Oud 03-09-2002, 09:57
pienie
ik weet niet of dit hier hoort, maar ik vroeg het me voor de zoveelste keer af...

Wat is knap?!...is dat 'mooi' zijn?! maar dan alleen van buiten zeg maar?!...telt het innerlijk dan niet?!...

Is 'knap' zijn algemeen?!...moet iedereen of veel mensen dat persoon dan 'mooi' vinden?!...

Ksnap er weer es geen reet van...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2002, 10:07
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
voor iedereen is knap iets anders,
er zijn zat jongens die britney of jenifer lopes hartstikke knap vinden
ik vind ze helemaal niet knap
en andersom is dat ook
__________________
ein volk, ein reich, ein lemmy
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:19
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
pienie schreef:
ik weet niet of dit hier hoort, maar ik vroeg het me voor de zoveelste keer af...

Wat is knap?!...is dat 'mooi' zijn?! maar dan alleen van buiten zeg maar?!...telt het innerlijk dan niet?!...

Is 'knap' zijn algemeen?!...moet iedereen of veel mensen dat persoon dan 'mooi' vinden?!...

Ksnap er weer es geen reet van...
knap is knap en lelijk is lelijk je kan wel zeggen dat dat verschilt per persoon maar er zijn altijd mensnen waarvan iedereen bij zichzelf denk daar wil ik niks mee hebben .
en het is gewoon waar dat de een is knapper dan de ander dat is gewoon een feit.
elke gezonde jongen vin een britney spears mooier dan een vrouw die 400 kilo weegt
elke gezonde meisje vind een brad pitt better dan een man die 400 kilo weegt..
het level is eenmaal niet eerlijk verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:42
Verwijderd
Het heeft een dubbele betekenis. Iemand die knap is, kan dat zijn qua uiterlijk, maar ook qua innerlijk. Bij innerlijk zou ik op intelligentie / prestaties doelen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef:
elke gezonde meisje vind een brad pitt better dan een man die 400 kilo weegt..
Dus al die Aziatische vrouwen die sumo-worstelaars verafgoden zijn niet gezond volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:51
tacidvs
tacidvs is offline
Uitstraling is ook een onderdeel volgens mij. Als iemand er gezond en vrolijk en levenslustig uitziet, is ze eerder knap. Verklaart ook waarom mensen die een relatie hebben aantrekkelijker zijn dan mensen zonder.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:25
aguila
Avatar van aguila
aguila is offline
Iedereen heeft een eigen mening dus hebben we ook een eigen mening over wie wij wel knap vinden en wie niet. Dus de 1 kan JLo superknap vinden en de andere kan haar weer superlelijk vinden
__________________
LaLaLaLaLaLaLaLaLaLaLaaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ach, natuurlijk is Jennifer Lopez niet superlelijk, nogal hypocriet om zoiets te beweren, omdat ze misschien alleen niet qua kleding/stijl/beroep/muziek bij jouw interesses aansluit. Het kan zijn dat je andere (type) vrouwen veel mooier vindt, maar tis nogal raar om zo'n vrouw superlelijk te noemen.



Wat is dan knap? Onderzoek wijst uit dat (bijna) alle mensen een symmetrisch hoofd mooi vinden. Daarmee wordt de vorm van het hoofd zelf bedoeld, met een rechte (symmetrische) neus, ogen, mond en kaaklijn.


Vaak gaat "knap zijn" gepaard met "een leuke uitstraling hebben". Iemand kan een symmetrisch hoofd hebben, en dus in feite een mooi gezichtje, maar als hij/zij er bij kijkt alsof ze iedereen met één enkele blik kan verstenen, zullen weinig mensen haar de title "knap" geven.

Het gaat dus gepaard met een zekere sympathie die iemand uitstraalt, een vrolijk gezicht met twinkelende ogen, zodat je kan zien dat diegene ook van binnen goed in elkaar steekt en zich goed voelt. In dit opzicht heeft "knap zijn" dus ook wel met het innerlijk te maken. Niet de fijne karaktereigenschappen die iemand kan hebben, maar het gevoel wat hij/zij mensen kan geven door langs te lopen of door naar hen te kijken.


Nou ja, tot zover mijn gedachten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:51
aguila
Avatar van aguila
aguila is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ach, natuurlijk is Jennifer Lopez niet superlelijk, nogal hypocriet om zoiets te beweren, omdat ze misschien alleen niet qua kleding/stijl/beroep/muziek bij jouw interesses aansluit. Het kan zijn dat je andere (type) vrouwen veel mooier vindt, maar tis nogal raar om zo'n vrouw superlelijk te noemen.

