Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 20:18
Schrijfstertje
Schrijfstertje is offline
k Weet het, je moet maar tegen kritiek kunnen als iemand kritiek heeft voor je verhaal. Nu ben k ook al een tijdje bezig aan het andere verhaal van mij, k ben er al lang mee bezig hoor..
En zeg maar eerlijk..


Ik verveelde me dood en besloot toch maar weer televisie te gaan kijken, eindelijk was er wat leuks op en de telefoon ging opeens af. Ik nam op en het was mijn vader, hij zou vanavond ook laat pas thuis zijn. Gezellig, dan at ik maar weer alleen. Ik hing op, en keek naar de klok. Het was al half 6, de tijd was snel gegaan. Ik had geen honger, dus besloot maar niet te eten. Ik maakte wel wat klaar voor Kira en liet haar maar even in de tuin plassen. Ik had geen zin om in de regen te gaan lopen. Ik voelde dat ik wel wat ontspanning kon gebruiken. Normaal rook ik geen menthol sigaretten, maar mijn moeder had er nog een paar pakjes van. Ik zocht snel in de kast en haalde een nieuw pakje te voor schijn. Die zou ze toch niet missen. Ik haalde een aansteker en stak de sigaret op en begon lange halen te nemen. Ik blies de rook in kringetjes uit en ik ontspande wat meer. Ik kreeg super veel zin in alcohol en zocht in de drankkast naar een fles wodka. Ik opende de fles en begon te drinken. Als je niks eet, of heel weinig wordt je al snel dronken. En je bent echt ver heen, na een hele fles geloof me.

