Oud 30-11-2003, 18:56
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey!

Ik weet wel ongeveer wat faalangst is.. maar ik weet niet of wat ik heb ook faalangst is..

Ik ben namelijk niet bang voor rep's of SET's maar wel voor spreekbeurten, presentatie's en leesbeurten.. voor mondelingen ook wel maar wel iets minder..
Het wordt zo erg dat ik jankend weg wil rennen.. en dr nachten niet van slaap..
en ik durf niet eens naar de faalangst curcus bij mij op school..
en nu weet k ook niet of die al begonnen is..oid..
het word echt te erg.. ik verzin vanalles om dr onderuit te komen,. want ik durf echt niet, ben gewoon zo bang..

Ik heb dit altijd al gehad.. maar de laatste tijd (door iets maar dat zeg ik hier niet) is het echt te erg...

Heeft iemand dit ook? of weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

kuzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2003, 19:10
Verwijderd
Ga toch naar die faalangstcursus. Vertel bv. tegen je mentor dat je daar graag heen wil of ga naar de schoolarts. Het is even eng, maar toch proberen door te zetten! Als niemand ervan weet, kunnen ze ook geen hulp bieden. Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:12
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik denk wel dat het een vorm van faalangst is...

Je zou aan je mentor kunnen vragen of de cursus al is begonnen, zo ja of je nog mee zou kunnen doen en zo niet of je je dan kan aanmelden daarvoor...

Ik kan me voorstellen dat je je een spreekbeurt eng vind, het valt me op dat je angst hebt voor de klas te staan, voor de klas te lezen en dat soort dingen...

Ik weet niet wat je eraan kan doen, maar er zijn hier anderen die ook faalangst hebben, misschien hebben hun tips.

Er zijn trouwens meer topics hierover geopend...
hier is er een

en hier nog een

de derde
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:40
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Je kan ook voordat je (uberhaupt) naar die cursus gaat, gewoon alleen met je mentor praten. Als het goed is kan hij je al heel goed helpen, of in ieder geval je probleem analyseren. Als je een fijn gevoel krijgt van het praten erover, of merkt dat je ermee verder wil, kan je altijd nog naar die cursus gaan.

Succes meid!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:01
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
thnx voor de reactie's

ben er alleen nog niet helemaal overuit wat k nu wil doen...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:19
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 01-12-2003 @ 21:01:
thnx voor de reactie's

ben er alleen nog niet helemaal overuit wat k nu wil doen...
Zet eens voor jezelf op een rijtje, zelfs echt op papier, welke opties je hebt. Werkt confronterend, wat je misschien wel eens ergens toe aan kan zetten
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 22:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi meis,

volgens mij heb ik hier al eens met je over gepraat op msn.
ik denk zeker dat jij een vorm van faalangst hebt.
ikzelf heb het ook gehad. en schaamde me daar ook erg voor.
maar eigenlijk (jammer dat ik dat achteraf besef) is het helemaal niets om je voor te schamen.

faalangst is niet per definitie bij repetities hoor.
bij presentaties net zo goed.
je kan ook een andere soort van faalangst hebben.
dat is dan meer op 'sociaal' terrein. dus niet voor een proefwerk, maar dat je, van jezelf, constant maar goed op mensen over moet komen, geen fouten mag maken (in bijzijn van anderen) enz.

ik zou toch eens informeren naar die faalangsttraining.

liefs, en kussz!! wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 23:18
Verwijderd
Ik denk dat jij wel een vorm van faalangst hebt.
Ikzelf heb niet zo heel erg zeer een vorm van faalangst, maar ik zie gewoon heel erg op tegen de examens EIND VAN DIT SCHOOLJAAR (dus nog heeeeeeeeel ver weg). Bij een mentorgesprek vertelde ik dit aan mijn mentrix en zij zei dat er een faalangstgroepje was en of ik hier niet aan mee wou doen. Ach, ik kon het altijd proberen, want als ik het niet zou proberen dan had ik misschien zoiets van: waarom heb ik het niet gedaan? en nu kon ik er altijd wat van opsteken.
Ik ben natuurlijk ook heeel erg zenuwachtig voor mondelingen etc en zie daar al weken van te voren erg tegenop. Ik bleek alleen degene met het minst erge te zijn. We waren met zn vieren (allemaal meisjes uit mijn klas) en zij hadden echt blackouts enzo.

