Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2009, 15:05
littlebrittle
littlebrittle is offline
Hai,
Ik heb ook een vraagje maar ik ben nog niet zo goed op dit forum maar het lukt nog niet echt om zelf een topic te openen hehe.
Maar ik heb dus nu BitTorent 6.1.2. gedownload maar hoe kan ik hier dan films mee downloaden? ik snap er eerlijk gezegd vrij weinig van.
alvast bedankt!
groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2009, 17:49
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb je vraag in een los topic gezet. Hoe je zelf eentje aanmaakt is niet zo moeilijk; gewoon bovenaan de site op zou moeten werken

En hoe je met BitTorrent films e.d. kan downloaden, is niet zo moeilijk, maar wel moeilijker dan met de oude P2P-programma's zoals Kazaa/Napster. Kort gezegd heb je daarvoor een .torrent-bestand nodig. Dat is een heel erg klein bestandje dat beschrijft welke bestanden je wilt downloaden, welke servers (trackers) je kan contacteren om mensen ('peers') te vinden die ook geïnteresseerd zijn in dat bestand. Nog twee termen die ik je wil meegeven: seeders zijn de mensen die het bestand uploaden (en op bittorrent ga je sowieso uploaden), leechers zijn dan weer mensen die aan het downloaden zijn. Nu je een beetje de achtergrond kent (een beetje kennis over de technologie kan geen kwaad en is zelfs noodzakelijk om goede .torrent-bestanden te kunnen vinden).

Nu .torrent-bestanden kan je gewoon via het world wide web (dus via Firefox/Google Chrome/Internet Explorer).

Als je bv. op BigBuckBunny.org kijkt bij de downloads, zie je daar links onder bij 1920x1080 MP4 ook '.torrent' staan. Door dat bestand te downloaden en te openen met µTorrent (is hetzelfde als Bittorrent, hoor), ga je de eigenlijke film downloaden.

De film Big Buck Bunny is een gratis en open-source film, daarom dat ik je ook die link mag geven. Sites waar je .torrent-bestanden kan vinden voor films die niet vrij verspreidbaar zijn, mogen op dit forum niet gegeven worden. Die sites moet je maar zelfstandig vinden.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 01:06
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Je kan ook rechtsklikken op de link naar een .torrent-bestand, dan "linkadres kopieren"
en dan in uTorrent "Torrent toevoegen via url" (Ctrl+U)

vind ik zelf iets makkelijer, maar komt dus op hetzelfde neer...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 09:13
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Je kan ook rechtsklikken op de link naar een .torrent-bestand, dan "linkadres kopieren"
en dan in uTorrent "Torrent toevoegen via url" (Ctrl+U)

vind ik zelf iets makkelijer, maar komt dus op hetzelfde neer...
Dat klopt inderdaad, maar bij mij is firefox zo ingesteld dat als ik op de link klik, hij automatisch mijn torrent-client (Deluge, werkt ongeveer hetzelfde als µTorrent maar dan op Linux) opstart als die nog niet open staat en dat ik daar al de rest kan instellen indien nodig. Dus voor mij geen gerechtsklik en dergelijk, gewoon op die link klikken en het downloaden kan beginnen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe vind ik wél iets met Google?
Boogie
4 22-07-2012 20:33
Software & Hardware films openen
nielles7
4 15-08-2010 13:40
Beleidszaken Wonen & Werken, Werk, Geld & Recht.
Mobius
22 05-03-2009 14:49
Software & Hardware DVD-films downloaden???
raad es
1 12-07-2007 20:56
Films, TV & Radio Johnny got his gun
Blitzkrieg Bop
7 23-04-2007 13:06
Software & Hardware dvd downloaden en bekijken.
Verwijderd
3 26-12-2005 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.