 06-08-2013, 22:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Love hurts

Ik geloof niet dat ik ooit zo'n slechte film heb gezien.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-08-2013, 10:53
Hazel
Hazel is offline
Temptation: Confessions of a Marriage Counselor
Slechter dan dit wordt het niet.

Behind the Candelabra
Echt heel goed. Wat een rol van Douglas.
Oud 09-08-2013, 11:27
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Limitless 6/10

Vond er niet veel soeps aan, op sommige stukken te vaag. Alleen de grappige momenten maakten dat ik soms nog een poging deed het te volgen..
Oud 11-08-2013, 17:21
Verwijderd
Zombieland

Fucking leuk.

9/10
Oud 11-08-2013, 17:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Zombieland

Erg leuk, een pretentieloze zombiefilm zonder all the added dramaz. De cast is geweldig leuk (de combinatie Harrelson en Eisenberg werkt goed), en de humor is ook ruim aanwezig.
Bill Murray heeft daarnaast een leuke gastrol die verder vrij losstaat van de film, maar dit stuk bevat een van de leukste scenes uit de film.

De (veel te snelle) zombies zelf vond ik niet zoveel aan; het was echt het luchtige karakter van de film en het hoge tempo aan geslaagde grappen dat de film doet slagen. Was qua plot niet heel diepgaand ofzo, maar ergens hoeft dat ook helemaal niet. Iets meer achtergrond van de personages was wel leuk geweest, de film had daarvoor ook best iets langer mogen duren.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 12-08-2013, 15:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zombieland hebben mijn vriend en ik pas ook gekeken Ik vond hem wel leuk, maar ook een beetje saaiig. De humor was geweldig, though.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-08-2013, 17:47
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
world war Z

Lekker tempo in de film. Zombiefilms vind ik altijd wel geinig.

7,5/10.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 14-08-2013, 17:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
De helaasheid der dingen

Als ik Newkids niet had gekend, dan was deze film nog toffer. Dat is trouwens niet de schuld van de film, maar van mezelf. Jammer genoeg heb ik geen afstandbediening bij mijn DVD-speler, dus ook geen ondertiteling. Ik denk dat ik daardoor wel het een en ander gemist heb. Ik ga deze film zeker nog een keer kijken. Mét ondertiteling!

8/10

De marathon

Echt een leuke film, leuke humor en leuke personages. Ik vond de acteerprestaties van Mimoun Oaïssa wel wat onderdoen aan de rest. Maar ja. Aanrader

7,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 14-08-2013, 23:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Conjuring - 6/10

Aardig spookertje, hoewel overwegend tam voor een Wan-film. Ik moet zeggen dat het, ondanks het nodige gebruik van clichés en gare Wan-isms, af en toe wel flink beklemmend is. Genoeg voor een avondje, dat is.

The Purge - 3/10

Gare drek. Als zelfs Ethan Hawke er vanaf de eerste seconde zichtbaar met de pet naar gooit, kun je de moed wel gewoon opgeven. De premise van de film was natuurlijk al ondoordachte klontjespoep die na één seconde nadenken volledig in elkaar stort, maar dat hoeft niet per se een probleem te zijn. Genoeg voorbeelden waarbij dat goed gaat. Maar de uitwerking van The Splurge is jammer genoeg extreem implausibel, intellectueel oneerlijk en overduidelijk vooral bedoeld voor de huidige generatie home invasion-fetisjisten. Die stonden ongetwijfeld al na het zien van de eerste trailer massaal te natschuren tegen hun beeldschermpjes, maar de rest van de mensheid kan hier bar weinig mee. De makers hadden zich naar mijn mening beter op het bredere maatschappelijke aspect kunnen concentreren en wat minder op de moorden, gezien de blijkbaar toch zeer gewenste (maar knullige) satirische inborst.

En dan ook nog dat omineus bedoelde kk-einde. Ja, tot volgend jaar hoor!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-08-2013, 16:22
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Pain and gain.

Anders dan ik had verwacht. Veel absurde momenten, gestoorde humor. Prima film.