Et was maar een voorbeeld. natuurlijk is ze niet superlelijk!
__________________
LaLaLaLaLaLaLaLaLaLaLaaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Volgens mij is er niet echt een defintie van knap te geven...
Het gaat, zoals hierboven ookal gezegd vooral om de uitstraling die iemand heeft, heeft iemand een leuke uitstraling dan ziet hij/ zij er al snel leuk uit. Om knap te zijn hoeft iemand niet per see mooi te zijn, maar een leuke uitstraling hebben!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:51
JJzD
JJzD is offline
het is grotendeels je houding en hoe je overkomt.
Zoals al eerder gezegd de uitstraling maar ook hoe je je gedraagd tov anderen. Naast de eventuele symetrie van je gezicht idd.
Als jij open en geintresseerd bent in andere mensen, voelen mensen zich beter en vinden jou eerder knap.
Ben je heel erg negatief en bang voor relaties dan straal je dat uit en hebben veel mensen iets van daar blijf ik uit de buurt.

het belangrijkste hierbij zijn de ogen. Veel mensen gebruiken de ogen om anderen te lezen, het zij bewust, hetzij onbewust.
Als jij dus je ogen onder controle hebt kom je een heel stuk beter over
Ook een puint is hoe mensen zich bij je voelen. Ook dat kan je manipuleren (zoek maar eens iets op het gebied van neuro-linguistisch programmeren (WAARSCHUWING: besef waar je aan begint, je loopt in feite mensen te manipuleren))
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:18
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
(zoek maar eens iets op het gebied van neuro-linguistisch programmeren (WAARSCHUWING: besef waar je aan begint, je loopt in feite mensen te manipuleren))
Vraagje: is het manipuleren van mensen per definitie slecht? Als je het nu bijvoorbeeld gebruikt om je sociale contacten te beteren?

Het enigste probleem wat ik tot nu toe ben tegen gekomen, is dat een meisje dat ik leuk vind mij daardoor niet helemaal vertrouwt (ze is bang dat ik het ook op haar toepas en ik weet soms echt niet hoe ik 'mezelf' moet zijn, maar dat is offtopic) :/

Wat overigens buiten de NLP valt, maar binnen de Sociale Psychologie (nu ga ik nog een stapje verder ): mensen met gelijke interesses vinden elkaar ook sneller aardig. Als je dus de sociale perceptie van een ander wilt manipuleren, ga je je verdiepen in hetgene dat hem / haar bezighoudt (hobbies, problemen, alles wat van nut kan zijn). De ander vindt dan herkenning in jou en voelt zich automatisch tot op een bepaald niveau aangetrokken tot jou.

Is het dan echt zo fout je best te doen om beter met anderen op te kunnen schieten? Anderhalf jaar geleden was ik nog echt mezelf, maar toen kon ik ook met haast niemand overweg Nu gaat het allemaal een stuk beter..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:30
tacidvs
tacidvs is offline
********: sinds wanneer kan jij neurolinguïstisch programmeren? Dat je dat woord kent en weet wat het inhoudt, betekend niet dat je ook daadwerkelijk mensen kan manipuleren. Of beter, meer en beter manipuleren dan mensen die dat woord niet kennen.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
********: sinds wanneer kan jij neurolinguïstisch programmeren? Dat je dat woord kent en weet wat het inhoudt, betekend niet dat je ook daadwerkelijk mensen kan manipuleren. Of beter, meer en beter manipuleren dan mensen die dat woord niet kennen.
Ghe, je moet het eigenlijk omdraaien bij mij. Ik kan langer manipuleren dan NLP. Mijn lichaamstaal heb ik namelijk niet zo denderend onder controle, maar het voorspelen van interesses en het opbouwen van een herkenningsgevoel doe ik al langer. Ik begon ermee op internet en doe het nu ook soms in realiteit.

Let wel: ik doe het dus niet om mensen uit te buiten, maar om aardiger gevonden te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:20
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Offtopic: teach me more! teach me more!

Citaat:
(zoek maar eens iets op het gebied van neuro-linguistisch programmeren
waar? gewoon op inet? of weet je er zo een goeie site voor?
bvd.
ps. komt mischien over alsof ik kick op het manipuleren van mensen ofzo maar het lijkt me gwoon erg interessant.


