Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 07:11
Earthquake_NL
Earthquake_NL is offline
Gisteren was mijn pc zonder enige reden uitgevallen. Toen ik hem weer aan wou zetten deed hij helemaal niks . Later nog eens geprobeerd en nu gingen alleen alle ventilators ( fans ) draaien maar hij laad niet eens het bios.

Ik heb de cmos eruit gehaald kijken of dat hielp maar zonder resultaat. Heb alle onderdelen al losgehaald en opnieuw erin gezet. Ben bang dat mijn voeding kortsluiting heeft gemaakt , maar dan zouden de fans toch niet moeten gaan draaien ?

Specs :

c2d e6600
4gb ocz geheugen
2x250gb HD
2x8800 SLI
p5n32e-sli
voeding is een antec 450 w maar die zat al in de antec sonata II kast die ik kocht.

Iemand enig idee ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 17:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Je moederbord geeft ook geen piepjes of brandt er een combinatie van rode/groene ledjes?
Betekenis daarvan kan je nazoeken in de handleiding.

Verder raad ik je aan om de pc met het minimum aan hardware op te starten en kijken wat er gebeurt.
Dus beginnen met niets, luisteren/kijken naar een evt foutmelding, dan één voor één uitbouwen en kijken bij welk onderdeel het probleem zich voordoet.
Begin dan met geheugen, dan videokaart, hardeschijf en daarna andere dingen pas.

Lukt dat niet, kan je kijken of je ergens een voeding kan lenen of evt de andere hardware op een ander moederbord testen. Zo sluit je alles uit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 17:36
Earthquake_NL
Earthquake_NL is offline
Ja moederbord geeft wel gewoon een groen lampje als ik de voeding aanzet.
Heb hem ook al proberen te starten met alleen cpu / geheugen / videokaart / hd maar deed nog steeds. Alleen als ik mijn voedingskabeltje van de videokaart(en) niet aansluit geeft hij een piepje. Heb alle mogelijke dingen geprobeerd maar 't kan echt van alles wezen

Ohja misschien ook wel belangrijk als ik de computer aanzet blijft de monitor continu op standby omdat hij simpelweg niet doorstart.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Heb je geen andere voeding om even te testen? Of een ander systeem waar je deze voeding in kunt testen. Het is waarschijnlijker dat je moederbord de geest heeft gegeven, kapotte voedingen doen in de regel helemaal niets, maar je kunt het toch ook weer niet zomaar uitsluiten.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 15:18
Earthquake_NL
Earthquake_NL is offline
Ja heb zo 123 ook even geen andere voeding , ja wel een oude 200watt maar die heeft niet de juiste aansluitingen .
De ledlampjes die bij het aanzetten van de pc aan zouden moeten gaan doen het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 16:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
En deze voeding testen in een ander systeem?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 18:04
Earthquake_NL
Earthquake_NL is offline
Ga van de week alles individueel testen in een ander systeem dus hoop dat er wat uit komt.
Nog bedankt voor je reacties ej
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 13:31
Earthquake_NL
Earthquake_NL is offline
Nee het is inderdaad de voeding niet . Heb vandaag een nieuwe voeding gekocht : coolermaster 600 watt modulair maar nog steeds geen kick . Moederbord zal dan wel dood zijn idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.