Oud 18-03-2002, 22:47
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
wat zou je kiezen
als je hiertussen kon kiezen
ben wel benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2002, 13:39
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Bus_Gemist schreef:
wat zou je kiezen
als je hiertussen kon kiezen
ben wel benieuwd
doof, mijn zicht betekent veel meer voor mij dan mn gehoor
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 13:45
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
doof...., ik zou gek worden (lees: nóg gekker worden) als ik niet meer zou kunnen lezen en schrijven. Daarvoor wil ik in stilte leven
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 16:14
Mik-mother
Mik-mother is offline
Moeilijk! Natuurlijk liever geen van beiden, als je blind bent, mis je zoveel mooie dingen (natuur, mensen etc.), maar als je doof bent, hoor je geen muziek meer, geen vogeltjes. In een programma zag ik een keer een vrouw die doof en blind was en die zei dat als ze zou moeten kiezen, liever blind zou zijn. Mmm, dan toch inderdaad maar blind. Muziek is mijn leven.
__________________
It's the mind that makes the body rich.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 16:35
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Ik zou voor blind gaan... communicatie van persoon tot persoon gaat voornamelijk via geluid. Bovendien zou ik gek worden zonder muziek.

Ik denk trouwens niet dat doof zijn gelijk staat aan leven in stilte. Stilte staat altijd in contrast met geluid; ik denk (je zou het eigenlijk aan een dove moeten vragen) dat een dove geen stilte kan waarnemen, net zoals een blinde geen zwart kan zien.
En dan nog: stilte is fijn voor een minuut, een kwartier, een uur, misschien een dag... maar levenslang? Dan ben ik liever blind!
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 17:39
leentjuh
leentjuh is offline
blind denk ik al zou ik t wel eng vinden maar als je t al je hele levn bent..
maar ik zou gek worden zonder muziek, geluiden enzo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 19:09
sase
Avatar van sase
sase is offline
Ik zou blind willen zijn...ik wil wel muziek kunnen horen. En bovendien is het niet aan je te zien dat je doof bent,w aardoor er allemaal misverstanden ontstaan enzo. En communicatie is veel makkelijker voor blinden dan voor doven. Trouewns, als je blind bent kan je niet meer aan vooroordelen doen..
__________________
To see her is to love her, love but her, and love forever
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:13
Ninnoc
Ninnoc is offline
doof, ik ben heeeeeel erg 'hmm shit woord kwijt-ingesteld op beeld' ipv op geluid. Ik zat laatst nav een ziekenhuis-programma te denken hoe het zou zijn als ik nooit meer zou kunnen praten, dat zou ik vreselijk vinden. Dus doof met behoud van mijn huidige spraak kwaliteiten(dus niet aangeboren -doof)
Ik hou van mijn ogen. Bovendien denk ik, zo ver je dat kan zeggen natuurlijk, dat blind zijn je meer isoleert. bla bla laat ik maar ophouden
ik zou dus minder graag blind zijn dan doof
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 21:13
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
blind, zeker weten!!!
Argumentatie? Leven zonder gehoor is gewoon veel moeilijker dan leven zonder zicht, denk je maar eens in, tv kijken met je ogen dicht of tv kijken met je oren dicht. Als je je ogen dicht doet volg je er veel meer van dan met je oren dicht hoor! En zo gaat dat dus ook met communiceren met mensen
En dan natuurlijk de muziek (cd's en wat ik zelf maak); dat is zonder gehoor toch wel heel moeilijk.
Nee, voor mij zou de keus niet moeilijk zijn!
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 14:39
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Doof..ik heb echt een paranoia wat mn ogen betreft...moet er nie aan denken om blind te worden..ieks
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:33
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Als ik zou kunnen kiezen zou ik liever blind zijn omdat ik zonder muziek en andere geluiden echt helemaal gek zou worden..
__________________
Yearning for days of yore in elysian daydreams
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:14
rozijntje
rozijntje is offline
blind
muziek is mijn leven, ik zou depressief worden als ik nooit meer iets zou horen
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:28
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
blind
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 18:36
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Echt een heeeeel erg moeilijke vraag.. ik denk dat het makkelijker is om te leven als je doof bent al kan ik me daar niets bij voorstellen.. je ziet dingen wel maar ik denk dat je het gevoel krijgt dat je niet aanwezig zijn.. dove mensen hebben vaak het gevoel dat ze wat missen. Naja kies toch voor doof
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:02
PrackaH
PrackaH is offline
Dit vind ik echt een belachelijk topic, net zoals: hoe zou je dood willen gaan, door de guillotine of de elektrische stoel...ik bedoel niemand wil doof/blind zijn, waarom er over speculeren???
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 14:43
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Idiote vraagstelling, simpelweg omdat het totaal niet grenzend aan de realiteit is.

