Oud 09-01-2005, 14:11
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Hallo allemaal.
Ik heb een brief geschreven aan mijn oude beste vriendin, waarmee ik twee keer op vakantie ben gegaan naar het buitenland, en ontzettend verliefd op ben geworden. Sinds ik haar heb laten weten verliefd te zijn, hebben we nauwelijks contact meer.
Zal ik hem versturen of niet?

‘Sander, je kan alles tegen me zeggen, dat weet je toch.’ Dit heb je meerdere keren tegen me gezegd, en ik was er ook van overtuigd. Ik vind het echt heel pijnlijk dat je aan mijn oprechtheid twijfelt als ik besluit eerlijk te zijn over mijn gevoelens. Ik schreef dat ik me nog nooit zo rijk heb gevoeld als in Madrid, maar dat naarmate we in Nederland veel ondernamen, het gevoel alleen maar sterker werd. ‘Ik denk dat je je vasthoudt aan een beeld uit angst en verveling.’ Ik denk niet dat je weet hoeveel pijn ik hiervan heb gehad. Verliefdheid is ergens op gebaseerd, en dat wilde ik demonstreren.Je hebt duidelijk laten merken mijn gevoelens totaal niet op prijs te stellen. Je gevoel uiten betekent dat je je uiterst kwetsbaar opstelt. Ik verwachtte ook niet dat je me uit blijdschap om de hals zou vliegen, dat hoeft ook helemaal niet, maar zo een reactie zonder enige argumentatie heeft me echt heel erg gekwetst. Het geeft immers weer hoe je over mij denkt. Nu is mijn gedrag bestempeld als ‘vasthouden aan een beeld’, ‘niet uitnodigend’ en ‘verongelijkt’, maar hoe moet ik zo’n reactie dan noemen?

‘Je bent mijn beste vriendje, en echte vrienden zijn er maar weinig.’ Dit zei je tegen me in november, sindsdien heb ik je nog maar 2 keer gezien. Nu weet ik ook wel dat mensen uit elkaar groeien, maar dat is volgens mij hier niet het geval. Uit elkaar groeien is een geleidelijk proces waarin je elkaar steeds minder gaat zien. Nadat ik je van mijn verliefdheid heb laten weten, hebben we elkaar niet meer gezien of gesproken. Dat is niet uit elkaar groeien, maar eerder een radicale omslag. Jij vindt er niets ergs aan, schreef je, ik ben er kapot van. Nu wil ik nog wel even zeggen dat ik zo graag met je omging, niet alleen vanwege mijn verliefdheid, maar ook omdat je gewoon zo een fijn en lief persoon bent. En dat vind ik nog steeds. Des te meer pijn doet het dat als ik laat merken dat ik het graag wil uitpraten, omdat het voor mij duidelijk heel belangrijk is, dat jij liever hebt dat ik mijn vragen naar je mail, omdat dat makkelijker is.

Je schreef dat je je ongemakkelijk voelde in mijn bijzijn. Blijkbaar stelde ik jouw aanwezigheid meer op prijs dan andersom. Sorry als ik mijn aanwezigheid aan je heb opgedrongen. Dat is echt nooit de bedoeling geweest. En was dat ook al het geval met Avignon? Maar je moet weten dat ik het simpelweg heerlijk vind om met jou om te gaan, iets te ondernemen. Op alledaagse dingen zoals naar de stad gaan, kon ik me al echt een week van te voren enorm verheugen. Dan werd ik ’s ochtends ook zo blij - en vaak veel te vroeg - wakker. Er kwamen altijd onverwachts leuke dingen. Want ik wist dat als het met jou zou zijn, dat het toch wel heel leuk zou worden. Althans, dat ik het heel erg leuk zou vinden.

‘Het leukste van de vakantie? Dat was jij. Dat meende ik ook, oprecht. Met iemand samen op vakantie gaan is toch wel een teken dat het goed zit tussen twee vrienden. ’s Avonds met het gasbrandertje - op het gras aan de Rhône - ons eten bereiden. Of in Amsterdam een ijsje eten. ‘Uit elkaar gegroeid’ is een kreet waar ik geen vrede mee heb. Lieve *censuur*, ik wil je helemaal niet kwijt.