We hebben geleerd ontspanningsoefeningen te doen en zo dat je het ook ongemerkt in de klas kan doen als je een repetitie moet maken of een presentatie moet houden. Samen met een meisje uit dat groepje had ik als eerste van de klas een presentatie en wij waren beiden ongelooflijk zenuwachtig. Een ander meisje uit dat groepje zat in de klas en die steunde ons heel erg, ook vanuit de klas. Ze gebaarde van: ontspannen en toen was t echt zo van: o ja, ontspannen, de grond voelen, even alle spanning weg.. Ontspanningsoefeningen zijn ook heerlijk als je dus niet kan slapen (bijvoorbeeld dus van de spanning) en je kan ze echt overal toepassen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en heb ook veel over mezelf geleerd. Ik ben me bewuster geworden dat ik dit jaar heel erg veel van mezelf eis en verwachtingen stel aan mezelf die ik vaak niet waar kan maken en waar ik dan teleurgesteld over ben. Bijvoorbeeld een 8,3 die ik haal voor een presentatie samen met anderen, maar anderen hebben een 9, dan wil ik liever ook die 9 en ben niet tevreden met mijn 8,3 terwijl anderen zoiets hebben van: had ik die 8,3 maar...

Als ik jou was zou ik het gewoon doen. Baadt het niet dan schaadt het niet (of hoe je dat ook schrijft ) Succes! En als je nog vragen hebt ofzo of misschien ontspanningsoefeningen wilt, dan moet je me maar even een pm sturen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 09:11
Verwijderd
Wat anderen al zeiden, er zijn verschillende vormen van faalangst, wat jij hebt kan ook heel goed een vorm van faalangst zijn. Zet idd eens voor jezelf op papier op welke opties je hebt en wat de voor- en de nadelen en de gevolgen van die opties zijn.

En als er zich een situatie voor doet waarin mensen je er iets over vragen oid, lieg er dan niet over, soms rol je dan zo in bv. een faalangsttraining. Als ze er niet naar vragen en uit het opschrijven komt dat bv. die faalangsttraining 'wilt': doe dat dan. Dat is idd even moeilijk, maar waarschijnlijk heb je er wel heel veel aan. Mondelingen, presentaties, ed blijven moeilijk als je er niet mee om leert gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:51
Verwijderd
Ik denk dat angst voor presenteren of voorlezen niet per se faalangst hoeft te zijn. Het kan wel...

-Binnen relaties kan faalangst leiden tot afhankelijkheid van de ander en jezelf minderwaardig voelen
-Bij situaties waarin je moet presteren kun je geblokkeerd raken. Bijvoorbeeld schrijfkramp of black-out bij een examen.
-Bij situaties waarin je moet presenteren word je onzeker, schuw, kom je niet uit je woorden

Bij deze dingen kun je je faalangst moeilijk omzetten in positieve dingen/acties, omdat de spanning je blokkeert. En dat is natuurlijk weer niet goed voor je zelfvertrouwen.

Als je dat herkent kun je faalangst hebben. Faalangst is vooral onzekerheid om te presteren, omdat je goed wilt presteren. Dus voor proefwerken enzo...maar dat niet alleen, ook andere dingen vind je dan eng, maar het heeft er vooral mee te maken dat je dingen eigenlijk goed wil doen maar dat dat niet kan omdat je blokkeert. En dat je krampachtig reageert op gemaakte fouten.

Je zou eens bij jezelf kunnen nagaan of je over andere dingen ook onzeker bent. Dus dingen waarvoor je eigenlijk moet presteren. En dan kun je ook denken aan bijv. mensen aanspreken.

Je kunt je faalangst verminderen door ten eerste weer meer zelfvertrouwen te krijgen. Een faalangsttraining helpt bij sommige mensen. Ik heb vorig jaar een examenvreestraining gedaan, dat is net zoiets. Maar meer dan de helft van de mensen haakte af na een paar lessen. Dit komt omdat het in eerste instantie nogal vaag lijkt wat je moet doen. Bijv. tijdens een examen/proefwerk een mooi beeld voor je roepen, zoals het strand. En dan moet je je indenken hoe je over het strand loopt en het zand voelt kriebelen onder je voeten en de zee ruikt. Zo kom je even tot rust als je geblokkeerd wordt door spanning.

