Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 21:55
xjonathan
Avatar van xjonathan
xjonathan is offline
[EDIT]
Ik heb vandaag de tekst nog eens gemaakt, maar dit keer met een positievere kijk.
Omdat ik denk dat het jullie een beetje stoorde.

Hier is dit keer de positieve versie, met wat meer verhaal.

Ik schijf een nieuwe tekst omdat ik denk dat deze mijn boodschap beter overdraagt.

Ik heb dus een oogje op een meisje... Wouw, je bent niet alleen zou je zeggen.
Dat klopt, maar toch heb ik er moeite mee, zoals al de rest, en ieder op zijn mannier en in zijn eigen situatie.

Ik ken haar een jaar... en we zijn goede vrienden.
Ik begrijp haar redelijk goed, en soms ook helemaal niet... xD
Ze is iemand die heel veel over heeft voor haar vrienden/viendinnen, dat vind ik echt geweldig. Dus ik heb sowieso ook veel voor haar over. ^^

Ze heeft een relatie gehad die slecht afliep, en daarna wou ze ruimte hebben om alles op een rijtje te zetten.
Maar in die tijd had iemand al haar aandacht getrokken en zij hem zijn aandacht.
Dus dat ging goed, maar omdat ze nog niet alles op een rijtje gezet had, en iemand haar slechte moed in boezemde.
Begon ze te twijfelen of hij het echt meende, en zij ook echt iets voor hem voelde.

Dus dat eindigde in misverstanden en een ruzie.
Maar nu, heeft ze spijt dat ze neit naar haar eigen heeft geluisterd en wilt ze opnieuw een relatie beginnen met hem.

Laat me zeggen dat ze me ongeveer alles verteld heeft wat er allemaal is gebeurt en ik daarvoor veel respect heb.
Dus we waren nog steeds vrienden, maar nu komt het.

Ze kwam eens bij mijn thuis, misschien de 3de of 4de keer en begon ze te vertellen over bijgeloof, ik vroeg haar wat over horoscopen,etc.
Zij zat in de zetel, en ik op de bureaustoel zoals altijd. En ineens valt die spiegel.
Zij namt het haarzelf kwalijk en ze was een beetje van streek.
We gingen naar buiten, en zij vertelde mij iets vertrouwelijks.
Dat pakte mij wel, en ineens begon ze over dat ze medeleiden haatte.
Ik wist niet dat het zo overkwam, al was het niet zo bedoelt.

We gingen terug naar binnen, mijn ouders hadden de spiegel al opgeruimt.
We zaten naast elkaar in de zetel, en ik overtuigde haar dat het niet haar schuld was.
Maar toen zaten we redelijk kort bij elkaar, en toen ik dat opmerkte voelde ik ineens zo'n warm, zacht, heel fijn gevoel van binnen.
Dat vond ik een beetje raar, omdat ik dat gevoel helemaal niet gewoon was.

Daarna stelde ik voor om naar de computer te gaan, omdat ik vond dat de sfeer wat beter kon.
Dus wij naar de pc, en toen begon zei ze iets over ogen. Over dat de groote van de pupillen iets zeggen over die persoon.
Ik natuurlijk weer... Ik kijk recht in haar ogen, en ik voel dat geweldig gevoel weer, maar dit keer zelfs sterker.
Dus ik blij in haar ogen kijken. Maar ineens maakt ze duidelijk dat het verkeerd overkwam.
Ik had dat zelf nog niet eens door, en vond mezelf lomp op dat moment.
Want ik wist dat ze moeilijkheden heeft met relaties, en die te vertrouwen, etc.
Dus ik keek weg en op een bepaald moment keek ik terug, maar dat was onbewust.
Toen ik dat door had, keek ik gewoon naar het computer scherm. En we keken samen een film.
Een oude comedy van Jonny dep, toen hij nog jong was. En het was een echt geweldige film.
Zij kwam niet meer op de titel dus zochten we het op en keken we die film op youtube.
En de film was gedaan, maarja de sfeer was heel raar omdat ze zich niet op haar gemak voelde en ik omdat ik dat ander gevoel had.

Die nacht kon ik niet slapen... Ik kon haar niet uit mijn gedachte krijgen. Maar ik had een leuke afleiding bedacht.
Psp met oordopjes oftewel muziek. Dus toen ik afgeleid was zette ik de psp uit en kon toch nog gaan slapen.

Toen was het een poosje geleden dat ik haar nog eens had gezien.
En ik weet niet meer precies hoe we terug contact hadden, van school of facebook...

