Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2013, 13:00
Verwijderd
World War Z

Leuk om eindelijk weer eens een zombiefilm met budget te zien. Helaas wist World War Z nergens echt te verassen. Het "feitelijke" en minder explosieve verhaal uit het boek is extreem losjes geïnterpreteerd om er iets van te maken wat het hollywood-volk kan begrijpen en appreciëren. Op wat flashbacks na is het originele verhaal zo goed als verloren en beleven we alles vanuit Brad's perspectief, die ondanks de totale chaos het toch weer klaarspeelt om alles nipt te overleven.

Brad doet het verder niet slecht, maar weet ook weinig toe te voegen. Het is zo'n standaard-anti-held dat het niet zoveel had uitgemaakt wie je in die rol had geplaatst. Ze hadden een hoop centjes kunnen besparen door er een Keanu neer te zetten in plaats van Brad, maar soit.

Ondanks dat de film nergens de middelmatigheid weet te ontstijgen, met name omdat het begrijpelijk moet blijven voor het plebs, kijkt het toch wel lekker weg. Toch had ik gehoopt dat ze wat meer budget in het schrijven hadden gestopt dan in het beeld/de acteurs want ondanks het zombie/infected thema blijf je het gevoel hebben dat je de zoveelste rampen-film bekijkt. Het kietelt op bepaalde punten een beetje de oksel van 28 days later, maar ze spelen het liever veilig waardoor het nooit echt verder reikt dan een soort independance day in een ander jasje.

3D voegt verder weer geen reet toe behalve, zeker in het eerste halfuur, hoofdpijn en frustratie. Als je hem zo nodig in de bios wilt zien kan ik je dan ook aanraden om hem 'normaal' te kijken. Eigenlijk kan ik sowieso iedereen wel aanraden om lekker te wachten tot je een BRRIP kan getten.

6/10
Advertentie
Oud 05-07-2013, 15:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
World War Z

Brad doet het verder niet slecht, maar weet ook weinig toe te voegen. Het is zo'n standaard-anti-held dat het niet zoveel had uitgemaakt wie je in die rol had geplaatst. Ze hadden een hoop centjes kunnen besparen door er een Keanu neer te zetten in plaats van Brad, maar soit.
Dat denk ik niet. De film doet het al minder goed dan gehoopt, met een mindere ster dan Brad Pitt zou het financieel helemaal een teleurstelling worden. Sterren van zijn grootte zijn een garantie dat je het geld dat je erin stopt terugkrijgt; Keanu zit niet op dat niveau.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-07-2013, 15:23
Verwijderd
Dumb&dumber

Ik had 'm nog nooit gezien. Hij viel mij tegen, natuurlijk was hij flauw maar ik had het niveau toch wat hoger verwacht. Misschien moet je hier 12 voor zijn.
Oud 05-07-2013, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Dat denk ik niet. De film doet het al minder goed dan gehoopt, met een mindere ster dan Brad Pitt zou het financieel helemaal een teleurstelling worden.
Bij de voorvertoning kwam er een knakker van weetikveelwelkonderdeelvandefilm anders juist vertellen dat de receptie in Amerika explosief was en dat het zelfs Brad's grootste openingsweekend ooit was wat betreft films.

Een snelle blik op wikipedia bevestigt dat ook en doet verder ook vermoeden dat het helemaal niet slecht gaat, financieel. Wellicht hadden ze op meer gehoopt, maar verlies draaien ze allesbehalve.
Citaat:
Sterren van zijn grootte zijn een garantie dat je het geld dat je erin stopt terugkrijgt; Keanu zit niet op dat niveau.
Ik begrijp de filosofie erachter.
Oud 05-07-2013, 16:16
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Bij de voorvertoning kwam er een knakker van weetikveelwelkonderdeelvandefilm anders juist vertellen dat de receptie in Amerika explosief was
Dat is niet zo. De kritische receptie in ieder geval niet.

Citaat:
en dat het zelfs Brad's grootste openingsweekend ooit was wat betreft films.
Een openingsweekend zegt niet alles.