Alsof ik ooit voor dat dillemma zal staan..

Als ik tussen die twee dingen zou mogen kiezen, zou ik voor de derde optie gaan: dood.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Bus_Gemist schreef:
wat zou je kiezen
als je hiertussen kon kiezen
ben wel benieuwd
wat zou je zelf kiezen?
ik denk dat het toch wel moeilijk is! want er is natuurlijk muziek! en allerlei beelden! iedereen wil dat mee maken! daarom is het makkelijker (maar nog kut) als je vanaf je geboorte doof/blind bent, dan weet je ook niet wat je mist! snappie um?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 17:16
Verwijderd
Ik zou het echt niet weten.
Ik houd niet van stiltjes, ik luister graag naar muziek en bespeel zelf een instrument, en praten vind ik ook erg belangrijk.
Verder alle geluiden om je heen, die kan ik niet missen.

Hoewel, zicht kan ik helemaal niet missen.
Ik kijk graag naar dingen, hoe mooi ze wel niet zijn, of hoe leuk.
Je "ziet" de lichaamstaal, erg belangrijk bij sociale contacten. Als blinde zie je dat ook niet.
Ook dan de weg vinden gaat moeilijker, ik zou niet meer kunnen fietsen, of duiken of turnen.
Ik kan niet meer lezen, ook geen tv-kijken.

Dit is eigenlijk een onmogelijke keuze, niemand zou voor deze keuze moeten komen.

Maar toch, liever doof dan blind.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2003, 17:21
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
@topicstarter: Maak het nog wat leuker en vergroot de keuzes. Je hebt vijf zintuigen. Zicht, smaak, tast, reuk, gehoor.
Nou goed, dat zou mijn keuze toch niet veranderen, ik ga voor gehoor. Ik vind muziek toch niet zo belangrijk en er zijn zelfs discotheken voor dove mensen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:47
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Veel mensen kiezen blind...maar ik zou egt gestoord worden als ik niet meer kan zien...
Als iemand me zou moeten helpen met aankleden of in bad gaan of whatever zou egt mn laatste "Waardigheid" weg nemen.
Neej ik wil kijkuh, ik wil zien wat er allemaal gebeurt..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 22:14
wissie
wissie is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
@topicstarter: Maak het nog wat leuker en vergroot de keuzes. Je hebt vijf zintuigen. Zicht, smaak, tast, reuk, gehoor.
Nou goed, dat zou mijn keuze toch niet veranderen, ik ga voor gehoor. Ik vind muziek toch niet zo belangrijk en er zijn zelfs discotheken voor dove mensen.
Dan zou ik voor reuk gaan. Het gemis van reuk lijkt mij kleiner dan niet meer kunnen horen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 22:38
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
wissie schreef:
Dan zou ik voor reuk gaan. Het gemis van reuk lijkt mij kleiner dan niet meer kunnen horen
Als je geen reuk meer hebt, werken je smaakpapillen toch ook niet meer? Dan zou je dus nooit meer proeven wat je eet...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 22:41
rene-gn
rene-gn is offline
doe maar doof; ik ben al slechthorend, het is nog maar een kleine stap
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 00:21
*Burning water*
*Burning water* is offline
Doof. Als blinde ben je niet echt zelfstandig meer, en ik geef mijn zelfstandigheid niet graag op. Al lijkt me het wel heel erg om niet meer te kunnen praten... *wil eigenlijk niet kiezen, zoals iedereen natuurlijk*
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:09
load_harmony
load_harmony is offline
blind, anders kan je helemaal geen muziek meerhoren of maken, en das toch wel errug belanrgijk voor me!
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2003, 12:12
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Hmm, ik denk dat ik voor doof zijn zou kiezen. De stilte zou me aan het begin waarschijnlijk tot waanzin drijven, maar ik denk dat ik daar wel aan zou wennen. Blind zijn zou ik ook wel aan kunnen wennen, maar het iemand nooit meer in de ogen kunnen kijken, het nooit meer iemand zien lachen of het nooit meer kunnen zien van kleur, lijkt me erger dan het nooit meer kunnen horen van muziek of het nooit meer kunnen horen van een stem.