[ontopic]
ik kan me hier
Citaat:
Uitstraling is ook een onderdeel volgens mij. Als iemand er gezond en vrolijk en levenslustig uitziet, is ze eerder knap. Verklaart ook waarom mensen die een relatie hebben aantrekkelijker zijn dan mensen zonder.
wel goed in vinden. Uitstraling bepaalt voor een groot deel of iemand knap is, ik ken iig genoeg mensen voor wie dat opgaat.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...

Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:39
Verwijderd
Of iemand "knap" of "lelijk" is kan je niet in het algemeen zeggen. Over smaak valt niet te twisten
Owja en voor mij heeft dat niet met gewicht te maken.
Ik kijk naar het gezicht. (Althans bij vrouwen dan)

Onder innerlijke schoonheid versta ik een goed/mooi karakter.
En dat is (naar mijn idee): lief, vriendelijk, niet arrogant, niet gemeen, gewoon aardig voor iedereen, anderen willen helpen, EERLIJK, bereid om hard te werken, etc.

Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:51
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
king112 schreef:


elke gezonde jongen vin een britney spears mooier dan een vrouw die 400 kilo weegt
elke gezonde meisje vind een brad pitt better dan een man die 400 kilo weegt..
Dus het heeft met het gewicht te maken?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:23
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Dus het heeft met het gewicht te maken?
Natuurlijk niet letterlijk met het cijfertje wat de weegschaal aangeeft, maar aangezien 400 kg alles behalve het schoonheidsideaal is, kun je hier zelf je conclusies wel trekken
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2002, 17:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ten zei je zelf ook 400 kg weegt


Knap zijn hangt ook samen met gezond zijn.
maar volgens mij heeft de uitstraling meer te zeggen dan je gezicht. Als iemand niet verlegen is, maar wel actief en spontaan is dat denk ik meer waard dan een mooi gezicht.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:57
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ja, de uitstraling maakt -voor mij- een hoop uit, als iemand een goeie uitstraling heeft, (blij,n btje zelfverzekerd etc.), is die persoon vaak aantrelkkelijker dan iemand die een minder goeie uistraling heeft (onzeker,chag,et.)
*dit gaat niet bij iedereen op*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 18:14
dystopia
dystopia is offline
Knap is voor iedereen anders. Wat knap voor jou betekend kan niemand voor jou vertellen, dat is iets persoonlijks en verschilt van persoon tot persoon.

Knap qua innerlijk heet doorgaans pienter, intelligent of iets in die richting. Knap qua uiterlijk mooi. In de volksmond der puberende jongens ook wel lekker of geil genoemd.

Als jij een bepaald persoon knap vindt qua innerlijk of uiterlijk en verder vindt de algemene opinie dat niet betekend dat niet meteen dat die persoon niet knap is wat dat betreft. Het betekend wel dat je een andere kijk er op hebt dan de meeste andere mensen. Da's niet erg. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 20:19
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
rosi schreef:


Natuurlijk niet letterlijk met het cijfertje wat de weegschaal aangeeft, maar aangezien 400 kg alles behalve het schoonheidsideaal is, kun je hier zelf je conclusies wel trekken
precies zo bedoel ik het moet ik het dan helemaal in details vertellen dan
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:16
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Ik denk dat mooi meestal is:
- Alles in juiste verhouding....Geen hele grote mond met kleine neus, of andersom.....
- Inderdaad dat symetrische, daar heb ik ook wel eens wat over gehoord.
- Uitstraling....
Ik denk dat dat nog t belangrijkste is. Denk je maar eens in, soms zie je in een kroeg iemand zich onwijs uitsloven. Uitdagend dansen, blikken werpen naar omstaande mensen, op een bepaalde manier uit een glas drinken, weinig kleren aanhebben.....Op die manier kan zo'n meisje onwijs de aandacht van jongens trekken, maar als dat meisje dan later gewoon langs je loopt dan denk je: hmm...eigenlijk is ze helemaal niet zo mooi.
T was gewoon die uitstraling van zo iemand...Misschien vaag voorbeeld, maar let er maar eens op...Overigens niet altijd zo , maar enkele keer wel.

Ik heb t zelf ook eens gehad. Gewoon op een concert, zie ik me daar een gozer staan even verderop.....Helemaal 'in love' vanaf t moment dat ik em zag. Gewoon zijn hele houding en het sfeertje dat om hem heen hing.....Knap zou ik em absoluut niet noemen, maar die uitstraling!!! *zwijmelt nog weg*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 12:23
Heleentjuh
Avatar van Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Citaat:
pienie schreef:
ik weet niet of dit hier hoort, maar ik vroeg het me voor de zoveelste keer af...