Citaat:
Een snelle blik op wikipedia bevestigt dat ook en doet verder ook vermoeden dat het helemaal niet slecht gaat, financieel. Wellicht hadden ze op meer gehoopt, maar verlies draaien ze allesbehalve.
Dat is sowieso onmogelijk met Brad Pitt en een hoog budget.

Ik wil ook niet zeggen dat het een flop is, maar het is niet zo'n grote hit als men hoopte. Dat de film het goed doet, lijkt me in de eerste plaats aan Pitt te danken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-07-2013, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet zo. De kritische receptie in ieder geval niet.
Het gaat natuurlijk ook allemaal om centjes, niet om wat mensen ervan vinden. Hoewel de centjes en de kritische receptie al teweeg hebben gebracht dat er binnenkort aan deel 2 gewerkt gaat worden. Bovendien zijn de kritische recepties alsnog overwegend positief.

Daarnaast heb ik wel meer films (terecht) helemaal afgebrand zien worden en dat ze uiteindelijk toch meer opleveren dan de echt goede films. Het gros van de filmkijkers is namelijk helemaal niet kritisch.
Citaat:
Een openingsweekend zegt niet alles.
Nuh, maar "het grootste openingsweekend ooit van Brad Pitt" zegt wel -iets-.

Citaat:
Dat is sowieso onmogelijk met Brad Pitt en een hoog budget.
True.
Citaat:
Ik wil ook niet zeggen dat het een flop is, maar het is niet zo'n grote hit als men hoopte. Dat de film het goed doet, lijkt me in de eerste plaats aan Pitt te danken.
Oh, dat absoluut.
Oud 05-07-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Dumb&dumber

Ik had 'm nog nooit gezien. Hij viel mij tegen, natuurlijk was hij flauw maar ik had het niveau toch wat hoger verwacht. Misschien moet je hier 12 voor zijn.
Met een titel als Dumb&Dumber?
Oud 05-07-2013, 19:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het gaat natuurlijk ook allemaal om centjes, niet om wat mensen ervan vinden. Hoewel de centjes en de kritische receptie al teweeg hebben gebracht dat er binnenkort aan deel 2 gewerkt gaat worden.
Daar heeft kritische receptie niets mee te maken.

Citaat:
Bovendien zijn de kritische recepties alsnog overwegend positief.
Ja, maar alles behalve explosief.

Citaat:
Nuh, maar "het grootste openingsweekend ooit van Brad Pitt" zegt wel -iets-.
Mja, wat dat betreft is er niet heel veel grote concurrentie, hoor. Pitt zie je meestal in de winter en de herfst, dan zijn er sowieso minder grote openingsweekenden dan in de zomer.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-07-2013, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Met een titel als Dumb&Dumber?
ja ik bedoel, ik wist dat hij flauw zou zijn, maar het zou leuk zijn geweest als de grapjes ook daadwerkelijk grappig waren
Oud 05-07-2013, 22:52
Verwijderd
Citaat:
ja ik bedoel, ik wist dat hij flauw zou zijn, maar het zou leuk zijn geweest als de grapjes ook daadwerkelijk grappig waren
Ik weet wat je bedoelt, maar dan nog, met die titel en het gemiddelde publiek, ik bedoel... tja... eh...
Oud 06-07-2013, 01:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Theo en Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium

Ik was echt verbaasd hoe ontzettend goed en ambitieus deze film is. Als kind zag ik hem vaak, en ik had verwacht dat hij als ik hem terug zou zien toch een stuk minder sterk zou zijn, maar dat is dus niet zo: het is écht een belachelijk goede film. Misschien wel de enige adaptatie van televisie naar film die helemaal werkt.

10/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-07-2013, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Theo en Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium

Ik was echt verbaasd hoe ontzettend goed en ambitieus deze film is. Als kind zag ik hem vaak, en ik had verwacht dat hij als ik hem terug zou zien toch een stuk minder sterk zou zijn, maar dat is dus niet zo: het is écht een belachelijk goede film. Misschien wel de enige adaptatie van televisie naar film die helemaal werkt.

