Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 19:04
punkyfish
punkyfish is offline
Heb het koud. Zal ik mijn jas pakken? Nee. Ik laat hem niet alleen. Hij heeft me nodig. Maar Thoom is er ook, die kan ook wel even een oogje in het zeil houden. Dus. Toch maar niet. Hij is van mij.

Thoom, sukkel. Wat ben je toch ook een eikel, hè. Schatje. Rot op met die joint. Dat is niet goed voor hem daar… Dank je. Dadelijk gaat-ie weer kotsen. Bah. Ruim jij het maar op dan. Mij niet gezien. Ik ben voor de liefde er om heen. Afgesproken? Nee? Nou. Dan niet.

Ik had hem nog zo gewaarschuwd, hè. Óf alcohol, óf drugs. Niet én alcohol, én drugs. Eigenwijs jochie. Hij bleef wel een beetje heel erg lang weg van de shop. Maarja, Thoom zei dat het wel goed zat, dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Dat ik rustig moest blijven zitten. Want het zat zo lekker daar. Ja, toch. Nou dan.

Toch maar eventjes gaan zoeken. Staat-ie daar, buiten. Nou ja, ‘staan’. Hij kon nog maar net op zijn benen staan.

“Ik geniet!”
- "Uhh, ik niet... Ga jij maar eventjes mee naar binnen, stoned jongetje. Op de bank zitten jij. En je komt er pas weer af als de vloer niet meer beweegt.”

Zo.

Hoi Thoom! Let ook even mee op mijn jongetje, hier. Het is ook jouw beste vriend, hè. Jij mag er ook wel iets voor doen. Je bent lief.

- “Hee, schatje, gaat-ie?”
“Rot op!”
- “…?”
“Blurgh…”

Gadverdamme! Ga een beetje lopen kotsen, joh. Ieuw! Wat moet ik doen? Ik ga dat echt niet opruimen, hoor! Uhm. Thoom, kauwgom! En hier heb je een doek, ruim het maar op. Ghihi. Oh, zij doet het al. Gastvrije ouders. Achja. Laten we hem maar mee naar buiten nemen dan. Toch? Ja.

Dus ja, nou zit ik hier al anderhalf uur. Koud. Soms alleen met hem. Soms alleen met hem en Thoom. Soms alleen met vele anderen. De alcohol is inmiddels op. Niet dat het wat uitmaakt. Ik ben vandaag de oppas, geloof ik. Was niet mijn plan, natuurlijk. Wist ik veel dat ik hier de hele nacht zou moeten baby-sitten. Tiener-sitten.

Thoom, eikel. Kijk me niet zo lief aan. Je weet dat ik een zwak voor je heb. Rot op. Mijn vriend is ziek. Ik ben bang, ik heb het koud, en jij gaat me ook nog eens onzeker maken. Je bent echt de beste allerbeste vriend die er bestaat. Ofzo.

Oh. Hij staat op. Shit, waar gaat-ie heen? Aah, buiten de poort.

“Blijf nou binnen!”
- “Nee, waarom? Jij bent ziek.”
“Weg, ik moet kotsen.”
- “Gads.”

Zucht.

- “Thomas! Hij staat daar buiten, maar ik mag niet naar hem toe!”
“Ach, dat gaat wel goed, hoor.”
- “Ja maar, wat gaat-ie doen dan?”
“Kotsen. En dan is alles er uit, en dan is hij weer beter.”
- “Stel dat hij daar blijft liggen!”
“Doet-ie niet.”
- “Beloof je dat?”
“Ja.”
- “Jij bent lief.”
“Jij ook, hoor.”
- “Gek kind.”

Daar is hij alweer. Lekker gekotst, schatje? Ghihi. Ga maar weer zitten.

Hoi vader-van-het-meisje-dat-dit-feest-geeft. Jij bent raar. U bent raar. Maar je bent irritant, u irriteert me. Ga iemand anders vervelen met die verhalen over Bob Marley en je stoned-zijn, uw ervaringen met wiet. Zucht. Ik geloof het allemaal wel. Ach, ik zit hier pas drie uur. Van half één tot half vier. Het is toch half vier? Ja, precies.

