Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2004, 14:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Elke week als mijn moeder boodschappen gaat doen vraagt ze mijn vader en mij wat we de week daarop willen eten (in het kort: ze wil niet zo veel zelf verzinnen).
Ik roep meestal iets dat ik lekker vind, maar niets vernieuwends. En dat terwijl w al jaren dezelfde gerechten eten en ik graag nieuwe dingen uitprobeer.

Wat zou jij roepen? Roep jij standaard 'patat' of 'gehaktbal met wortelen', of denk je na over welke exotische combinaties van groenten en vis je nu weer wilt proberen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2004, 14:35
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Dan zijn het wel standaard dingen ja.

Want op maandag kook ik altijd en dan maak ik zelf de meest exotische creaties
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:13
Verwijderd
Mijn moeder en vader bedenken zelf echt hele vernieuwende dingen. Ik ben niet zo vindingrijk
Zo af en toe blader ik een kookboek door, doe daar dan ideeën mee op en maak daar iets lekkers en gezonds mee. Maar 'simpele' combinaties (groente + vlees + pasta/rijs/aardappelen) maak ik ook graag Dan eten we eens biefstuk met worteltjes en rijst, de dag erna een of andere vegetarische burger met couscous en paprika... Ik moet eigenlijk meer gaan experimenteren
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:19
ware man
ware man is offline
Wij eten toch vrijwel altijd hetzelfde en we kopen per dag,
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:20
A*
Avatar van A*
A* is offline
Wij eten altijd aardappelen, vlees en groenten.
En mijn ouders kopen dan op de dag zelf nog de groenten die dan in de aanbieding zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:22
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Als ze het zo vraagt roep ik meestal wat standaarddingen die ik erg lekker vind (pasta, pizza, hartige taart, vegaburger, sperziebonen, prei, gevulde paprika etc etc), maar eigenlijk houd ik wel van dingen die ik nog niet ken. En mijn moeder ook, dus we eten regelmatig iets aparts.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:02
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wij proberen juist met z'n allen mijn moeder ervan te weerhouden met weer iets nieuws te komen .
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:05
Funky_Soprano_7
Avatar van Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Gelukkig heb ik een moeder met altijd zin om te koken. en ja, ze komt vaak met andere dingen... tis wel altijd lekker. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden, beetje afwisseling in het leven
__________________
***SUpeRcAliFragiLiStiC***
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:15
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
rijst met kippenlever *krijgt trek*
nasi, bami, spruiten, zuurkool, chillie con carne (ala mn mamma ) spaghetti, lasagna dat soort troep
geen aardappelen en geen gehaktballen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
1 Keer in de week eten we iets bijzonders, dan kook ik en doe ik zelf boodschappen. De rest van de week loopt mijn moeder haar standaard-keuze-lijstje af
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:17
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Wij eten doordeweeks altijd aardappelen, groenten en vlees. Dus als ik mag kiezen zeg ik altijd iets van macaroni, bami, nasi of pizza.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:24
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Ik kies altijd de dingen die mijn mama niet uit zichzelf zou klaarmaken, zoals daar is: witlof met kaas en ham, tagliatelli met pesto, groentenburgers ...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:24
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Mijn moeder laat mij altijd voordat ze boodschappen gaat doen opschrijven wat ik wil hebben. Maar ik schrijf meestal standaarddingen op, zoals groente, krieltjes, yoghurt of iets dergelijks.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:27
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik mag het allemaal zelf zeggen (en verzinnen ). Zal dus nooit iets zijn wat ik niet lust. Valt wel op dat ik qua groenten wel veel hetzelfde eet.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 17:28
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
standaard dingen... maar meestal bedenkt ze het toch zelf.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het is voor mij altijd weer een verassing wat ik volgende week eet. Het is maar net wat er in de keuken ligt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 10:19
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik probeer altijd iets te roepen wat we allemaal lekker vinden
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:18
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 16-10-2004 @ 11:19 :
ik probeer altijd iets te roepen wat we allemaal lekker vinden
Ja inderdaad, aan nieuwe uitdagingen begint m'n moeder niet meer sinds de gefrituurde mie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2004, 14:27
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Standaard dingen, maar er zijn een hoop standaard dingen in ons gezin