10/10
Oud 06-07-2013, 16:55
Verwijderd
Robocop 2

Na alle kritiek had ik een verschrikkelijke film verwacht maar, ondanks dat hij allesbehalve goed is, viel het me heel erg mee. De veelal absurde sfeer van de eerste film is perfect in stand gehouden en de onlogica vliegt nog steeds vertrouwd om je oren. De bad guys zijn nog steeds irrationeel kwaadaardig en de humor is ook nog zo flauw dat het wel weer grappig is.

Al met al vond ik het een heel degelijke opvolger van het, in mijn ogen enigszins overrated robocop 1. Meer van hetzelfde, niet beter, niet slechter.

6,5/10
Oud 06-07-2013, 18:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Theo en Thea en de ontmaskering van het tenenkaasimperium

Ik was echt verbaasd hoe ontzettend goed en ambitieus deze film is. Als kind zag ik hem vaak, en ik had verwacht dat hij als ik hem terug zou zien toch een stuk minder sterk zou zijn, maar dat is dus niet zo: het is écht een belachelijk goede film. Misschien wel de enige adaptatie van televisie naar film die helemaal werkt.

10/10
Die had ik op video. Ik heb het altijd een beetje een rare film gevonden, maar veel programma's van vroeger waren een beetje raar naar mijn idee.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 06-07-2013, 20:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Het is een ontzettend rare film. Het is een van de meest vergezochte verhalen die ik ooit gehoord heb. Ik begrijp ook echt niet hoe je zoiets kunt verzinnen en het zo goed kan laten werken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-07-2013, 01:57
Verwijderd
Echt hè? Ik heb hem geloof ik vorig jaar nog eens gekeken en ik vond het fantastisch, maar zag echt heel veel volwassen humor en met name seksgrappen die blijkbaar in mijn kindertijd toch redelijk langs me heen gingen. Ik kan me herinneren dat ik het als kind vooral heel spannend en een beetje eng vond.
Oud 07-07-2013, 09:30
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik vond het ook spannend en eng. Het gaat ook allemaal best ver, wat er gebeurt op dat kasteel.

Wat mij bij deze herkijk vooral opviel, was hoe onlogisch het verhaal is; als kind neem je maar aan dat ze opeens met z'n allen naar Wenen gaan met de caravan, en dat alle grote mensen daar dan gewoon als dwergen gaan leven. Ze hebben ook helemaal een dwergenlied.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-07-2013, 14:05
Verwijderd
Ook de rol van Marco Bakker in het verhaal En de masochistische Loes Luca
Oud 07-07-2013, 14:35
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Marco Bakker speelt ook nog supergoed. Vooral in die jazzscène.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 07-07-2013, 19:31
Verwijderd
Iron sky en God bless America herkeken omdat mijn date ze niet kende en ik niet in staat was om mentale uitdagingen aan te gaan. Ik heb ze beiden al beoordeeld en de score blijft hetzelfde ^^

Al verbaasde het me dat ik de Hitlerscène in Iron Sky niet eerder heb herkend.
Spoiler

Seriously Cat!
Oud 08-07-2013, 23:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Tyrannosaur

Erg goede film met een sterke rolbezetting. De hoofdrolspeler zet een karaktervol personage neer, en ook zijn tegenspeelster weet een rijk scala aan emoties overtuigend te spelen.
De rauwe, grauwe toon van de film grijpt je direct bij de strot, al vanaf de eerste scene. Dat soort films, die zich afspelen in die Engelse arbeidersbuurten, trekken me heel erg aan.
Ook al heeft het verhaal niet echt veel om het lijf, je blijft geboeid kijken. Aanrader!