Ik voelde me misselijk worden. Ik wilde naar de keuken lopen om een glas water te pakken, mijn hoofd begon te duizelen en ik viel neer. Ik werd steeds misselijker, ik voelde mijn maag zuur in mijn keel, mijn gezicht lag nog steeds op de koude grond. Ik kokhalsde en nog een keer. Deze keer kwam alles er uit. Een branderig gevoel in mijn keel, ik probeerde overeind te komen. Het maagzuur kwam alweer in mijn keel en weer begon ik te kotsen. Mijn armen trilden en ik viel weer neer, recht in mijn eigen kots. Ik zag alles om me heen draaien, de misselijkheid kwam weer op. Al liggend lag ik te kotsen, ik had dit nog nooit eerder meegemaakt. Na 10 minuten liggen te kotsen in mijn eigen kot kon ik wel overeind komen. de kamer draaide niet meer en het kotsgevoel was weg. Ik veegde met mijn hand langs mijn gezicht. Het was helemaal nat en plakkerig. Ik keek naar de kots op de vloer, ik kon het maar beter snel opruimen voordat ik weer misselijk werd. Ik voelde me helemaal niet meer dronken, alleen had ik nog wat koppijn. Uit het keukenkastje haalde ik een emmer en een doek. Ik vulde de emmer met water en gooide de doek erin. Ik maakte vlug de plek schoon, en keek op de klok. Kwart voor 8, ik had nog een kwartier de tijd om mijn gezicht schoon te maken en wat anders aan te trekken. Want ik zat onder de kots. Ik rende naar boven en pakte snel een lichte replaybroek uit de kast, daarop deed ik mijn rode championstrui. Ja, ik heb 3 championspakken, een roze, rode en een babyblauwe. Ik waste mijn gezicht en deed snel wat lipgloss en mascara op. Mijn haar had ik los, maar ik nam wel een elastiekje mee. Ik zocht snel witte halve badstoffen sokken. Die zitten namelijk zo lekker en deed ze aan. Ik rende weer naar beneden. Nam een aspirine in tegen de hoofdpijn en nam het pakje menthol sigaretten mee. Ik deed mijn nikes aan. Over enkele minuten kon Dennis komen. ik had het idee, dat ik wat vergat. Mijn telefoon. Waar lag dat rotding? Ik rende 3 keer naar boven, tot het me te binnen schoot dat die beneden in een laatje lag. Ik pakte hem snel en hoorde de deurbel gaan. Ik deed mijn jas aan en sloot de deur. “Heey Dennis” en ik gaf hem een zoen op zijn wang. Ik kreeg er een terug en we liepen naar de bus. Het regende zachtjes, dus we gingen in het bushokje staan. ik was mijn aansteker en leende dus die van Dennis. Ik nam een trek van sigaret en vertelde hem van het smsje van Lara. Hij begon hard te lachen. “Denkt die trut, echt dat ze je kan slaan?” zei hij lachend. “Blijkbaar wel he” zei ik knipogend. “Nou, een ding weet ik zeker” hij onderbrak zijn zin en keek zenuwachtig. Ik draaide me om. Ik zag wat hij zag; Hakim! Hij greep me bij mijn arm en trok me dichter naar hem toe. Ik keek hem verbaasd aan, waarom rende we niet weg. Ik vroeg het, maar hij deed alleen zijn vinger voor zin lippen. Ik hoorde mensen luid lachen en schreeuwen. Ze kwamen steeds dichterbij. Ik keek nu bang naar Dennis, hij wist toch net zo goed als ik dat ze ons zouden gaan slaan als ze ons ontdekte. Dennis keek terug en bewoog met zijn vingers geruststellend over mijn arm, maar het werkte niet. Ik keek weer om, Hakim was nu ongeveer 10 meter van het bushokje vandaan, hij was met een stuk of 10 vrienden. Ik werd zenuwachtig, Dennis ook want ik voelde zijn arm trillen. Ik stond nu nog dichterbij hem. Ik begon zachtjes aan zijn arm te trekken. “We moeten weg!” fluisterde ik in zijn oor. “Nee, kijk” fluisterde hij terug. De bus kwam aanrijden, ik keek snel om naar Hakim. Ze stonden opeens stil en wezen naar ons. Fuck we waren ontdekt. Ze porde elkaar in hun ribben en begon te lachen en te wijzen. Hakim riep iets naar ons, maar ik hoorde het niet. Dennis wel “JE MOET BEK HOUDEN!”” schreeuwde hij terug. Was hij een mongool ofzo! Waarom ging hij nou terug schreeuwen. De bus stopte voor ons en we stapte snel in. Terwijl Hakim boos onze kant op kwam gerend. De buschauffeur had geen zin in gezeik dus sloot hij snel de deuren. Hij had ook wel door wat er aan de hand was. Ik kon hem wel omhelzen, maar ik