Oud 18-01-2005, 14:52
Bassist_of_JC
Bassist_of_JC is offline
Haai!

Voor muziek moet ik een paar vragen stellen aan mensen over muziek (goh ). (niet alle vragen gaan over muziek en de kerk) Dus als je tijd hebt:


Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?

Zou je naar een kerk gaan met orgels?

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?


Nou, dit was het wel. Bedankt voor de tijd van het invullen!!!
Misschien krijg ik later nog meer vragen van de docent, maar die lees je dan wel weer (hoop ik)

doei doei!
__________________
Janus op 1! :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2005, 12:53
Verwijderd
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik weet niet of ik geloof, ik zit nog in de weet-ik-wat-ik-geloof-fase. Ik ga wel eens naar de kerk omdat mijn vader dominee is. Ze zingen psalmen en gezangen bij ons in de kerk, ik vind dat niet cool maar het past wel bij de kerk dus erg vind ik het niet.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Psalmen en gezangen.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Bij de Pinkstergemeente staan ook drums en bassen en bandjes centraal, die hebben een kerkband.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Nee want dit vind ik er niet bij passen.

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Ja
Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Geloof
Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Mijn vader is dominee en mijn beide ouders geloven en ik kom al m'n hele leven in de kerk.
Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Soms wel goed, omdat ze ook programma's hebben waar minder bekende bandjes gedraaid worden maar vaak te hoerige clips, maar dat ligt aan de makers van de clips.
Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt?
Dan kan ik een behoorlijk lijstje opnoemen onder andere Kings of Convenience, Pink Floyd, Interpol, Sigur Rós. enz.

Waarom vind jij dit het beste?
Omdat het mijn muziek is en ze erg mooie, fascinerende muziek maken.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Ja omdat geweld je stemming kan beïnvloeden, het geweld moet al wel in je zitten, maar door middel van muziek komt het er makkelijker 'uit' denk ik.


graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
ik ben christelijk, ga wel 's naar de kerk en stoor me niet aan de muziek.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
gezellig, god eren etc.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
nou, ik denk persoonlijk niet dat er in elke kerk een orgel staat. hangt er maar net van af.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
ik ga niet naar een kerk toe voor de muziek hoor.

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
ik ga niet naar een kerk toe voor de muziek hoor. zou ik om de leer ofzo naar die kerk willen, maak ik er geen probleem van dat er een orgel staat.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
gebedshuis?

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
ervaring enzo.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
bah.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
muziek kan invloed hebben op, natuurlijk. het ligt ook aan jezelf.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:43
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Kerken bezoek ik niet.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Hangt van de kerk af: kan religieuze gregoriaanse muziek zijn / wat modernere muziek / gospel ed.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
In de 'traditionele', voornamelijk christelijke kerken, zou ik wel in elke kerk een orgel verwachten. Verder zou ik niet weten waar ik de andere muzieksoorten in kerken moest zoeken, maar ik weet wel dat rock muziek ed. gewoon samen gaat met religie (EO-jongerendag bijv.).

Het gaat alleen over kerken en geen moskees toch? Dus ik denk dat je voornamelijk op onze visie over muziek-katholieke kerk doelt toch? Voor het gemakt houd ik me daar even aan anders wordt mijn lap tekst weer zo lang .

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Nee, als ik naar een kerk zou gaan zou ik dat doen óm naar de kerk te gaan, niet om een andere reden.

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Dat doet er niet toe imo. - zie ook vorige vraag -

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Aan zoveel. Kerken in eigen omgeving, Rome - daar heb ik de paus gezien dus misschien dat het daardoor komt, en natuurlijk door de vele kerken die je daar ziet -.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Voornamelijk uit eigen ervaring, door kunstgeschiedenis en Rome-reis.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
MTV vind ik een betere muziekzender dan The Box of TMF. De lay-out is erg hip en grafisch opvallend goed, beetje retro/beetje jugendstil/goed kleurgebruik. Kleding zou ik niet zo weten; hangt natuurlijk veel van videoclips af en naar presentators/presentatrices kijk ik nooit.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt?
Moeilijk... ik heb er niet één specifiek. Dan toch maar Simon & Garfunkel.