Als we het écht niet weten kijken we in de winkel wat ze hebben en verzinnen we (=meestal ik en pap) wat we (=pap ) ermee gaan doen.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 16:08
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Voor volgende week:
In het weekend maak ik of mijn ma (ligt er aan wie tijd heeft ) iets voor de maandag- en dinsdagavond op mijn kamer, dan hoef ik dat alleen maar op te warmen. Wat het voor volgende week is, zie ik wel. Ligt er aan wat in huis is. Mja woensdag gewoon een pasta-maaltijd en donderdag gewoon broodjes, dan kom ik al naar huis. Zaterdag is vaak verschillend, meestal een diepvriespizza of zo. Zondag is meestal frietdag bij ons.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 18:30
Yolcu
Yolcu is offline
Mijn vader vroeg dat ook altijd.. dat was inderdaad meer om de verantwoordelijkheid af te schuiven, het had weinig te maken met creativiteit of nieuwe dingen proberen ofzo.

Ik kook op maandag meestal een pasta of rijstmaaltijd voor 2 dagen, bv macaroni met stroganoffsaus, spaghetti of kip kerrie of zoiets. Op dinsdag eet ik samen met een vriendin van me en koken we wat we lekker vinden. Op woensdag eet ik wat ik over had van maandag. Op donderdag eet ik meestal sla of (wat een verrassing) pasta. Op vrijdag eet ik bij m'n vader, meestal aardappelen, groente en vlees. Zaterdag kook ik waar ik zin in heb, vaak is dat (ja alweer) pasta (macaroni, spaghetti, lasagne) of iets met rijst (nasi, chicken tonight, kip kerrie). Soms wissel ik af met een ovenschotel van het één of ander (heerlijk vind ik dat: ovenschaal pakken, alles erin gooien, in de oven zetten en klaar.) Zondag is standaard makkelijke-dingen-dag (patat, pizza, shoarma etc).

Jeetje het valt mij wel op dat ik érg veel pasta's eet
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 18:35
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Meestal roep ik het eerste wat in me op komt, en dan krijg je daarna een hoop bleeg en blaah gezeur. Dan roep ik nog iets en als het dan nog niet goed is, laat ik het aan de rest over. Meestal zijn het wel originele dingen die ik verzin (vandaar de bleeg? )..
Natuurlijk roep ik wel alles wat ík lekker vind..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 21:49
Verwijderd
Oh mijn god wat burgerlijk voor een week vooruit plannen

Voor mijzelf maak ik meestal restjes op die ik nog van vorige week had, meestal koop ik toch veel te groot in en wat ik over houd maak ik voor de volgende week klaar.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 22:56
Verwijderd
bij ons is het altijd een groot probleem om iets te verzinnen, 9/10 keer dus een pak saus met rijst ofzo of gewoon hollandse pot.
volgende week geen probleem, dan eet ik lekker in het hotel in spanje.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Ridder schreef op 16-10-2004 @ 22:49 :
Oh mijn god wat burgerlijk voor een week vooruit plannen

Voor mijzelf maak ik meestal restjes op die ik nog van vorige week had, meestal koop ik toch veel te groot in en wat ik over houd maak ik voor de volgende week klaar.
Oh mijn god wat burgerlijk, restjes van vorige week opeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2004, 13:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
A* schreef op 15-10-2004 @ 16:20 :
Wij eten altijd aardappelen, vlees en groenten.
En mijn ouders kopen dan op de dag zelf nog de groenten die dan in de aanbieding zijn.
Dit klinkt zo bekend
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:08
Verwijderd
Ik roep dan dingen die ik zelf zou maken dat zijn vaak dingen die ik wel vaak maak maar die voor mijn ouders niet standaard zijn, zoals macaroni met bloemkoolbouillonpeterseliemelksaus of spinazietaart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie Lucht je hart topic!!! #10
Miracle
500 30-08-2004 09:59
Verhalen & Gedichten geheime liefde
joosje
10 29-06-2003 18:02
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.