deed het niet. Ik ging zitten. “Wat was jij dom bezig!” beet ik hem toe. Dennis haalde zijn schouders op. “Relax, der is toch niks gebeurd”. “Nee, gelukkig niet zeg” en ik keek uit het raam naar buiten. Het was niet erg donker, maar door de bewolkte lucht leek het een beginnende avond. De straat lantaarns waren wel al aan. Dennis deed wel erg relaxed, hij zat onderuit gezakt in de busstoel. Ik keek de busrond, het was rustig er zaten maar 5 anderen in. Een oudere vrouw, een neger van een jaar of 20. En 3 punkers, die mij walgend aan zaten te kijken, ik schonk er geen aandacht aan en draaide mijn hoofd weer naar het raam. Dennis werd gebeld door iemand en ging zachtjes zitten praten. Ik hoorde hem vertellen over Hakim en dat ze hem nog wel zouden gaan slaan enzo. Ik keek uit het raam en zag een groep mensen staan voor het bushokje waar de bus langzaam naar toe reed. Ik zag een bekent gezicht en drukte mijn gezicht iets tegen het raam. Het was Lara! Als ze nou maar niet in stapte. Dat deed ze dus wel, ze zag mij eerst niet zitten. Ze stapte in met 3 vriendinnen, 2 daar van kende ik. Het waren Carola en Debbie. Die andere kende ik niet. Ze keken me bitchy aan, en Lara gebaarde dat ze me ging slaan. Ik porde Dennis in zijn zij en hij keek om. Lara keek een beetje geschokt, ze had niet verwacht dat ik met Dennis was. Dennis keek boos naar Lara. Opeens stond hij op. Hij liep richting Lara die poeslief zei “Heey Dennis” “Hou je bek man, hoer” beet hij haar kwaad toe. “Weet je Lara, je moet niet zoveel fucking fantasie hebben, je moet niet denken dat je Nathalie kan klappen” “Hhahaha, en zij stuurt jou omdat te zeggen” antwoorde Lara kattig. “Nee hoor, ik kom het je alleen maar even zeggen, want Nathalie had je hier al lang dood geslagen” kaatste hij terug. “O ja, moet die kankerhoer is proberen” en Lara keek uitdagende gemeen mijn kant op. Ik stond op en liep naar haar toe. “Zeg, ik wil je zo kankerhard voor je lelijke rotkop slaan he” zei ik. “Nou wat let je teringsnol” Lara keek me vals lachend aan. Haar vriendinnen keken net zo bitchy met haar mee. “Je weet wat je zegt he” zei Dennis, hij genoot hier wel van. “Ja, tuurlijk, als die hoer denkt MIJ te kunnen slaan moet ze komen he” zei Lara op een arrogant toontje. “De enige hoer ben jij hoor, jij pijpt iedereen hier” zei Dennis op een vals toontje terug. Hij draaide zich om en schreeuwde door de bus “Lara, de pijpslet” “Zin in een cockie bel Lara, gratis en voor niets”, niet dat het veel mensen waren. Er waren er maar 10 extra in gestapt. Lara werd rood en keek kwaad naar Dennis. “Weet je Lara” zei ik vals. “Ik ga je nu niet slaan, te weinig mensen maandag op school is der meer publiek dat gaat zien hoe jij verliest” ik pakte Dennis bij zijn arm en we gingen zitten. Ik keek nog 1 keer om naar Lara en zag haar boos met haar vriendinnen praten. Haar hoofd was helemaal rood geworden, van schaamte en woede. Ze stapte bij de volgende halte gelijk uit. Dennis en ik lachte te vrede naar elkaar. Bij de volgende halte waren we vlak bij Rachelle huis, dus we stapte uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 20:49
Loveflowertje
Avatar van Loveflowertje
Loveflowertje is offline
Hmm ik weet niet, vind het een btje apart allemaal, ksnap niet goed wat er allemaal aan de hand is en dat laatste in de bus als ze ruzie hebbe??? waarom is iedereen kwaad op Dennis en haar??? ik snap het niet, maar dat kan ook aan mij ligge???
misschien moet je hem wat uitbreiden?
__________________
♥ Jij bent zo slank als een ree, of hoe heet zo'n grijs dier met een slurf ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:10
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmz...k weet niet...k denk dat ik hier best een vervolg van wil lezen...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:06
Verwijderd
ouch meteen na de eerste vijf regels moest ik even pauze nemen, er zit veel snelheid in je verhaal. Ik heb mijzelf er ook nog niet toe gekregen om het nog eens te lezen, maar dat zal ik binnenkort zeker doen.