Waarom vind jij dit het beste?
Vanwege de stijl, de combinatie die Paul Simon heeft gemaakt met Afrikaanse muziek, vanwege de songteksten, de link met folk en de melodielijnen en de hoezeer de muziek zo treffend is.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Dat niet diréct, maar natuurlijk kunnen mensen aanstoot nemen aan muziek (aan racisme in muziek bijv.), of van een bepaalde muzieksoort agressief worden.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bassist_of_JC schreef op 18-01-2005 @ 15:52 :
Haai!
Goedendag
Voor muziek moet ik een paar vragen stellen aan mensen over muziek (goh ). (niet alle vragen gaan over muziek en de kerk) Dus als je tijd hebt:
Meer tijd als geld .

Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik geloof niet in God, en bij behoorende dingen

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Zangkoren, somber en koud.Kan ook blij zijn, nog nooit echt gemekrt

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Er zijn ook kerken, die het anders doen. Ik weet niet meer hoe zo een mis heten, maar het was altijd swingend.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Nee, ik geloof toch niet, en zou ik daar alleen naar toe gaan voor de muziek, vind ik niks
Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Alleen als iemand wordt begraven of als er iemand van mijn famillie herdacht moet worden.
Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Godsdienst
Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Opvoeding en ook eigen keus, mijn ouders hebben me nergens toe gedwongen, tja alleen comunnie. Ik zelf geef er niet veel om, omdat ik het maar onzin vindt, mensen mogen van mij best ergens in geloven zolang ze mijn mening ook maar respecteren.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Commercieele rotzooi

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
Ik heb geen beste bands, verschild namelijk van tijd tot tijd. Nu Bushido.


Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Nee, maar er kunnen ruzie's ontstaan omdat een bepaalde groep de andere mening van een andere groep niet respecteerd. Naja ik vindt dat je dan maar eens moet wakker worden, niet iedereen is hetzelfde en denkt hetzelfde als jou.

Nou, dit was het wel. Bedankt voor de tijd van het invullen!!!
Misschien krijg ik later nog meer vragen van de docent, maar die lees je dan wel weer (hoop ik)
Kleine moeite
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 22:59
sperzieboon1
Avatar van sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Geloof je? Nee

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'? Orgel muziek... of van die Gospel (schrijf je dat zo??) nummers

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten? In een kerk hoeft volgens mij niet persé een orgel te zijn. Ik denk dat er best kerken met rockmuziek ofzo zullen zijn

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl? Nee, ik denk het niet. Je gaat naar de Kerk omdat je in God (of iets anders) gelooft, niet voor de muziek. Een Kerk is geen concertzaal, maar een plaats om te geloven en te bidden

Zou je naar een kerk gaan met orgels? Ik ga niet naar de Kerk omdat ik niet geloof in *iets*. Mijn keuze word niet beinvloed door de muziek of orgels die er staan.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'? Heilig oord waar mensen bij elkaar komen om tot bezinning, vergiffenis te vragen en om te bidden.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt? Van tv?

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip) Ik kijk bijna nooit naar MTV, maar ok: ik vind de rappers van tegenwoordig bagger, al die blote sloeries in een clip hoeft van mij niet. Daar kan ik me echt heel erg aan irriteren.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Ehm, heb niet echt een lievelings band ofzo, ik vind Marylin Manson erg goed
Waarom vind jij dit het beste?Hij speelt voornamelijk covers, dat vind ik wel erg jammer. Maar als persoon vind ik hem geweldig. Die aparte looks etc. vind ik erg gaaf. Hij doet lekker wat ie zelf wil; hij is zichzelf (dat zouden meer mensen moeten doen)

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Als je als individu niet sterk in je schoenen staat denk ik dat je best beinvloed kan worden door muziek (negatief dan), dus ja, ik denk dat muziek best tot geweld kan leiden. Vooral bij bepaalde teksten van rappers.
Ook onstaan er door verschillende muzieksoorten verschillende groepen. Deze groepen staan vaak recht tegenover mekaar, dit kan ook agressie opwekken

Waarom wel/niet? Zie boven
__________________
Boulevard of Broken Dreams
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:55
Sappie
Avatar van Sappie
Sappie is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik geloof helemaal niks

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Ik denk aan een koor met een orgel, die psalmen ed aan het zingen/spelen zijn

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Ik denk dat er niet zoveel kerken met dat soort muziek bestaan. Ik ben er in ieder geval nog nooit een tegengekomen en ik heb er nog nooit van gehoord.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Ik zou niet om de muziek naar de kerk gaan, ik kan thuis ook wel muziek luisteren en ik geloof niet, dus...

