Oud 06-01-2020, 08:00
StrawberryLarry
StrawberryLarry is offline
Hi allemaal,

Ik zit nu in m'n derde jaar van mijn studie Graphic Design. Ik loop dit jaar stage, en de afgelopen paar maanden ben ik nog nooit zo ongelukkig geweest. Ik loop 4 uur per dag stage, 5 dagen in een week. Eigenlijk zou ik 8 uur stage moeten lopen in die 5 dagen, maar omdat ik zo hevig last heb van stress met mentale en fysieke klachten, heb ik met mijn dokter en school afgesproken om 4 uur te lopen. Dit beteken dat ik in een vertraagd traject zit, omdat ik met 4 uur natuurlijk mijn stage uren niet zou halen.

Anyways, ik loop nu al maanden lang met een ongeloofelijk naar, ongelukkig gevoel op stage. Hier had ik vorig jaar, op school, ook een beetje last van. Dit gevoel word ook steeds erger. Ik heb dit gevoel niet alleen op stage, zodra ik thuis ben voel ik me ongelukkig, wetende dat ik die dag daarna weer naar stage moet gaan. Ook in het weekend heb ik hier enorm veel last van. Dit gevoel weerhoudt mij er dan ook heel erg van om nog van dingen te genieten. Ik baal hier enorm van.

Ik moet nog 3 weken op dit stage adress, en ga daarna naar een nieuwe, waar ik weer een lange tijd moet gaan lopen. Ik ben bang dat hier precies het zelfde gaat gebeuren en dat ik mij weer zo ongelukkig ga voelen.

Ik wil mijn best doen om die 3 weken nog vol te houden en daarna te kijken hoe het op de volgende stage gaat. Maar ik weet überhaupt al niet of ik deze 3 weken ga volhouden.

Ik heb er al zoveel over nagedacht om een andere studie gaan doen, en dat idee lijkt mij ook zoveel aantrekkelijker. Het probleem is, als ik nu zou moeten stoppen met mijn opleiding, zou ik ook geen duo meer krijgen. Ik betaal mijn schooljaar in termijnen, en zal dus, als ik stop, nog wel door moeten betalen. Maar duo is op het moment de enige inkomsten die ik krijg. Dit is naar mijn idee het enige wat mij er van weerhoudt om te stoppen met deze opleiding.

Tuurlijk, ik zou gaan kunnen werken, en ergens vind ik dat ook niet erg. Maar ik ben bang dat ze mij nergens willen aannemen omdat ik 18 ben, en ze hebben liever jongere mensen, die zijn goedkoper.

Ik zit hier al een lange tijd mee in de knoop, en ik vroeg me af of jullie wat advies zouden kunnen geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2020, 08:15
Verwijderd
Is er iets gebeurd waardoor je ongelukkig werd? Weet je waardoor het komt? Is het alleen door de studie?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 09:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Tuurlijk, ik zou gaan kunnen werken, en ergens vind ik dat ook niet erg. Maar ik ben bang dat ze mij nergens willen aannemen omdat ik 18 ben, en ze hebben liever jongere mensen, die zijn goedkoper.
Dat is in ieder geval (niet echt) een probleem.
Mijn broer heeft net zijn eerste baantje te pakken nu hij 20 is. En bij de ah zitten ze echt te schreeuwen om vakkenvullers. Dus als je een beetje normaal overkomt bij het sollicitatiegesprek daar, zou het geen probleem moeten zijn
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 11:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vind je je studie verder wel leuk maar alleen je stage niet? Ik heb wel eens op een stageplaats gezeten die gewoon niet bij me paste. Ik ben toen gestopt en ergens anders opnieuw begonnen en dat was de beste keuze op dat moment.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 15:05
StrawberryLarry
StrawberryLarry is offline
Citaat:
Is er iets gebeurd waardoor je ongelukkig werd? Weet je waardoor het komt? Is het alleen door de studie?
Het komt echt alleen door de studie, heb geen andere verklaring, zou ook niet weten wat mij anders zo ongelukkig maakt..

Ik heb vandaag ook met mijn stagebegeleider gepraat, hij is de eerste die het advies gaf om gewoon met de opleiding te stoppen..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 15:06
Verwijderd
Heb je al eens eerder getwijfeld over je studiekeuze?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 15:08
StrawberryLarry
StrawberryLarry is offline
Citaat:
Vind je je studie verder wel leuk maar alleen je stage niet? Ik heb wel eens op een stageplaats gezeten die gewoon niet bij me paste. Ik ben toen gestopt en ergens anders opnieuw begonnen en dat was de beste keuze op dat moment.
Stage is opzich wel prima! Mensen zijn aardig, plek zelf is ideaal. Toen ik vorig jaar nog op school zelf zat, en dus geen stage liep, heb ik ook wel momenten gehad dat ik me heel erg ongelukkig voelde, maar heb het toen steeds genegeerd. Nu is het zoveel erger geworden. En ik weet dus niet of wisselen van stage zou helpen bij mij
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 15:08
StrawberryLarry
StrawberryLarry is offline
Citaat:
Heb je al eens eerder getwijfeld over je studiekeuze?
Best wel vaak, vorig jaar al zo nu en dan. Dit schooljaar al veel meer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 15:10
Verwijderd
Lijkt je stage wel op het werk dat je straks gaat doen? En vind je het daarom niet leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De economie
ik_eet_egels
36 22-08-2013 14:26
Studeren Ongelukkig worden van studie - doorgaan of stoppen?
blurred
10 28-07-2010 11:41
De Kantine [B][I][U][CENTER][HTML][CODE]Saai[/CODE][/HTML][/CENTER][/U][/I][/B] #949
Verwijderd
500 09-04-2010 11:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Invloed TV op samenleving
T_om
19 07-04-2004 18:56
Levensbeschouwing & Filosofie Rassen zijn helemaal niet gelijk.
Isa
247 28-12-2003 15:06
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.