Oud 15-12-2004, 20:17
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-12-2004 @ 16:05 :
Uiteraard, want controle zou veel te veel tijd kosten.
bij wi zet ik er ook van alles in. resetten? kijken? ze hebben wel wat anders te doen. zou ik ook doen, trouwens. wie gaat er nou alle grs bekijken .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 21:08
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 15-12-2004 @ 20:17 :
bij wi zet ik er ook van alles in. resetten? kijken? ze hebben wel wat anders te doen. zou ik ook doen, trouwens. wie gaat er nou alle grs bekijken .
Zo lang hoeft dat niet te duren, gewoon 5 minuten op voorhand iedereen met het rekenmachine laten komen; bij ons was het na het eerste deel van wiskunde (vectorruimten, bah) dat we even naar buiten mochten en voor we ons examen kregen, moesten we het rekenmachientje even afgeven. Als je allemaal eenzelfde serie (bv. TI-83, TI-82, TI-84, ...) hebt, duurt het ook niet zo lang, de truuk is natuurlijk om een zo exotisch mogelijk rekenmachientje mee te nemen, dat geen enkele leerkracht kent en dus ook niet snel kanresetten (zelf heb ik tweemaal mijn examen met een Casio ClassPad 300 gedaan, behalve dat het een symbolisch toestel is, vonden de leerkrachten het "wauw" en probeerden ze geen van allen om het na te kijken (er zat niets in dat er in de fabriek niet inzat, maar toch was er genoeg uit te vissen (functievoorschrift van de cirkel, makkelijke methode om van 2 punten naar een rechte te gaan etc. etc.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 11:05
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-12-2004 @ 21:08 :
Zo lang hoeft dat niet te duren, gewoon 5 minuten op voorhand iedereen met het rekenmachine laten komen; bij ons was het na het eerste deel van wiskunde (vectorruimten, bah) dat we even naar buiten mochten en voor we ons examen kregen, moesten we het rekenmachientje even afgeven. Als je allemaal eenzelfde serie (bv. TI-83, TI-82, TI-84, ...) hebt, duurt het ook niet zo lang, de truuk is natuurlijk om een zo exotisch mogelijk rekenmachientje mee te nemen, dat geen enkele leerkracht kent en dus ook niet snel kanresetten (zelf heb ik tweemaal mijn examen met een Casio ClassPad 300 gedaan, behalve dat het een symbolisch toestel is, vonden de leerkrachten het "wauw" en probeerden ze geen van allen om het na te kijken (er zat niets in dat er in de fabriek niet inzat, maar toch was er genoeg uit te vissen (functievoorschrift van de cirkel, makkelijke methode om van 2 punten naar een rechte te gaan etc. etc.
In Nederland doen ze echt niet zoveel moeite
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:32
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik mag er altijd een zelfgemaakt verslag bij houden. Dus openboek zegmaar, met je eigen geschreven ding.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 01:21
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-12-2004 @ 21:08 :
Zo lang hoeft dat niet te duren, gewoon 5 minuten op voorhand iedereen met het rekenmachine laten komen; bij ons was het na het eerste deel van wiskunde (vectorruimten, bah) dat we even naar buiten mochten en voor we ons examen kregen, moesten we het rekenmachientje even afgeven. Als je allemaal eenzelfde serie (bv. TI-83, TI-82, TI-84, ...) hebt, duurt het ook niet zo lang, de truuk is natuurlijk om een zo exotisch mogelijk rekenmachientje mee te nemen, dat geen enkele leerkracht kent en dus ook niet snel kanresetten (zelf heb ik tweemaal mijn examen met een Casio ClassPad 300 gedaan, behalve dat het een symbolisch toestel is, vonden de leerkrachten het "wauw" en probeerden ze geen van allen om het na te kijken (er zat niets in dat er in de fabriek niet inzat, maar toch was er genoeg uit te vissen (functievoorschrift van de cirkel, makkelijke methode om van 2 punten naar een rechte te gaan etc. etc.