Maar dan zag ik haar nog eens, en na die dag, weer hetzelvde.
Ik kon weer niet slapen. En dit keer hielp muziek helemaal niet, het verveelde zelfs.
Had ik nog nooit gehad dat muziek mij verveelde dus was ik al helemaal in de war.

Toen de keer daarop kwam ze af met haar zusje.
Ik probeerde haar een beetje te leren zingen, en dat lukte redelijke qua techniek.
En haar zusje wou ook eens meekomen ^^ vond ik fijn en we hebben ons te pletter gelachen die dag, niet normaal.
De vorige keer dat ze bij mij thuis was, hadden we wat gepraat, stageschriften in orde gemaakt...
En toen die dag was het loos, ik kon helemaal niet slapen, niets meer ik begon zelfs mijn beste vriend te vervelen.
Omdat ik nu zeker was dat ik iets voor haar voelde.

Vandaag op school, was ik boos op mezelf, maar echt heel boos.
Thuis zei m'n moeder zelfs dat ik eruit zag alzof ik veel verdriet had.
Dat is de eerste keer dat ze dat gezegt heeft, en wat heeft ze gelijk... want dat is hoe ik mij nu voel.
Waarom? Omdat ik gevoelens voor haar heb, terwijl dat het laatste is wat ze nu kan gebruiken.
Want ze heeft een oogje op iemand anders, van die vorige relatie.
En ze heeft angst voor relaties, en ze gelooft bijna niet meer tussen vriendschap tussen een jongen en een meisje.

Door die redenen, ben ik echt volledig in de war omdat mijn gevoelens voor haar eigenlijk helemaal niet van toepassing zijn.
Ik ben zelfs bang om haar te verliezen als vriend omdat ze echt bang is van relaties, en (denk ik toch) niets voor mij voelt.

Ik zeg haar er nog niets over omdat ik hoop dat de gevoelens weg gaan en we nog steeds vrienden kunnen blijven.
Dat kan alleen maar als ik die gevoelens lang genoeg kan opkroppen wat iedereen mij afraad.

Dus, is het nu verstandiger om het haar te zeggen en waarschijnlijk haar vriendschap ook te verliezen?
Of proberen af te wachten tot ik het niet meer kan uithouden?
Als ze erzelf achterkomt... dan denk ik dat ze me sowieso nooit meer wilt zien.

Met vriendelijke groeten,

xjonathan

Ik ben blij met de reacties en hoop dat jullie de positievere kijk erop
beter vinden.

[EDIT]
Ik probeer me van die gevoelens af te zetten, omdat ik ze misplaatst vind.
Al denk ik nog aan haar, die gevoelens afzetten lukt een beetje.

Laatst gewijzigd op 02-10-2010 om 16:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2010, 22:04
Picidae
Picidae is offline
Vrienden zijn of worden terwijl je het zelf liever anders had gezien, of het anders is geweest.
Ik weet precies hoe het voelt .

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 22:15
xjonathan
Avatar van xjonathan
xjonathan is offline
thanks, jij ook ^-^ want zo te horen kan jij het ook gebruiken

Good Luck ^^
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 10:23
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Jemig wat een lang verhaal . Al met al vind ik je wel n beeeeeetje n dramaqueen. Maar dat is wel schattig bij jongens dus ik vergeef het je. Het is gewoon een klassieker, deze situatie hebben veel mensen wel eens meegemaakt denk ik. In mijn ervaring levert het toch altijd de beste situaties op als de gevoelens gewoon uitgesproken worden. En vaak, is degene die zogenaamd niks af weet van de ander zn gevoelens, zich al lang ervan bewust dat de gevoelens bestaan. Ook al hebben ze geen naam.
Als jullie goede vrienden zijn hoeven gevoelens ook helemaal geen vriendschap in de weg te staan, ook als de gevoelens niet wederzijds zijn. (Natuurlijk is dat slechts mijn ervaring; er zijn zat mensen die altijd alleen maar beren op de weg zien en heilig overtuigd zijn van het feit dat niet wederzijdse gevoelens een direct abrupt einde betekent voor vriendschap)
Ik denk niet dat het gezond is om je gevoel te onderdrukken, want zoals je schrijft ziet het er naar uit dat dat je erg ongelukkig maakt. Natuurlijk is het hebben van een goede vriendin je ook wat waard, maar hoeveel plezier haal je daar nog uit als je continu met n verzwaard hart rondloopt? Is het niet beter om gewoon 'schoon schip' te maken, ongeacht wat de reactie van je vriendin zal zijn, in de hoop dat jullie weer in n herstelde harmonie n vriendschap kunnen hebben (en wie weet wel meer)? En ergens vind ik het ook wel oneerlijk tegenover die vriendin. Je zegt dat ze verward is, of dat ze zulk nieuws nu niet kan gebruiken, maar ben jij wel degene om die conclusie te trekken? Komt die conclusie niet gewoon voort uit je eigen onzekerheid? Als ze er niet op zit te wachten hoeft ze er niets mee te doen...maar voor hetzelfde geld beurt zoiets haar juist op. En je geeft zelf al aan; jezelf blijven is het belangrijkste wat er bestaat. Ik zou dat niet gaan ondermijnen door dingen te verzwijgen die je het liefst van de daken wil schreeuwen...
Ik hoop dat je n oplossing vind voor je probleem, tot die tijd; probeer wat vrolijker te zijn.
PS: Lovestoned betekent volgens mij niet dat er iets versteend is, maar dat je love-stoned bent. Maar google weet het zeker.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 12:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je mag het ook minder dramatisch brengen, op zich. Maar goed, als jij je zo voelt.. Kan ik samenvatten dat jij een vriendin van je leuk vindt en er vanuit gaat dat ze jou niet leuk vindt en haar niet durft te vertellen omdat je haar dan misschien kwijt raakt als vriendin?
In dat geval kun je 'versteend' zijn en wachten op 'doomsday', maar je kan ook iets directer aanpakken en een beetje proberen met haar te flirten of aan andere vriendinnen van haar vragen of ze misschien iemand leuk vindt ofzo.

