Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 20:17
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ergens anders gaat ook een topic in de ronde over pesten. Daar heb ik een bepaalde bewering gedaan, die ik nog verder wil uitwerken. (hopelijk gaat dit lukken, misschien niet, ik ben geen winnaar van nobelprijs).

Ok we gaan even kijken van puur de pester's point of view. Heirbij is het virj belangrijk dat je even loslaat van het principe "ik pest niet, want dat vind ik zielig voor die ander" (of welke reden je er ook voor hebt). Dit omdat het slechts ethische punten zijn en daar zit gewichtsverschil in dat juist bij pesters anders ligt dan bij niet pesters.

Wat denk jij dat pesters aanzet tot pesten? Geef zoveel mogelijke (wel reeele) redenen en zonodig situatieschets ter verduidelijking.

(voorbeeld: slechte thuissituatie, verveling, stoer doen, etc...)

dank u

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 20:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 20:24
Beryll
Beryll is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-10-2003 @ 21:17:
Ergens anders gaat ook een topic in de ronde over pesten. Daar heb ik een bepaalde bewering gedaan, die ik nog verder wil uitwerken. (hopelijk gaat dit lukken, misschien niet, ik ben geen winnaar van nobelprijs).

Ok we gaan even kijken van puur de pester's point of view. Heirbij is het virj belangrijk dat je even loslaat van het principe "ik pest niet, want dat vind ik zielig voor die ander" (of welke reden je er ook voor hebt). Dit omdat het slechts ethische punten zijn en daar zit gewichtsverschil in dat juist bij pesters anders ligt dan bij niet pesters.

Wat denk jij dat pesters aanzet tot pesten? Geef zoveel mogelijke (wel reeele) redenen en zonodig situatieschets ter verduidelijking.

(voorbeeld: slechte thuissituatie, verveling, stoer doen, etc...)

dank u
Slechte thuissituatie, verveling en stoer doen zijn allemaal aanleidingen om bepaald gedrag te gaan vertonen. De oorzaak is over het algemeen een minderwaardigheidsgevoel bij de pester zelf. Zijn eigenwaarde zal hij dan proberen op te krikken door anderen belachelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm... *denk*

De pester wil misschien erkenning van leeftijdsgenoten, laten zien dat hij sterker, stoerder, slimmer en beter is. Frustraties afreageren, eigen zwakte niet laten zien, minachting tonen voor de omgeving (het schijnt mode te zijn)...
Ergens zal de pester ook wel iets tegen zijn slachtoffer hebben. Het hoeft geen erg diepe reden te zijn; al is het alleen maar irritatie als zijn slachtoffer er is. Of een ruzie uit het verleden of een houding van het slachtoffer of een verloren sportwedstrijd door het slachtoffer, het maakt denk ik niet zo veel uit.

Thuissituaties hebben er denk ik weinig mee te maken. Al is wel bewezen dat bij een hard, gewelddadig huishouden kinderen eerder geneigd zijn zich af te zetten tegen minderheden. Zij richten de woede die zij eigenlijk tegen hun ouders hadden willen gebruiken tegen een groep die kwetsbaarder is en persoonlijk gezien minder gevaarlijk.
Maar pesters kunnen ook in een perfect gelukkig gezinnetje leven, het heeft er echt niet alles mee te maken.

Verveling is misschien ook wel een reden, daar weet ik vrij weinig vanaf. Ik denk niet dat verveling de pester aanzet om te beginnen met pesten, maar zodra hij er nou eenmaal eerder mee begonnen is zal hij het bij verveling ook sneller opzoeken.

Tsss
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:32
Verwijderd
Ben zelf aantal jaren verschrikkelijk gepest geweest en toch heb ik op een gegeven moment het zelf gedaan... Waarom? Ik was blij dat ik niet het slachtoffer was, en later bleek dat ik ook nog de grootste mond had (hoe kon het ook anders, ik heb zelf alle soorten verwensingen naar mn kop gekregen). Maar waar ik vooral van genoot was het gevoel van macht. Dat ik nu es niet afgezeken werd maar de mogelijkheid had een ander zich helemaal beroerd te laten voelen. Gelukkig heeft dit niet al te lang geduurd en ben ik heel snel die fase doorlopen. Was gewoon een hele rottige tijd op allerlei gebieden... Heb wel meer stomme dingen gedaan .
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:34
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 21-10-2003 @ 21:29:
Tsss

wat Tsss?