8,4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 09-07-2013, 19:16
London
Avatar van London
London is offline
My Name Is Nobody


Wat een ontiegelijk goede film zeg.
Ik vond waarschijnlijk het begin van de film nog het mooist, hoe je zo'n zomers gevoel krijgt met die muziek erbij en bruine koppen.
Maar overall echt een top film, niet alleen maar doffe actie maar ook een mix van wat humor en van die typische "helden" momenten die je helemaal op zijn kop zetten door de manier hoe het is gefilmd.
Trailer beschrijft de film het best imo.

8/10
Oud 09-07-2013, 22:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat is niet zo. De kritische receptie in ieder geval niet.
Mjah, voor iets wat zich profileert als een 'zombierampenfilm met brad pitt' doet ie het best aardig in de recensies, gezien de ellendige productie van het ding. Het is nou niet zo dat het een of andere high-brow verfilming is van het boek, want het was al bekend dat het dat niet ging worden. Zelf verwacht ik niet veel meer dan een voldoende bij dit soort films, en dat lijkt het toch zowaar te zijn geworden ondanks alle verhalen over problemen en scriptrewrites etc.

Citaat:
Een openingsweekend zegt niet alles.
Natuurlijk niet, maar als maar als de boel na een goeie week al boven de streep eindigt en dus winstgevend is dan staat dat vaak gelijk aan het warm laten lopen van de uitmelktrein. Als er nog wat dvd/bluray/vod-winsten bijkomen dan komt er naar alle waarschijnlijkheid een vervolg. Welke compleet overbodig zal zijn, vermoed ik zo, maar dat terzijde

Citaat:
Ik wil ook niet zeggen dat het een flop is, maar het is niet zo'n grote hit als men hoopte. Dat de film het goed doet, lijkt me in de eerste plaats aan Pitt te danken.
Starpower is en blijft een goed marketingmiddel .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-07-2013, 22:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Tyrannosaur

8,4/10
Die was puik ja .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-07-2013, 00:20
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Natuurlijk niet, maar als maar als de boel na een goeie week al boven de streep eindigt en dus winstgevend is dan staat dat vaak gelijk aan het warm laten lopen van de uitmelktrein. Als er nog wat dvd/bluray/vod-winsten bijkomen dan komt er naar alle waarschijnlijkheid een vervolg. Welke compleet overbodig zal zijn, vermoed ik zo, maar dat terzijde
Mja, dat geldt voor alle films met starpower + budget + goede marketing. Zelfs Waterworld en Batman & Robin zijn gewoon hits, al doet de reputatie anders vermoeden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-07-2013, 15:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Pacific Rim 8,5/10

Nou ja, zo moet dat dus, zo'n zomerblockbuster. Qua verhaal blijft het grotendeels teleurstellend generiek, met een nogal saaie protagonist met een clichématig redemptieverhaal, maar in deze barre tijden qua blockbusters ben ik al lang blij dat er een keer eentje is met een goed gestructureerd script.

Interessanter dan de hoofdpersoon is Charlie Days personage Newt, aanvankelijk comic relief, maar tegen het einde degene met de leukste verhaallijn. Had hem het hoofdpersonage gemaakt en ik had waarschijnlijk een stuk harder staan juichen.

Desalniettemin, er zit genoeg spektakel in om me alsnog zeer gelukkig te maken. Het is niet zozeer de actie die het hem doet (die is gewoon degelijk, wat al heel wat is voor een film uit 2013), maar vooral het ontwerp de Lovecraftbeesten en het geniale kleurgebruik in bepaalde vechtscènes.

Ik kan niet wachten om hem in 2D te zien, zodat het échte genieten kan beginnen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-07-2013, 16:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Suspiria - 3/10

Op de redelijk stijlvolle opening na, gare meuk. Met de energie van een uitgedroogde slak.

Argento laat zich wat mij betreft dan ook gewoon het best omschrijven als een hack. Een big time hack. Hacky "Hackmeister" McHackerton, from Hacktown.

Olympus Has Fallen - 4/10

Slappe Die Hard-kloon met een overdaad aan kwalitatief middelmatige en bovendien storend slecht geintegreerde CGI. Hier moeten de techneuten zich echt heel diep voor schamen, want vrijwel alles in de film is al eerder/beter gedaan en met lagere budgetten en productiewaarden.

