Oud 06-09-2017, 20:49
itsyouromaaxo
Avatar van itsyouromaaxo
itsyouromaaxo is offline
Heyhoi,

Ik zit erg in de knoei met wat voor opleiding ik nou eigenlijk wil volgen. Nou lijkt me verloskundige wel een leuke opleiding. Ik heb me suf gezocht op google en kom er maar niet uit. Hoe kan ik met mbo 4 niveau verloskundige worden? Alle opleidingen van verloskundige zijn hbo, en ik heb mbo4.
Iemand tips? Liefst wel in Friesland/Groningen/Drenthe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2017, 21:31
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
In principe kun je met mbo4 doorstromen naar hbo verloskunde (bron), maar moet je er wel rekening meehouden dat er een selectie plaatsvindt voor de opleiding. Dat betekent dat niet iedereen die zich aanmeld ook daadwerkelijk verloskunde mag gaan studeren. Daarom is het goed om een plan B te hebben voor als je niet binnen komt.

Mocht je twijfelen over of de opleiding wat voor je is dan is het misschien leuk en nuttig om hiervoor opendagen te bezoeken van hbo's die deze opleiding aanbieden en eventueel een meeloopdag te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2017, 15:18
Verwijderd
Positive mind geeft hierboven al goede tips. Concreet antwoord op je eerste vraag:[QUOTE=itsyouromaaxo;34395242] Hoe kan ik met mbo 4 niveau verloskundige worden? QUOTE]

Niet, verloskundige is altijd HBO. Dat zit impliciet al in het antwoord van Positive mind maar voor de duidelijkheid vermeld ik het nog even expliciet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2017, 15:42
xemmaxxxx
xemmaxxxx is offline
Je kan met mbo-4 je wel aanmelden voor verloskunde, mits je scheikunde/wiskunde/biologie hebt gehad dacht ik. Wat de precieze eisen zijn weet ik niet zo goed, wel heb ik gehoord dat ze aanraden om biologie bij te spijkeren. Maar of dat in jouw geval nodig is weet ik niet, ik zou gewoon eens contact opnemen met 1 vd scholen, of op hun site kijken! Het zijn er maar 3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Engeland
laurie1001
6 14-11-2015 14:52
Studeren Verloskunde
Laura220
169 23-01-2012 19:08
Studeren Opleiding ( Werken met baby's )
Fashion Icone
2 14-05-2011 19:07
Studeren Verloskundige toelatingseisen
xxAmbertjee.
1 17-03-2011 19:39
Studeren Geen pabo, wel met kinderen werken, welke opleidingen?
miekmuis
28 09-04-2007 20:56
Studeren verloskunde
dark*dizzie*
10 31-03-2005 17:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.