Oud 19-06-2020, 23:51
Verwijderd
Oooh ik vind het ook zo mooi die actie van de internationals om niet meer met Derksen in gesprek te gaan Ik hoop dat heel voetballend Nederland volgt
Advertentie
Oud 20-06-2020, 00:20
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ergens vind ik het een beetje te makkelijk hoor, die vent heeft al jaren en jaren dat soort opmerkingen en grappen, maar nu opeens vallen ze er massaal over



ik vond op de altijd objectieve site dumpert deze reactie dan ook wel weer aardig

Citaat:
Hoezo willen ze Johan nu aanpakken maar wel willen voetballen in een stadion gebouwd door nah net wel net geen slaven?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 20-06-2020, 00:32
Verwijderd
Nee hoor, niet "opeens". Het is alle keren hiervoor even uitgebreid verfoeid alleen veel minder hard opgepakt door de media.

En dan nog, alsof dat belangrijk is, op een gegeven moment is het genoeg en nu is het genoeg. Ik vond die gozer bij Op1 het mooi zeggen.
Oud 20-06-2020, 05:52
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dat zeg je nou wel, maar het concept "lootboxes" bijvoorbeeld is weldegelijk iets waar men achteraan is gegaan. En Blizzard heeft een serieus legal team en heeft ook het verkopen van een grind/luck/currency-systeem in full effect (en een goede, ook).
Ik kan er geen meer kopen als Belg
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 20-06-2020, 05:57
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik begrijp overigens helemaal niets van mensen die WoW Classic zijn gaan spelen. Alsof Microsoft nu Windows XP opnieuw gaat uitgeven (zonder de servicepacks) en dat iedereen daar happy mee is :x
Nostalgie en actievere community I guess. Plus een beetje hype?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 20-06-2020, 11:49
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nee hoor, niet "opeens". Het is alle keren hiervoor even uitgebreid verfoeid alleen veel minder hard opgepakt door de media.

En dan nog, alsof dat belangrijk is, op een gegeven moment is het genoeg en nu is het genoeg. Ik vond die gozer bij Op1 het mooi zeggen.
En dan de 'anti-antifa' mensen die zeggen dat dit censuur is en 'censuur=dictatuur!!1!'

Vind het zo frappant dat mensen vrijheid van meningsuiting zien als 'alles kunnen zeggen zonder tegenspraak'.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-06-2020, 11:53
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ook een mooi gesprek met de fam vorige week: 'ik heb nog nooit anders gedacht over zwarte mensen, en nu ineens denk ik 'oh, haat jij mij ook?'
1) Je had weldegelijk vooroordelen en 2) Als je niks fout doet hoef je je ook geen zorgen te maken dat iemand je haat.

Waarom ben je ineens bang dat een zwarte persoon je ziet en denkt 'oh daar heb je er weer zo één'? Is dat misschien hoe jij over zwarte mensen dacht?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-06-2020, 12:02
Verwijderd
Hahahaha ja, echt eah
Oud 20-06-2020, 15:29
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Nostalgie en actievere community I guess. Plus een beetje hype?
Ik begrijp de hele redenering erachter niet. Je hebt content en progressie door die content van subscribers. Je wil subscribers houden, dus je verzint nieuwe content en geeft deze iteratief vrij. Zo blijft de "carrot on a stick" effectief. Nou, qua content is het al jaren kut, gezien dat de "carrot on a stick" meer en meer gelardeerd wordt met cosmetics en mounts.

De playerbase slinkt en/of begint te morren. De playerbase denkt aan hoe de game vroeger was. Vroeger was alles immers beter. Blizzard acteert hier op en besluit Classic uit te brengen, de vanilla game volgens patch -wat was het ook alweer- 1.2 of zo. Nou; zo gezegd zo gedaan. Classic opent schijnbaar stapsgewijs dungeons waaronder BWL. Iedereen kent die fights, de mechanics zijn niet complex en een snoeiharde gearcheck is het ook allerminst. Check dit:

"Blackwing Lair opened at 23:00 UTC today, and we had the pleasure of seeing guilds from all around the world charge into Nefarian’s domain and make quick work of the 8 bosses therein. Throughout the race, we captured the names of the players involved and the timestamps of boss kills from all realms in all regions."

With less than 43 minutes elapsed, the first three guilds in the world to complete Blackwing Lair in WoW Classic were:

Guild Realm Region Timestamp
Progress Firemaw Europe 23:42:21 UTC
Calamity Mograine Europe 23:42:21 UTC
APES Gehennas Europe 23:42:29 UTC

Nou begrijp ik ook wel dat deze guilds geen gemiddelde guilds zijn MAAR de échte vanilla back in the days vanaf opening, duurde 77 (!!) dagen voor Nefarian down was. En dat is maar één voorbeeld hoe Classic volstrekt niet "classic" is, zoals de playerbase het zou willen en Blizzard het voorschotelt. Ik begrijp gewoon niet dat de playerbase niet inziet dat men allemaal te veel weet. Alles is bekend. Alle mechanics liggen op tafel. Er valt niets meer te leren of te ontdekken.