8/10.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 18-08-2013, 18:19
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
The help. 8,7/10
Was erg interessant en grappig

Laatst gewijzigd op 18-08-2013 om 18:19. Reden: Was erg interessant en grappig
Oud 18-08-2013, 21:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Avatar

Herkijk. Prima CGI nog, maar let's face it, op de andere fronten totaal ruk.

Cameron mag wel eens wat nieuws gaan maken dan die 3 geplande vervolgen. Voor het geld hoeft ie het niet meer te doen, dus hup, ga iets unieks schrijven for a change!

Voor de visuals nog een 5,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 18-08-2013, 21:55
Verwijderd
Avatar

Veel te lang en veel teveel. Nu hou ik normaal gesproken al niet van actie en van eindeloze battles, maar dit is allemaal zoveel langgerekte bombarie dat ik me voor een groot deel echt heel erg verveeld heb.
In het begin is de mooie wereld nog best even amusant, maar alles gaat wennen, en dan zijn al die gevechten en vliegende wezens alleen nog maar heel saai.

Echt waardeloos kan ik het natuurlijk niet vinden, het is mooi gemaakt, er is veel tijd en moeite in gestoken, het is op sommige punten indrukwekkend, maar gewoon veel en veel te saai naar mijn smaak. Komt nog bij dat het verhaaltje echt al te cliché is, erg veel interessants valt er op dat vlak niet te halen. Kon eigenlijk niet zwart-witter dan dit. Nee, actie-driven films zullen toch voorlopig echt mijn ding niet worden. Om je dood bij te vervelen soms.

6/10
Oud 19-08-2013, 15:00
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Clear History

Aardige Larrymomenten, maar ik had liever gewoon een seizoen Curb gehad.

6.8/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 19-08-2013, 15:57
jeroeno
jeroeno is offline
white house down! Echt een goede actie film, een beetje zoals Die hard!
Oud 19-08-2013, 17:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Elysium

District 9 heeft mij destijds goed verrast, maar deze film viel toch wel tegen. Het eerste gedeelte was wel aardig, maar daarna boeide het mij steeds minder.
Spoiler


5.5/10

Despicable me 2

Ja, wel leuk. Deel 1 was duidelijk beter/ leuker.

6,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-08-2013, 17:32
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The Croods

Iedereen moet deze kijken.

8/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-08-2013, 22:21
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
Hansel & Gretel witch hunters 9/10
Ik vond het een goede vind. De gevechten met de heksen waren leuk om naar te kijken. Het was een leuke nieuwe versie van een oud sprookje
Dat was mijn mening over deze film xd
Oud 22-08-2013, 13:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
The Wolverine 7/10

Ja, leuker dan verwacht; Maar na X-Men Origins - Wolverine moest men wel heel erg hun best doen om een slechtere film op te leveren. Aardig doch voorspelbaar verhaaltje (gebaseerd op de Wolverine comicreeks). Geen al te idiote actiescenes, leuke setting, en Jackman weet ondertussen wel hoe hij deze rol moet spelen.

Voor een 'superheldenfilm' vrij down to earth, donker en niet al te overdreven (misschien toch de nalatenschap van Aronofsky geweest die op een moment de boel zou regisseren), iig een fijne aanvulling aan de reeks en mag zich aansluiten bij X1 en X2.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 22-08-2013, 16:46
Verwijderd
Olympus has fallen 2/10

Verschrikkelijke kutfilm natuurlijk maar ik haal er toch plezier uit door alle cliches te analyseren en al na 10 minuten te kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren, wie er gaat backstabben en wat voor beelden we te zien krijgen.
Oud 22-08-2013, 21:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Sala samobójców (Suicide Room) (2011)

In eerste instantie had ik het gevoel naar een film te kijken voor pubers die in de emo-fase zitten, maar gaanderweg greep de film me steeds meer en is het zeker een film waar je behoorlijk over na kunt denken. Met onderwerpen als jongeren die hun toevlucht tot het internet zoeken en zich hierin verliezen, spelen met zelfmoordgedachtes en homoseksualiteit is het een film die behoorlijk wat controversiële onderwerpen aansnijdt.

