Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2009, 18:32
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hoi,

Ik kom nooit op deze fora (software, hardware, etc) dus ik hoop dat ik goed zit.

Ik ga morgen in een kantoorpand wonen op antikraak-basis. Daar is op dit moment geen vaste telefoonlijn en internet aanwezig maar als ik wil, mocht ik dat wel aanvragen. Dat wil ik, maar ik weet niet waar ik beginnen moet. Omdat het natuurlijk niet duidelijk is hoelang ik er zal blijven wil ik geen contract van 2 jaar of zo, en het zo snel mogelijk geregeld hebben. Verder zou het fijn zijn als het op de eoa manier wireless kon, anders moet ik kabels gaan doortrekken en daar worden ze niet zo blij van. En ik weet ook niet welke informatie (met betrekking tot aansluitingen en zo) ik moet hebben voordat ik het bestel. En dan als allerlaatste heb ik geen flauw idee bij welke provider ik dat het beste kan laten doen.
Met andere woorden: HELP!


Alvast bedankt
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2009, 19:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik weet zo uit mijn hoofd twee geschikte opties (dus zonder vast contract): Alice Comfort, snel internetten + onbeperkt bellen voor 3 tientjes per maand, en HetNet Surfen & Bellen, is wel wat langzamer en 5 euro per maand duurder (+ 10 euro als je ook nog onbeperkt wilt bellen), maar daar krijg je (schrale troost misschien) een modem met wireless functionaliteit bij; bij Alice niet, al is dat natuurlijk op te lossen door zelf een access point oid te kopen. Bij beide geldt overigens dat je geen 'ouderwetse' vaste telefoonlijn hebt, maar belt via internet (VoIP).

Qua informatie heb je niet zoveel nodig, alleen postcode, huisnummer en natuurlijk je eigen gegevens. Verbinding vraag je gewoon aan via de site en dan gaat het verder vanzelf.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:17
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
En kunnen zij dan zien of er al een eh.. internetkastje.. is? Of zo. (ik voel me zo dom )

En hoe werkt VoIP? (kan ik daarmee ook naar het buitenland bellen?)
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 23:29
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
En kunnen zij dan zien of er al een eh.. internetkastje.. is? Of zo. (ik voel me zo dom )

En hoe werkt VoIP? (kan ik daarmee ook naar het buitenland bellen?)
Als je met internetkastje 'modem' bedoelt, dan kunnen zij dat volgens mij meestal niet zien. Maar normaal als je bij je provider vraagt wat je exact nodig hebt, willen ze best wel helpen met alles opzetten en ze kunnen je ook wel zeggen of je nog iets moet kopen.

Wat VoIP betreft: in plaats dat je telefoongesprekken klassiek over de telefoonlijn gaan, gaan die via internet tot aan je provider en die zet alles op de telefoonlijnen. Dus je kan daarmee ook naar het buitenland bellen (tenzij er bepaalde beperkingen in je contract zouden staan, maar dat kan je gewoon zien als je het aanvraagt). Bij de twee providers die Marco aangeeft, kan je gewoon internationaal bellen (en afhankelijk van hoe vaak je dat doet, heb ik ook gezien dat je bij Alice een pakket voor onbeperkt internationaal bellen kunt kopen).

Voor VoIP vind ik het grootste nadeel dat je bij problemen met elektriciteit of internet ook niet kan bellen (maar met een gsm bij de hand is dat niet zo'n probleem). Met de draadloze telefoons is elektriciteit tegenwoordig toch nodig (vroeger was dat niet zo met bedrade telefoons, die werkten ook nog bij stroompanne). Maar op zich moet je natuurlijk niet uitgaan van het feit dat het allemaal foutloopt, je moet je enkel bewust zijn dat als je internet niet werkt, je (vaak) ook niet even de helpdesk kan bellen met de vaste lijn.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 08:51
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
En kunnen zij dan zien of er al een eh.. internetkastje.. is? Of zo. (ik voel me zo dom )

En hoe werkt VoIP? (kan ik daarmee ook naar het buitenland bellen?)
Een internetkastje? Je bedoelt misschien een telefoonaansluiting ofzo? Ik neem aan dat zoiets er is, maar dat kunnen ze inderdaad zien bij het aanvragen (internetproviders beschikken over een grote database met postcodes en huisnummers en wat daar allemaal leverbaar is. Je kunt gewoon even die check doen op de Alice site, dan zie je meteen of het leverbaar is en hoe snel het ongeveer gaat zijn. Het daadwerkelijke 'internetkastje', het modem, krijg je thuisgestuurd door de provider als je eenmaal je aanvraag hebt ingediend.

