Oud 12-06-2011, 18:23
Alexxje
Alexxje is offline
Dit rollenspel gaat over een nieuwe klas die een heel schooljaar voor de boeg heeft. Er kunnen natuurlijk altijd romances ontstaan en drama, tjah, dat hoort er ook bij.
Iedereen mag 2 leerlingen en 2 leraren hebben als ze willen. Je kan ook gewoon een leraar of een leerling hebben. Alle leerlingen zitten in 1 klas. Nog vragen => Privébericht
Ik zal even beginnen
-------------------------------------------------------------
Brittany liep haar nieuwe school binnen. Deze was helemaal anders dan haar vorige. Ze liep naar het onthaal. "Brittany Jones." meldde ze aan degene achter het bureau, die direct haar rooster, een eenvoudig plan en wat info afprintte. "Welkom op de Vrije Universele School, kortweg VUS. Je zit in klas S4B, Jullie klas verzamelt zich straks aan de fontein." Ze bedankte de vrouw en liep naar buiten. Daar zaten wel wat leuke jongens, maar ze zou best eerst de fontein zoeken.
Meneer Beving ging naar de leraarskamer. Welke klas zou hij dit jaar hebben? Tjah, het zijn natuurlijk pubers en hij zou nog wel wat meemaken met hen, maar hopelijk was ze niet zo erg als de vorige. Vanaf aijn naam lachten ze al: Aard Beving die Biologie geeft, ha-ha-ha.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2011, 18:32
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 19:27
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Welk gedeelte van 'alle leerlingen zitten in één klas' snap je niet?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 19:38
Verwijderd
Dit verhaal is nu van mij.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:49
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Griet Bloemen" zei het verlegen meisje tegen de oude man achter het bureau. "Niet zo verlegen, meisje" zei de oude man. "Nou, jij zit in klas S4D". "Ga maar naar de fontein, daar verzamelt iedereen zich". Griet liep naar de fontein. "Zouden er gezellige mensen zitten"?, dacht ze. Ze was bang dat ze te verlegen over zou komen, maar, had ze zichzelf belooft, ze zou haar best gaan doen.
De oude man, meneer Perenmans, achter het bureau draaide zich om, en stond op. "Ik ga even naar de fontein", zei hij tegen Meneer Beving. Hij ging maar eens bij de fontein kijken, of alles in orde was. Na wat er vorig jaar was gebeurd...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:54
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik houd het maar op Griet Bloemen en Meneer Perenmans, anders word het me wat teveel om bij te houden, en dan is het ook niet zo leuk meer .
Van (de oude) meneer Perenmans maak ik later nog wel bekend wat voor vak hij geeft of wat hij nou precies doet etc. Griet's verdere persoonlijkheid komt nog wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:56
Verwijderd
Dulio liep ook naar de fontein. Daar zag hij Griet zitten. ''Hoi Griet.'' Zei Dulio.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:20
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet keek op. "Hoe... hoe weet jij dat ik Griet ben?" stamelde Griet verlegen.
"Die jongen ziet er best wel leuk uit", dacht Griet. "Maar toch vreemd dat hij m'n naam weet".