Beryll: je hebt inderdaad gelijk het verschil tussen aanleiding en oorzaak. Samen kunnen ze echter misschien wel de oorzaak zijn. Eh, maar dan doel ik toch op oorzaken EN aanleidingen . dank je voor het aanstippen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-10-2003 @ 21:32:
- verhaal -
Je had dus niet het gevoel dat je zelf minder was op dat moment van het pesten (een minderwaardigheidscomplex) ?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:35
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Het is een gevoel van macht over een ander denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-10-2003 @ 21:34:
wat Tsss?
Niet tegen jou dummie. Tegen pesters.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:39
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 21-10-2003 @ 21:36:
Niet tegen jou dummie. Tegen pesters.
welke conclusie kun je daaruit trekken?

dit was een grapje btw, voor er verkeerde reacties op komen

aargh nu ga ik offtopic in mijn eigen topic..niet goed

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:47
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
ik denk idd dat het vooral verveling en stoerdoen enzo is.
in de 1e was er een jongen die mij 1 x heb uitgescholden omdat k ADHD heb toen was k best boos geworden en rest van t jaar ging hij me wel vaker pesten. dus ook de reactie van de ander speelt wel mee denk

maar vaak ook dan zat k et uit te lokken ofzo als k me verveelde dus verveling lijkt me ook een belangerijk punt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-10-2003 @ 21:39:
welke conclusie kun je daaruit trekken?
Okay, jij je zin. Maar dan ben ik wle nieuwsgierig naar jouw visie.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:54
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
In de eerste hebben vriendinnen en ik een meisje heel erg gepest. Zonder reden, er was een keer een ruzietje geweest over weet ik veel wat maar wat stelde dat nou voor in die tijd. Ik weet niet waarom ik het deed. Ik heb me laten meeslepen denk ik, ik wilde in die tijd graag met hun omgaan, ik had verder niemand anders op die school. Niet dat het zo was dat ze zeiden : we verstoten je als je niet meedoet, maar meer denk ik het gevoel om nog meer met ze om te kunnen gaan. We hebben nare dingen gedaan, ik heb er nu ook absoluut spijt van maar daar heeft ze niet echt veel meer aan 3 jaar later. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die pesten, ik vind het echt vreselijk en kan er al niet tegen om het te zien of te horen. Ik snap ook niet dat ik me ooit tot dat niveau heb verlaagd.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:24
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
gezinssituatie, stoer doen, problemen met zichzelf waardoor ze zich anders gaan gedragen door bv andere pesten, bij een groep willen horen, zich vervelen, iemand beoordelen op z'n uiterlijk of geloof, maar helaas negatief..geen respect voor anderen.
Meer redenen kan ik zo ff niet bedenken...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-10-2003 @ 21:35:
Je had dus niet het gevoel dat je zelf minder was op dat moment van het pesten (een minderwaardigheidscomplex) ?
Absoluut niet. Ik had in totaal wel een minderwaardigheidcomplex, maar dat had nix met het pesten te maken. Zoals ik al zei: het ging eigenlijk gewoon om de macht, de kick. Iemand met woorden de grond in boren, te doen breken. Het besef dat je dat zelf kunt nadat het jaren bij jou is gedaan, is overweldigend. De slachtoffers waren 2 personen vooral, de simpele, seutige, zielige mensjes van de hoop, qua uiterlijk de pech hebben, qua kleren, qua verzorging (vet haar/roos/...). Ik vond mezelf niet geweldig, maar iig stukken beter als hen.
Maar ik was in die periode ook gewoon opstandig en erg agressief. Veel vechtpartijen, grote bek,... Ik verzette me tegen mijn pesters en in die tijd waren er zelfs mensen bang voor me. En ik ben in die tijd het meest gerespecteerd (door diegenen die mij hebben gepest), maar ik trok niet met hen op dus dat deed me eigenlijk ook nix.

Ik denk (weet wel zeker) dat ik toen gewoon van t padje af was en gewoon kickte op de macht.

