Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2006, 12:27
Verwijderd
'Cocabladeren goed voor kinderen'

Uitgegeven: 23 februari 2006 21:49
Laatst gewijzigd: 23 februari 2006 22:21

LA PAZ - Cocabladeren hebben meer voedingswaarde dan melk en moeten daarom op het lunchmenu van scholen komen te staan. Tot die opmerkelijke conclusie is de kersverse Boliviaanse minister van Buitenlandse Zaken David Choquehuanca gekomen na bestudering van wetenschappelijke studies van het ministerie van Volksgezondheid en de Amerikaanse Harvard-universiteit.

"Onze kinderen hebben calcium nodig en cocabladeren bevatten meer calcium dan melk", zei Choquehuanca donderdag. "Misschien moeten we onze kinderen bij de lunch cocabladeren geven in plaats van melk", zei hij verder. Oud-minister van Onderwijs Tito Hoz de Vila is het niet met de bewindsman eens. Kinderen zitten volgens hem "weg te dutten in de klas" als ze het goedje tot zich nemen.

De nieuwbakken president Evo Morales dankt zijn verkiezing deels aan de brede steun die hij geniet bij de arme cocaboeren in Bolivia. Hij heeft steeds gezegd dat de cocateelt wat hem betreft moet blijven bestaan. De bladeren van de cocaplant worden in Bolivia gebruikt als medicijn en als opwekkend middel tijdens traditionele ceremonies.

De Verenigde Staten willen de cocateelt in Bolivia en andere Latijns-Amerikaanse landen juist ontmantelen. Coca is de grondstof voor cocaïne.

Van: NU.nl /Wetenschap
-------------

jaja de kids gaan indutten na het nemen van de cocabladeren?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2006, 12:47
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Middelen als Cocabladeren en Kolanoot bevatten veel voedinsstoffen en worden veel gegeten in gebieden met weinig voedingsbronnen. Ik vraag me echter af of het verstandig is om dit aan kinderen te geven. Dat is misschien een iets te radicale gedachte. Ik heb geen flauw idee of dit een verslaving in de hand kan spelen. Indien er een tekort aan melk zou zijn is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Cocabladeren legaliseren is natuurlijk een prima idee.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 12:57
Verwijderd
Ik weet niet in hoeverre het verslavend is, maar anders lijkt het me een goed plan, goedkoop, makkelijk en gezond. Maar het feit dat het de grondstof voor cocaine is zal wel veel mensen afschrikken. Terwijl ze hun kiddo's ook volgieten met cola (cafeine dus).
Ik vraag me wel af waar ze dat 'indutten tijdens de les' vandaan halen, er staat nl. dat het als opwekkend middel gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 18:57
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als het een opwekkend middel is, wil je dat toch ook niet aan kinderen geven?

Ik zie ze al stuiterend door het lokaal gaan
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 20:58
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Katje schreef op 25-02-2006 @ 13:57 :
Ik weet niet in hoeverre het verslavend is, maar anders lijkt het me een goed plan, goedkoop, makkelijk en gezond. Maar het feit dat het de grondstof voor cocaine is zal wel veel mensen afschrikken. Terwijl ze hun kiddo's ook volgieten met cola (cafeine dus).
Ik vraag me wel af waar ze dat 'indutten tijdens de les' vandaan halen, er staat nl. dat het als opwekkend middel gebruikt wordt.
Inderdaad, als het dan niet zo kwalijk is, is het misschien best een goed alternatief. Je moet toch wat in zo'n arm lan?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 22:56
paco
Avatar van paco
paco is offline
In tegenstelling tot Caffeine is Coca wel degelijk verslavend!
Dat is natuurlijk niet handig bij kleine kiddo's.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 00:57
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
coca zit in zulke kleine hoeveelheden in de bladeren.. dan moet je wel ontzettemd veel vreten om daar verslaafd aan te raken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 01:08
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Wedden dat het me lukt?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 01:34
Verwijderd
Sperma heeft ook meer voedingswaarde dan melk.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 01:35
Verwijderd
Citaat:
paco schreef op 25-02-2006 @ 23:56 :
In tegenstelling tot Caffeine is Coca wel degelijk verslavend!
Dat is natuurlijk niet handig bij kleine kiddo's.
Caffeïne niet verslavend? Hahahaha, nou dan beeld ik me zeker in dat ik iedere morgen zin heb in koffie.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 14:25
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
"De chemische analyse van cocabladeren heeft aangetoond dat ze rijk zijn aan vitamines, vooral vitamine B, riboflavine en vitamine C. Wie een half ons cocabladeren per dag kauwt, een gemiddelde dosis, krijgt daarmee de dagelijks benodigde hoeveelheid vitamines binnen. Dat is van groot belang, gezien de schaarste van groente en fruit in de bergen."
Richard T. Martin, 1970.

De Indianen kauwen dagelijks een aantal bladeren, wat hen beschermt tegen honger en kou en wat hen in staat stelt onder vaak barre omstandigheden te overleven. Zo lang het niet in overmate gebeurd (want alles is slecht in grote mate), lijkt het me een prima idee.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 17:56
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-02-2006 @ 02:35 :
Caffeïne niet verslavend? Hahahaha, nou dan beeld ik me zeker in dat ik iedere morgen zin heb in koffie.
In principe is cafeïne verslavend als je de richtlijnen van wat verslaving is streng nageleefd. Iemand die dagelijks grote hoeveelheden koffie drinkt kan ontwenningsverschijnselen ondervinden bij het stoppen. De meest voorkomende zijn vermoeidheid, problemen met de concentratie en hoofdpijn. Deze effecten kunnen ongeveer één tot twee weken aanhouden. Ook treed bij regelmatig gebruik tolerantie op: de regelmatige gebruiker heeft meer cafeïne nodig om zich fit en energiek te voelen dan iemand die nooit cafeïne binnenkrijgt. Doorgaans wordt cafeïne echter niet beschouwd als verslavend omdat de risico’s, de slechte persoonlijke verzorging en de sociale verschraling die met drugs en alcoholverslaving geassocieerd worden, voor cafeïne niet opgaan.

bron: unitydrugs.nl
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 01:08
Verwijderd
Ja, met een caffeïneverslaving is uitstekend te leven, maar dat maakt om het daarom opeens maar als niet verslavend te beschouwen vind ik larie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.