-Grim

edit: ligt denkik aan je interpunctie, maar dat is wat ik gewend ben. Als er een komma of punt staat is er pauze, anders niet. Daarom gebruik ik ook '', en'' maar ik weet niet wat anderen daarvan vinden.

verder is het tevoorschijn ipv te voor schijn.

nou ga ik even verder met de rest...

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 09:10.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:20
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Wil je beloven dat je vanaf nu geen enkele zin met "ik" meer begint ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Schrijfstertje schreef op 02-05-2004 @ 21:18 :

Ik verveelde me dood en besloot toch maar weer televisie te gaan kijken, eindelijk was er wat leuks op en de telefoon ging opeens af. Ik nam op en het was mijn vader
hier ligt er erg veel snelheid in, ik weet niet of je dat zo wilde laten.

suggestie: Ik verveelde me dood, dus besloot ik maar weer televisie te gaan kijken. Eindelijk was er iets leuks op de televisie, maar op dat moment ging de telefoon. Ik nam op, hoorde de stem van mijn vader aan de andere kant van de lijn.
Citaat:
hij zou vanavond ook laat pas thuis zijn. Gezellig, dan at ik maar weer alleen. Ik hing op, en keek naar de klok. Het was al half 6, de tijd was snel gegaan. Ik had geen honger, dus besloot ik maar niet te eten. Ik maakte wel wat klaar voor Kira wie is Kira? en liet haar maar even in de tuin plassen. Ik had geen zin om in de regen te gaan lopen. Ik voelde dat ik wel wat ontspanning kon gebruiken. Normaal rook ik geen menthol sigaretten je schrijft alles in de verleden tijd, maar bij 'rook' niet, misschien dan rookte? , maar mijn moeder had er nog een paar pakjes van. Ik zocht snel in de kast en haalde een nieuw pakje te voor schijn. zoals ik zei: tevoorschijn Die zou ze toch niet missen. Ik haalde een aansteker en stak de sigaret op en begon lange halen te nemen. misschien de zinnen anders verdelen, ''en-en-en'' staat niet mooi Ik blies de rook in kringetjes uit en ik ontspande wat meer. Ik kreeg super veel zin in alcohol en zocht in de drankkast naar een fles wodka. Ik opende de fles en begon te drinken. Als je niks eet, of heel weinig wordt je al snel dronken. En je bent echt ver heen, na een hele fles geloof me. ''En'' op het begin van een zin vermijden denk ik