Pluspuntjes: Butler schopt wel aardig reet en Slanty is weer lekker ouderwets stereotiep
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 11-07-2013, 04:06
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Leuk dat je Pacific Rim zo'n goede review geeft. Had eigenlijk best wel een slechte film verwacht, á la Godzilla uit 1998 en Battleship (2012). Kwam misschien omdat de trailer me totaal niet aansprak. Toch leuk als ze me in de bioscoop nog positief weten te verrassen.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 11-07-2013, 13:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nou ja, Del Toro maakt altijd wel prima films (Pan's Labyrinth / Hellboy 1+2 / The Devils Backbone), ongeacht of het genre wel of niet je ding is. Natuurlijk wel een beetje een aanname, maar goed. Vond het erg jammer dat hij moest stoppen met The Hobbit, had graag gezien wat hij er van had gemaakt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 15:42
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Leuk dat je Pacific Rim zo'n goede review geeft. Had eigenlijk best wel een slechte film verwacht, á la Godzilla uit 1998 en Battleship (2012).
Dan maak ik de gok dat je de regisseur niet kent.

Citaat:
Kwam misschien omdat de trailer me totaal niet aansprak. Toch leuk als ze me in de bioscoop nog positief weten te verrassen.
Mja, die trailer legt ook erg de nadruk op die robots en de held (begrijpelijk), terwijl de monsters en de bijpersonages veel interessanter zijn.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-07-2013, 22:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Hunger Games

Net het boek uit, en meteen de film gekeken. Wat opvalt is dat ondanks de lange speelduur van 2,5 uur, de film gehaaster en chaotischer aanvoelt dan het boek. Dat komt onder andere door het rommelige camerawerk met veel geschud en onnodige close-ups. Ook de gevechten in de arena zijn nogal chaotisch gefilmd.

In de film kreeg ik geen enkel besef van het verstrijken van tijd; alles lijkt in een paar dagen te gebeuren, in plaats van ruim een week in het boek. Het springt van de ene gebeurtenis naar de andere, waardoor er weinig rust in de film zit.

Minpunt van zowel de film als het boek is dat de overige tributen weinig tot geen persoonlijkheid meekrijgen, waardoor ik weinig meeleefde en de dramatische momenten weinig impact hadden.
Ook het
Spoiler


De special effects zijn ronduit matig, met name vuur en de
Spoiler
zagen er erg goedkoop uit. Tot slot vond ik ook het einde erg, erg afgeraffeld.

Magere 6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 14-07-2013, 04:03
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik ben meer een acteur-volger dan een regisseur-volger. Ondanks dat een goede regisseur waarschijnlijk veel meer invloed heeft. Ik raak vaak geïnteresseerd in een film naar aanleiding van een trailer. Als er maar genoeg tieten, schieten, helicopters en gokken in zit + een goede rating op IMDB dan ga ik er heen. Of als men hier een lovend stukje schrijft, dus keep up the good work!

Dr Durrr.
(Zelfbenoemd filmn00b)
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 14-07-2013, 05:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Man of Steel 5.5/10

Tja. 2.5 punten voor de film, 3 voor de special effects. Deze jammerlijke poging om Marvel te overtreffen slaat de plank volkomen mis; geen enkel karakter komt uit de verf. Michael Shannon doet zijn best en is zowaar een prima badguy-met-logische-motieven; verder dragen alleen Russel Crowe en Kevin Costner hun dramatische-steentje bij aan dit geheel als het gaat om de kern van dit zogenaamde epos. Dit valt ook te wijten aan het jammerlijke script, want alles in deze film is eendimensionaal: het plot is om te huilen/gniffelen, Cavill is een kartonnnen bord; Adams speelt de scruffy-damsel-in-destress met 5 zinnen en een guitige lach, de beste setpiece speelt af voor de climax en de pacing slaat nergens op. Daarbij moet ik wel zeggen dat Superman het meest suffe karakter is wat bestaat, daar valt bijna geen verhaal omheen te brijen, de eeuwige boyscout dat ie is.