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:25
Verwijderd
''Haha, Ja dat zag ik toevallig op dat blaadje van die gozert staan.'' Zei Dulio. ''Best wel een leuk meisje'' Dacht Dulio. ''Maarja dat ga ik natuurlijk nooit hardop zeggen.''
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:27
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Hoe heet je?" vroeg Griet aan Dulio. "Ik was bij een oude man aan de balie, en die had z'n blaadje niet rond laten slingeren", zei Griet lachend.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:30
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
@ koffie: btw; waarom heb je jouw eerste stuk van Dulio (en gozert) weggehaald? Lekker handig .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:37
Verwijderd
Citaat:
@ koffie: btw; waarom heb je jouw eerste stuk van Dulio (en gozert) weggehaald? Lekker handig .
Ja dat had iemand anders geschreven sorry dat wilde ik niet het sloeg nergens op
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:38
Verwijderd
Citaat:
"Hoe heet je?" vroeg Griet aan Dulio. "Ik was bij een oude man aan de balie, en die had z'n blaadje niet rond laten slingeren", zei Griet lachend.
''Ik heet Dulio Durante. En ja ik stond achter je bij dat buro haha ''
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:42
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Mooie naam", zei Griet. "Maar hoe weet je dan dat ík Griet ben, en niet iemand anders?" vroeg Griet aan Dulio
"Zal ik vragen of hij erbij komt zitten?", dacht Griet. "Pff wat een belachelijke gedachte, ik maak me veel te druk".
Griet bloosde. "Kom je erbij zitten?" vroeg Griet verlegen aan Dulio.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:46
Verwijderd
Citaat:
"Mooie naam", zei Griet. "Maar hoe weet je dan dat ík Griet ben, en niet iemand anders?" vroeg Griet aan Dulio
"Zal ik vragen of hij erbij komt zitten?", dacht Griet. "Pff wat een belachelijke gedachte, ik maak me veel te druk".
Griet bloosde. "Kom je erbij zitten?" vroeg Griet verlegen aan Dulio.
''Nou gewoon, jouw stem past goed bij je uiterlijk, allebei mooi'' Zei Dulio blozend. ''Ja ik kom er graag bij zitten '' Zei dulio en hij ging naast Griet zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:49
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Dankjewel" zei Griet vrolijk.
"Ah shit", dacht Griet. Ze wist niet waar ze over moest beginnen.
Ze lachte dus maar naar hem, een verlegen lief lachje .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:54
Verwijderd
''Dus.. Griet.. Wat doe je graag in je vrije tijd? Wat zijn je hobby's? Muziekstijlen?'' Vroeg Dulio.
"Kut, nu kom ik vast te creeperig over'' Dacht dulio.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 14:02
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Pff... gelukkig begint hij", dacht Griet. Ze nam nou eenmaal niet graag het initiatief.
"Ehm.. Ik doe voetbal en turnen", zei Griet. "Verder houd ik wel van Acryl schilderen". "Ik luister niet echt iets speciaals, gewoon naar de radio". Ze zei maar niet dat ze licht-helderziend was, dat zou hem vast afschrikken. "Dat komt miss later wel", dacht ze.
"En jij?", vroeg ze met een lichte aarzeling in d'r stem, aan Dulio.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2011, 14:06
Verwijderd
''Uhm ik doe aan skateboarden. En ik teken ook graag. Ik houd van alle soorten Punk en Rock wel, en dubstep'' Zei Dulio

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 14:18
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Wat is dubstep?", vroeg Griet aan Dulio. Ze schuifde iets dichter tegen hem aan. "Laat ik dan toch maar wat initiatief tonen", dacht ze. "Als hij het maar niet eng vind, we hebben elkaar pas net ontmoet" dacht Griet.
Dulio rook lekker, "Vast axe ofzoiets", dacht Griet.

Opeens kwam daar Meneer Perenmans aangelopen. Hij keek van een afstandje toe. "Aaahh.. die 2 hebben elkaar al wel gevonden", dacht hij, toen hij Griet tegen Dulio aan zag schuiven. Hij zou ze maar niet storen. Alles was goed, niet weer van die toestanden als vorig jaar. Tevreden liep hij terug naar z'n bureau, hij ging zitten, wachtend op nog meer nieuwe leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 15:59
Verwijderd
''Dubstep is soort van muziek met eigenlijk heel veel bass enzo.. Is beetje moeilijk uit te leggen.'' Zei Dulio. Hij liet een liedje horen op zijn telefoon:

''Nou Griet toont wel een beetje initiatief, dat is een goed punt '' Dacht Dulio.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 16:37
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Aahh" mompelde Griet. "Nou dat gaat wel". "Best wel appart, maar het heeft wel iets".
En ze snoof de deo (axe?) lucht op van Dulio. "Gelukkig is het niet té sterk", dacht ze.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 17:19
Verwijderd
De bel ging, we moeten naar het klaslokaal. ''Hopelijk zit ik naast Griet.'' Dacht Julio.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 17:31
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet hoorde de bel gaan. Ze liep samen met Dulio naar het lokaal. Daar aangekomen stond meneer Perenmans hun al op te wachten. "Welkom, zoek maar een plekje", zei hij. Griet liep met Dulio het lokaal in. Ze kende nog niemand, nouja, behalve Dulio. En hij was nog leuk ook! Al zou ze dat voorlopig nog niet durven te zeggen, "Ik ken hem nog niet eens zo goed, dacht ze". "Zou hij een keer wat leuks willen doen?", dacht ze, maar dat durfde ze (nog) niet te vragen.
"Zullen we naast elkaar?", vroeg ze aan hem. "Ergens achter in de klas?".
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 17:46
Verwijderd
''Ja natuurlijk '' Zei Dulio. Griet en Dulio gingen zitten. Meneer Perenmans deed de deur van het lokaal dicht.
''Hallo klas. We gaan het vandaag hebben over wiskunde'' Zei meneer Perenmans. Er steeg een luid boe-geroep op in het lokaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2011, 19:05
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Haha grapje hoor'' zei meneer Perenmans. "We gaan gezellig drama doen!".
"Yes", dacht Griet. "Daar ben ik goed in".
"Maak maar tweetallen en schuif jullie tafels aan de kant", zei meneer Perenmans. "Zou Dulio me vragen om samen te doen?", dacht Griet terwijl ze opstond.
----
offtopic: @ koffie!; Meneer Perenmans is mijn personage, net als Griet, dus jij mag eigenlijk niet zeggen wat hij in het verhaal te zeggen heeft, net alsdat ik Brittany of Dulio niet mag'besturen' (of wie anders dan ook die ik niet bedacht heb). Maar dat ze gingen zitten, dat kan weer wel zegmaar...(als je maar niet gaat zeggen wat Griet zegt, dat mag dan weer niet)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 19:12
Verwijderd
''Hé Griet, zullen wij samen doen? Ik denk dat wij wel een goed paar vormen '' Zei Dulio.

----
Off: O srry dat wist ik niet
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 19:26
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Ja leuk", zei Griet en ze bloosde . Griet vond Dulio en haar ook wel een goed paar, al kende ze hem nog maar net, hij was een leuke gozer. Hij had ook van die mooie ogen, vond ze. Dat zou ze later nog wel een keer zeggen, dacht ze.

"Schuif de tafels en stoelen maar aan de kant", zei meneer Perenmans.

"Wil je me even helpen met die tafel?", vroeg Griet aan Dulio.

"Okee, we gaan rollenspellen doen", zei meneer Perenmans. "Ik geef iedereen een emotie, en daarmee moeten jullie dan samen een rollen spel mee doen". "Ja jullie daar, blij", terwijl hij 2 mensen aan wees. "Jullie, woede". Hij kwam bij Griet en Dulio. "Hmm.. ze zaten zo gezellig op het schoolplein, laat ik maar romantiek doen", dacht meneer Perenmans met een grijns. "Ja jullie, Liefde!", en hij wees naar Dulio en Griet.
Griet bloosde.
Nadat hij iedereen een emotie had gegeven, ging hij voor de klas staan en zei: "Begin maar, ik loop af en toe rond" "Jullie hebben de ruimte".
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 19:35
Verwijderd
''Hm.. Ok dus we moeten liefde uitbeelden...'' Dacht Dulio. Dulio omhelsde Griet. ''Zo dan maar'' Dacht Dulio
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 19:41
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Woowwh", dacht Griet. Dat was wel erg snel. Ze kalmeerde weer. Hmm, wat rook hij lekker.
Ze pakte hem ook maar vast, en drukte zich een beetje tegen hem aan. Iedereen zou toch denken dat dit nep was, dus kon ze wel haar gang gaan, voor zover ze durfde.
"Je ruikt echt lekker", fluisterde ze verlegen in zijn oor.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
"Woowwh", dacht Griet. Dat was wel erg snel. Ze kalmeerde weer. Hmm, wat rook hij lekker.
Ze pakte hem ook maar vast, en drukte zich een beetje tegen hem aan. Iedereen zou toch denken dat dit nep was, dus kon ze wel haar gang gaan, voor zover ze durfde.
"Je ruikt echt lekker", fluisterde ze verlegen in zijn oor.
Dulio begon te blozen. ''oh uh.. bedankt hehe '' Stamelde hij. ''Jij ook'' Zei hij blozend.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 20:24
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"D-d-dankje", zei Griet nog meer blozend. En meteen vond ze het stom van zichzelf dat ze had gestotterd, dat deed ze anders nooit . Griet stapte weer van Dulio af en pakte aarzelend zijn hand vast.