Niet dat ik er trots op ben, maar het is nou eenmaal gebeurd en ik kom er ook gewoon voor uit. Erna heb ik me er nooit meer mee beziggehouden iig. Ik geloof wel dat ik weet hoe het is begonnen: een van mijn pesters had me weer eens publiekelijk vernederd (ff kort: zij noemde mij een hoer vanwege mijn korte rok, ik heb toen geantwoord dat ze niet wist wat een hoer was, want dat ik dat zeker niet was maar zij. Ze was zo verstomd dat ze 10 sec nix kon zeggen en mee dat ze haar mond opentrok om te antwoorden, zei ik: ach nee, sorry Judith, jij bent geen hoer, jij bent een slet, die doet t gratis). Ze had zoiets van mij nooit van mij verwacht, niemand trouwens, en het hele groepje dat als een hondje achter haar aan liep, lachtte haar uit ipv mij (want ze wisten dat t waar was ). Op dat moment voelde ik mij geweldig, die macht, dat vermogen was fantastisch. Ik denk dat het daaruit is voortgekomen. Want erna hebben niet veel mensen meer hun mond opengedaan tegen mij (ze moesten mij nog steeds niet maar alla).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 06:30
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Fade of Light is zelf een pester neem ik aan?
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 07:50
Verwijderd
Van de pesterijen van Fade of Light heb ik nog niets gemerkt

Ik denk dat het een kwestie is van macht... Als je de macht hebt over iemand dan kan je diegene dus opdrachten laten doen. Waarom een pester macht wil hebben zou mogelijk kunnen doordat hij op andere fronten te kort komt, geen macht heeft, achtergesteld word thuis...
Ook kunnen problemen met zichzelf die thuis of ergens anders afspelen een rol spelen.. Ik heb zelf ook wel een keer gepest, ja ik geef het toe.. Ik was niet de hoofdpester maar eerder een meeloper, eigenlijk realiseerde ik me helemaal niet dat ik toch de wereld voor iemand een hell maakte..
Voor mij was het een gevoel van, doe maar mee dan overkomt jezelf niets.. maargoed dat is dan het beeld van een meeloper.. en ik denk dat heel veel meelopers dat hebben gehad,...

hmm ik weet niets meer.. ik ga er wel ff over nadenken in de wachtkamer van de huisarts..

ja, ik heb een afspraak gemaakt maar ik durf niet
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 09:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik denk dat ze er gewoon lol aan hebben en ze doen het natuurlijk zodat ze zich beter kunnen voelen dan anderen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 10:27
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Macht voor de 'leiders'. Rest zijn meelopers of zelfs bang, dat als ze niet meedoen, zelf bij de gepeste gaan behoren. Beste is gewoon een rustig persoon als een soort van leider te laten fungeren. Het grootste probleem is echter dat zij nooit willen
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2003, 14:53
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
* Slechte thuissituatie
* Meeloperij/groepsdruk
* Verveling
* Onzekerheid
* Zwakte op andere vlakken willen compenseren (valt dat onder onzekerheid?)
* Macht
* Stoer doen
* Onmacht uiten over bijv (geestelijke) mishandeling

Dat is waar ik op kom (en wat ik gelezen heb en denk dat dat
idd een aanleiding/oorzaak zou kunnen zijn), denk dat de meeste dingen wel voor zich spreken eigenlijk.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:20
Verwijderd
Soms ben je ook gewoon in een rotbui, dat wil je dan afreageren, en dan is het wel eens lekker om zo'n puisterige, kansloze brilnerd af te kraken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:46
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Zo af en toe iemand pesten kan weinig kwaad. Als je maar niet iedere keer dezelfde pakt
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:35
lieve
lieve is offline
* Omdat ze weten dat ze over die bepaalde persoon kunnen domineren. En zichzelf zo een machtpositie kunnen geven.

* Omdat ze zichzelf veilig willen stellen van enig pestgedrag ten opzichte van hen. Omdat ze ook een beetje ofwel de aandacht van hen willen wegnemen... door een ander te fixeren.
Of juist in de aandacht willen komen, om een soort van 'aanzien' te verwerven tov de anderen.

* (Op m'n middelbare school deden het er zelfs) Gewoon uit verveling!!! Je zou zeggen... neen dat kan niet er zit nog iets achter. Maar bij een bepaalde persoon was het echt uitsluitend omdat die zich verveelde. Deed nx graag,zette zich nergens voor in, behalve voor het pesten van een ander. Het maakte die persoon dan ook niet uit wie het was!!!