Ja, ik zou voor doof zijn kiezen.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 22:27
wissie
wissie is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
Als je geen reuk meer hebt, werken je smaakpapillen toch ook niet meer? Dan zou je dus nooit meer proeven wat je eet...
Als je geen reuk meer hebt, heb je inderdaad minder smaak. Maar je smaak is niet volledig verdwenen.

Dat heb ik liever dan bijvoorbeeld blind of doof zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:22
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
liever blind dan doof, bij blindheid is je wereld beperkt tot alles wat in je gezichtsveld is,
en het gehoorveld is -denk ik- groter dan het gezichtsveld
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 03:25
Verwijderd
Damn, da's moeilijk!

Ik dacht eerst, natuurlijk liever blind, want ik ben iemand die dag en nacht muziek beluisterd, heel graag babbel (liefst diepe gesprekken) met mensen, geniet van het druppelen van de regen op het dak, het horen van het lachen van een kind, vogeltjes die fluiten....en nog zoveel meer.

Maar toen dacht ik, als ik blind ben, dan kan ik niet meer lezen, nu ja, wel in Braille, maar toch, geen normaal boek meer, nix meer te surfen op het internet, niet zo eenvoudig om in je dagboek te schrijven dacht ik zo, kan niet meer kijken naar mensen, ik zie niet meer wat ik eet, men zegt dat we voor 70% non-verbaal communiceren..., ik kijk mensen graag in de ogen, je hebt veel minder zelfstandigheid dan een dove...

Als ik dan voor doof zou kiezen, kan ik die zaken wel nog doen en kan ik nog altijd communiceren via gebarentaal en kan ik natuurlijk zelf nog spreken. Liplezen kan natuurlijk ook.

Het heeft beide zoveel voor- en nadelen..hellup dilemma...

Mja, dan ga ik toch maar voor...nee, kan echt niet kiezen.