Wat is knap?!...is dat 'mooi' zijn?! maar dan alleen van buiten zeg maar?!...telt het innerlijk dan niet?!...

Is 'knap' zijn algemeen?!...moet iedereen of veel mensen dat persoon dan 'mooi' vinden?!...

Ksnap er weer es geen reet van...
Ik vindt dat knap zijn heeft te maken met 2 dingen:

Je uiterlijk- hoe verzorgd je eruit ziet....
Je innerlijk- Je karakter....Hoe je je gedraagt tegenover anderen..

Wat iedereen van je vindt doet er niet toe....Bijv je vrienden en familie wel, maar mensen die jouw niet kennen...Nee die hebben daar niks mee te maken....Je moet jezelf accepteren zoals je bent...

Je moet alles toch zelf altijd opknappen....
__________________
*~Bluuuuuuuuuuh..~*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:26
DarkCat
DarkCat is offline
Ik kan iemand met heel veel littekens heel mooi vinden.. er zijn redelijk wat mensen die ik mooi vind.. en vaak zijn anderen het daar niet mee eens.. maarja.. het gaat eigenlijk vooral om de ogen..
Er zijn ook wel wat mensen die ik lelijk vind, maar dat kan ook allerlei redenen hebben.. ik vind mensen niet zo snel lelijk, om de een of andere manier kijk ik vooral naar de mooie kant
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2002, 21:08
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Heleentjuh schreef:


Ik vindt dat knap zijn heeft te maken met 2 dingen:

1 Je uiterlijk- hoe verzorgd je eruit ziet....
2) Je innerlijk- Je karakter....Hoe je je gedraagt tegenover anderen..

1) Raar genoeg zijn er toch ook genoeg mensen die met junks hebben, zo zou kunnen zeggen "soort zoekt soort" hmm, der zit iets in...
Alhoewel...Assepoester en de Prins...

2) En toch zijn er ook zat mensen die op knappe-niet-aardige mensen vallen. "Uitzonderingen" mja, kan... al zijn het er vaak best veel als je eens goed om je heen kijkt...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 10:58
pienie
Dank jullie wel voor de reacties...

Ik vraag me nu alleen weer al iets af:...

Velen typen in dit topic de namen: Jlo en Britney Spears...Het zijn allebij vrouwen die best mooi zijn opgemaakt, en als mensen houden van het symmetrische gezicht zouden we ook niet bij hun moeten zijn, Jlo haar lichaam klopt voor geen meter en Britneys mond past niet bij haar gezicht...
Hoe komt het dan dat deze 2 dames gekozen worden tot mooiste en sexy'ste dames van de wereld?!...

De laatste tijd heb ik zelf wel gemerkt dat de 'knapheid' er niet toe doet het is gewoon de 'uitstraling', en hoe symmetrisch iemand ook mag zijn, er moet enig' iets' zijn waar jij je lekker bij kunt voelen...Dus eigenlijk bestaat de term 'knap' zijn niet...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:33
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
*wil toch nog ff terugkomen op t volgende*

Citaat:
dystopia schreef:
(...) Knap qua innerlijk heet doorgaans pienter, intelligent of iets in die richting. (...)
Het vervelende van het woord knap is dat het 'mooi' of idd 'pienter' oid kan betekenen.
Knap qua innerlijk zou ik dus imo met vriendelijk of aardig in verband brengen.
Maar mischien kan je 'knap' van binnen in de andere betekenis beter als 'mooi' van binnen omschrijven.

Intelligentie hoeft vind ik niet per se los te staan van schoonheid of knapheid in het algemeen, t kan zelfs bijdragen aan die oh-zo-belangrijke uitstraling waar je op kan vallen. Maar aan de andere kant (ff heel kort door de bocht), sommige mensen van lagere onderwijs-niveaus hebben ook een bepaalde uitstraling waar je op zou kunnen vallen. Soort zoekt soort & op ieder potje past een dekseltje. Toch?
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:39
king112
Avatar van king112
king112 is offline
vergeleken met mijn is bijna iedereen mooi
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:57
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Knap is een raar begrip.

Knap heeft sowieso niet alleen met uiterlijk te maken. Want als iemand goed in Wiskunde is zeg je ook "boh wat knap"

Maar ok, ff back to tha point.