Schatje! Je bent weer beter! Hee! Wil je binnen zitten? Ja, okay! Kom, lekker op de bank. Hee Thoom, jij bent er ook! Kijk, hij is weer bij! Hij gaat lekker slaapje doen, hè. Ja.

Waarom pak je nou mijn hand vast, Thoom?

Begin daar nou niet weer mee… Je wéét dat ik daar niet tegen kan, je wéét dat ik je dan niet meer los kan laten. Je wéét dat ik een vriend heb en je wéét dat ik jou liever dan lief vind. Rot gewoon op.

Run away before I hate you, before I like you, I just love you. Stom lief jochie dat je bent.

Ik weet gewoon niet wat ik moet voelen. Ik wil dat hij in mijn armen komt liggen, maar hij ligt daar zo vredig te slapen. Ik ga hem niet wakker maken, hij is net beter aan het worden… Dan maar zo blijven liggen. Maar, Thoom dan, ik wil hier niet blijven zitten! Ik wil hier wel blijven zitten.

- “Je hebt lieve handen, Thomas”
“Jij ook, allerbeste vriendinnetje van de hele wereld!”
- “Lul niet zo, joh.”
“Okay.”

Stilte. Met hele harde muziek.

“Kijk, het wordt alweer licht, joh!”
- “Hee, ja, hoe laat is het?”
“Half vijf.”
- “Dank je. Heb koppijn.”
“Kom maar hier.”
- “Neehee, ik wil bij hém liggen.”
“Hij slaapt toch?”
- “Weet ik, dat is het probleem.”
“Kom hier dan, ik houd je handje wel vast.”
- “Dat wíl ik niet, Thoom! Kom hier. Zucht. Zou jij trouwens geen meiden gaan versieren vanavond?”
“Jawel, maar jij zegt niks.”
- “Huh?”
“Ik snap het niet meer.”
- “Thoom, je weet dat dit niet zo door kan gaan.”
“Laten we maar gaan slapen.”

Ik moet huilen.

- “Hee, schatje, word eens wakker.”
“Wat is er?”
- “Ik ben verdrietig.”
“Aah, kom hier.”
- “Nee, jij in mijn armen. Alsjeblieft?”
“Okay. Lafjoe.”
- “Lafjoetoe.”

Hij weet niet wat er in mij omgaat. Dat is maar beter zo. Ik ben een trut.

Ik doe hem pijn.
Ik doe Thomas pijn.
Ik doe mij pijn.

Ik haat mezelf. Godverdomme. Ik kan mezelf ook nooit in de hand houden. Wat moet ik nou doen, jezus?!

Aah, iedereen wordt wakker. Filmpje kijken? Mij best. Is het nou nog steeds pas half 7? De tijd gaat echt langzaam. Als je jezelf aan het haten bent. Als je van alles voelt wat je niet wilt voelen.

Schatje, kom hier zitten, alsjeblieft! Zucht. Ik wil niet naast Thomas! Haal me hier weg, zeg dat ik bij jou moet komen zitten! Zelf kan ik het niet… Schatje, help me…

I’m doomed. I’m Thoomed…

Wat ben je zacht. Lief, ook. Je aait lief. Dit mag best, hè. Want wij zijn allerbeste vriendjes. Toch? Ja. Jouw hoofd op mijn hoofd. Jouw arm om mijn lijf. Mijn arm om jouw dunne lijfje. Handjes vast. Voorzichtig aaien.

Kijk, daar zit mijn vriend. Hij slaapt. Shit. Iedereen slaapt. Alleen Thoom en ik niet. Zucht. IEMAND, help mij!

Gelukkig, schatje-jongetje komt eindelijk naast me zitten. Slaapt alweer na een minuutje. Neehee, dat was niet de bedoeling!

“Ga nou gewoon slapen, joh.”

Ja, schatje-jongetje. Was het maar zo makkelijk. Zucht.

Iedereen is wakker. Opruimen. Mij niet gezien. Heb spierpijn. Brak. Hoofdpijn. Moe. Heb maar een kwartiertje geslapen, joh. Haartjes doen. Kom, we gaan. Vlug weg hier. Naar huis, slapen. Met mijn allerliefste vriend. Thoom blijft maar mooi hier.