Of je bouw een externe geheugen module voor je GR. Ik had er eentje voor me Ti-83+. Tussen de tijd hij geweest word en dat de toets begon had ik tijd zat. Maar ik had hij helemaal niet nodig. Toen maar voor 30 euro verkocht (bouwkosten 15 euro ). De gast waaraan ik hem verkocht heb is er mee gepakt.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 08:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-12-2004 @ 14:56 :
vreemd wel want voor m&o zegt de leraar het altijd zelf, zo van: ja zet alle formules en balansen enzo er maar in. Dat mag
Is toch juist logisch, die man wil ook zo'n hoog mogelijk cijfer voor zijn leerlingen .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-12-2004 @ 08:40 :
Is toch juist logisch, die man wil ook zo'n hoog mogelijk cijfer voor zijn leerlingen .
ja das wel weer waar
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:23
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
JCG schreef op 17-12-2004 @ 01:21 :
Of je bouw een externe geheugen module voor je GR. Ik had er eentje voor me Ti-83+. Tussen de tijd hij geweest word en dat de toets begon had ik tijd zat. Maar ik had hij helemaal niet nodig. Toen maar voor 30 euro verkocht (bouwkosten 15 euro ). De gast waaraan ik hem verkocht heb is er mee gepakt.
Dat is wel leuk enzo, maar dan maak je je weer schuldig aan spieken. Als ze enkel je RAM wissen, is dat jouw fout niet, dan hadden ze maar beter moeten wissen, lijkt mij.
Wel stom dat ze in Nederland zelfs geen moeite doen: hier is het ofwel een reset ofwel grondige controle ofwel een rekenmachientje zonder geheugen (en dat laatste wordt hier slechts door één leerkracht toegepast, tot ergernis van veel leerlingen).

Hier zijn het ook geen hele eetzalen die hetzelfde examen hebben, we zitten ook maar met 369 op school. Enkel de wiskundige richtingen (8 uur/7 uur wiskunde) hebben zo'n rekenmachine, in het vijfde zijn we met 10, in het zesde zal het ook zoiets zijn), dus op die twintig mensen controleren komt het echt niet aan. Leerkrachten resetten het liefst, dus duurt het maximaal tien minuutjes (als je zou zeggen dat het resetten een halve minuut duurt, wat zeer ruim geteld is, he) en dat kan je gewoon de eerste tien minuten van het examen doen. En dat is het doom-scenario want dan moeten de twee klassen op dezelfde dag een wetenschappelijk vak hebben en maar een leerkracht zijn die niet met een GR kan omgaan. Als je dan allemaal een wetenschap hebt, zijn er twee leerkrachten die met een GR kunnen werken, dus 5 minuten controle. Zelfs als je hetzelfde vak hebt (en dat is voor de hoogste graad dezelfde leerkracht), dan is het nog geen probleem: ofwel alles op voorhand checken ofwel (zoals bij wiskunde het geval is geweest) gewoon het examen in stukken afnemen. Als je een stuk afgewerkt hebt, krijg je je nieuwe deel (en eventueel een korte pauze) en geef je je rekentoestel af. Omdat niet iedereen tegelijk klaar is, en de delen goed verdeeld zijn (op theorie mag je toch geen rekenmachientje gebruiken), is het ook geen enkel probleem...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 17-12-2004 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:47
fractuur
fractuur is offline
Ik spiek al vijf jaar zonder sancties. Soms wel een waarschuwing, maar daar bljft het toch wel bij. Er schijnt bij ons een 1 op te staan, maar bij mijn weten is dat nooit uitgedeeld..
Woordenboeken worden trouwens opeens wel gecontroleerd, omdat er in de vierde klas met Latijn (klootzakken, leer even omgaan met een woordenboek Latijn ) iemand betrapt was. Maar iedereen wist alles van te voren uit zn boek te vissen. En trouwens, eer je alles in de rekenmachine hebt gezet, ken je je stof.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:54
Verwijderd
nooit nodig gehad
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:23
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Je moet gewoon een GR lenen van iemand anders die op dat moment geen toets heeft. Tijdens de toets laat je de leraar de rekenmachine die je hebt geleend wissen. Als hij vervolgens de rug naar je toe keert moet je je eigen GR (met de nodige ingeschreven text) uit je tas halen of zo.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:22
Verwijderd
Ze mogen handelen conform de algemene examenreglementen:
toets= 1
alle voorafgaande toetsten= ongeldig
alle komende toetsen= uitsluiting
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-12-2004 @ 21:08 :
Zo lang hoeft dat niet te duren, gewoon 5 minuten op voorhand iedereen met het rekenmachine laten komen; bij ons was het na het eerste deel van wiskunde (vectorruimten, bah) dat we even naar buiten mochten en voor we ons examen kregen, moesten we het rekenmachientje even afgeven. Als je allemaal eenzelfde serie (bv. TI-83, TI-82, TI-84, ...) hebt, duurt het ook niet zo lang, de truuk is natuurlijk om een zo exotisch mogelijk rekenmachientje mee te nemen, dat geen enkele leerkracht kent en dus ook niet snel kanresetten (zelf heb ik tweemaal mijn examen met een Casio ClassPad 300 gedaan, behalve dat het een symbolisch toestel is, vonden de leerkrachten het "wauw" en probeerden ze geen van allen om het na te kijken (er zat niets in dat er in de fabriek niet inzat, maar toch was er genoeg uit te vissen (functievoorschrift van de cirkel, makkelijke methode om van 2 punten naar een rechte te gaan etc. etc.
