Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2010, 22:07
Joeytjuhh96
Joeytjuhh96 is offline
Ik wil een standaard baantje.
Ik ben 14 maar ik wil dus absoluut niet meer folders of kranten lopen ik vind dat waardeloos om 3 uur folders te lopen om 10 euro te krijgen ..
Weet iemand wat ? XD

Greetz,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2010, 01:49
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Schapmanager worden bij de plaatselijke supermarkt (lees: vakkenvuller).
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 11:25
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
> Wonen en Werken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 22:41
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
of in de tuinbouw gaan werken. Hier en daar nemen ze wel 14-jarigen aan.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 09:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het minimumjeugdloon voor een 15-jarige ligt op €2,44 per uur.
Dus tien euro voor drie uurtjes folders lopen is rijkelijk betaald vergeleken met een baantje als vakkenvuller

En misschien heb je hier iets aan?

Citaat:
13 of 14 jaar
Wat mag? Je mag klusjes rond het huis doen en er moet iemand bij je in de buurt zijn die op jou let.
werken in de tuin of in de tuin van buren, vrienden en familie
oppassen bij familie en vrienden
wassen van de auto of de auto van de buren
helpen met het rondbrengen van folders, dus niet je eigen krantenwijk
je ouders of familie helpen bij het huishouden, stofzuigen, afwassen etc.
helpen bij de kinderboerderij mag ook
Op zaterdag en in de vakantie mag weer net iets meer:
helpen in een winkel maar niet achter de kassa
helpen in een restaurant of hotel maar je mag niet in de bediening
groenten en fruit helpen plukken. Maar er mag niet net gespoten zijn met bestrijdingsmiddelen. Dan moet je eerst 2 weken wachten. Je mag ook bollen pellen als je niet met een machine hoeft te werken.
Werktijden
Op een schooldag mag je niet langer dan 2 uur werken, nooit na 19.00 uur 's avonds of voor 07.00 uur 's morgens. Per week mag je niet meer dan 12 uur in totaal werken. Op zaterdag mag je maximaal 7 uur werken.
In de schoolvakantie mag je 7 uur per dag werken en niet langer dan 35 uur per week. Je mag dan niet meer dan 5 dagen achter elkaar werken.
Werk je op een dag 4,5 uur dan heb je recht op een half uur pauze. Je mag niet langer dan 4 weken vakantiewerk doen. Deze 4 weken vakantiewerk mag je niet in 1 keer doen, er moet een week rust tussen zitten. Je mag wel een uurtje eerder beginnen tijdens de vakantie, om 7 uur 's morgens mag je beginnen.

15 jaar
Wat mag? Als je 15 bent, dan mag je wel al zelfstandig werken maar alleen 'niet -industrieel' werk. Je mag wel:
werken in een winkel (maar geen kassa werk)
werken in de horeca (hotel, restaurant of café) en dan mag je wel in de bediening werken maar dan mag je geen alcohol serveren.
werken in de tuinbouw (bloemen, planten en fruit) maar dan mag er niet net gespoten zijn met bestrijdingsmiddelen. Dan moet je eerst 2 weken wachten.
kranten, folders en huis-aan-huis bladen bezorgen.
in een supermarkt werken als het maar niet in het magazijn is.
werken in een pretpark, museum, camping of manege.
Werktijden
Na school: Je mag niet voor 7 uur 's ochtends werken of na 7 uur 's avonds. Per dag mag je 2 uur werken. Per week mag je niet meer dan 12 uur werken. Op zaterdag mag je 8 uur werken.
Als je vakantie hebt: mag je 8 uur per dag werken en nooit meer dan 40 uur per week. Je mag 6 weken in totaal werken en niet meer dan 4 weken achter elkaar door. Je hebt recht op een half uur pauze als je 4,5 uur gewerkt hebt.
Op zondag: Je mag alleen op zondag werken als je de zaterdag ervoor vrij hebt gehad. In een periode van 13 weken mag je niet meer dan 9 zondagen werken.

16 of 17 jaar
Werktijden
Na school: Je mag 9 uur per dag werken maar de uren die je naar school gaat tellen ook mee! Heb je op een dag 5 uur school dan kun je nog 4 uur na schooltijd werken. Je mag per week 45 uur werken, ook hier tellen je schooluren mee. In een periode van 4 weken mag je niet meer dan 160 uur werken en ook hier tellen je schooluren weer mee.
Pauze en vrij: Als je 8 uur werkt dan heb je recht op 45 minuten pauze. Werk je 7 dagen achter elkaar dan heb je recht op 1,5 dag vrij. Op zondag: Je mag alleen op zondag werken als je de zaterdag ervoor vrij hebt gehad. In een periode van 13 weken mag je niet meer dan 9 zondagen werken.
Tussen 2 werkdagen moeten 12 rust uren zitten.
Je mag niet werken tussen 22.00uur en 6.00uur of tussen 23.00uur en 7.00uur
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 13:23
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
in de horeca werken is wel leuk, doe ik ook. misschien ben je daar wel wat te jong voor.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 00:18
johnybee
johnybee is offline
Mischien kun je ergens werken in de schoonmaak? Ik ben zelf ook 14 en doe dat. Het verdiend ook best goed!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 01:18
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Het minimumjeugdloon voor een 15-jarige ligt op €2,44 per uur.
Dus tien euro voor drie uurtjes folders lopen is rijkelijk betaald vergeleken met een baantje als vakkenvuller
Ik verdiende als vakkenvuller ver boven het minimumloon hoor (AH). Denk niet dat er anders veel 15-jarigen zouden zijn die voor 2,44 per uur de armen uit de mouwen zullen steken, dat zou ik niet doen in ieder geval.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 05:52
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik verdiende als vakkenvuller ver boven het minimumloon hoor (AH). Denk niet dat er anders veel 15-jarigen zouden zijn die voor 2,44 per uur de armen uit de mouwen zullen steken, dat zou ik niet doen in ieder geval.
Echt waar?
Ik kan me herinneren toen ik 15 was, dat ik 5,11 gulden per uur verdiende in de supermarkt als cassière. En dat het uurloon van een vakkenvuller ergens rond de 4,90 gulden per uur lag. Is de AH dan zo'n gulle werkgever?
Er komt trouwens nog wel 20 cent per uur vakantiegeld (=8%) bovenop. Dus als je 2,64 euro verdient, dan is dat nog steeds minimumloon
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 05:06
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik verdiende afgelopen half jaar als 18-jarige 6,20 per uur inclusief vakantiegeld. Dus exclusief 6,2/108*100=5,74 per uur. Het miminumloon voor iemand van mijn leeftijd is 4,22 inclusief vakantiegeld of 3,91 exclusief, daar zat ik dus ruim boven bij de Albert Heijn. Vond alleen de arbeidsomstandigheden bij mijn filiaal wat minder, men begreep er niet helemaal dat sommige mensen buiten hun werk ook nog dingen deden en dus niet dagelijks over konden werken.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht hoeveel krijg ik extra uitbetaald ivm met avond/zaterdag werken en overuren?
gamebro
8 19-07-2010 00:07
Software & Hardware Draadloze HD in aantocht
Pufsnuivert
5 02-11-2006 14:28
Werk, Geld & Recht Werken na indienen ontslag?
Magican
7 22-09-2005 16:12
Software & Hardware [Alg] Consumentenbond wil standaard firewall
dafelix
47 29-03-2005 21:11
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Psychologie Geen zin in de 'standaard levensloop'
joopie
47 24-02-2003 10:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.