Cheer up, emo kid! *aai*
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 16:23
xjonathan
Avatar van xjonathan
xjonathan is offline
^^ ik denk dat je gelijk hebt @ "Kaa" maarja, is makkelijker gezegt dan gedaan...
Het is alleen heel raar om dat zo voor je ogen zien te gebeuren en dat je dan niets kan zeggen over hoe je je voelt, al wil je dat zelf wel.

Laat me zeggen dat ik daar niet echt veel vertrouwen in heb...
Wouw geweldig, ze heeft me proberen zelfvertrouwen bij te brengen...
Misschien die e-mail eens terug herlezen ^^ Haha thnx!!!

en Lovestoned vind ik eigenlijk eerder een mooie titel wat hier ongeveer bij past XD
Misschien gebruik ik het wel wat te letterlijk Haha

@ Cherry Springs
thnx... ^^ ik ben normaal echt positief, (geen emo of elmo XD) en flirten met iemand die angst heeft voor relaties...
als ik iets probeerde of zelfs onverwachts deed wat erop leek voelde ik al zo'n terugtrekkende reactie...
Maarja ik verwijt haar niets natuurlijk ^^ en vriendinnen van haar ken ik niet echt, en ik vind het eigenlijk niet zo fijn om te doen omdat ik me dan voel alsof ik ze gebruik om tot bij haar te komen.

En het feit dat ze gevoelens heeft voor iemand anders....

Al ben ik echt heel blij met deze reacties... ^-^

Groetjes,

xjonathan ********
__________________
Liefde is zo geweldig als het je pijn kan doen. http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815963

Laatst gewijzigd op 01-10-2010 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 16:11
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Heb ik wat gemist, of heb ik gewoon iets verkeerd gelezen in dit enorme topic?
Ten eerste, heeft ze duidelijk tegen jou gezegd dat ze gevoelens heeft voor jou? Volgens mij komt dat idee alleen maar voort uit jouw onzekerheid.
Ten tweede, je hebt het over een email en zelfvertrouwen bijbrengen. Waar gaat dat over?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 16:26
xjonathan
Avatar van xjonathan
xjonathan is offline
even verduidelijken....
Ik ben bijna zeker dat ze voor mij niets voelt, maar voor die gast van die vorige relatie.
Die gast wil ze nu terug krijgen.
En ik vond mezelf onzeker en had ze me een mail gestuurd echt heel lief,
om te zeggen dat ik dat niet moet zijn etc. en wat tips.

ps: ik zoek afleiding en het helpt ^^

grtjes
__________________
Liefde is zo geweldig als het je pijn kan doen. http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815963
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 16:40
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
gelukkig voel je je zo te lezen alweer wat beter! succes, er komt vast wel weer een heel leuk meisje op je pad!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 22:14
xjonathan
Avatar van xjonathan
xjonathan is offline
^^ thnx, maar toch kan'k haar niet uit m'n hoofd zetten
__________________
Liefde is zo geweldig als het je pijn kan doen. http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1815963
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 22:55
Picidae
Picidae is offline
Ja dat duurt een tijd... Even (lang) doorheenbijten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.