* 'Terug'pesten. Dit is eigenlijk zowat hetzelfde als de aandacht van je af proberen te krijgen!
Maar je kan het ook zien als een soort afweer tov de andere pester.
Op deze manier is het moeilijk na te gaan wie het 'slachtoffer' is.
(Ik zat dus vroeger op middelbare school in een vertrouwensleerlingengroep' en daar kregen we ook vaak te maken met pestproblemen!)
Soms kan het zo lijken dat het zovoordoende 'slachtoffer' eigenlijk de voornaamste PESTER is!


Anyways, pesten is een probleem dat zich overal voordoet. En de oplossing is eigenlijk niet zooo voor de hand liggend als iedereen wel zou denken!!!!!
Maar het is het best om er toch zoveel mogelijk aandacht aan te besteden.

Greets Lieve,xxx
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:42
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik denk dat het gaat om de macht. Het geeft waarschijnlijk een kick om iemand in het nauw te drijven
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:43
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-10-2003 @ 16:20:
Soms ben je ook gewoon in een rotbui, dat wil je dan afreageren, en dan is het wel eens lekker om zo'n puisterige, kansloze brilnerd af te kraken.
En dan heb je geen medelijden met dat type?
Dit is dus een voorbeeld van stoer doen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:45
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Ik denk dat de pester zelf niet ervan bewust is wat hij of zij de ander aandoet.
Bij jongens is het meer het stoer doen en bang om zelf niet de pispaal te worden.
Bij meisjes is het de onzekkerheid van henzelf en bang zijn om uit de groep te vallen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 20:54
Verwijderd
Een pester is iemand die uit een slechte omgeving komt en daarom zich afreageerd op zwakkeren
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:40
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2003 @ 21:54:
Een pester is iemand die uit een slechte omgeving komt en daarom zich afreageerd op zwakkeren
Ik denk dat dat niet altijd zo hoeft te zijn, er kunnen ook sadisten tussen zitten, ze kunnen net zo goed in een goed in een goede omgeving zitten!

Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 10:30
Verwijderd
door de ogen van iemand die marnix pest:
gezichtsvermogen -50% ivm. blauw oog.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
pessimistje schreef op 22-10-2003 @ 21:45:
Ik denk dat de pester zelf niet ervan bewust is wat hij of zij de ander aandoet.
Bij jongens is het meer het stoer doen en bang om zelf niet de pispaal te worden.
Bij meisjes is het de onzekkerheid van henzelf en bang zijn om uit de groep te vallen!
ja adt zijn ze zich wel degelijk bewust!! Dat was op Catherine én op Oprah dus 't klopt .

Ik ben ook veel gepest maar dat was omdat ik weigerde met de grote stroming mee te gaan, niet dat ik tegendraads was, absoluut niet, gewoon mijn eigen stijl om dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 12:53
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Frustraties botvieren door slechte thuissituatie. Of doordat je bij een bepaalde groep wilt horen --> Stoer doenerij dus, laten zien dat je je mannetje staat en dat niemand met je kan sollen. En ja, dat kan je macht geven. Niemand zal ook een grote mond geven... Iedereen is een beetje bang voor je en houd zijn/haar mond dicht.
Verder ook onzekerheid. Vaak pesten mensen om hun eigen onzekerheid te verbergen. Het is ook zo dat als je pest niemand jou wat durft aan te doen. Zo kunnen dus de meeste mensen de je niet pakken op jouw zwakheden doordat ze dat niet durven. Je onzekerheid wordt minder doordat je 'aanzien' krijgt. Je voelt je machtiger, sterker.

Zoiets..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:07
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
deadlock schreef op 23-10-2003 @ 11:38:
ja adt zijn ze zich wel degelijk bewust!! Dat was op Catherine én op Oprah dus 't klopt .