onze leraar maakte gewoon toetsen waarbij je de stof moest toepassen. Het ging er hem dus niet om of wij formules konden onthouden (dat is enkel stampwerk), maar om of je het kan toepassen en of je kan zien welke formules je waarbij moet gebruiken. Hij zette zelfs op de achterkant van de toets enkele formules die je kon gebruiken. Dat krijg je bij het centraal examen immers ook
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:35
Mindfields
Mindfields is offline
lol, voor geschiedenis 1? Voor het eerste SE (gymnasium) had ik een 8,3.
Maar anyway.. Mocht je een één krijgen, en je staat dan aan het eind van het jaar onvoldoende, dan mag je vast wel het hele vak herkansen. Da's normaal ook zo, dus.
Of gaat dat op andere scholen anders? Bij mij is het zo dat als je voor Frans1/Duits1/Geschiedenis1 onvoldoende staat, je het vak ná de vakantie moet herkansen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 19-12-2004 @ 13:35 :
lol, voor geschiedenis 1? Voor het eerste SE (gymnasium) had ik een 8,3.
Maar anyway.. Mocht je een één krijgen, en je staat dan aan het eind van het jaar onvoldoende, dan mag je vast wel het hele vak herkansen. Da's normaal ook zo, dus.
Of gaat dat op andere scholen anders? Bij mij is het zo dat als je voor Frans1/Duits1/Geschiedenis1 onvoldoende staat, je het vak ná de vakantie moet herkansen.
Bij ons mag je aan het einde van de 6e klas één vak in z'n totaliteit herkansen. Dat moet een vak zijn dat je al eerder hebt afgerond. Je hoeft er niet persé een onvoldoende voor te staan: je mag het ook doen om je lotingskans te verhogen of gewoon omdat je het leuk vindt ().
Volgens mij heeft bij ons slechts 1 iemand dat gedaan. Die heeft vervolgens z'n toets frans door iemand laten maken die heel goed was in frans en zo heeft ie frans1 dus met een 8 afgerond
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:51
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 13:50 :
Die heeft vervolgens z'n toets frans door iemand laten maken die heel goed was in frans en zo heeft ie frans1 dus met een 8 afgerond
Heeft ie zn toets door een ander laten maken??? Hoe kan dat nou zonder dat iemand er erg in heeft
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bernero schreef op 19-12-2004 @ 18:51 :
Heeft ie zn toets door een ander laten maken??? Hoe kan dat nou zonder dat iemand er erg in heeft
domme docenten

die jongen moest in de stilteruimte gaan zitten. Iemand anders ging vervolgens ook in de stilteruimte zitten. Op het moment dat de docent even niet oplette hebben ze hun papieren omgeruild en toen de jongen klaar was met het maken van de toets hebben ze hun blaadjes opnieuw omgeruild toen de docent even niet keek.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:33
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-12-2004 @ 15:13 :
onze leraar maakte gewoon toetsen waarbij je de stof moest toepassen. Het ging er hem dus niet om of wij formules konden onthouden (dat is enkel stampwerk), maar om of je het kan toepassen en of je kan zien welke formules je waarbij moet gebruiken. Hij zette zelfs op de achterkant van de toets enkele formules die je kon gebruiken. Dat krijg je bij het centraal examen immers ook
Hier in België hengt het van je leerkracht af of je de formules krijgt, vaak geven ze bij moeilijke opgaven of opgaven die je niet hebt nog wel een tip (bepaalde leerkrachten komen zelfs even naast je zitten, kijken je examen na en zeggen wat/waar er fouten staan of geven zowat een oplossing, oeps). Bij fysica/wiskunde is het bij ons ook het belangrijkste dat we oefeningen kunnen oplossen, en ik verzeker je dat die niet simpel zij (zeker onze leerkracht fysica kan geweldig moeilijke vraagstukken bedenken, maar hij is dan ook een van die leerkrachten die naast je komt zitten om eventjes te helpen).
