Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 09:34
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Straks in september wil ik gaan studeren aan het HBO. Hiervoor heb ik een studie gedaan aan het MBO. Nu is mijn vraag wat jullie de grootste verschillen tussen deze twee schooltypes vinden, was de overgang van MBO naar HBO moeilijk? en wat is volgens jullie leuker studeren aan het HBO of MBO?
Ben nml beetje bang dat de overgang misschien nogal groot is
iig bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2005, 09:50
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Welke studie(s) gaat het om?

Mijn broer heeft ook HBO gedaan na z'n MBO, die vond het niet zo moeilijk, maar daar heb je weinig aan om dat te weten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:56
markeerstift
markeerstift is offline
ik heb t zelf niet gedaan ofzo, maar er zit bij mij een meisje in de klas die wel op het mbo heeft gezeten. Zij vind de overgang best moeilijk, het tempo gaat sneller en de stof is moeilijker.
Ze weet ook niet of ze dit jaar gaat halen, maar het is dan ook een lastige studie die niet aansloot bij haar vorige opleiding. Ik denk dat als de studie een beetje gerelateerd is met je mbo-opleiding dat het dan wel meevalt, ook ivm vrijstellingen.
__________________
We might as well be strangers.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:34
miro
Avatar van miro
miro is offline
De overstap MBO/HBO was goed te doen vond ik. Maar ik heb mbo dan ook echt op mijn sloffen gehaald, denk dat dat wel verschil maakt. De overstap HBO/uni was tien keer zo moeilijk.

Maar wat ga je doen dan?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:25
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Ik heb Marketing& communicatie gedaan, straks wil ik pedagogiek gaan doen..het verschilt dus best wel
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:35
Wawl
Wawl is offline
Mijn ervaring is dat mensen die van het MBO komen betere studenten zijn dan mensen die direct van de HAVO komen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:13
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-06-2005 @ 12:35 :
Mijn ervaring is dat mensen die van het MBO komen betere studenten zijn dan mensen die direct van de HAVO komen.
Dat zegt mn broer dus ook altijd. Je hebt met MBO + MAVO/VMBO zeker meer geleerd dan met HAVO, maar ik denk dat de aanpak op het HBO misschien wat wennen is t.o.v. het MBO en dat HAVO'ers er beter op zijn voorbereid. Maakt het eigenlijk zoveel uit? als je na 1 jaar het echt veel te moeilijk vind ga je toch gewoon niet naar de HBO en probeer je met je MBO een leuke baan te vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Wawl schreef op 17-06-2005 @ 12:35 :
Mijn ervaring is dat mensen die van het MBO komen betere studenten zijn dan mensen die direct van de HAVO komen.
Dit gaat denk ik alleen op als je op het hbo en mbo dezelfde richting kiest. Want je kan mij niet vertellen dat een mbo verpleegster beter is in een economie studie dan een havist.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Inderdaad, daarnaast krijg je op het mbo niet alle vakken die op de mavo/havo/vwo worden gegeven.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 18:29
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Keith schreef op 17-06-2005 @ 14:13 :
Dat zegt mn broer dus ook altijd. Je hebt met MBO + MAVO/VMBO zeker meer geleerd dan met HAVO, maar ik denk dat de aanpak op het HBO misschien wat wennen is t.o.v. het MBO en dat HAVO'ers er beter op zijn voorbereid. Maakt het eigenlijk zoveel uit? als je na 1 jaar het echt veel te moeilijk vind ga je toch gewoon niet naar de HBO en probeer je met je MBO een leuke baan te vinden.
Inderdaad, dit gaat ook op voor HBO'ers die naar de universiteit gaan.
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-06-2005 @ 15:07 :
Dit gaat denk ik alleen op als je op het hbo en mbo dezelfde richting kiest. Want je kan mij niet vertellen dat een mbo verpleegster beter is in een economie studie dan een havist.
Dat kan, maar op het HBO worden veel onderwerpen opnieuw behandeld waardoor je de kennis die je op de HAVO hebt opgenomen niet direct toepasbaar is. Daarom denk ik dat het weinig uitmaakt wat je vooropleiding is. Mijn vorige post was dan ook louter een constatering vanuit mijn eigen referentiekader.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 20:49
mic-hal
mic-hal is offline
ik heb eerst mbo marketing&communicatie gedaan en doe nu hbo communicatie.
Vond de overgang in eerste instantie tegenvallen, mr heb toch in 1 jaar m'n P gehaald en ook dit jaar ging eigenlijk heel soepel.

Maar goed, het MBO was ook wel een makkelijke weg voor mij. Het is misschien een beetje wennen maar echt niet verschrikkelijk anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Verder studeren na het HBO
Daantje_0705
20 02-02-2009 18:20
HAVO Ga jij volgend jaar op het HBO studeren?
Maud.
0 24-10-2008 01:15
Studeren Ga jij volgend jaar op het HBO studeren? (enquete)
Maud.
1 20-10-2008 17:06
Algemene schoolzaken Studeren aan de KMA
TLO
16 07-07-2005 21:16
Algemene schoolzaken wanneer ben je student?
matrix21
104 11-04-2003 08:12
Algemene schoolzaken Toeristische HBO opleiding
trance 18
9 12-11-2001 16:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.