Tot slot een liedje dat je Zonder Twijfel kent, het tweede deel van het ons welbekende refrein van Don’t Speak:

I really feel
That I’m losing
My best friend
I can’t believe
This could be
The end

Cynisch, het cirkeltje is rond. Maar ik hoop met heel mijn hart dat dat niet het geval is. Want *censuur*, je bent een heel bijzonder persoon.

Liefs Sander
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 14:16
Verwijderd
Ik heb je brief niet echt gelezen, maar als jij achter alles staat dat je geschreven hebt en je zegt ook niets beledigends, en je vindt het belangrijk dat zij dit weet, dan moet je 'm versturen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:16
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ja, sturen.
Liedje eruit halen alleen, te cliché.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:17
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
sturen!
Ik zou me zeer vereerd voelen als ik zoiets zou krijgen.
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:18
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Multilot schreef op 09-01-2005 @ 15:17 :
sturen!
Ik zou me zeer vereerd voelen als ik zoiets zou krijgen.
nou, vereerd... ik zeg eigenlijk dat ik baal van haar gedrag... dat is weinig vleiend...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:24
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Sander Gessel schreef op 09-01-2005 @ 15:18 :
nou, vereerd... ik zeg eigenlijk dat ik baal van haar gedrag... dat is weinig vleiend...
Dat je zoveel voor iemand kunt betekenen. Hoewel het op een andere manier idd ook wel beangstigend kan zijn...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:39
Verwijderd
sturen (liedje hoeft niet)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:39
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Babbel eens met haar, maar dit... ik zou niet gelukkig zijn moest ik dit in mijn bus vinden. De lijn tussen oprechtheid en emotionele chantage is hier ook maar heel dun. Wees een man, en vertel het haar, recht in haar gezicht. Als je eerlijk wil zijn, en je gevoelens wil tonen, moet je je NIET achter een blad papier versteken. (Laat staan, godbeterd, achter een e-mail, maar dat weet ik natuurlijk niet)

Brieven zijn wat mij betreft goed als je bij het babbelen niet meer uit je woorden komt. Om het dan toch nog eens op een rijtje te zetten. Maar het non-verbale is veel belangrijker, en dat laat je op deze manier verloren gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-01-2005 @ 15:39 :
Babbel eens met haar, maar dit... ik zou niet gelukkig zijn moest ik dit in mijn bus vinden. Wees een man, en vertel het haar, recht in haar gezicht. Als je eerlijk wil zijn, en je gevoelens wil tonen, moet je je NIET achter een blad papier versteken.

Brieven zijn wat mij betreft goed als je bij het babbelen niet meer uit je woorden komt. Om het dan toch nog eens op een rijtje te zetten. Maar het non-verbale is veel belangrijker, en dat laat je op deze manier verloren gaan.
dat wil zij niet. zij wil geen contact meer blijkbaar, alleen via mail, omdat het anders 'te moeilijk is'.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:43
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 09-01-2005 @ 15:40 :
dat wil zij niet. zij wil geen contact meer blijkbaar, alleen via mail, omdat het anders 'te moeilijk is'.
Dan moet je maar wat harder aandringen. Het is niet alleen zij die dingen wil, he. Om het echt goed te laten komen, zal je sowieso moeten babbelen. En blijkbaar veel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-01-2005 @ 15:43 :
Dan moet je maar wat harder aandringen. Het is niet alleen zij die dingen wil, he. Om het echt goed te laten komen, zal je sowieso moeten babbelen. En blijkbaar veel.
volgens mij is het niet geheel zijn bedoeling het echt goed te laten komen, maar wil hij gewoon eens zijn gedacht zeggen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:02
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Envy schreef op 09-01-2005 @ 15:16 :
Ja, sturen.
Liedje eruit halen alleen, te cliché.
Ja, het liedje is cliche...
Uitleg: ik was altijd erg fan van dit liedje, en zij zou hem voor mij overtapen. Nu blijkt dus dat dit liedje ook het einde van een vriendschap aankondigt. Daar om eindig ik met: cynisch, het cirkeltje is rond...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Sander Gessel schreef op 09-01-2005 @ 16:02 :
Ja, het liedje is cliche...
Uitleg: ik was altijd erg fan van dit liedje, en zij zou hem voor mij overtapen. Nu blijkt dus dat dit liedje ook het einde van een vriendschap aankondigt. Daar om eindig ik met: cynisch, het cirkeltje is rond...
ah, da's een andere zaak, dan moet je het zeker laten staan!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:13
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik heb je brief wel helemaal gelezen, ik vind ook dat je 'm zeker moet sturen. En ik vind helemaal niet dat 't beangstigend of chanterend overkomt. Eerder gewoon dat je alles nog eens uitlegt.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:20
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 09-01-2005 @ 15:44 :
volgens mij is het niet geheel zijn bedoeling het echt goed te laten komen, maar wil hij gewoon eens zijn gedacht zeggen
Dat zou natuurlijk ook kunnen... dan is zo'n brief natuurlijk wel een goede manier.