Ik ben ook veel gepest maar dat was omdat ik weigerde met de grote stroming mee te gaan, niet dat ik tegendraads was, absoluut niet, gewoon mijn eigen stijl om dingen te doen.
dat bewust zijn verschilt denk ik per persoon.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:12
Verwijderd
Ik denk dat mensen die pesten gewoon een bepaald gevoel van macht over je willen uitoefenen. Zij willen laten zien dat jij minder dan hen bent. Ik denk ook niet dat pesters weten wat ze aanrichten bij de mensen die ze pesten. Wanneer een persoon heel erg onzeker overkomt is het voor de pester ook heel makkelijk om die persoon nog verder onderuit te halen.
Het kan ook best dat pesters het thuis absoluut niet makkelijk hebben en daar 'onderdrukt' worden door één van hun ouders.
Het kan aan zoveel liggen waarom mensen pesten..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 10:20
Verwijderd
Mijns inziens projecteert een pester vaak haar/zijn eigen problemen om zelf geen slachtoffer te worden van pesterijen. Pesten komt dus voort uit zich ellendig voelen en bevreesd zijn niet geaccepteerd te worden. Vaak loont dat pesten; een pester is vaak populair bij de meelopers, de meeste mensen in onze maatschappij zijn wanneer ze jong zijn meelopers omdat ze óók bang zijn niet geaccepteerd te worden door de groep en gepest te worden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 10:39
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 21-10-2003 @ 21:35:
Het is een gevoel van macht over een ander denk ik.
Dat denk ik ook, een ander beroerd laten voelen en dat zien aan de persoon die gepest word...Ik werd soms wel eens uitgelachen om mijn achternaam, maar toen heb ik altijd gedacht, laat ze maar lachen...

Als je al iets minder sterk bent (jezelf niet goed voelen, door thuis of wat dan ook) en dan ook nog eens gepest word, dat is heel slecht
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:22
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
deadlock schreef op 23-10-2003 @ 11:38:
ja adt zijn ze zich wel degelijk bewust!! Dat was op Catherine én op Oprah dus 't klopt .
Mag ik je er even op wijzen, dat hetgeen dar gezegd is, niet de absolute werkelijkheid is.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-10-2003 @ 18:22:
Mag ik je er even op wijzen, dat hetgeen dar gezegd is, niet de absolute werkelijkheid is.
jij moet leren smilies interpreteren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2003, 19:18
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
deadlock schreef op 24-10-2003 @ 19:07:
jij moet leren smilies interpreteren
" " is op meerdere manieren te interpreteren.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:53
Verwijderd
Ben 2 jaar lang gepest zonder dat ze echt macht over me hadden.. ik heb niet voor ze gedaan. Ik was nieuw.. dus deed niets terug.
Mn ma dacht dat het uit jaloezie kwam, zelfde voor de schoolpsychiater, maar ik ben daar niet echt van overtuigd.
Tegenwoordig sta ik mn mannetje wel, en word nauwlijks gepest. Als ik weer een bepaalde naam naar mn hoofd krijg geef ik een vuile blik terug en is het stil. Lui die het zelf doen weten dat ze als minderwaardig behandeld worden (en zich zo gedragen) en negeer dus ik gewoon. Het schijnt wel een gewoonte te worden : / Ik zat ergens, iemand riep mn naam (Gersom als Gursem met de G van Great) en draaide me om, en hij meteen:"Nee ik zei geen gaysom". Ik dus rondlopen en denken dat ik altijd superchagarijnig keek maar dat valt gelukkig mee...

Ik denk dat het vooral heeft te maken dat als ze pesten niet gepest worden en zichzelf beter willen laten voelen (al denk ik dat wanneer ze volwassen zijn zich weer zwaar laag zullen voelen)...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 01:13
New-Michael
Avatar van New-Michael
New-Michael is offline
Ik denk dat het allemaal aan het stoer doen ligt. Mss ergens anders nog een kleine uitzondering. Ik word er alleen stront ziek van om continu gepest te worden. Maar ook dan nog de vraag. Wat is er tegen die .... te doen?
__________________
Grtzzz New Michael
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 10:21
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
New-Michael schreef op 25-10-2003 @ 02:13:
Maar ook dan nog de vraag. Wat is er tegen die .... te doen?
Dat is de vraag waarom ik dit topic startte Ergens anders hadden we er een discussie over en hoe je pesten het beste in de hand kon houden. Daarvoor moet je eerst weten waarom mensen pesten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 11:06
New-Michael
Avatar van New-Michael
New-Michael is offline
Gewoon om stoer te doen, en denk ik omdat ze die medepersoon niet mogen. En ook al mogen ze hem wel, dan gaat het meestal alleen om stoerdoenerij, of gewoon meelopen met de groep.
__________________
Grtzzz New Michael
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 11:07
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
New-Michael schreef op 25-10-2003 @ 12:06:
Gewoon om stoer te doen, en denk ik omdat ze die medepersoon niet mogen. En ook al mogen ze hem wel, dan gaat het meestal alleen om stoerdoenerij, of gewoon meelopen met de groep.
Lees de rest van de reacties maar eens. Er zitten meer redenen bij, die minstens netzo waar kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 12:17
Verwijderd
Sommige pesters hebben niet eens door dat ze pester zijn..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 13:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 25-10-2003 @ 13:17:
Sommige pesters hebben niet eens door dat ze pester zijn..
In jouw geval, okay. Maar ik denk dat de pester in de meeste gevallen ook wel weet dat hij flink verkeerd bezig is.