Maar verdomme, in de tweede helft zet meneer Snyder (overbodig) spektakel neer om u tegen te zeggen, en dat maakt toch wat goed.

Het idee dat dit zich moet gaan meten met de Batman-films van Nolan is overigens lachwekkend; Nolan's Batman-trilogie steekt hier ver bovenuit (!). Grappig en treurend dat deze trailer eigenlijk het beste is wat deze film heeft gebracht; het concept "Superman", wat in de film helaas nergens geloofwaardig is.



Het hele Justice League idee moet WB dus ook lekker laten varen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 14-07-2013, 05:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ohja, props voor het jatten van Howard Shore's LOTR-deuntje, maar dat is natuurlijk ook een chord-progression (Adagio D mineur) die sinds dag en dauw al zijn werk doet. Dat is weer een ander verhaal.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 14-07-2013, 12:28
London
Avatar van London
London is offline
Juno - 7/10

Leuke grappige film maar niets speciaals.
Oud 14-07-2013, 20:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Jiro Dreams of Sushi (2011)

Docu over het 3-sterrensushirestaurant van Jiro Ono, een oude knakker van 85 die nog elke dag aan de sushibar staat.

Mooi geschoten docu, met alle sushi smakelijk in beeld gebracht, maar inhoudelijk is het eigenlijk vrij saai. Na een half uur is alles wel gezegd over zijn werk en zijn sushi, en valt er niet zoveel meer te vertellen. Daarna draaft de docu nog een uur lang op dezelfde manier door, en ben je er op het eind wel helemaal klaar mee.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 16-07-2013, 01:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Man of Steel - 3/10

Godver

Zelden zo'n zelfingenomen draak gezien over een clown met superkrachten. De hand van Nolan is blijkbaar ferm, want de film zit vol met zijn kenmerkende slappe gezwets en alle mogelijke sporen van fantasie zijn zorgvuldig weggepoetst. Het niet-aflatende bombardement van vermoeiende en totaal zielloze Snyder-actie fungeert dan alleen nog maar als extra zout in de wonden.

Maar wat Carn al zegt, Superman is sowieso een enorme lame-o, dus misschien moesten ze maar gewoon helemaal stoppen met live-action DCU. Twasnixtisnixtwordtnix.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-07-2013, 12:26
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Als ze inzien dat Superman geen mens moet zijn maar een symbool, zouden kunnen ze er best interessante dingen mee kunnen doen.

Edit: niet Snyder en Nolan, maar goede filmmakers zouden dat kunnen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 16-07-2013, 20:20
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Being Elmo: A Puppeteer's Journey

Ontroerende documentaire over Kevin Clash, de man die gestalte heeft gegeven aan Elmo zoals we die nu kennen.

Het verhaal van zijn wens om poppenspeler te worden, en hoe hij die droom bereikt, is prachtig om te zien. Ook dat hij Jim Henson leert kennen, die al van jongs af aan zijn idool was.

Het mooiste van de documentaire was wel om te zien hoe al die kindjes reageren op Elmo, van hele schoolklassen tot aan een terminaal ziek kindje dat als laatste wens heeft om Elmo te ontmoeten Zielig en lief tegelijk.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 16-07-2013, 20:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Robotvrouwen-double bill: Metropolis (1927) en Ghost in the Shell (1996).

De ene is te lang en te oppervlakkig, de andere te kort en te complex. Allebei zijn ze erg mooi om te zien.

8/10 voor beiden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 17-07-2013, 22:08
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Music Never Stopped (2011)

Sterke film over een jongen die geheugenverlies heeft vanwege een hersentumor.

Goed acteerwerk en een ontroerend verhaal dat je echt meevoert en doet meeleven met de personages. Met name de rol van de vader (J.K. Simmons) vond ik geweldig.