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 21:25
Verwijderd
''Hé Griet zullen we vanmiddag iets gaan doen samen?'' Zei Dulio opeens.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 21:42
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Ehm, ja is goed", zei Griet. En ze wreef een beetje over z'n hand heen.
"Wat wil je dan gaan doen?", vroeg ze.
"Zou hij me meenemen naar zijn huis?", dacht ze. "Dan hoop ik indiedergeval dat z'n ouders er niet zijn...".

Daar kwam meneer Perenmans weer aangelopen. "Wat doen jullie het goed zeg!", zei hij met een knipoog. En liep weer verder. Eens kijken wat die 2 met blij nou weer aan het prutsen waren. Ze deden helemaal niets en stonden maar te grinniken. "Waarom lachen jullie?", vroeg hij aan ze. De 2 kinderen kwamen haast niet meer bij, en konden geen antwoord geven. "Dit noteer ik", dacht meneer Perenmans. Hij hield niet zo van grapjes met zijn vak, zelfs niet op de eerste dag. Hij wilde dat drama serieus werd genomen, hoe ironisch dat ook klinkt :'). Hij liep terug naar z'n bureau en ging weer zitten.

Griet kneep een beetje in Dulio's hand.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 23:16
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Karin haastte zich naar het klaslokaal. 'Oh wat erg! Mijn eerste dag en nu al te laat!' dacht ze. Ze haalde snel een hand door haar verwarde haar en deed de rode deur open. Een rommelige klas keek haar aan. Ze deed een stap naar binnen toe en struikelde over de drempel. Ze vloekte binnensmonds toen ze de klas hoorde lachen. Onhandig lachend stond ze weer op en keek Joep - onee, meneer Perenmans was het in bijzijn van de leerlingen - aan. "Sorry dat ik te laat ben, er viel een bus uit."
Karin besloot zich gelijk maar voor te stellen aan de klas.
"Hoi, ik ben Karin, jullie LIO." Maar ze was de aandacht al kwijt, de leerlingen zaten weer met elkaar te kwekken. Lekker begin...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 11:06
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Ach gut!", riep Meneer Perenmans uit. "Lekkere binnenkomer", grapte hij. "Wie ben jij?", vroeg hij aan Karin.
"Een leerling?".
'Shit, ben ik dan echt te oud om te weten wat LIO is?', dacht hij in zichzelf. Hij wist het gewoon even niet meer, het lag op het puntje van z'n tong maar het kwam niet. Hij hoopte maar dat het gestruikelde meisje (karin dus) het even aan hem zou uitleggen, zodat ie niet oud over kwam.
Ach ja, hij hoefte hier toch nog maar een paar jaar, en dan kon hij lekker met pensioen.

"Klas", riep hij, "Gaan jullie nog maar 15 minuutjes verder, dan zal deze jonge dame zich even voorstellen".

"Hmm, dan kunnen Dulio en ik nog eventjes ongestoord verder praten (fluisteren)", dacht Griet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2011, 10:24
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
'Jeetje, zou hij dement aan het worden zijn? We hebben vorige week nog een intakegesprek gehad,' dacht Karin terwijl ze haar tas op de grond zetten.
"Hoi klas, ik ben Karin en ik ga een aantal lessen aan jullie geven. Ik doe de PABO, dat is waar je naar school gaat om leraar te worden. Meneer Perenmans is mijn begeleider, maar ik zal niet alleen bij drama meelopen. Dus jullie zullen me deze week wel vaker zien. Soms zit ik er bij, en soms geef ik zelf ook les. Zijn er nog vragen?"