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Wederom, ik ga zowiezo niet naar de kerk, maar als ik wel naar een kerk zou gaan, zou ik me niet laten tegenhouden door orgels.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Statig gebouw met een weerhaantje, rijen banken met mensen, en een priester die gebeden aan het opzeggen is of een koor met een orgel.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Uit eigen ervaring, maar voornamelijk van de tv of uit boeken.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Ik vind het wel goed allemaal, ik let nooit zo op de layout enzo, en ik kijk het ook niet zo gek vaak.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
The Corrs, ik vind dat ze mooie ballads hebben, maar ook swingende, het is heel gevarieerd. Bovendien vind ik de bezetting mooi en origineel. Ook zit er viool in, dat maakt het extra leuk omdat ik zelf ook viool speel, en er niet zoveel populaire muziek met viool is.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Ik denk het niet. Het kan ongetwijfeld bepaalde gevoelens teweeg brengen, maar echt geweld niet denkik. Het zal in ieder geval niet de óórzaak zijn. Misschien kan het wel zo zijn dat iemand zich al 'minder prettig' voelt, en dan een bepaald liedje luistert, en dan gewelddadige dingen gaat doen. Ik denk dat muziek een gevoel kan versterken, maar niet zozeer veroorzaken.
__________________
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van papier
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 17:12
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
nee, geloof er niet en hou niet van kerkmuziek

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
gospelmuziek

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
nee er zijn ook kerken met bands

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
nee

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
nee

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
God

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
ik heb niet echt een bepaald geloof

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
goed

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
Gwen Stefani, lekker haar eigen stijltje!

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
nee, dat heeft meer met je persoonlijkheid te maken dan met de muziek
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:27
Verwijderd
Geloof je?
Ik geloof niet.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
In eerste instantie aan Gospel, maar ook aan de "EO-koren", het zingen van psalmen, de standaard kerkkoren, kerstliedjes, enz.

Denk je dat er in elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Ik zou het niet weten.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Nee, want ik geloof niet. (Al kom ik wel eens in een kerk, heel soms met kerst of met een begrafenis of trouwerij ofzo, maar dat is niet omdat ze er een bepaalde muziekstijl hebben.)

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Nee, want ik geloof iniet. (Al kom ik wel eens in een kerk, heel soms met kerst of met een begrafenis of trouwerij ofzo, maar dat is niet omdat ze er orgels hebben.)

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Een gebouw waarin mensen samen komen omdat ze in een god geloven en waar ze bidden ed.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Omdat een kerk daar volgens mij voor dient.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Niet zo geweldig.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
The Cranberries en Alanis Morisette...omdat zij nummers schrijven/zingen die mij aanspreken.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Ik denk dat het in combinatie met andere dingen best mensen aan kan zeggen tot geweld...bv. door geweldadige teksten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 13:00
Mara
Mara is offline
Geloof je?
Nee, wel gelovig opgevoed.

Zo ja, wat?
Christelijk opgevoed.

Naar wat voor kerk ga je?
Toen ik ging, protestants.

Waarom ga je naar die kerk?
Ga ik niet meer, maar m'n moeder gelooft. Daarom ging ik.

Wat voor muziek hebben ze in jou kerk?
Gewoon, liederen en psalmen. Standaard.

Vind je die muziek cool?
Nee.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Orgels. Gezamenlijk gezang.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Misschien dat er voor de jeugd wel zoiets is, maar dat wordt dan niet in een 'gewone' kerkdienst gebruikt lijkt me.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Als ik zou geloven, en ik zou moeten kiezen, dan misschien wel ja.

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
N.v.t.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Aan de kerk waar ik heen ging Maar verder denk ik aan groots, banken, orgel.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Omdat ik er vaak in ben geweest.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Niet echt een mening. Er zit zóveel verschil tussen de stijlen muziek die ze uitzenden, per clip weer zóveel verschil in kleding e.d.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
Verschilt. Heb een lijstje, en ligt ook maar net aan m'n stemming.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Ja. Sommige mensen nemen teksten nou eenmaal te serieus en denken dat ze moeten doen wat er in 't lied gezongen wordt. Uiteindelijk is diegene zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij doet maar het kan toch aansporen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:21
-(L)-
Geloof je?
-Ik ben katholiek opgevoed maar of ik daar nou echt in geloof weet ik niet...

