Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2013, 11:57
Verwijderd
Hallo vrinden en patriotten,

Ik moet een foto (beter gezegd schilderij) zoeken, die de periode van 1477 tot 1702 dekt. Op mijn boek staat "De republiek in een tijd van vorsten" en dan de schilderij van Jan Steen: I]Een burgemeester van Delft en zijn dochter[/I]
Nou weet ik dat geen foto alles dekt, maar ik ben van mening dat ik dat plaatje niet kan kiezen, het staat niet echt symbool voor die gehele tijdsvak. (en dat plaatje mocht je niet kiezen )
Want die periode van rijkdom is maar één eeuw van dat tijdvak, terwijl er toch echt veel gebeurd is, van het loskomen van de Spanjaarden tot de "ondergang" (1672) van Nederland.

Hebben jullie een idee?
Het is geen creatieve opdracht of collage maken of iets dergelijks.

Laatst gewijzigd op 11-11-2013 om 12:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2013, 18:13
FantasyFeniks
Avatar van FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
In de tijd van de republiek werden er veel groepsportretten van vooraanstaande burgers en stadhouders gemaakt.
Vooral in de beginjaren van de republiek onstond er met name door relatieve handelsvrijheid en vrijheid van drukpers een ideaal handelsklimaat, wat zorgde voor rijkdom (ook binnen gildes). Je zou voor de Nachtwacht kunnen gaan.

Ook onstond er door de godsdienstvrijheid en vrijheid van drukpers een explosie van kennis. De wetenschappelijke revolutie bloeide onderandere hier ook op. Je zou dus ook voor deze kunnen gaan: Anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp, ook van Rembrandt.

Hoop dat je eruit komt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.