Ik voelde me misselijk worden. Ik wilde naar de keuken lopen om een glas water te pakken, mijn hoofd begon te duizelen en ik viel neer. Ik werd steeds misselijker, ik voelde mijn maag zuur
maagzuur'' aan elkaar in mijn keel, mijn gezicht lag nog steeds op de koude grond. Ik kokhalsde en nog een keer. Deze keer kwam alles er uit. Een branderig gevoel in mijn keel, ik probeerde overeind te komen. Het maagzuur kwam alweer in mijn keel en weer begon ik te kotsen. Mijn armen trilden en ik viel weer neer, recht in mijn eigen kots. Ik zag alles om me heen draaien, de misselijkheid kwam weer op. Al liggend lag ik te kotsen, ik had dit nog nooit eerder meegemaakt. Na 10 minuten liggen te kotsen in mijn eigen kotS kon ik wel overeind komen. de kamer draaide niet meer en het kotsgevoel was weg. misschien synoniemen zoeken voor ''kots'' ? Ik veegde met mijn hand langs mijn gezicht. Het was helemaal nat en plakkerig. Ik keek naar de kots op de vloer, ik kon het maar beter snel opruimen voordat ik weer misselijk werd. Ik voelde me helemaal niet meer dronken, alleen had ik nog wat koppijn. Uit het keukenkastje haalde ik een emmer en een doek. Ik vulde de emmer met water en gooide de doek erin. Ik maakte vlug de plek schoon, en keek op de klok. Kwart voor 8, ik had nog een kwartier de tijd om mijn gezicht schoon te maken en wat anders aan te trekken. Want ik zat onder de kots. best wel overbodig? Ik rende naar boven en pakte snel een lichte replaybroek uit de kast, daarop deed ik mijn rode championstrui. Ja, ik heb 3 championspakken, een roze, rode en een babyblauwe. Ik waste mijn gezicht en deed snel wat lipgloss en mascara op. Mijn haar had ik los, maar ik nam wel een elastiekje mee. Ik zocht snel witte halve badstoffen sokken. Die zitten verleden tijd gebruiken, of opschrijven als gedachte? namelijk zo lekker en deed ze aan. Ik rende weer naar beneden, nam anders had je geen onderwerp in je zin een aspirine in tegen de hoofdpijn en nam het pakje menthol sigaretten mee. Ik deed mijn Nikes aan. Over enkele minuten kon Dennis komen. Ik had het idee dat ik wat vergat. Mijn telefoon. Waar lag dat rotding? Ik rende drie keer naar boven, tot het me te binnen schoot dat die beneden in een laatje lag. Ik pakte hem snel en hoorde de deurbel gaan. Ik deed mijn jas aan en sloot de deur. “Heey Dennis” en ik gaf hem een zoen op zijn wang. Ik kreeg er een terug en we liepen naar de bus. Het regende zachtjes, dus we gingen in het bushokje staan. ik was mijn aansteker VERGETEN en leende dus die van Dennis. Ik nam een trek van sigaret en vertelde hem van het smsje van Lara. Hij begon hard te lachen. “Denkt die trut echt dat ze je kan slaan?” zei hij lachend. “Blijkbaar wel he” zei ik knipogend. “Nou, een ding weet ik zeker” hij onderbrak zijn zin en keek zenuwachtig. Ik draaide me om. Ik zag wat hij zag; Hakim! Hij greep me bij mijn arm en trok me dichter naar hem toe. Ik keek hem verbaasd aan, waarom rende we niet weg. Ik vroeg het, maar hij deed alleen zijn vinger voor zin lippen. Ik hoorde mensen luid lachen en schreeuwen. Ze kwamen steeds dichterbij. Ik keek nu bang naar Dennis, hij wist toch net zo goed als ik dat ze ons zouden gaan slaan als ze ons ontdekte. Dennis keek terug en bewoog met zijn vingers geruststellend over mijn arm, maar het werkte niet. Ik keek weer om, Hakim was nu ongeveer 10 meter van het bushokje vandaan, hij was met een stuk of 10 vrienden. Ik werd zenuwachtig, Dennis ook want ik voelde zijn arm trillen. Ik stond nu nog dichterbij hem. Ik begon zachtjes aan zijn arm te trekken. “We moeten weg!” fluisterde ik in zijn oor. “Nee, kijk” fluisterde hij terug. De bus kwam aanrijden, ik keek snel om naar Hakim. Ze stonden opeens stil en wezen naar ons. ''Fuck we waren ontdekt.'' schoot het door me heen denk ik dan Ze porde elkaar in hun ribben en begon te lachen en te wijzen. Hakim riep iets naar ons, maar ik hoorde het niet. Dennis wel “JE MOET BEK HOUDEN!”” schreeuwde hij terug. ''Was hij een mongool ofzo?'' dacht ik. geen idee, heb het maar zo gemaakt, staat mooier vind ik Waarom ging hij nou terug schreeuwen? De bus stopte voor ons en we stapte snel in. Terwijl Hakim boos onze kant op kwam gerend. De buschauffeur had geen zin in gezeik dus sloot hij snel de deuren. Hij had ook wel door wat er aan de hand was. Ik kon hem