8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-08-2013, 21:46
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Day the Earth Stood Still

Ik weet dat deze film een remake is van de 50's SF-film, maar ik heb nog nooit zo'n slechte SF/rampenfilm gezien.

Bevat spoilers.

De film is in elk opzicht belachelijk. Suspension of disbelief is één ding, maar alle logica overboord gooien is gewoon stompzinnig.
Het plot roept meer vragen op dan het beantwoordt. Waarom wordt een stel wetenschappers zonder enige ervaring met rampenbestrijding uitgenodigd (uit huis gesleurd zowat) voor een missie? Waarom mogen ze mee kijken (in stralingspakken) op Central Park naar de gelande sphere? Waarom worden ze daarbij vergezeld door doodgewone politieagenten die geen bescherming whatsoever dragen? Waarom is er geen protocol, geen leiding, waarom loopt Jennifer Connelly op eigen houtje naar de alien? Waarom is er geen grootschalige supervisie als de alien ontleed wordt? Waar is de president, waar zijn de andere wereldleiders? Waarom geeft niemand ook maar ene fuck om deze wereldvondst? Waarom wil Jennifer de alien redden van de Amerikaanse overheid? Waarom keert ze later weer gewoon naar huis nadat ze hem heeft laten ontsnappen met alle gevolgen van dien? Waarom heeft ze een vervelend kutzoontje dat alleen maar zeikt dat papa alles beter deed? Waarom is Manhattan het epicentrum van de planeet geworden en is er bijna geen ander land bij deze wereldramp betrokken, behalve een stukje Chinese muur, een piramide en een Londens pleintje? Waar zijn de mensen/burgers als de shit hits the fan? Waarom zien de 3D-effecten eruit alsof ze uit 1997 komen terwijl een jaar later Avatar uitkwam? Waarom zouden we caren om de relatie tussen Jennifer en haar zoontje? Waarom acteert Keanu niet een keertje gewoon? Waarom is het plot na ruim een uur nog niet ontwikkeld tot iets interessants? Waarom besteed ik hier nog zoveel woorden aan? Wat voor cijfer moet ik geven?

Ah, die weet ik wel: een 1/10.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 22-08-2013 om 21:51.
Oud 22-08-2013, 23:04
Verwijderd
My left foot.

Ik ben niet zo hard fan van Daniel Day Lewis als de rest van de wereld is, maar dat komt m.n. door al dat gedoe van hem dat ie nodig schijnt te hebben om goed te acteren. Ach ja, ik kon er ook in deze film weer toch echt niet omheen dat het gewoon schandalig goed is gedaan. Ontroerende film, fijne sfeer, en dus bovenal prachtige hoofdrol.

8,5/10
Oud 23-08-2013, 01:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pitch Perfect

Ik heb hier een heel gelukkig gevoel aan over gehouden, het is zo fijn! Geen moeilijke verhaallijnen aan de zijkant, alleen achtergrond voor de hoofdpersoon. Dat was fijn, want de hele film was muziek <3

9/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 23-08-2013, 15:49
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Blue Jasmine

Ja, erg leuke film met natuurlijk de Woody Allen-elementen erin . Goede rol van Cate Blanchett .

8/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 23-08-2013, 18:52
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
My left foot.

Ik ben niet zo hard fan van Daniel Day Lewis als de rest van de wereld is, maar dat komt m.n. door al dat gedoe van hem dat ie nodig schijnt te hebben om goed te acteren. Ach ja, ik kon er ook in deze film weer toch echt niet omheen dat het gewoon schandalig goed is gedaan. Ontroerende film, fijne sfeer, en dus bovenal prachtige hoofdrol.

8,5/10
Je bedoelt dat ie zich helemaal inleefde voor de rol door weken in een rolstoel te rijden enzo? Ik weet niet of ie dat per se nódig heeft, maar het toont wel veel toewijding voor zijn vak.

