Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 18:31
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Hallo,

Ik ben van plan om na mijn vwo de studie International Business te gaan volgen aan de universiteit van Tilburg. Nou zou ik graag willen vragen of hier toevallig mensen zijn die ervaring hebben met deze opleiding of een soortgelijke. Ik heb een aantal vragen:
- Is de wiskunde die gegeven wordt te doen als je geen problemen had op het vwo met wiskunde a1,2?
- Is het niveau Engels goed te volgen? wat voor cijfer raden jullie aan op het vwo?
- Als tweede taal in het 2e jaar zou ik graag Spaans willen kiezen, maar ik heb geen Spaans op het vwo gehad. Is hier een voorbereidende cursus voor, zo ja, is dit dan te overbruggen qua niveau bij het tweede jaar?
- Hoe heb jij je eerste jaar ervaren? en hoe ervaar je de studie nu? wat vind je positief en negatief en wat zou je anders willen zien?

Ik hoop dat ik reacties krijg op deze topic..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 13:31
Verwijderd
Ik heb iets soortgelijks gestudeerd, International Economics & Business aan de RUG. Ik wil je niet ontmoedigen, maar er zijn al een hoop mensen gestopt, waaronder ik zelf ook. Het is een hele pittige studie met veel wiskunde, zeker in het begin. Ik heb zelf Wiskunde A12 gehad en ik was hier op de middelbare school altijd wel redelijk goed in, maar op de uni was het echt een ramp.
Ongeveer 10 procent heeft het eerste tentamen mathematics gehaald. De omschakeling naar het Engels was in het begin wel lastig, maar daar wen je wel aan. Sommige termen zijn af en toe wel lastig, maar voor de rest vond ik het niveau van engels nog wel te doen. Ik neem aan dat er bij IB veel uitwisselingsstudenten rondlopen, dat is altijd wel tof! Ik was ook van plan om in het tweede jaar Spaans te kiezen en je begint gewoon op een nul-niveau. Voorkennis is dus niet nodig. Nouja goed, ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik het te moeilijk vond en daardoor ook niet leuk. Succes iig met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:52
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Bedankt voor je reactie!

Zijn er nog meer mensen met ervaring met deze of een andere soortgelijke studie?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:26
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik weet dat Pierreke ook die studie (of iets wat erop lijkt) doet, in Tilburg. Misschien moet je hem eens een PM sturen!
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:05
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ik studeer economics in maastricht, en volgend jaar international business economics. Internaitonal business in tilburg lijkt meer op international business economics dan international business (raar maar waar). Ik heb nu een QM vak gelopen (wiskunde en statistiek), ik stond altijd een mager 6je voor a12 maar heb het wel in een keer gehaald. Echter heeft 50% het niet gehaald. Als je er de tijd insteekt is het best te doen, ook al heb je geen natuurlijke aanlleg.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 06:37
Verwijderd
@ Quickbeam

Dan zul je ook wel studenten kennen die International Business studeren in Maastricht, wat vinden zij van de opleiding?
Goed te doen of echt moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 08:51
Verwijderd
Een vriendin van mij heeft IB gestudeerd aan de KUB en is inmiddels al een jaartje afgestudeerd. Het schijnt inderdaad erg pittig te zijn, veel mensen haken af maar het is wel een zeer uitdagende en waardevolle opleiding.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 14:00
Quickbeam
Quickbeam is offline
lars, verschilt erg per persoon. Als ik het curriculum vergelijk met die van mij, denk ik dat het wel meevalt. Er zitten vakken tussen als logistics en management die echt niet extreem moeilijk zijn. Ik ken idd behoorlijk wat mensen die ib doen, er zijn veel mensen die het halen maar veel ook niet. Het ligt gewoon aan je zelf, of je het boeiend vind en of je het echt wil halen. De mensen die het niet halen studeren ook minder en zuipen (extreem) veel. Dit neemt niet weg dat je genoeg kan zuipen en het desondanks nog wel kan halen. Het eerste blok is blijkbaar cruciaal (kan ik persoonlijk niet bevestigen want ik heb er nog maar 2 gelopen), en als je dat hebt gehaald is het goed te doen. De moeilijkheidsgraad van deze studies wordt veelal overdreven naar mijn mening. Kijk eens bij een studie als werktuigbouwkunde. Ze zijn echter wel van academisch niveau en hebben inhoud.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:05
Verwijderd
Oh oke dankjewel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Lars007 schreef op 17-01-2005 @ 07:37 :
@ Quickbeam