wel omhelzen, maar ik deed het niet. Ik ging zitten. “Wat was jij dom bezig!” beet ik hem toe. Dennis haalde zijn schouders op. “Relax, er is toch niks gebeurd”. “Nee, gelukkig niet zeg” zei ik en keek uit het raam naar buiten. lijkt me zo Het was niet erg donker, maar door de bewolkte lucht leek het een beginnende avond. De straatlantaarns waren wel al aan. Dennis deed wel erg relaxed, hij zat onderuit gezakt in de busstoel. Ik keek de busrond, het was rustig er zaten maar vijf anderen in. Een oudere vrouw, een neger van een jaar of twintig. En drie punkers, die mij walgend aan zaten te kijken, ik schonk er geen aandacht aan en draaide mijn hoofd weer naar het raam. Dennis werd gebeld door iemand en ging zachtjes zitten praten. Ik hoorde hem vertellen over Hakim en dat ze hem nog wel zouden gaan slaan. Ik keek uit het raam en zag een groep mensen staan voor het bushokje waar de bus langzaam naar toe reed. Ik zag een bekend gezicht en drukte mijn gezicht iets tegen het raam. Het was Lara! Als ze nou maar niet in stapte. Dat deed ze dus wel, ze zag mij eerst niet zitten. Ze stapte in met drie vriendinnen, twee daarvan kende ik. Het waren Carola en Debbie. Die andere kende ik niet. Ze keken me bitchy aan, en Lara gebaarde dat ze me ging slaan. Ik porde Dennis in zijn zij en hij keek om. Lara keek een beetje geschokt, ze had niet verwacht dat ik met Dennis was. Dennis keek boos naar Lara. Opeens stond hij op. Hij liep richting Lara die poeslief zei “Heey Dennis” “Hou je bek man, hoer” beet hij haar kwaad toe. “Weet je Lara, je moet niet zoveel fucking fantasie hebben, je moet niet denken dat je Nathalie kan klappen” “Hahaha, en zij stuurt jou omdat te zeggen” antwoorde Lara kattig. “Nee hoor, ik kom het je alleen maar even zeggen, want Nathalie had je hier al lang dood geslagen” kaatste hij terug. “O ja, moet die kankerhoer is proberen” en Lara keek uitdagend en gemeen mijn kant op. Ik stond op en liep naar haar toe. “Zeg, ik wil je zo kankerhard voor je lelijke rotkop slaan he?” zei ik. “Nou wat let je teringsnol” Lara keek me vals lachend aan. Haar vriendinnen keken net zo bitchy met haar mee. “Je weet wat je zegt he” zei Dennis, hij genoot hier wel van. “Ja, tuurlijk, als die hoer denkt MIJ te kunnen slaan moet ze komen he” zei Lara op een arrogant toontje. “De enige hoer ben jij hoor, jij pijpt iedereen hier” zei Dennis op een vals toontje terug. Hij draaide zich om en schreeuwde door de bus “Lara, de pijpslet” “Zin in een cockie bel Lara, gratis en voor niets”, niet dat het veel mensen waren. Er waren er maar 10 extra in gestapt. Lara werd rood en keek kwaad naar Dennis. “Weet je Lara” zei ik vals. “Ik ga je nu niet slaan, te weinig mensen hier, maandag op school is er meer publiek dat gaat zien hoe jij verliest” ik pakte Dennis bij zijn arm en we gingen zitten. Ik keek nog 1 keer om naar Lara en zag haar boos met haar vriendinnen praten. Haar hoofd was helemaal rood geworden, van schaamte en woede. Ze stapte bij de volgende halte gelijk uit. Dennis en ik lachte tevreden naar elkaar. Bij de volgende halte waren we vlak bij Rachelle huis, dus we stapte uit.
Hmm, ik heb je verhaal wat aangepast, en op het begin het commentaar erbij gezet. Moet je je overigens niet veel van aantrekken, het is gewoon hoe ik erover denk. Niet dat jij straks denkt dat ik alles beter weet enzo, dat valt best wel mee. Doe wat je er mee wilt doen, het was alleen advies dat ik gaf.

Je moet wel op sommige dingen letten, zoals getallen schrijf je voluit in een verhaal of stuk, en je moet een beetje letten op de woorden die je gebruikt, dan heb ik het niet over de scheldwoorden e.d. maar over bijvoorbeeld ''te vrede''. Ik denk dat dat dan tevreden moet zijn, en pas het daarop aan.

Met de tweede keer lezen lukte het wel om het helemaal uit te lezen, en ondanks de foutjes die erin zitten vind ik het een topverhaal. Het leest lekker weg, de zinnen die je gebruikt zijn over het algemeen goed en het onderwerp is van deze tijd. Meld het me als er weer een vervolg is, want dat ga ik zeker lezen!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:35
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 05-05-2004 @ 10:20 :
Wil je beloven dat je vanaf nu geen enkele zin met "ik" meer begint ?
ikke?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.