Maar jij schreef dat je tijdens proefwerken geen last hebt van faalangst. Wel voor presenteren. Presenteren is dan ook niet niks, je staat voor een groep mensen, iedereen kijkt naar je, en jij moet je ding doen. Ik denk dat heel veel mensen dan moeilijk vinden. Gewoon omdat je de volle aandacht krijgt en jij moet dan praten. Daar kan je heel nerveus van worden en zelfs blokkeren. Een goede voorbereiding is heel belangrijk.

Ik zit dus bij jou te twijfelen of het faalangst is, maar dat zou je zelf moeten nagaan. Dus bedenk of je over andere dingen ook onzeker bent of nerveus. Een faalangsttraining valt zeker te proberen, alhoewel dat dus meer gericht is op proefwerken maken en onzekerheid in het dagelijks leven. Maar het kan geen kwaad om te kijken of het iets voor je is. Worden er geen presentatietrainingen gegeven bij jou op school?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 02-12-2003 @ 10:51:
Ik zit dus bij jou te twijfelen of het faalangst is, maar dat zou je zelf moeten nagaan. Dus bedenk of je over andere dingen ook onzeker bent of nerveus. Een faalangsttraining valt zeker te proberen, alhoewel dat dus meer gericht is op proefwerken maken en onzekerheid in het dagelijks leven. Maar het kan geen kwaad om te kijken of het iets voor je is. Worden er geen presentatietrainingen gegeven bij jou op school?
Waarom zou je per se ook bij andere dingen onzeker of nerveus moeten zijn voordat het faalangst zou zijn? Als iemand bv. sociale faalangst heeft, dan hoeft hij bij dingen als toetsen helemaal niet per se ook onzeker of nerveus te zijn. En zo zijn er nog tig variaties.

Ik denk dat het bij faalangsttrainingen varieert waar ze het meest opgericht zijn, dat zou je na kunnen vragen bij de persoon die de training geeft, 'k denk dat dat het handigst is, dan weet je het iig zeker.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-12-2003 @ 10:57:
Waarom zou je per se ook bij andere dingen onzeker of nerveus moeten zijn voordat het faalangst zou zijn? Als iemand bv. sociale faalangst heeft, dan hoeft hij bij dingen als toetsen helemaal niet per se ook onzeker of nerveus te zijn. En zo zijn er nog tig variaties.
In theorie ja...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 02-12-2003 @ 11:06:
In theorie ja...
Ik denk dat het in de praktijk ook heel goed kan zijn dat je er bij het één wel last van hebt en bij het andere niet. Er is niet voor niks niet maar één vorm.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:17
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-12-2003 @ 11:15:
Ik denk dat het in de praktijk ook heel goed kan zijn dat je er bij het één wel last van hebt en bij het andere niet. Er is niet voor niks niet maar één vorm.
Precies.
Ik heb sociale faalangst, maar ben niet bang voor het mislukken van een tentamen.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:39
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 30-11-2003 @ 18:56:
ik durf niet eens naar de faalangst curcus bij mij op school..


Nou, wat de mensen hierboven zeggen. Voor mijn eindexamen stond ik te trappelen, ik kon niet wachten tot ik kon beginnen, ik zat er heerlijk ontspannen bij. Nu heb ik dat ook nog bij tentamens, ik ben absoluut niet zenuwachtig. Juist omdat ik weet dat niemand op me zal letten.

Bij spreekbeurten is dat anders. Dat vind ik vreselijk eng. Het is niet zo erg dat ik huilend wil wegrennen, maar ik vind het wel behoorlijk kut. Dat komt gewoon omdat ik heel onzeker ben over mijn uiterlijk, over mezelf. Over mijn mogelijkheden een hoog cijfer te halen op een tentamen ben ik niet onzeker. Uit ervaring weet ik dat ik daar vaak een goede waardering krijg. Of de mensen mij bij een spreekbeurt ook positief waarderen is nog maar de vraag.