Naar wat voor kerk ga je?
-Ik ga nooit naar de kerk

- Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Het zal best, daar verdiep ik me niet in.

-Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Ja, maar die is er niet

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
-Nee

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
-Aan stil moeten zijn en luisteren naar de pastoor

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
-Doordat ik vroeger heenmoest (bv met school)

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
-Wel leuk om eens heen te kijken, maar daar is ook alles mee gezegd. De muziek vind ik de laatste tijd steeds minder goed (voornamelijk R&B, waar ik een hekel aan heb). Kleding gaat soms iets te ver, maar ik vind het niet storend.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt?
Ik heb geen favoriete band of groep.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Nee, je bepaalt zelf of je wel/geen geweld gebruikt, daar heeft muziek naar mijn mening geen invloed op.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:28
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik ben rooms-katholiek opgevoed, maar echt geloven doe ik niet. Ik ga naar die kerk omdat ik daar momenteel dirigent ben bij het jongerenkoor en ik bepaal de muziek, dus vind ik die leuk (cool is zoooo 2001)

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Ik denk aan dames en herenkoren, maar ik hoop dat men meer denkt aan het soort koor waar ik voor sta.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Ik heb een combo met basgitaar, drums, piano en fluit. Als er een orgel aan te pas komt, ben ik weg!

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Ik vraag me af wat die stijl is, maar ik ga idd wel eens naar musicals in de kerk. JC superstar bijvoorbeeld

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Elke kerk heeft orgels. Als die gebruikt worden betekent het vaak of een latijnse hoogmis of een hoog vrouwenkoor. Die muziek houd ik niet van en ik zou ook niet snel naar zo'n mis gaan.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Een gebouw waar je samen kunt zijn en tot rust kunt komen

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Omdat ik er veel mee te maken heb en het zo voel. Als wij op zaterdag moeten zingen, kom ik gehaast uit mn werk. Dan vind ik het heerlijk even tot rust te komen in de kerk. Om daarna weer lekker uit te gaan!

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Goed, vooral de programma's die ze hebben en niet eens zozeer de muziek.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
Momenteel: Guus Meeuwis. Maar dat zal vast een momentopname zijn. Waarom... Omdat ik zn muziek goed vind en hij is enthousiast...

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Misschien wel ja, maar dan alleen bij mensen die zich daardoor laten beinvloeden en muziek meer als een levensovertuiging zien
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:46
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik geloof niet en ga niet naar een kerk

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
van die duffe mutsen die god prijzen in hun saaie liedjes

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
alleen orgel

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
ik zou dr wel eens gaan kijken

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
nee

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
aan katholieke mensen

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
omdat de meeste kerken katholieke kerken zijn

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
MTV is eindelijk weer net zo wazig als begin jaren 90. Een paar jaar geleden begonnen ze een beetje teveel op TMF te lijken, maar nu zijn ze weer relaxed.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
The Used, omdat die nummers me gewoon echt raken, en t heeft veel variatie, goeie zangstem en t gaat tenminste ergens over. Ik kan helemaal opgaan in hun muziek.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
MIsschien bij hele naieve mensen die zich te veel laten beinvloeden door de muziek
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Bassist_of_JC schreef op 18-01-2005 @ 15:52 :
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?

Ik ben wel gelovig opgevoed. Ik ga naar een Room Katholieke Kerk, vroeger moest ik soms mee, nu ga ik soms mee omdat ik me er toch wel een beetje toe aangetrokken voel. Orgel en kerkliederen. Cool is een heel fout gekozen woord omdat het een modeverschijnsel weer geeft.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Orgel en kerkliederen

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten? In geen enkele kerk zijn drummen en bassen aanwezig, behalve in kerken die tot discotheek zijn omgetoverd. Verder komt er wel eens een gitaar oid aan te pas maar ze spelen in kerken geen pop of rock muziek