- “Doei allemaal! Bedankt voor het feest, blablabla.”
“Daag!”
- “Thoom, knuffel!”
“Doei meisje…”
- “Doei allerbeste vriendje…”
“Bel je me nog?”
- “Jij mij.”
“Okay.”
- “Daag!”
“Doeg!”

Pats. Ik sloeg hem.
__________________
...amen...

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 19:24
punkyfish
punkyfish is offline
hij is wel heel erg lang geworden, was eigenlijk niet de bedoeling... maarja.

(en ik ben niet vreemd gegaan , mja...)
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:22
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
begin vin ik wat minder maar wordt beter naarmate je verder leest

moet er nog over denken of ik um nou goed of minder vind..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:24
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
begin vin ik wat minder maar wordt beter naarmate je verder leest

moet er nog over denken of ik um nou goed of minder vind..
hmm kj
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:49
Verwijderd
Ik vind 't begin ietsjes minder, maar vanaf dit stukje..

Citaat:
punkyfish schreef:

Dus ja, nou zit ik hier al anderhalf uur. Koud. Soms alleen met hem. Soms alleen met hem en Thoom. Soms alleen met vele anderen.
Wordt't heel mooi. Maar.. hmja, ik kan niet echt objectief oordelen, ik ken 't verhaal erachter enzo, dus als ik zeg dat ik het 'mooi' vind, lul ik, want de situatie is niet mooi.. En toch vind ik het mooi!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:34
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
punkyfish schreef:


(en ik ben niet vreemd gegaan , mja...)
Nee, wat jij voelt is nog veel kutter zelfs.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:17
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
De titel vind ik onbeschrijvelijk goed gevonden, cool.

De dialogen zijn saai en onbegrijpelijk ( ), en t duurt wat lang (heb dan ook niet alles gelezen), maar opzich wel mooi.
__________________
Numb.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 20:00
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Nee, wat jij voelt is nog veel kutter zelfs.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:13
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik vind hem idd in het begin niet echt pakken.. naarmate je verder leest moet je eigenlijk blijven lezen.. erg koele woordkeuzes enzo, ik haal je bijna doorde war met een vriendin, die schrijft/praat precies zo..
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:40
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
er mooi, t begin loopt niet zow maar daarna ist zeer mooi!..
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:16
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
weet je dat ik in PRECIES dezelfde situatie zit als jij? (geloof ik..)
voeg me even toe op msn als je wilt
cooljedigirl1@hotmail.com
en mooi verhaal btw, leuke schrijfstijl
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:51
Verwijderd
mm begin is minder, maar je moet inderdaad gewoon door blijven lezen.. blijf nog steeds fan van jou (hoor ik je eigenlijk als stalker-fan-meisje niet toe te voegen op msn, op zn minst?)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:14
Verwijderd
Het is noggal verward, en ik snap het ook niet helemaal.. tis net alsof ik allemala flarden van gedacyten van je te zien krijg... ik vindt het wel een kewl stukje b.t.w... al weet ik niet echt waarom...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:08
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
(hoor ik je eigenlijk als stalker-fan-meisje niet toe te voegen op msn, op zn minst?)
eigenlijk wel he
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:09
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef:
Het is noggal verward, en ik snap het ook niet helemaal.. tis net alsof ik allemala flarden van gedacyten van je te zien krijg... ik vindt het wel een kewl stukje b.t.w... al weet ik niet echt waarom...
hmm ja, het zijn allemaal gedachten die soms heel erg tegenstrijdig zijn... ik wou van Thoom (stiekem heet ie zo helemaal niet ) weg, maar ik wou er ook persé blijven... nja, het is een vaag verhaal, maar het was/is ook een supervage situatie...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
eigenlijk wel he
*add*

[edit] correctie: *add als msn het weer doet* :/

Laatst gewijzigd op 20-06-2002 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:44
Verwijderd
Het enige leuke vind ik de titel, erg goed gevonden. De rest vind ik best saai, ik snap het niet helemaal en vind het niet echt lekker weglezen. Heb beter van je gezien!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.