Dus qua content vind ik het echt absurd dat men hier happy mee is. Qua community durf ik verder geen uitspraken te doen maar ik verwacht niet dat het significant minder toxic is..

Citaat:
Ook een mooi gesprek met de fam vorige week: 'ik heb nog nooit anders gedacht over zwarte mensen, en nu ineens denk ik 'oh, haat jij mij ook?'
1) Je had weldegelijk vooroordelen en 2) Als je niks fout doet hoef je je ook geen zorgen te maken dat iemand je haat.

Waarom ben je ineens bang dat een zwarte persoon je ziet en denkt 'oh daar heb je er weer zo één'? Is dat misschien hoe jij over zwarte mensen dacht?
Ik schrik soms een beetje dat ook notabene in mijn bubble soms dingen worden gezegd waar niet bij kan. Niet zozeer racistisch per se, maar wel volstrekt oblivious van white privilege, waardoor de microproblemen en de samenhang niet duidelijk zijn, waardoor ook het grote plaatje op weerstand stuit. Vervelend om basic shit uit te moeten leggen maar ik doe m'n best for the fucking cause.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f

Laatst gewijzigd op 20-06-2020 om 15:36.
Oud 20-06-2020, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Struilhuik schreef:
Ik begrijp de hele redenering erachter niet.
Daarom begrijpen wij conservatisme ook niet. Hoe kan je alles hetzelfde willen houden als er onstopbare veranderende omstandigheden zijn.
Oud 20-06-2020, 17:30
Struilhuik
Struilhuik is offline
Wij hebben sinds vanmiddag een bloedmooie Colnago Master-racefiets in de schuur staan. Van een boomer die d'r af is gekletterd, z'n arm brak, en de ambulance zei "lol die fiets gaat niet mee" waarop mijn wederhelft (ter plaatse) aanbood de fiets te stallen.

Ik haat wielrenners. Maar fair enough, deze fiets is wel echt sexy.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 20-06-2020, 17:46
Verwijderd
Yeah, ik heb in de VS regelmatig gebruik gemaakt van de snelle mountain bike met ties waar je je schoenen onder steekt hehehe. En in Utah gaan de automobilisten ook al twee kilometer verderop zo ver mogelijk weg van je rijden Het is echt paradijs.

Je moet wel voorzichtig zijn met traffic infractions. Heb twee keer een waarschuwing gekregen voor suffe dingen zoals fietsen op een plek waar het niet mocht. Stond aangegeven met lettertjes die ik niet had kunnen lezen als m'n leven er van zou afhangen. Ik was ook niet de enige fietser.
Oud 20-06-2020, 17:46
Verwijderd
En wat is die chick van je toch ook te goed voor de wereld <3
Oud 21-06-2020, 13:24
Verwijderd
Daantje dit is de goede topic.

Alleen je moeder? Is je vader nog in beeld? Heb je gewoon zo weinig relatie met je ouders?

M'n nichtje wordt 1 vandaag dus we hadden vanochtend achtertuinverjaardag en verdomd m'n pa was er. Das de tweede keer dit jaar dat ik 'm zie.
Oud 21-06-2020, 13:24
Verwijderd
De eerste keer was in januari op de verjaardag van z'n vrouw.
Oud 21-06-2020, 13:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 13 was, na een hoop gezeik om de alimentatie is het contact minimaal. Ik heb hem denk ik voor het laatst gezien in december 2018 met zijn verjaardag.

Mijn moeder zie ik ook niet super veel, eens in de twee-drie maanden ofzo. Maar we appen en bellen wel. Kan niet echt goed met haar praten over moeilijke dingen. Daar heb ik een collega voor die mijn peetmoeder speelt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2020, 13:15
Verwijderd
Wat vinden jullie van het hele gedoe rondom Derksen in VI?
Oud 23-06-2020, 13:38
Verwijderd
"Het was als grapje bedoeld."
Flikker toch op, pratend paard.
Oud 23-06-2020, 15:18
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
"Het was als grapje bedoeld."
Flikker toch op, pratend paard.
Ja dit. En z'n aanhang vindt t allemaal maar prima. 'iedereen mag over iedereen grappen maken, maar als wij het over een zwart persoon doen dan mag het niet boeeeeh fascisme! '

Vrijheid van meningsuiting =/= fucking alles kunnen roepen zonder consequenties.

Hier een fillempie van één van m'n favoriete komieken over hoe politieke correctheid niét de dood is van komedie:
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-06-2020, 15:44
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Wat vinden jullie van het hele gedoe rondom Derksen in VI?
Natacha Harlequin vond ik wel prettig en ze vulde haar rol goed in, probeerde daadwerkelijk een dialoog aan te gaan.

Ik vind Derksen vooral een onnozele botte hork in dit hele gebeuren, die grossierde in stompzinnige drogredeneringen. Pijnlijk dat hij volstrekt voorbij gaat aan wat de dame aan tafel opmerkte; empathie met iemand die wél zijn of haar ganse leven te maken heeft gehad met blatant racisme. Derksen is een typische ""niet racist"", in dat opzicht. Alleen hebben we daar als maatschappij geen ruk aan.