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl? Dit vind ik een beetje een onzin vraag want hoeveel kerken zijn er nu in Nederland met iets anders dan orgels? Als je iets anders wil ga je toch gewoon naar een concert ofzo

Zou je naar een kerk gaan met orgels? Ja maar niet om de orgels

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'? Een gebouw waar christelijke mensen samenkomen om geloofsrituelen te volbrengen en te bidden. Een mooi architectonisch gebouw dat het bezoeken waard is of waar hele belangrijke kunstwerken hangen (toerisme). Er zijn mooie en lelijke kerken, oude en nieuwe.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt? Omdat ik veel kerken heb gezien

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip) Een trendy en erg up to date concept. Ik kijk nooit naar MTV, ik luister alleen naar de muziek als ik iets anders aan het doen ben.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste? Ik heb geen favorite band maar belangrijk vind ik de kwaliteit vd muziek (kun je er jarenlang van genieten of ben je het na een maand al zat)

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet? Ik geloof er heel erg in dat muziek je stemming kan bepalen. Dat je van agressieve opzwepende hoogtempo-rock in een agressieve en baldadige bui kunt raken. Dit is net zo het geval als iemand die verliefd is alleen maar naar zwijmelmuziek wil luisteren of iemand die tot rust wil komen hele kalme muziek opzet.



Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:51
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik geloof niet, wel in iets, maar niet in een geloof waarvoor je naar de kerk gaat.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
mensen die met z'n alle saaie liedjes uit de bijbel zingen

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
niet alle kerken hebben orgel denk ik, niet alle kerken doen aan saaie muziek, op zondag zie je op rtl5 altijd mensen in paarse pakken die hippe muziek probere te maken

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
nee, als k naar een kerk zou gaan is dat om het geloof en niet voor de muziek. als ik goede muziek wil hore ga ik wel naar een concert.

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
ja

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
god en priesters

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
zondag ochtend, nederland 1

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
de meeste programma's vink lachen, muziek niet altijd even goed maar dan zap k gewoon naar TMF of THE BOX

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
weet ik niet, er zijn zoveel goede nummers en voor mij is er niet 1 die 'de beste ooit' is

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
wanneer de luisteraars gek zijn kan alles.. het ligt niet aan de muziek maar aan de luisteraar. als de muzikant zegt, 'sla iemand dood', doet een 'normaal' mens dat niet, wanneer de luisteraar gek is doet die het (misschien) wel.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:14
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Citaat:
Bassist_of_JC schreef op 18-01-2005 @ 15:52 :




Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
- ik ben licht gelovig opgevoed, en ging dus vroeger wel naar de kerk enz, christelijk.. dus ik ging naar de vrijgemaakte/gereformeerde kerk, en waarom ik heen ging? uhm ja, me ouders gingen daar heen, en aangezien ik nog jong was, moest ik dus mee, ,standaard saaie kerkorgel, dat zo langzaam gaat als ik weet nie hoe.. ,en nee ik vind niet die muziek cool

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
kerkorgel..

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten? dat schijnt wel, maar missch in van die jeugdkerken enz.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
die bestaat niet hahaha..
Zou je naar een kerk gaan met orgels?
neej nu niet meer neej, vroeger moest ik wel

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
huis van God

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
doordat ik er vroeger heen moest..

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
mwah niet echt veel aan

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
om eentje te noemen, lukt niet, er zijn veel goeie mensen, heb voor veel mensen respect . en ik heb niet echt zo van, dit is de beste.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
kan misschien, maar je maakt toch je eigen keuzes tot dingen doen,
tja ik weet het ook niet eigl.



[/B]
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 15:39
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool? Nee,

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'? vervelende liederen die ik onzin vind, maar ik respecteer hun geloof wel hoor.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten? overal orgel.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl? Nee, want ik geloof niet.

Zou je naar een kerk gaan met orgels? Nee.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'? een gebouw met klokken, waar op zondagmorgen in gezongen word en de dominee iets uit de bijbel voorleest.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt? Gewoon.