In elk geval, ikzelf zou een goed gesprek veel meer appreciëren. Op een brief zou ik vooral staan foeteren, ook al was het goed bedoeld. Maar wie ben ik?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:22
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik vind dat je m moet versturen, ik denk ook dat dat goed is voor jezelf, dan ben je het al n beetje 'kwijt'.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:35
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-01-2005 @ 16:20 :
Dat zou natuurlijk ook kunnen... dan is zo'n brief natuurlijk wel een goede manier.

In elk geval, ikzelf zou een goed gesprek veel meer appreciëren. Op een brief zou ik vooral staan foeteren, ook al was het goed bedoeld. Maar wie ben ik?
Dat gesprek wil ze dus niet aan... Ik wil heel graag praten, maarja...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:55
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
filia dei schreef op 09-01-2005 @ 16:13 :
Ik heb je brief wel helemaal gelezen, ik vind ook dat je 'm zeker moet sturen. En ik vind helemaal niet dat 't beangstigend of chanterend overkomt. Eerder gewoon dat je alles nog eens uitlegt.
Zo is hij ook zeker niet bedoeld, maar wél dat ik me erg naar voel door haar reactie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2005, 17:25
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ja ik vind dat je hem moet versturen.. je hebt alles goed op papier gezet en de brief zit gewoon goed in elkaar..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:32
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
lijkt me goed en verstuurbaar
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb je brief niet echt gelezen, maar als jij je gevoel zo t beste kwijt kunt en dit voor jou de beste manier is om alles onder woorden te brengen moet je het doen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:21
elledc
elledc is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-01-2005 @ 15:39 :
De lijn tussen oprechtheid en emotionele chantage is hier ook maar heel dun. Wees een man, en vertel het haar, recht in haar gezicht. Als je eerlijk wil zijn, en je gevoelens wil tonen, moet je je NIET achter een blad papier versteken. (Laat staan, godbeterd, achter een e-mail, maar dat weet ik natuurlijk niet)

Brieven zijn wat mij betreft goed als je bij het babbelen niet meer uit je woorden komt. Om het dan toch nog eens op een rijtje te zetten. Maar het non-verbale is veel belangrijker, en dat laat je op deze manier verloren gaan.
Dit vind ik dus helemaal verkeerd, wat heeft dat nu in godsnaam met chantage te maken?



Ik vind die brief dus zeker wel iets hebben en ik zou me er zeker door gevleid voelen. Hoewel je liefde niet kan dwingen.

Ik heb twee jaar geleden ook gebroken met een goede vriend van me. We waren ook al samen op reis gegaan, voor mij was hij een goede vriend met wie ik gewoon kon babbelen zonder meer. Maar hij werd ook verliefd op me en op de een of andere manier knapte ik daardoor af, waardoor ik me niet meer goed voelde in zijn bijzijn. Omdat ik dacht dat ik hem steeds meer hoop zou geven en hij zich steeds beter zou voelen bij mij.
Ik was bang dat hij teveel tijd met mij wilde delen, en dat hij teveel zou hopen dat het wel nog iets zou kunnen worden. Ik zag hem als vriend, maar als liefje zag ik niks in hem, hij was totaal niet mijn type.