Maar ja: als garnituur als Joost Niemoller met #teamJohanDerksen gaat slingeren weet je dat er iets niet goed gaat. Maar goed, dat weet Derksen niet, want oblivious voor social media (net als wit privilege).
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 23-06-2020, 15:47
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Vrijheid van meningsuiting =/= fucking alles kunnen roepen zonder consequenties.
M.i. zit het probleem niet in consequenties. Derksen is wat dat betreft redelijk straightforward; iedereen mag alles vinden, ook van hem. 't Zal hem een zorg zijn.

Waar het probleem zit: Derksen heeft nul empathie/inzicht in emoties van anderen. Dat werd tenminste één keer vrij pijnlijk duidelijk, dat hij daar als een volstrekte autist min of meer moest opbiechten dat hij daar niet toe in staat is. Je kunt een case maken van kunnen versus willen, maar ik neig meer naar het eerste.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 23-06-2020, 16:48
Verwijderd
Gaat er bij mij niet in want het is geen domme kerel. Je kan wel een totaal gebrek hebben aan empathie, okay, maar dat is wel wat anders dan jezelf consequent blijven definiëren als "niet-racist", "niet-transfoob", "niet-homofoob" terwijl je je wel zo blijft gedragen.

Daarom; het is een dom racistisch, homofoob, transfoob pratend paard en hij moet van TV.
Oud 23-06-2020, 17:18
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ironisch genoeg heb ik vaak genoeg een negatieve correlatie gezien tussen intelligentie en empathisch vermogen

Het is ook niet helemaal fair om volstrekt voorbij te gaan aan de expliciete statements en context die óók gedaan worden, naast incidentele misplaatste grappen waar men geen goed gevolg aan geeft.

Fuck me, nou zit ik gewoon Derksen te verdedigen. En alleen maar omdat je eerst stelt dat het geen domme kerel is, om daarna te zeggen dat-ie wel dom (racistisch/homofoob/transfoob) is. En dat denk ik niet.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 23-06-2020, 17:22
Verwijderd
Intelligente mensen kunnen zich moedwillig dom gedragen
Oud 23-06-2020, 20:25
Verwijderd
Hmf. Ik stoor me enorm aan "je mag ook niks meer zegge" op facebook
Oud 23-06-2020, 20:26
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hmf. Ik stoor me enorm aan "je mag ook niks meer zegge" op facebook
hmpf
Oud 23-06-2020, 23:21
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Hmf. Ik stoor me enorm aan "je mag ook niks meer zegge" op facebook
Ja, vreselijk. Moet je voor de aardigheid eens vragen wat dan zoal niet meer gezegd mag worden. De angstaanjagende stilte óf stortvloed aan drek zijn beiden wel de moeite waard.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 23-06-2020, 23:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-06-2020, 23:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Wat mensen bedoelen is 'ik mag niet eens meer zeggen dat iemand een kankeraap is die moet oppleuren naar z'n eigen land zonder dat ze me ineens een racist noemen'.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-06-2020, 23:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw, ik heb die interviewer z'n broer gedaan.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 24-06-2020, 09:47
Verwijderd
Goed filmpje. Net zo'n goede broer ook?
Oud 24-06-2020, 09:53
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
<3
__________________
Forumdownie
Oud 24-06-2020, 12:45
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Goed filmpje. Net zo'n goede broer ook?
Hij heeft me na een jaar via Whatsapp geditcht en me be-soa'd, dus nah.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 24-06-2020, 14:30
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
aids?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 24-06-2020, 14:42
Struilhuik
Struilhuik is offline


This agression will not stand, man.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 24-06-2020, 18:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Nou, wat beeldmateriaal van Diego Maradona vandaag de dag. Allejezus wat een tragedie.

Nazorg:
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 24-06-2020, 19:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Het is wel vergane glorie in levende lijve.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 24-06-2020, 22:30
Verwijderd
https://www.volkskrant.nl/columns-op...aken~b4206415/

Irritante soft pay wall maar goed de kop zegt al genoeg (en ja ik heb het hele artikel gelezen)
Oud 24-06-2020, 22:38
Verwijderd
Soft paywall?
Oud 24-06-2020, 22:42
Verwijderd
Die links zijn maar tijdelijk geldig daarna wordt de paywall hard.
Oud 24-06-2020, 23:01
Verwijderd



Oud 25-06-2020, 07:03
Verwijderd
Thanks. Walgelijk verhaal.
Oud 25-06-2020, 10:03
Verwijderd
Echt bizar.
Oud 25-06-2020, 10:19
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Getver
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-06-2020, 14:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Bah. En dan zo een koekwous van een handhaver.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-06-2020, 15:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
mijn ogen
Oud 25-06-2020, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Bah. En dan zo een koekwous van een handhaver.
En ze willen die bewapenen eah.
Oud 25-06-2020, 15:45
Struilhuik
Struilhuik is offline
221 2.7.0 Error: I can break rules, too. Goodbye.

YEAH WELL FUCK YOU TOO
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 25-06-2020, 16:05
Verwijderd
Ruzie met Postfix, altijd fijn.
Oud 26-06-2020, 23:18
Verwijderd

Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.