Daarnaast ook een hoop goede klassiekers op muziekgebied van van o.a. The Grateful Dead, Bob Dylan, Beatles en nog meer. Ja, fijne film dus.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 18-07-2013, 07:29
Verwijderd
Alice in Wonderland , klassieke Disney versie

Erg tof, leuke liedjes, wel een beetje abrupt einde.
Oud 18-07-2013, 07:31
quinzds
Avatar van quinzds
quinzds is offline
Als je vergelijkt met de films van vroeger, zijn de films van nu eigenlijk gewoon superslecht. Horror is nu komedie geworden , vroeger moest ik er nog van schrikken. Komedie is nou drama, drama is reclame, en actie is eigenlijk gewoon saai...

Als je alles al hebt gezien is er geen enkele film meer die nog spannend is, elke film die gemaakt wordt nu is weer gebaseerd op eentje van vroeger of een opnieuw gemaakte film of wat dan ook, en ze weten gewoon niks nieuws te maken.

Ik vond Mees Kees nog leuker dan World War Z, ik bedoel hoeveel zombiefilms zijn er wel al niet het enigste wat ik nog boeiend vind van zombies is "The Walking Dead' series op TV maar die staan nu even stop tot in oktober ofzo.

Ik ben al 3 jaar niet meer naar de bios geweest gewoon omdat alles zo slecht is ik kijk het gewoon op tv of op de laptop als ik een keer niks te doen heb
Oud 18-07-2013, 08:57
Verwijderd
Ja, jij weet duidelijk waar je het over hebt.
Oud 18-07-2013, 11:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
flutfilms zijn van alle tijden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 18-07-2013, 12:04
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Als je vergelijkt met de films van vroeger, zijn de films van nu eigenlijk gewoon superslecht.
Wat bedoel je dan met vroeger? Wanneer precies?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 18-07-2013, 13:17
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ben al 3 jaar niet meer naar de bios geweest gewoon omdat alles zo slecht is ik kijk het gewoon op tv of op de laptop als ik een keer niks te doen heb
Misschien moet je eens wat verder kijken dan de plaatselijke Pathé.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 18-07-2013, 16:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wie heeft zich inderdaad géén breuk gelachen om het clowneske The Conjuring en de hilarische Evil Dead remake
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 18-07-2013, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Als je vergelijkt met de films van vroeger, zijn de films van nu eigenlijk gewoon superslecht. Horror is nu komedie geworden , vroeger moest ik er nog van schrikken. Komedie is nou drama, drama is reclame, en actie is eigenlijk gewoon saai...
Dat heeft weinig te maken met films, meer met dat je opgroeit en je smaak ontwikkelt.
Citaat:
Als je alles al hebt gezien is er geen enkele film meer die nog spannend is, elke film die gemaakt wordt nu is weer gebaseerd op eentje van vroeger of een opnieuw gemaakte film of wat dan ook, en ze weten gewoon niks nieuws te maken.
Dat is onzin. Er komen zat nieuwe films uit die het kijken waard zijn.
Citaat:
Ik vond Mees Kees nog leuker dan World War Z, ik bedoel hoeveel zombiefilms zijn er wel al niet het enigste wat ik nog boeiend vind van zombies is "The Walking Dead' series op TV maar die staan nu even stop tot in oktober ofzo.
World War Z was een matige film die vele malen interessanter is dan The Walking Dead ooit zal worden. TWD is juist een voorbeeld van hoe je een prachtig concept grondig kan verneuken door het te toegankelijk te maken.
Citaat:
Ik ben al 3 jaar niet meer naar de bios geweest gewoon omdat alles zo slecht is ik kijk het gewoon op tv of op de laptop als ik een keer niks te doen heb
Dat moet je zelf weten. Ik kijk meestal ook liever thuis films, neemt niet weg dat er genoeg leuke films draaien, zolang je maar zoekt.
Oud 18-07-2013, 20:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gilda (1946)

Plot: 5/10
Rita Hayworth (en haar chemie met Glenn Ford) 12/10

Eindcijfer: 8,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.