Maar als iemand je pest zonder het te weten zou je hem er eens op attent kunnen maken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 25-10-2003 @ 14:34:
In jouw geval, okay. Maar ik denk dat de pester in de meeste gevallen ook wel weet dat hij flink verkeerd bezig is.

Maar als iemand je pest zonder het te weten zou je hem er eens op attent kunnen maken.
Ik heb het ze blijkbaar duidelijk gemaakt.. ze zijn bijna totaal gestopt... toch word ik niet echt gerespecteerd om wie ik ben... door de meeste niet. Mensen van wie ik dacht dat ze mn vrienden waren (maar dus wel non stop met me liepen te klotenheb ik gewoon flink de waarheid moeten vertellen. En tja... aangezien ik zo gek in elkaar zit heb ik daar dus telkens last van, ik kan namelijk onaardig zijn. Daarom ben/was ik ook zo'n makkelijk pestobject.
Het kan als een geintje beginnen, en dat ze hun geintjes uitbreiden. Zo is het iig bij mij gegaan...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
New-Michael schreef op 25-10-2003 @ 02:13:
Ik denk dat het allemaal aan het stoer doen ligt. Mss ergens anders nog een kleine uitzondering. Ik word er alleen stront ziek van om continu gepest te worden. Maar ook dan nog de vraag. Wat is er tegen die .... te doen?
Terugbekken, maar dat is niet iedereen gegeven, ik heb dat lange tijd ook niet gekund. Maar mijn beste verdediging was gewoon volkomen negeren: discman op (al was het alleen de oortjes in, maar geen muziek aan, zodat je t toch hoorde als ze je van achteren probeerden te besluipen, maar zo lijkt het of je er geen aandacht aan besteedt) en lezen. Ik liet overduidelijk merken dat ik ze volkomen oninteressant vond en mijn tijd en aandacht dus niet waard waren.

Wat ook es heeft geholpen is vechten, maar dat is niet aan te raden als je niet zeker bent dat je zult winnen . Maar ook dan kun je valsspelen... Heb het maar 2 keer echt hoeven doen, maar die gingen ook door tot op het bot, daar was nix anders meer aan te doen, met iemand praten had tot meer geleid en er verdwenen steeds meer dingen, de weinige vrienden die ik had werden ook opgesteukt. Eén heeft er de fout begaan zelf eerst een trap uit te delen. De ander had een keer te vaak me uitgedaagd.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 20:45
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Zaina schreef op 22-10-2003 @ 16:46:
Zo af en toe iemand pesten kan weinig kwaad. Als je maar niet iedere keer dezelfde pakt
Hehe dat denk jij, (tot dat je iemand tegen komt die je 1keertje pest gelijk de pik op je hebt)
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 01:34
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Machtsspelen zijn altijd leuk, totdat ze met een ijzeren ketting komen.

Hoe defineer je pesten eigenlijk? Op school zit ik in een groep waar iedereen elkaar de grond instampt, sarcasme, cynisme, heel de dag door. Kortom een gelijke positie, waardoor alles wat gezegd wordt niet als pesten kan worden omschreven. Het wordt pas pesten als er geen sprake meer is van een gelijke positie, of is dat een foutieve uitspraak?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 01:45
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Ik heb vaak het idee, dat ik er juist allemaal om gevraagd had, want ik deed ook dingen terug uit woede, ik heb nu vrij veel vijanden.
En zelf tijdens uitgaan wordt ik lastig gevallen door mensen die mensen sturen, ik ga ook daarom nooit meer uit in me eigen woonplaats, vond het toch geen ruk aan.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 01:53
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Misschien verveelt de pester zich
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Aanvraag: PERMANENTE BAN: Deadlock
JustTalk
15 29-05-2014 12:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pesten
W.A.L.L.I.E
91 25-11-2012 12:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.