Hij werd steeds aanhankelijker met me en ik steeds afstandelijker, waardoor we elkaar steeds minder zagen. Hij heeft me na een tijd ook een brief gestuurd, met wat hij voor me voelde. Ik heb er wel veel over nagedacht maar het heeft me zeker niet veranderd van gevoel. Gevoelend kan je nu eenmaal niet dwingen.

De brief dus zeker versturen, hij zit goed in mekaar, op de een of andere manier zal zij zich misschien schuldig voelen omdat zij je zo plots 'in de steek' liet... maar misschien ook helemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:29
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 09-01-2005 @ 19:21 :
Dit vind ik dus helemaal verkeerd, wat heeft dat nu in godsnaam met chantage te maken?



Ik vind die brief dus zeker wel iets hebben en ik zou me er zeker door gevleid voelen. Hoewel je liefde niet kan dwingen.

De brief dus zeker versturen, hij zit goed in mekaar, op de een of andere manier zal zij zich misschien schuldig voelen omdat zij je zo plots 'in de steek' liet... maar misschien ook helemaal niet...
Je legt zelf uit wat waarom dit als emotionele chatage kan overkomen. Het is zo'n brief waarbij je je bijna verplicht schuldig moet gaan voelen.

Of dat slecht/verwerpelijk is, mag ieder voor zichzelf uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:30
Verwijderd
Het komt een beetje verwijtend over.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:31
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 09-01-2005 @ 19:21 :



Ik vind die brief dus zeker wel iets hebben en ik zou me er zeker door gevleid voelen. Hoewel je liefde niet kan dwingen.

Bedankt voor je reactie!

Die brief is ook niet bedoeld om 'liefde op te wekken', meer om te laten zien dat ik haar reactie niet snap. Dat je iemand na 8 jaar vriendschap laat vallen. En dat je vervolgens niet wil afspreken om erover te praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 18:34
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Ik zou het jammer vinden dat als ik een brief zou krijgen hij vantevoren al door veel mensen gelezen is. Een brief is naar mijn mening iets persoonlijks tussen 2 mensen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:56
mystery86
Avatar van mystery86
mystery86 is offline
Dit is best eng want ik heb een gevoel dat ik je helemaal snap en ik zit ook met zo'n soort probleem.
Het is niet helemaal hetzelfde hoor want bij mij gaat het om mijn ex die het net sinds 3 weken heeft uitgemaakt.
Hij wil mij nu niet zien omdat het te moeilijk zou zijn voor mij maar ik wil hem laten weten hoe ik me voel en ik zit met vragen.
Ik weet dat ik hem te lang 'kort heb gehouden' maar nu heeft hij me gister een mail gestuurd met de tekst: ik heb geen behoefte om je te zien. Ik wil hem wel zien want ik heb zijn steun nu nodig en tuurlijk wil ik hem terug maar dit is niet waarom ik wil afspreken. Nu was de mail gister ontzettend bot en nu twijfel ik of ik moet terug mailen of gewoon nu zelf eens niets van mij moet laten horen. Ik weet het niet wat denken jullie??

En over het versturen van de brief:
Als jij het gevoel hebt dat je daar iets mee berijkt bij haar moet je het zeker doen, maar als je denkt dat ze zich aangevallen voelt en zich totaal niet zal beseffen dat ze fout zat/zit zou ik het niet doen. Dan heb je alleen maar kans dat het fout overkomt en nooit meer goed komt.
__________________
(L) Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over (L)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:58
Landslide
Avatar van Landslide
Landslide is offline
Sturen.
Ik ken je situatie en ik zou een moord doen voor je eerlijkheid.
__________________
You and me and the devil make three, don't need no other lovin' baby
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:32
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Hagezussa schreef op 09-01-2005 @ 19:58 :
Sturen.
Ik ken je situatie en ik zou een moord doen voor je eerlijkheid.
Ik hoop dat zij ook zo reageert...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:08
elledc
elledc is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-01-2005 @ 19:29 :
Je legt zelf uit wat waarom dit als emotionele chatage kan overkomen. Het is zo'n brief waarbij je je bijna verplicht schuldig moet gaan voelen.