Ik heb ook sociale faalangst. Als ik een gesprek moet beginnen vind ik dat eng, ook als ik moet spreken in de klas. Maar goed. Ik wens je veel succes. Ik vind het zelf belangrijk om eerst van mezelf te gaan houden. Ik denk niet dat praktijkervaring waarmee ik op de gevaarloosheid ervan gewezen wordt mij van binnen heelt. Dat kan alleen ik zelf. Dat kun alleen jij zelf. Hoe? Om eerlijk te zijn weet ik het niet!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:46
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 12:39:

Nou, wat de mensen hierboven zeggen.
Is dat grappig ofzo?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:49
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 02-12-2003 @ 12:46:
Is dat grappig ofzo?
Dat ze te veel faalangst heeft om naar een faalangstcursus te gaan? Nou, daar wil ik de humor wel van inzien, ja. Het verhaal op zich is natuurlijk niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:59
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 12:49:
Het verhaal op zich is natuurlijk niet grappig.
Dat wou ik ook maar even zeggen en dat andere is trouwens ook geen humor (voor jou wel? Nou, dan heb je nogal een stomme humor).
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2003, 13:03
Verwijderd
Citaat:
CoveredEyes schreef op 02-12-2003 @ 12:59:
Dat wou ik ook maar even zeggen en dat andere is trouwens ook geen humor (voor jou wel? Nou, dan heb je nogal een stomme humor).
ach komop.. Hij bedoeld het niet kwaad, hij weet tenslotte hoe zij zich voelt.. en ja, nu hij t zegt klinkt het wel een beetje grappig ja..

Zie de positieve dingen en niet de negatieve..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:04
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 02-12-2003 @ 12:59:
Dat wou ik ook maar even zeggen en dat andere is trouwens ook geen humor (voor jou wel? Nou, dan heb je nogal een stomme humor).
Het is helemaal niet erg soms om dingen te lachen hoor. Je kunt beter zeggen "haha ik ben nog te bang om naar een faalangstcursus te gaan" dan " ik ben veel te bang om naar een faalangstcursus te gaan". De ironie mag je er best van inzien toch?

Ook van een beetje zelfspot houd ik wel. Ik spot hiermee ook meteen met mezelf hoor. Ik heb ook sociale faalangst maar ik doe er verder ook niets mee.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:08
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 13:04:
De ironie mag je er best van inzien toch?
Tuurlijk, jij wel. Ik kan er niet echt om lachen, maar oke.

Zie de positieve dingen en niet de negatieve..
Dat zij er niet naar toe dutf, vind ik niet positief en om te lachen, zoiets is geen gein, maar is serieus...Dat ze er om kan huilen zegt al genoeg, maar ja, laat ook maar zitten.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:48
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 02-12-2003 @ 13:08:
Tuurlijk, jij wel. Ik kan er niet echt om lachen, maar oke.

Zie de positieve dingen en niet de negatieve..
Dat zij er niet naar toe dutf, vind ik niet positief en om te lachen, zoiets is geen gein, maar is serieus...Dat ze er om kan huilen zegt al genoeg, maar ja, laat ook maar zitten.
De meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.
Als je faalangst heb is dat in de praktijk behoorlijk kut, maar als je van je faalangst zélf ook nog een probleem maakt door er geen grapjes over te mogen maken, dan heb je al twee problemen. Zelfspot heerst, en is imo de enige manier om niet in die ongelooflijke kut-spiraal-richting-hel te komen.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:49
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
extinction schreef op 02-12-2003 @ 13:48:
***
Is ook wel weer zo...Maar Negrotiator zei het op zo'n rare manier...Sorry.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 02-12-2003 @ 13:48:
De meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.
Als je faalangst heb is dat in de praktijk behoorlijk kut, maar als je van je faalangst zélf ook nog een probleem maakt door er geen grapjes over te mogen maken, dan heb je al twee problemen. Zelfspot heerst, en is imo de enige manier om niet in die ongelooflijke kut-spiraal-richting-hel te komen.
waar en negrotiator heeft zelf ook te maken met dit probleem zo te lezen dus kan hij zich vast heel goed inleven in haar wereld en zal niet zomaar ondoordacht zo'n opmerking plaatsen. Dat denk ik tenminste.. Probeer gewoon van veel dingen ook de positieve kant te bekijken. Bijvoorbeeld als je ouders gaan scheiden is het natuurlijk heeeeeeel erg vervelend (geloof me, ik spreek uit ervaring), maar ten eerste is het dan waarschijnlijk wel beter dan de manier waarop het eerst ging en ik heb ook grapjes gemaakt van: nu heb ik twee huizen, twee slaapkamers, twee keer zakgeld etc..
Negrotiator zal het niet negatief bedoelen, en toen ik dat van hem las moest ik ook wel lachen en ik weet van mezelf dat ik dat zeker niet negatief bedoel richting de topicstarter (gezien ook mijn post daarvoor)
Maar ik ben al weer veel te veel offtopic dus weer ffies ontopic:

~~dolce~~ weet je al wat je gaat doen? Hou ons op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:47
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 12:39:


hmm, het was niet grappig bedoeld. Ik ben over zo'n beetje alles onzeker.. k weet nog niet wat ik ga doen. Donderdag moet k een presentatie houden..tja..

