Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2009, 11:46
Captain_Obvious
Avatar van Captain_Obvious
Captain_Obvious is offline
Hallo waarde forumgenoten,

Ik heb enkele dagen geleden mijn pc laten repareren omdat hij onder andere constant vastliep bij programma's en spelletjes, er is 2 gig. aan ram vervangen omdat dit volgens de reparateur defect was, alles leuk en aardig en er zijn veel van mijn problemen opgelost, maar nu heeft iets anders zich voorgedaan. Ik heb nu net vista geïnstalleerd, en terwijl mijn pc in win XP ook wel eens vastliep heeft hij nu toch wel echt een eenzaam hoogtepunt weten te bereiken.

Hij loop nu gewoon standaard vast bij allerlei toepassingen. Internet doet het nog, maar zodra ik een filmpje wil kijken stopt hij ermee en reageert niets meer, hetzelfde gebeurt bij spelletjes, en ook in winamp loopt hij regelmatig vast. Het beeld blijft gewoon hetzelfde, alles staat wel stil, maar niets reageert. De laatste 10 milliseconden van het laatste geluid herhaalt zich, denk aan een muziek cd die is vastgelopen.

Ik heb geen idee wat er eigenlijk aan de hand is, terwijl ik normaal toch wel een voorgevoel heb (dat vaak blijkt te kloppen,al zeg ik het zelf), maar nu sta ik echt met mijn mond vol tanden.

Ik heb windows vista net geïnstalleerd en ik heb er nog maar weinig opgezet, 3 spelletjes van een externe harde schijf, muziek, winamp, een printerprogramma, en dat was het wel.
Ik denk dat dit een hardwareprobleem is omdat zelfs zonder veel software deze problemen voorkomen.

hier zijn mijn pc specs:

CPU: Intel(R) Core(TM) 2 CPU 6600@2.40GHZ X2 (core2duo)
GPU: Nvidia GeForce 8800 GTX
MB: ASUS P5N32-E - SLI
HD: 320 GB en dan een serie getallen die ik zo niet weet.
2 GB RAM van onbekend merk
Geluidskaart: SoundMAX Integrated Digital HD Audio

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en dat jullie me kunnen helpen, ik sta op het punt
hara-kiri te plegen -_-.
__________________
gecertificeerde droogkloot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2009, 12:35
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
probeer vista er opnieuw op te zetten?
als dat niet werkt moet je 1 voor 1 je hardware testen en kijken waar het aan ligt
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 14:43
Captain_Obvious
Avatar van Captain_Obvious
Captain_Obvious is offline
Ik gok erop dat het aan mij ram geheugen ligt, ik zal eens kijken of het mischien aan het slot ligt waar je die dingen inklikt, misschien eens schoonmaken of de ram in een ander slot steken.
__________________
gecertificeerde droogkloot
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 15:33
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je zou je RAM-geheugen eens kunnen testen met memtest86 of Windows Memory Diagnostic. Beide zijn te downloaden in de vorm van een ISO die je op een CD brandt, daarmee start je dan je computer op en je geheugen wordt op fouten getest.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 15:38
Captain_Obvious
Avatar van Captain_Obvious
Captain_Obvious is offline
Ik weet wel zeker dat het niet aan de stickjes zelf ligt, die zijn net een dag oud, maar ik zal het eens proberen, en anders ga ik wel terug naar de winkol .
__________________
gecertificeerde droogkloot
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 16:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zelfs nieuw geheugen kan kapot zijn en er bestaan nog steeds modules die niet goed met een bepaald type moederbord werken.

Anders zou je je hardeschijf nog op bad sectors kunnen controleren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 11:26
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Wat voor voeding heb je?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 21:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik zou, als ik jou was,
Citaat:
je RAM-geheugen eens kunnen testen met memtest86 of Windows Memory Diagnostic. Beide zijn te downloaden in de vorm van een ISO die je op een CD brandt, daarmee start je dan je computer op en je geheugen wordt op fouten getest.
of je download meteen ubcd.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.