Of dat slecht/verwerpelijk is, mag ieder voor zichzelf uitmaken.
Als je het zo bekijkt dan is het inderdaad chantage
Maar je zegt dat hij beter face to face zou babbelen met haar, dan is dit in mijn ogen evenveel emotionele chantage.
Hij zou dit dus zeker moeten doen via briefwisseling, dat heeft iets aparts en de woorden blijven staan en vervliegen niet. Er is ook over nagedacht, wat face to face soms veel moeilijker is.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:57
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Ik denk dat je m moet sturen. Alleen is het idd een beetje jammer dat heel wat mensen m nu hebben gelezen, maar dat is bijzaak.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:14
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 09-01-2005 @ 21:57 :
Ik denk dat je m moet sturen. Alleen is het idd een beetje jammer dat heel wat mensen m nu hebben gelezen, maar dat is bijzaak.
Tja, maar zij laat hem toch ook aan mensen lezen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:23
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Sander Gessel schreef op 09-01-2005 @ 22:14 :
Tja, maar zij laat hem toch ook aan mensen lezen...
niet aan heel nederland
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:49
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou hem sturen, maar dat liedje moet er echt uit!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:34
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 09-01-2005 @ 22:49 :
ik zou hem sturen, maar dat liedje moet er echt uit!
Zoals ik eerder schreef:
Uitleg: ik was altijd erg fan van dit liedje, en zij zou hem voor mij overtapen. Nu blijkt dus dat dit liedje ook het einde van een vriendschap aankondigt. Daar om eindig ik met: cynisch, het cirkeltje is rond...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als ik het goed begrijp heeft ze gezegd/geschreven dat ze zich opgelaten voelt bij jou. Ik neem aan dat dat is omdat je verliefd op d'r bent. En nu ga jij een brief schrijven waarin je meerdere keren vertelt dat je je zo fijn voelt bij haar, dat ze speciaal is, dat je je een week van te voren op haar verheugd, enzovoorts.
Ik denk niet dat dit haar bereidheid tot het uitpraten erg verhoogt.

Maar als je dit laatste niet erg vindt en dit voornamelijk een afsluiting van jullie vriendschap is, dan vind ik het een hele goede brief.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2005, 23:09
TinyDancer
TinyDancer is offline
Ik ben t wel eens met balance..
Als ze duidelijk heeft gemaakt dat ze niet verliefd is op jou, en ze afstandelijk doet omdat ze zich ongemakkelijk bij jou voelt om die reden, lijkt het me niet slim om in je brief door te gaan op jouw verliefdheid en hoe geweldig ze wel niet is. Natuurlijk is ze geweldig, ze is je beste vriendin, maar zo jaag je haar denk ik nog meer weg.
Misschien moet je accepteren dat verliefdheid niet werkt, en kan je haar (proberen te) beloven dat je dat op de 1 of andere manier "inhoudt"..

Maar goed. iig heel veel succes hoor, en ik hoop dat het nog goedkomt tussen jullie. sterkte.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 13:12
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-01-2005 @ 23:55 :

Maar als je dit laatste niet erg vindt en dit voornamelijk een afsluiting van jullie vriendschap is, dan vind ik het een hele goede brief.
Ja, het is ook bedoeld als afsluiting.

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 13:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren selectietoets journalistiek utrecht
Verwijderd
343 16-08-2007 11:42
Liefde & Relatie En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel 14
WolterB
495 12-08-2005 09:50
Verhalen & Gedichten Humor: Johannes de Doper
Green Day
9 09-08-2005 21:35
Liefde & Relatie Brief voor ex-vriendin niet of wel versturen?
Spray rebel
52 08-10-2004 19:15
Liefde & Relatie Disco, meisje, boempats verliefd...
blueeyes_jochie
42 14-04-2004 10:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Aanklacht tegen Kazaa-gebruikers!
Systematica
57 21-07-2003 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.