Ikzelf vind iemand nooit knap, of mooi ofzo.

Ik zeg wel eens dat iemand er goed uitziet ofzo (of niet natuurlijk) maar "knap" of "lelijk" zal ik niet zeggen. Want, waar baseer je zoiets op als je zoiets zegt?? Dat is zoiets waar je met honderd man nooit een eensgezinde mening over krijgt, omdat het gewoon iets onmogelijks is.

Je bent zoals je bent, en iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten, gekkigheden, en rare dingen aan zich.


Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:58
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
king112 schreef:
vergeleken met mijn is bijna iedereen mooi

Das wat je jezelf aanpraat.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:03
pienie
Citaat:
emperor crono schreef:
*wil toch nog ff terugkomen op t volgende*



Het vervelende van het woord knap is dat het 'mooi' of idd 'pienter' oid kan betekenen.
Knap qua innerlijk zou ik dus imo met vriendelijk of aardig in verband brengen.
Maar mischien kan je 'knap' van binnen in de andere betekenis beter als 'mooi' van binnen omschrijven.

Intelligentie hoeft vind ik niet per se los te staan van schoonheid of knapheid in het algemeen, t kan zelfs bijdragen aan die oh-zo-belangrijke uitstraling waar je op kan vallen. Maar aan de andere kant (ff heel kort door de bocht), sommige mensen van lagere onderwijs-niveaus hebben ook een bepaalde uitstraling waar je op zou kunnen vallen. Soort zoekt soort & op ieder potje past een dekseltje. Toch?
ok dit snspa ik effe niet...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 22:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
emperor crono schreef:
Het vervelende van het woord knap is dat het 'mooi' of idd 'pienter' oid kan betekenen.
Knap qua innerlijk zou ik dus imo met vriendelijk of aardig in verband brengen.
Maar mischien kan je 'knap' van binnen in de andere betekenis beter als 'mooi' van binnen omschrijven.
Ben met je eens dat 'knap' idd ook 'aardig' of 'vriendelijk' kan betekenen. Mijn excuses. Dat is dan ook het subjectieve deel van knap.Geldt overigens ook voor het uiterlijk dat kun je ookniet zo definieren, ook subjectief.

Citaat:
..Soort zoekt soort & op ieder potje past een dekseltje. Toch?
Deze zin wilde ik dus ook gebruiken in mijn betoog, en idd. Ook kwestie van zoeken, vinden, geduld en geluk hebben
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 20:11
Verwijderd
Knap
Biologisch gezien: een persoon waarbij ik de meeste kans heb op succesvolle voortplanting en sterke kinderen krijg.

Ik zou niet weten wat knap is. 3 maanden geleden vond ik m'n vriendje de knapste gozer op deze planeet.
Afgelopen woensdag dacht ik: wat ben je eigenlijk lelijk.
Ik denk dat het eraan ligt wat je van die persoon vindt op het moment.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 23:38
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
knap = ikke
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 00:56
Verwijderd
mooi zijn is als je je innerlijk niet achter je uiterlijk probeert te verstoppen...met andere woorden 'als je uitstraling hebt'...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-10-2003, 11:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
dystopia schreef op 05-09-2002 @ 22:00:
Ben met je eens dat 'knap' idd ook 'aardig' of 'vriendelijk' kan betekenen. Mijn excuses. Dat is dan ook het subjectieve deel van knap.Geldt overigens ook voor het uiterlijk dat kun je ookniet zo definieren, ook subjectief.
Self-fulfilling prophecy. Mensen denken dat knappe mensen aardig en sociaal zijn. Daarom benaderen ze die mensen op een vriendelijke manier. Zo krijgen ze ook een vriendelijke reactie terug (in de meeste gevallen) en komt hun denkbeeld over knappe mensen uit.

Ja, aantrekkelijke mensen zijn vaak socialer omdat ze zo positief benaderd worden door de buitenwereld en zo leren sociaal gedrag te vertonen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 02-10-2003 @ 23:38:
knap = ikke
Goeie up.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:10
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik val eerder op iemand met van die lieve twinkel oogjes, dan iemand die helemaal perfect is en een afschuwelijke arrogante rotkop heeft.