Een centraal examen hebben wij hier niet, geloof ik (dat is een soort staatsexamen ofzo? Dat bestaat hier niet eens, wij hebben in elke school een examen voor de vakken en het is niet eens verplicht om voor elk vak een examen af te leggen (in katholieke scholen moet je vaak geen examen aardrijkskunde enzo doen (dat is in de laagste graad toch zo, in de hogere graden ook wel gedeeltelijk zo, dacht ik)). Wat wij hier wel hebben is een examencommissie, die stelt examens op voor mensen die toch hun diploma willen halen; ik geloof dat dit vooral de beodeling is om volwassenen/mensen die privé onderwezen worden een kans te geven. Voor zover ik heb kunnen nagaan, zijn ze allemaal mondeling, maar je krijgt op het examen wel dem ogelijkheid om alles eerst schriftelijk voor te bereiden...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:41
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 13:50 :
Bij ons mag je aan het einde van de 6e klas één vak in z'n totaliteit herkansen. Dat moet een vak zijn dat je al eerder hebt afgerond. Je hoeft er niet persé een onvoldoende voor te staan: je mag het ook doen om je lotingskans te verhogen of gewoon omdat je het leuk vindt ().
Volgens mij heeft bij ons slechts 1 iemand dat gedaan. Die heeft vervolgens z'n toets frans door iemand laten maken die heel goed was in frans en zo heeft ie frans1 dus met een 8 afgerond
Heh, je mag het pas na 2 jaar herkansen, terwijl je het in de 4e afsluit? Da's echt naar lijkt me? Of begrijpen we elkaar verkeerd?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:58
AJKwak
AJKwak is offline
Wij hadden op de HEAO een open boek tentamen waarbij je er alles bij mocht houden wat je wilde. Twee dagen eerder had de betreffende docent het exact zelfde meerkeuze tentamen gegeven in een andere richting...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 19-12-2004 @ 20:33 :
<KNIP>
Het Centraal Examen is het examen aan het einde van je opleiding. De examens worden gemaakt door een Examen commissie en dit is landelijk geregeld. Als je het examen haalt dan krijg je je diploma. Zo niet, dan niet. Je doet examen in zo'n 6, 7 of 8 vakken.

@Mindfields: al die totale herkansingen zijn aan het einde van de 6e klas. Als jij iets in de 4e hebt afgerond dan moet je idd 2 jaar wachten voor je het mag herkansen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 12:51
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 18:55 :
domme docenten

die jongen moest in de stilteruimte gaan zitten. Iemand anders ging vervolgens ook in de stilteruimte zitten. Op het moment dat de docent even niet oplette hebben ze hun papieren omgeruild en toen de jongen klaar was met het maken van de toets hebben ze hun blaadjes opnieuw omgeruild toen de docent even niet keek.
En ik dacht al dat veel leraren op mijn school ongelofelijk debiel waren....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:38
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
ik heb 't ooit een keer geprobeerd in de 1e klas, .. en zag dat m'n buurman er helemaal niks van kon dus was meteen genezen
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 21:49
Sithan
Sithan is offline
Ik ben van de 1e tot de 4e klas zo braaf geweest, dat zelfs als ik in de 5e of 6e overduidelijk spiekte, boeken erbij had of briefjes erbij nam, het de leraar niet opviel...ik zat blijkbaar in de blinde vlek...ben er niet trots op, maar als je niet betrapt wordt, wordt het steeds verslavender kan ik wel vertellen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 23:29
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
je houdt je toch niet bezig met Spiekbriefjes als je SE's hebt!

HOE DOM
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:19
pino123
pino123 is offline
Citaat:
levi's schreef op 25-12-2004 @ 23:29 :
je houdt je toch niet bezig met Spiekbriefjes als je SE's hebt!
*oeps*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.