Oud 26-01-2020, 16:40
Wout656
Wout656 is offline
Hallo allemaal
Is het mogelijk om twee studies tegelijkertijd te volgen, ook als ze niet in dezelfde stad zijn? Ik kan namelijk niet kiezen tussen econometrie en computer science. Het lijken me beide leuke studies, alleen computer science lijkt me net iets leuker. Maar de banen voor econometrie trekken mij meer, en je verdient een stuk meer. Dus ik dacht, waarom niet allebei? Ik ben niet echt het sociale persoon dat een leven heeft, ook ben ik redelijk slim, dus ik denk dat ik beide studies samen wel aan kan, zeker omdat er wat overlap is. Maar tussen Delft en Rotterdam reizen lijkt me een probleem. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2020, 17:26
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Kies er gewoon een. Je vindt zelf computer science leuker, ga daarvoor. Daarmee kan je ook genoeg geld verdienen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2020, 18:35
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Het lijkt me een lastige combinatie. Een dubbele bachelor informatica en wiskunde en daarna een master econometrie is volgens mij beter te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2020, 08:17
Verwijderd
'Redelijk slim' is hopelijk een understatement, want 'redelijk slim' op de middelbare is al niet genoeg om econometrie fatsoenlijk te doen. Maar waarschijnlijk bedoel je dat je jezelf briljant vindt. Dan komt het wel goed. Dat je het overweegt zegt waarschijnlijk al genoeg.


Wat trekt je zo aan in computer sciences?


Wij nemen veel mensen aan die econometrie gestudeerd hebben. Maar ik kan niets zeggen over computer sciences, dat zie ik eigenlijk nooit langskomen. Dus ik vind het wat flauw om nu een heel verhaal richting econometrie te gaan typen.

[edit] twee studies naast elkaar doen raad ik over het algemeen trouwens af. Ik neem geregeld sollicitatiegesprekken af, wij zitten niet te wachten op iemand met twee studies maar die voor de rest niets te melden heeft en die letterlijk nul werkervaring heeft. Als je tijd over hebt, pak dan eerder een bijbaantje. Dan laat je zien dat je van aanpakken houdt. Met het geld kun je leuke dingen doen. En dat dat in jouw geval wellicht een nieuwe computer kopen is, of zoiets, prima.

Of ga andere leuke dingen doen. Ga in een vereniging - dat hoeft niet een supersociale vereniging te zijn maar ergens waar je andere mensen tegenkomt. Je zwakke plek gaat nooit zijn 'te weinig opleiding' maar wel 'geen klik met mensen' of iets in die richting. En ja ik vul nu hartstikke veel voor je in, wellicht zit ik er compleet naast. Maar dat is wat ik inschat als ik je bericht zo lees.

Laatst gewijzigd op 27-01-2020 om 08:36.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2020, 22:10
Wout656
Wout656 is offline
Citaat:
'Redelijk slim' is hopelijk een understatement, want 'redelijk slim' op de middelbare is al niet genoeg om econometrie fatsoenlijk te doen. Maar waarschijnlijk bedoel je dat je jezelf briljant vindt. Dan komt het wel goed. Dat je het overweegt zegt waarschijnlijk al genoeg.


Wat trekt je zo aan in computer sciences?


Wij nemen veel mensen aan die econometrie gestudeerd hebben. Maar ik kan niets zeggen over computer sciences, dat zie ik eigenlijk nooit langskomen. Dus ik vind het wat flauw om nu een heel verhaal richting econometrie te gaan typen.

[edit] twee studies naast elkaar doen raad ik over het algemeen trouwens af. Ik neem geregeld sollicitatiegesprekken af, wij zitten niet te wachten op iemand met twee studies maar die voor de rest niets te melden heeft en die letterlijk nul werkervaring heeft. Als je tijd over hebt, pak dan eerder een bijbaantje. Dan laat je zien dat je van aanpakken houdt. Met het geld kun je leuke dingen doen. En dat dat in jouw geval wellicht een nieuwe computer kopen is, of zoiets, prima.

Of ga andere leuke dingen doen. Ga in een vereniging - dat hoeft niet een supersociale vereniging te zijn maar ergens waar je andere mensen tegenkomt. Je zwakke plek gaat nooit zijn 'te weinig opleiding' maar wel 'geen klik met mensen' of iets in die richting. En ja ik vul nu hartstikke veel voor je in, wellicht zit ik er compleet naast. Maar dat is wat ik inschat als ik je bericht zo lees.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik denk inderdaad dat het voor mij slimmer is om gewoon 1 studie te doen, en daarnaast inderdaad een bijbaantje ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.