Ik heb mezelf betrapt op het punt, dat ik de meest perfecte mensen juist ontwijk. Of iemand nou dik of dun is, zwart of wit. Iemand moet bij je passen. En dan kun je wel een ordinaire slet hebben als vriendin, maar wat hebbie dr aan? Een goeie reputatie bij je vrienden? Maar ben je dan gelukkig? Of gaat het daar niet meer om in deze maatschappij? Moet iedereen maar look-a-like slut zijn?

Nahjah, succes dr mee
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:50
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Eend schreef op 03-10-2003 @ 15:10:
En dan kun je wel een ordinaire slet hebben als vriendin, maar wat hebbie dr aan? Een goeie reputatie bij je vrienden? Maar ben je dan gelukkig? Of gaat het daar niet meer om in deze maatschappij? Moet iedereen maar look-a-like slut zijn?
Ik weet net waar jij dit baseert maar geloof niet dat iedereen een vriendin wilt met een look-a-like slut zou hebben.. Dit is helemaal niet goed voor je reputatie, als het iemand is die iedereen al gehad hebt kan er jou weinig eer worden toegeschreven dat jij nu met haar hebt..

Knap voor fotomodellen betekent wel symmetrie in het gezicht. Echter als je om je heen gaat kijken dan heeft het nog maar weinig met symmetrie maar ook vooral met uitstraling. Knap qua innerlijk is voor mij ook aardigheid, niet dat je een hoog iq hebt (maar aan de andere kant straal je op 1 of andere manier toch een beetje je iq uit en hangt het denk ik toch weer samen...

Ik zeg trouwens nooit over iemand dat hij/zij lelijk, vindt niet dat je dat kan zeggen iedereen heeft wel wat leuks.

dat over J.lo en britney heeft volgens mij ook te maken met een stukje "propaganda".. Met een beetje goede martketing en als ze maar positief in de media komen dan wordt het je zeg mar aangepraat.. Ook hebben ze uiteraard altijd de juiste kleding aan, mooi opgemaakt en zie alleen maar foto's die heel goed gelukt zijn en door een topfotograaf gemaakt zijn.. Ik vindt Britney als je haar in op tv in een interview ziet helemaal geen knap persoon..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 16:56
Verwijderd
Ik vind eigenlijk alle mensen mooi of knap op hun eigen manier.

Maar ik vind iemand ook knap of mooi *wat je wilt* wanneer hij/zij een goede uitstraling heeft en heel vriendelijk over komt.
Mensen zijn niet gauw lelijk in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 17:30
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
iets wat ik niet ben
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 18:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-10-2003 @ 17:30:
iets wat ik niet ben
'lol
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:04
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Knap zijn vind ik: er mooi uit zien, maar het kan ook slaan op slimheid maar dat wordt hier niet bedoeld denk ik
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:25
Bitchy-Angel
Avatar van Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
knap is (denk ik in het algemeen)
1. Slank zijn
2. geen rimpel hebben
3. geen pukkels hebben
4. ook nog is een beetje uitstraling hebben
5. iets unieks hebben
dat was het denk ik ongeveer wel
__________________
if this is all the love I can get from you I never wanna fall in love again miss your arms around me baby :(
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:45
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Knap is blond haar hebben
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:46
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-10-2003 @ 19:45:
Knap is blond haar hebben
klopt niet, want dan zou ik knap moeten zijn
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:39
Bitchy-Angel
Avatar van Bitchy-Angel
Bitchy-Angel is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-10-2003 @ 19:45:
Knap is blond haar hebben
haha ofcourse maar als je iemand knap vind die arrogant is en heel dik enz dan geld dat ookal niet meer
__________________
if this is all the love I can get from you I never wanna fall in love again miss your arms around me baby :(
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:00
Verwijderd
'Knap' vind ik zo simpel klinken, zoals Britney en sommige anderen. Ze zien er (af en toe) wel leuk uit.
Mooi heeft toch veel meer betekenis.. Of niet? Voor mij wel iig wel. Mooi is niet te omschrijven, mooi is uitstraling, innerlijk, uiterlijk, gevoel .....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:02
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Sorry, reply van Loontjuh, was eigenlijk van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is...
Ieke
28 16-11-2009 21:45
Verhalen & Gedichten Daar is ze weer ^_^
Shitonya
14 03-04-2004 19:21
Liefde & Relatie Uitstraling?
Another Way
36 28-05-2003 23:38
Liefde & Relatie knap of uitstraling???
jamaifan15
32 27-03-2003 13:00
Liefde & Relatie Wat is jullie mening?
Tyrza
5 18-03-2002 17:58
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat is Kunst
FiXato
1 02-11-2001 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.