Dan zul je ook wel studenten kennen die International Business studeren in Maastricht, wat vinden zij van de opleiding?
Goed te doen of echt moeilijk?
IB is (in maastricht) makkelijker dan economics.. dat is wel duidelijk.. snap persoonlijk niet waarom ze IB dan wel numerus fixus doen en economics niet..
economics is iig een stuk meer wiskunde en abstracter(daarom ben ik erop afgehaakt).. IB is in het eerste jaar grotendeels hetzelfde, maar splitst later toch af, en de nadruk komt meer te liggen op het schrijven van (veel) papers..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:33
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ja, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met wat ik dit blok krijg. Ib en EC hebben allebei QM2 (wiskunde + Statistiek). Statistiek is voor allebei gelijk, maar wiskunde is wel anders. Zo gaan wij door met optimaliseren en ook een gedeelte lineaire algebra terwijl IB een blok krijgt met wiskundig programmeren, wat niet moeilijk schijnt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 11:57
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Ik wil volgend jaar ook economics gaan doen (international economic studies). Heeft dat tja hoe zal ik het zeggen, meer niveau dan IB? Ik bedoel dat het meer van je capaciteiten vraagt? Ik zou later graag de diplomatie in willen of bij een internationale organisatie willen werken. Op het gebied van de economie natuurlijk. Is deze studie daar een goede voorbereiding voor? En is het zuivere economie of wordt er ook aandacht besteed aan beleid en politiek etc? En is een 2e taal verplicht (want dat wil ik juist )?
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:07
Quickbeam
Quickbeam is offline
Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 29-01-2005 @ 12:57 :
Ik wil volgend jaar ook economics gaan doen (international economic studies). Heeft dat tja hoe zal ik het zeggen, meer niveau dan IB? Ik bedoel dat het meer van je capaciteiten vraagt? Ik zou later graag de diplomatie in willen of bij een internationale organisatie willen werken. Op het gebied van de economie natuurlijk. Is deze studie daar een goede voorbereiding voor? En is het zuivere economie of wordt er ook aandacht besteed aan beleid en politiek etc? En is een 2e taal verplicht (want dat wil ik juist )?
om antwoord te geven op je eerste vraag.. ja. Het is ook nog eens moeilijker dan IBE (wat ik hoogstwaarschijnklijk ga doen). Het heeft gewoon veel methodische vakken zoals veel macro/micro/wiskunde. Je eerste jaar is het zelfde. International economic studies is goed te vergelijken met algemene economie aan andere universiteiten. Ik denk niet dat je veel politicologie krijgt MAAR als je de diplomatie in wil kan je een minor european studies kiezen, wat een veredelde studie internationale betrekkingen is. Ik weet niet of je er een tweede taal bij kan kiezen, alleen weet ik wel dat dat in tilburg wel kan (echter studeer je dan wel in tilburg wat je je goed moet realiseren).
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:24
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Mwa tis niet dat ik super goed in wiskunde ben (6,4) zou het dan iets te hoog gegrepen zijn?
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 15:33
Quickbeam
Quickbeam is offline
mhaw, ik stond altijd een 6 voor wiskunde a1,2. Het ligt er gewoon hoeveel je op dit moment er voor doet. Als je er geen tijd in steekt en toch een 6.4 staat dan moet het wel lukken. Ik heb Quantative Methods 1 in een keer gehaald en ik ben er echt geen ster in. Micro en macro zijn goed te overzien denk ik. Alleen dat derde wiskunde blok bji economic studies schijnt moeilijk te zijn. Echter moet je het niet overdrijven, het is geen technische studie. Als b1 of b1,2 hebt gehad moet het zowieso geen probleem zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren international business & languages in groningen
DoNuT
2 31-07-2006 20:14
Algemene schoolzaken Motivatiebrief International Business
Marjolein88
8 14-04-2006 15:20
Studeren International Business and Management Studies
Love_Fulfilled
17 05-06-2005 13:59
Studeren International Business
Verwijderd
11 25-11-2004 16:11
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken Iemand bekend met de opleiding: International Business and Languages?
xxxA
10 21-04-2004 15:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.