VoIP staat voor 'Voice over IP', bellen via je internetverbinding. Ik zie dat ILUsion het verder al heeft uitgelegd
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 22:14
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik bedoelde inderdaad de telefoonaansluiting, niet het modem.

En bedankt voor alle informatie. Ik ga eens rondkijken!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 23:16
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Ligt het er niet een beetje aan of je daar ook echt 'woont' ? (want anders kan je 't niet krijgen lijkt me :x )

Anyway, mocht het geen optie blijken (Als 't wel zo is keuze genoeg lijkt me, sinds bijna alle providers een korte/geen opzeg termijn meer hebben op minstens 1 van hun abbos), dan kan je nog kijken naar mobiel internet... zoiets als: http://shop.telfort.nl/mobiel-intern...-op-je-laptop/

dus een usb modempje en dan via hun netwerk... nou gok ik dat er best wat andere aanbieders buiten telfort zijn, dus de looptijd en kosten (en mss snelheid) kunnen daar wrs nog verschillen... en mocht kraakwacht je bevallen dan kan je hoe dan ook een langer abbo overwegen
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 23:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik mag me gewoon inschrijven en zo dus ja, ik woon er echt

Ik heb inderdaad zo'n usbmodem ook overwogen maar de weinige ervaring die ik er tot nu toe mee heb gehad was niet zo geweldig. Alles ging zo traaaag.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 00:03
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik mag me gewoon inschrijven en zo dus ja, ik woon er echt

Ik heb inderdaad zo'n usbmodem ook overwogen maar de weinige ervaring die ik er tot nu toe mee heb gehad was niet zo geweldig. Alles ging zo traaaag.
Mja 't ligt aan het abbo, en natuurlijk wat je er mee wil doen...

maar goed als je je kan inschrijven, kan alles... ik zou idd hetnet en alice ff checken want die 'promoten' iig veel met hun aanbiedingen... (wat vaak inhoudt dat ze iig goedkoop zijn) en kijk vervolgens gewoon ff op consumenten-sites of deze goed keuzes zijn (en zo niet wat mensen wel gebruiken).
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 11:27
ganralph
ganralph is offline
die traagheid van mobiel internet wen je wel aan hoor ik ben nu bijna een jaar volledig "mobiel" (in ons huis is nooit een telefoonaansluiting aangelegd en kabel-tv hebben we niet) en het gaat best op wat irritante storingen na. maar je moet geen hoge wensen hebben qua (streaming) media of VoIP of zo.

voordeel is dat je nergens op hoeft te wachten (werkt binnen paar minuten) en je hebt geen gedoe met verhuizen...

hoe dan ook: zit je helemaal alleen in dat pand? anders is er misschien iets te regelen met je huisgenoten...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 00:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
die traagheid van mobiel internet wen je wel aan hoor ik ben nu bijna een jaar volledig "mobiel" (in ons huis is nooit een telefoonaansluiting aangelegd en kabel-tv hebben we niet) en het gaat best op wat irritante storingen na. maar je moet geen hoge wensen hebben qua (streaming) media of VoIP of zo.

voordeel is dat je nergens op hoeft te wachten (werkt binnen paar minuten) en je hebt geen gedoe met verhuizen...

hoe dan ook: zit je helemaal alleen in dat pand? anders is er misschien iets te regelen met je huisgenoten...
Het idee is dat er wel huisgenoten bij komen (dat vind ik persoonlijk ook wel nodig om daar te kunnen wonen ). En ja, we kunnen wel wat samen regelen maar er zal toch *iets* geregeld moeten worden.