Let the right one in

Oersaai, traag drama over een jongetje dat een vampirisch buurmeisje krijgt. Het ademt allemaal een Scandinavische arthouse-feel uit, en hoewel ik daar niets op tegen heb, had ik al vrij snel geen zin meer in deze film. Het is nergens spannend, leuk of dramatisch en ik kon amper caren om de hoofdrolspelers. Misschien ook omdat ik moderne vampierenfilms gewoon niet zo boeiend vind.
Sommige effecten en make-up zijn wel goed gedaan, maar dat is dan ook alles.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-08-2013, 19:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Let the right one in

Oersaai, traag drama over een jongetje dat een vampirisch buurmeisje krijgt. Het ademt allemaal een Scandinavische arthouse-feel uit, en hoewel ik daar niets op tegen heb, had ik al vrij snel geen zin meer in deze film. Het is nergens spannend, leuk of dramatisch en ik kon amper caren om de hoofdrolspelers. Misschien ook omdat ik moderne vampierenfilms gewoon niet zo boeiend vind.
Sommige effecten en make-up zijn wel goed gedaan, maar dat is dan ook alles.

4/10
Je hebt het over Scandinavische arthouse, maar gebruikt de titel van de Amerikaanse remake. Welke versie bedoel je nu precies?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-08-2013, 19:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Duidelijk NIET Let Me In.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 23-08-2013, 19:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je hebt het over Scandinavische arthouse, maar gebruikt de titel van de Amerikaanse remake. Welke versie bedoel je nu precies?
De Zweedse versie.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-08-2013, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt dat ie zich helemaal inleefde voor de rol door weken in een rolstoel te rijden enzo? Ik weet niet of ie dat per se nódig heeft, maar het toont wel veel toewijding voor zijn vak.
Ja, daag. Ik vind het gewoon aanstellerij
Oud 24-08-2013, 02:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Elysium 7,5/10

Geen 'hoogstandje' (Ook lastig na District 9), maar wel uitstekend gemaakt. De toename in budget staat in evenredig verband tot de (opgelegde) beperkingen qua verbeelding van hoe de verschillen tussen arm en rijk worden uitgebeeld; namelijk cliche en plat: Elysium (de naam zegt het al) zelf is uiteindelijk maar een uitgekauwd middel (over de verschillen tussen arm en rijk) in een scifi-saus. Vond Damon wel en prima rol spelen: fijn om weer eens een compromisloze protagonist te zien die in de eerste instantie voornamelijk alleen het beste met zichzelf voor heeft. Copley speelde de gewetenloze Zuid-Afrikaanse huursoldaat (toch stiekem gaaf om Nederlandse woorden te herkennen) en Jodie Foster was zowaar een BADGUY.

Al met al een miljoenen-scifi-productie (zonder aliens en lasers) met een simpel doch duidelijk verhaal met een een kleine, goede cast.

Ik denk dat Neill Blomkamp meer uit de verf komt in producties waar minder geld mee gemoeid is; gelukkig is is de beste man pas in de 30 en kunnen we nog even met hem door; qua "worldbuilding" en sfeermakerij is het een blijvertje .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 24-08-2013, 10:24
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, daag. Ik vind het gewoon aanstellerij
Misschien is ie gewoon een heel slechte acteur en kan ie het alleen maar als ie het allemaal echt doet.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 24-08-2013, 14:38
Verwijderd
Star Trek: Iets met darkness 7/10

Leuk leuk, hoewel ik Khan zelf een beetje teleurstellend vond. Ook zaten er voor mijn gevoel soms net wat te veel grapjes in en is de bromance tussen Kirk en Spock wat overdone. Toch valt het me alles mee dat ze anno 2013 nog degelijke star trek films weten uit te poepen.
Oud 24-08-2013, 19:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Star Trek: Iets met darkness 7/10

Leuk leuk, hoewel ik Khan zelf een beetje teleurstellend vond. Ook zaten er voor mijn gevoel soms net wat te veel grapjes in en is de bromance tussen Kirk en Spock wat overdone. Toch valt het me alles mee dat ze anno 2013 nog degelijke star trek films weten uit te poepen.
Star Trek: Into Darkness ^^
Leuke/ goede film inderdaad. Respect hoe ze alle personages zo goed gecast hebben, al viel Pavel Chekov me tegen. De manier van spreken klopt voor de volle 100% met de originele oude Star Trek films, maar dat krullenbolletje lijkt qua uiterlijk voor geen meter op de oude Pavel Chekov.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.