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip) Hip.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Something Corporate

Waarom vind jij dit het beste? Mooie liedjes, het geheel.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet? Mwa, misschien een beetje.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:40
geriber
Avatar van geriber
geriber is offline
Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
vroeger wel, naar een hervormde kerk, en ik vind de muziek uit het liedboek erg simpel , voorspelbaar en zeker niet mooi

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
'bah, wat dreunt die organist op de toetsen'

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
in oude kerken zijn sowieso altijd orgels. maar er zijn vast wel van die moderne baptistische groepen die het met andere instrumenten doen. maar ik denk geen drum en bassen. al zullen die er af en toe wel een keer zijn misschien,(ook wel in oude kerken), maar niet als vaste begeleidingsinstrumenten bij de zang.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
misschien, maar de muziek lijkt me toch niet echt de enige reden dat je naar de kerk gaat

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
ja, orgel kan wel mooi zijn, het hangt er ook vanaf hoe de organist speelt (dat maakt echt verschil!) en welke muziek er gespeeld wordt [/B]

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
religie

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
wel leuk om naar te kijken als je je verveeld, maar eigenlijk best triest

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
er zijn heel veel goede, ik hou van nirvana maar ook van Bach

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
zou best kunnen, door de songteksten enzo
__________________
Everybody who claims to be happy all the time is clearly on fucking prozac
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2005, 13:23
Mingster
Mingster is offline
Heb nu wel ff de tijd ^^

Geloof je? Zo ja, wat? Naar wat voor kerk ga je? Waarom ga je naar die kerk? Wat voor muziek hebben ze in jou kerk? Vind je die muziek cool?
Ik ben wel gedoopt en heb de communie gedaan, maar ik geloof niet uit mezelf. 1 keer per jaar ga ik naar de kerk omdat dat moet van mijn vader. Ze hebben dan klassieke, latijnse teksten gezongen door een koor onder begeleiding van een orgel, keyboard en soms bass en drums.

Waar denk je aan bij 'muziek in de kerk'?
Ik zou dan eigenlijk gelijk aan orgels denken.

Denk je dat erin elke kerk orgels staan, of zijn er ook kerken met bijv. rock muziek met drum en bassen en dat soort muziek instrumenten?
Ja, de kerk waar wij dus heen gaan. Ze zijn wat moderner dan de gemiddelde. Maar er zijn er vast meer kerken met moderne (muziek)elementen.

Zou jij naar een kerk gaan waar ze de muziek stijl hebben van jou favo stijl?
Misschien wel. Het zou het in ieder geval aantrekkelijker maken om zo nu en dan een bezoek aan de kerk te brengen.

Zou je naar een kerk gaan met orgels?
Ja, waarom niet. Het hoort bij de kerk en geeft het ook een kerksfeer, past ook bij het plaatje.

Waar denk jij aan bij het woord 'kerk'?
Een mooi gebouw met glas-in-lood-ramen met altijd een open deur (bij wijze van), veel kaarsjes, een orgel, en veel bankjes.

Hoe kom je op dat beeld wat je van kerken hebt?
Ik ben er vaak geweest en ga er met kerstmis heen omdat dat moet van mijn vader. Soms ga ik er ook heen als ik even rust wil /alleen wil zijn (niet om te bidden).

Wat vind je van MTV? (denk aan muziek stylen, kleding, layout vd clip)
Het is leuk om te kijken als entertainment, maar je moet het niet teveel kijken of je krijgt serieuze minderwaardigheidscomplexen of gaat denken dat alles gaat zoals op de commerciele, op geld beruste manier.

Wat vind jij de beste band of persoon die muziek maakt? Waarom vind jij dit het beste?
Ik heb geen beste band, maar een grote favoriet is wel Muse. Ze hebben voor elke bui wel een passend nummer, je kan er helemaal in verdrinken. Ook klinkt het veel beter als de gemiddelde rockband met eentonige gitaardeuntjes, Muse kan er soms ook wel wat klassieke elementen in gooien. Ze zijn echte componisten, een groot talent dus.

Geloof jij dat muziek tot geweld enz. kan leiden? Waarom wel/niet?
Ja, als je bijvoorbeeld metal/death metal/black metal neemt. Ze geven je een opgefokt gevoel en door het geschreeuw kun je je misschien ook wat agressiever voelen.


Nog succes met je muziek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Verhalen & Gedichten Waar leef je van? [verhaaltje]
Verwijderd
6 28-06-2006 10:37
Liefde & Relatie Twijfels over mijn lange relatie
Innocence
51 27-02-2005 18:38
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.