Citaat:
Het is helemaal niet erg soms om dingen te lachen hoor. Je kunt beter zeggen "haha ik ben nog te bang om naar een faalangstcursus te gaan"
nou, hier kan k echt niet om lachen, denk dat als je het lachend zegt niemand je nog serieus neemt...

donderdag heb k ook weer een gesprek met me mentor, eigenlijk om iets anders, maar k kan er wel over beginnen

zoals k al zei.. k ben nogsteeds aan het denken wat ik nou moet doen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 15:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik herken het helemaal, heb het dus ook
Zelfs zo erg dat ik ook echt wel eens jankend weggerend bén en dat ik behoorlijk vaak black-outs heb gehad.
Donderdag is m'n volgende presentatie (heb er 10 dit jaar ) en zie er uiteraard al weer tegenop.

Het is me vaker gezegd dat daarvoor faalangsttrainingen zijn (ook hier op het forum), maar aan de ene kant vind ik het weer niet erg genoeg bij mij en aan de andere kant durf ik het gewoon niet. Nou ja, onzin, het is wel erg genoeg, maar hou het er maar op dat ik het niet durf
Weet eigenlijk niet eens of die er uberhaubt is bij ons op school, maar ja, dapper genoeg om er naar te vragen ben ik toch niet.

Verder kan ik je nog verwijzen naar deze topic voor mijn verhaal en veel succes wensen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:05
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 02-12-2003 @ 14:47:

nou, hier kan k echt niet om lachen, denk dat als je het lachend zegt niemand je nog serieus neemt...

dat valt in de praktijk mee hoor. Mensen hebben er vaak meer waardering voor als je kunt aangeven wat je problemen zijn zonder jezelf serieus in een slachtofferrol te duwen. Als je een geintje maakt relativeer je je probleem een beetje en kunnen mensen zich beter in jou verplaatsen. Denk ik. Bij mij werkt het.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:26
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
vandaag was dus die presentatie.. ik maakte me dr al weer vreselijk druk om..
het leek erop dat ons groepje geen tijd meer had.. dus zou het verplaatst worden naar maandag.. uiteindelijk was er nog wel tijd en mocht k beslissen of we het vandaag deden of maandag..
ik koos voor vandaag.. ik was een stuk rustuger geworden omdat ik dacht dat het vandaag niet meer hoefde..

naja.. toen stond ik opeens voor de klas... eerst moesten 2 andere hun verhaal doen.. dat ging niet echt fantastisch maar k dacht, rustig blijven, je kan het, en k ging op me ademhaling leten.. het ging op zich wel goed.. ik was rustiger dan normaal.. (maar nog steeds heel zenuwachtig) je hoefde het niet echt voor te dragen iedereen las het zo'n beetje gewoon op.. dat deed k dus ook maar.. maar ook dat zou ik doodeng vinden.. ik vond het ook wel eng maar wel iets minder..
ik was echt zo blij dat ik er vanaf was..

maar ja.. 's middags hoorde ik van een klasgenootje over een examentraining/faalangst curcus..
dus ik dacht, nu ga k mee.. en ga k vragen of ik me nog kon aanmelden.. dat kon op zich wel, maar dan moest ik wel gelijk die dag meedoen.. en ik kon vandaag niet.. dus toen hield het op en kon ik helemaal niet meer meedoen..
Mocht het zo erg worden(voor het examen) dan mocht k nogwel ff aankloppen..
ik baalde hier eigenlijk wel erg van maar ja..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 04-12-2003 @ 16:26:
dus ik dacht, nu ga k mee.. en ga k vragen of ik me nog kon aanmelden.. dat kon op zich wel, maar dan moest ik wel gelijk die dag meedoen.. en ik kon vandaag niet.. dus toen hield het op en kon ik helemaal niet meer meedoen..
Mocht het zo erg worden(voor het examen) dan mocht k nogwel ff aankloppen..
ik baalde hier eigenlijk wel erg van maar ja..
'k vind het iig heel knap van je dat je mee bent gegaan!