"Ga je ons de antwoorden van de repetities doorgeven?" riep iemand.

Karin lachte. "Nee, maar ik hoop dat we ondanks dat het toch goed met elkaar zullen vinden."
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 11:07
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
'Aaah, ja dat was het, het intakegesprek', dacht Meneer Perenmans. "Ik zal er voor zorgen dat je de namenlijst krijgt, en nog wat andere dingentjes", zei hij tegen Karin terwijl hij weer ging zitten. "Zoek maar een stoel, of loop rond en probeer te helpen", zei Meneer Perenmans terwijl hij z'n notitieblok pakte. "Ik zal alles bijhouden, let maar niet te veel op me", zei hij.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 16:04
Verwijderd
De bel ging. Het was pauze. Dulio liep naar het rokershok. Toen Dulio een sjekkie aan het draaien was, kwam de pleinwachter aangelopen. ''Jongeman, in welk klas zit jij?'' Zei de pleinwachter op een strenge toon. ''Uhm.. De eerste? En nu?'' Zei Dulio. ''Niet zo brutaal jij jongeman! Loop jij maar even mee naar de decaan.'' Zei de pleinwacht boos.

Ze liepen naar het kamertje van de decaan. ''Michiel, deze brutale Italiaan was aan het roken, handel jij het maar verder af.'' Zei de pleinwachter. ''Ah.. En je naam is?'' Vroeg de decaan. ''Dulio... D-U-L-I-O, Durante. D-U-R-A-N-T-E. Uit S4B.'' Zei Dulio. ''Aha, ja. Hmm. Het is je eerste keer hier zie ik op de computer. Ok, ik laat je nu gaan, omdat het je eerste keer is. Maar als het nog een keer gebeurd moet ik toch wel straf uit gaan delen.'' Zei de Decaan. ''Want roken in de onderbouw is verboden. Je mag nu gaan'' Dulio liep weg.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 16:32
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Wtf, hoe kan dit? We zaten nog midden in de les terwijl Griet Dulio's hand vast had ?!!! En Karin bezig wass met rondlopen/zittten/adviseren!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 16:45
Verwijderd
Iluminatie...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 18:19
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Van mij mag er best een tijdsprong in het verhaal hoor Karin had niet echt tekst meer verder.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 18:22
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 18:59
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ow oké

Dan ga ik ook nog wel verder strakjes/zometeen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 19:04
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet had haar boeken gepakt bij haar kluisje, en liep door de gang. Waar was Dulio nou? Hij was erg snel weggegaan uit het lokkaal. Zou hij haar nou nog mee nemen of wilde hij opeens niet meer? Waar zou ie heen zijn gegaan? Griet snapte het niet meer. Ze wilde naar Dulio, ze kon sws beter met jongens opschieten én ze kende verder nog niemand. Ook wilde ze weten of hij nog steeds samen wat wilde gaan doen. Opeens zag ze Dulio uit een of ander hokje komen. "Waar kom jij nou vandaan?" vroeg ze aan Dulio.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 22:24
Verwijderd
''Uh o ja ik kom van de decaan'' Zei Dulio. ''Ik moest ff iets bespreken.'' ''Maaruh.. Zullen we vanmiddag naar mijn huis gaan? Mijn ouders zijn niet thuis'' zei dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 10:32
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Hmm, oké" zei Griet. "Ja is goed, ik ga mee ", zei ze.
"Zullen we gaan eten?" vroeg Griet aan Dulio terwijl ze haar appel pakte.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:12
Verwijderd
''ja is goed '' Zei Dulio. Hij pakte zijn broodje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:15
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Wat zit er op je broodje?" vroeg Griet aan Dulio, terwijl ze een hap van d'r appel nam.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:19
Verwijderd
''Ham, Lekker simpel'' Zei Dulio. ''Wat wil je gaan doen bij mij thuis? Vroeg Dulio.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.