Ik heb ben ik bang wel redelijk hoge internet eisen omdat ik online game Telefoon is wat mij betreft minder belangrijk, zo vaak bel ik toch niet en ik heb een mobiel, maar vaak zijn er wel aanbiedingen van een pakket waarin het allebei zit en dan zou een vaste lijn wel weer aardig zijn.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 14:10
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik heb ben ik bang wel redelijk hoge internet eisen omdat ik online game Telefoon is wat mij betreft minder belangrijk, zo vaak bel ik toch niet en ik heb een mobiel, maar vaak zijn er wel aanbiedingen van een pakket waarin het allebei zit en dan zou een vaste lijn wel weer aardig zijn.
Ik weet niet wat je evt nog meer gamed maar in in theorie is mobiel internet goed genoeg Maar zoals ik al zei, kijk even rond bij de bekende/grote aanbieders. En laat het ff weten, want ik zoek ook iets
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 15:00
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik weet niet wat je evt nog meer gamed maar in in theorie is mobiel internet goed genoeg Maar zoals ik al zei, kijk even rond bij de bekende/grote aanbieders. En laat het ff weten, want ik zoek ook iets
ik heb dan weer geen verstand van online gamen, maar als er ook maar iets op reactiesnelheid aankomt is mobiel een slechte optie
degene die ik heb (kpn) verlaagt ook automatisch de resolutie van afbeeldingen als het netwerk niet optimaal is. dan krijg je weer zo'n NES-gevoel met gamen

en de voorwaarden die ik ben tegengekomen (3 mobiele aanbieders zonder datalimiet) stellen allemaal dat je geen langdurige, constante data-overdracht mag hebben, zoals streaming media. (uiteraard mag je internet wel 24/7 aanstaan)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 18:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb me er eens even echt in verdiept en zowel Het Net als alice lijken toch de beste opties te zijn. Alice zal uiteindelijk waarschijnlijk iets goedkoper uitkomen, maar Het Net heeft dan weer andere voordelen. Ik denk dat het niet heel veel zal uitmaken.
Ik heb ook nog naar TV gekeken maar bij Alice hebben ze dat uberhaupt niet als optie, bij Het Net wel maar dat kost me meer dan ik aan TV uit wil geven, ik kijk toch zelden (en ik heb een laptop met dvd speler dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen ).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 20:22
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik heb me er eens even echt in verdiept en zowel Het Net als alice lijken toch de beste opties te zijn. Alice zal uiteindelijk waarschijnlijk iets goedkoper uitkomen, maar Het Net heeft dan weer andere voordelen. Ik denk dat het niet heel veel zal uitmaken.
Ik heb ook nog naar TV gekeken maar bij Alice hebben ze dat uberhaupt niet als optie, bij Het Net wel maar dat kost me meer dan ik aan TV uit wil geven, ik kijk toch zelden (en ik heb een laptop met dvd speler dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen ).
en als je een 'vaste' verbinding hebt kan je hoe dan ook prima steamen van uitzending gemist e.d. Verder is voor TV digitenne volgens mij een redelijk goedkope optie...
Je krijgt 23 tv-zenders en 19 radiozenders. De meest populaire tv-zenders zoals RTL4, RTL5, RTL7, SBS6, NET5 en Veronica zitten erbij. Je krijgt ook de gratis erotiekzender Private Spice.

Nou wat wil je nog meer! alleen geen bbc
maar das dus 7,50 p/m and eenmalig 20,- als ik de site mag geloven teminste...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 00:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mja, maar ik hoor zoveel slechte verhalen over digitenne.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 00:23
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Mja, maar ik hoor zoveel slechte verhalen over digitenne.
och, ik ken diverse mensen die het hebben...
het werkt in principe prima, alleen het signaal kan idd soms niet helemaal helder zijn... en je hebt dus geen bbc1 & 2, maar goed... 't is wel de helft goedkoper dan kabel (en er zijn geen problemen met aansluitingen/draden sinds het 'draadloos' is)
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 12:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga in een kantoorpand op een industrie terein wonen, het is wel echt vervelend als-ie stoort als het een beetje waait want dat doet het daar altijd
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Beleidszaken Wonen & Werken, Werk, Geld & Recht.
Mobius
22 05-03-2009 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.