Misschien kan je morgen nog een keer naar die docent gaan die die cursus geeft (of hem/haar mailen ofzo?), de situatie een beetje uitleggen en vragen of het echt niet kan?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Fijn van je presentatie.

En ookal zit je nu niet bij die faalangstcursus,, je bent er toch maar mooi heen gegaan. Dat is ook al een overwinning, denk daar aan. En zoals ze zeiden: als het te erg wordt kan je altijd terug komen.

Maar zie je wel dat je het kan!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:50
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik hoorde net dat die faalangst training vandaag helemaal niet meer is doorgegaan.. dus heb k helemaal niks gemist.. en zou ik nog best mee kunnen doen..

denk dat ik morgen maar weer dat mens op ga zoeken
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 04-12-2003 @ 16:50:
Ik hoorde net dat die faalangst training vandaag helemaal niet meer is doorgegaan.. dus heb k helemaal niks gemist.. en zou ik nog best mee kunnen doen..

denk dat ik morgen maar weer dat mens op ga zoeken
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:25
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-12-2003 @ 16:51:
en toen werkte ze niet op vrijdag..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 05-12-2003 @ 16:25:
en toen werkte ze niet op vrijdag..
Maandag weer een dag. 'k vind het heel knap van je dat je het weer geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:01
Verwijderd
Goed van je hoor!
Ik heb even bij mij aan dat mensje dat t bij ons doet gevraagd voor ontspanningsoefeningen. Ze zou t maandag meenemen. Dus als ze het niet vergeet heb ik dus oefeningen hier. Dus als iemand behoefte heeft..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:24
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 05-12-2003 @ 17:01:
Dus als iemand behoefte heeft..
ikke wel, natuurlijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2003, 18:54
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ik zou wel naar die cursus gaan. Ik heb er ook last van, en ga door overhalen ook naar zo'n cursus gegaan. En het helpt echt!
__________________
Dare to fly!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 16:06
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
en toen was ik er weer

Ze vond het heel goed dat ik weer terug kwam, en ik kon er nog wel bij.. maar ze wou eerst een kenningsmakingsgesprek..
Daarin vroeg ze vanalles... Ze vroeg of ik al een begeleiding heb geahd of nog heb.. dus ik vertelde van jeugdzorg en altrecht..
Omdat ik daar onder begeleiding ben mag ik niet meer op school.. dat wist ik al wel van die leerlingenbegeleidster.. maar ik wist niet dat die faalangst cursus daarbij viel..
Omdat je bij die cursus ook aanjezelf moet werken enz.. en dat moet ik bij altrecht ook is het niet verstandig om mee te doen.. omdat het dan langselkaar zou lopen en ik in de war zou raken..(nog meer ) het zou te veel voor me worden..
ze zal wel gelijk hebben, maar ik heb het geprobeerd... en dat vond ze al heel goed.. ze zij wel, dat altrecht zoiets ook wel kon geven.. dus dan heb k het daar dr ook maar weer over..

srry mensen, k kom voor geen meter uit me woorden
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 08-12-2003 @ 16:06:
srry mensen, k kom voor geen meter uit me woorden
Het is mij anders hartstikke duidelijk wat je bedoeld.

Ik vind het echt knap van je dat je weer bent gegaan!
Hopelijk kan en wil Altrecht zo iets idd geven.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:09
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 08-12-2003 @ 16:06:

srry mensen, k kom voor geen meter uit me woorden
Dan vraag ik me af wat je schrijft als je wel uit je woorden komt ...je bent namelijk duidelijk genoeg zo...Volgens mij ben je op de goede weg, stap voor stap ga je vooruit...respect voor je
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mir, dit is tenminste goed.. je doet er wat aan, of probeert er wat aan te doen.
*lees ajb je pm!!*
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:22
Verwijderd
Goed van je joh! Jammer dat er geen combinatie kan bestaan, maar laat dit zeker ook weten bij altrecht, en dan kan je met iemand van daar ook aan je faalangst werken! Succes meid! Je kan t wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst enquête
Floortje-1996_
1 07-05-2014 16:51
Psychologie Gratis coaching voor faalangstige gevoelens
Petra000
6 07-03-2011 16:50
Psychologie Faalangst
Dott
46 03-11-2010 23:12
Psychologie Verlegen, faalangst enzovoorts
Verwijderd
18 30-08-2005 16:56
Psychologie Faalangst
Agnès
4 26-10-2003 02:10
Psychologie faalangst
heavinly
16 11-11-2002 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.