Ah ja, btw, ik kies toch wel voor de guillotine, dat apparaat is eropp gemaakt een zo kort en minst pijnvolle dood te verlenen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 10:06
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Moeilijke keuze, vooral omdat ik van muziek hou, maar toch ga ik voor mn gehoor. Ik wil nog kunnen lezen, mn gedachtes van me af kunnen schrijven.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:15
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Dit is al eens geweest, maar ik zou zeker liever doof zijn. Lijkt me niks om nooit meer mensen te zien. Maar eigenlijk kan ik het niet echt weten zonder het meegemaakt te hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:07
moonchild
Volgens mij is het redelijk gelijk aan elkaar. Als je het een hebt leer je daar mee leren en zo ook met het ander. Als je doof bent leer je wel een andere manier van communiceren (en dan bedoel ik niet schrijven ofzo) maar je hoort niet meer wat andere zeggen, geluiden van buitenaf, je kan daar nooit meer in opgaan. Als je blind bent kan je nog op redelijk "normale" manier communiceren en muziek luisteren maar je ziet geen gezichtsuitdrukkingen.
Ik weet niet wat ik zou kiezen ik zou het allebei afschuwelijk vinden omdat ik nog geslotener zou worden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:05
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Doof lijkt me veel minder erg, natuurlijk nog steeds vreselijk, maar als je blind bent, mis je zo ontzettend veel. Geluid is voor een deel te vervangen door gebarentaal. Uiteraard mis je dan nog steeds muziek e.d., maar welke beelden zijn er nou te vervangen wanneer je blind bent Je kunt wel in braille lezen, maar je weet nooit hoe iemand er uit ziet als je met hem of haar praat (erger dan wanneer je niet weet hoe zijn of haar stem klinkt), je kunt nooit normaal televisie kijken (met ondertiteling kun je vrij veel nog wel begrijpen), je kunt de meest prachtige plekken in de wereld niet meer bekijken ( juist alleen maar lekker rustgevend als je doof bent ), je kunt niet meer internetten (minder erg dan wanneer je alleen maar je mp3's niet meer kunt afspelen) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom: voor mij liever doof dan blind.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 23:58
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Het is allebei vreselijk maar als je een keuze moet maken... dan maar doof. Geen muziek meer horen dus, maar je kan tenminste nog genieten van mooie plekken... je kan nog lezen en je hebt geen stok nodig...
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:23
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 19-03-2002 @ 20:13:
doof, ik ben heeeeeel erg 'hmm shit woord kwijt-ingesteld op beeld' ipv op geluid. Ik zat laatst nav een ziekenhuis-programma te denken hoe het zou zijn als ik nooit meer zou kunnen praten, dat zou ik vreselijk vinden. Dus doof met behoud van mijn huidige spraak kwaliteiten(dus niet aangeboren -doof)
Ik hou van mijn ogen. Bovendien denk ik, zo ver je dat kan zeggen natuurlijk, dat blind zijn je meer isoleert. bla bla laat ik maar ophouden
ik zou dus minder graag blind zijn dan doof
als je doof bent dan verleer je te praten. e hoort dan namelijk niet als je niet de klank maakt die je wil maken. in het begin gaat dat nog maar later komen er alleen nog maar vreemde klanken uit je mond. je gaat dan ook geluiden maken als je denkt dat je niks zegt
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:24
~EeF~
Avatar van ~EeF~
~EeF~ is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 11-03-2003 @ 18:23 :
als je doof bent dan verleer je te praten. e hoort dan namelijk niet als je niet de klank maakt die je wil maken. in het begin gaat dat nog maar later komen er alleen nog maar vreemde klanken uit je mond. je gaat dan ook geluiden maken als je denkt dat je niks zegt
oh??
apart! als je pas op latere leeftijd doof word zal je altijd beter kunnen praten dan dove mensen. Want dove mensen leren nl. te praten.

dus verleren..?? nee
__________________
_______________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2004, 16:52
onderkoffer
onderkoffer is offline
voor mezelf eigenlijk blind
maar aangezien deze maatschappij veel meer is gericht op het visuele
doof
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:53
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 11-03-2003 @ 18:23 :
als je doof bent dan verleer je te praten. e hoort dan namelijk niet als je niet de klank maakt die je wil maken. in het begin gaat dat nog maar later komen er alleen nog maar vreemde klanken uit je mond. je gaat dan ook geluiden maken als je denkt dat je niks zegt
onzin
alleen mensen die vanaf de geboort of heel jong doof zijn leren het nooit echt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:18
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Doof , dan hoef ik het gezeur van mijn vrouw niet zo vaak meer te horen
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
doof.

zien betekent voor mij veel meer als horen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:38
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
doof, ook al hou ik heeeeel erg van muziek enzo
maar ik hou gwoon heel erg veel van om me heen kijken, te observeren en te fotograferen
zou stom zijn zonder zicht
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:02
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
blind, aangezien muziek mijn hele stemming kan beinvloeden. en dat me erg veel waard is
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:13
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Een leven zonder muziek, ondenkbaar
Een leven zonder woorden, onmogelijk

Tja... Ienemienemutte?

Ik denk dat ik toch maar "liever" doof ben. Zonder lezen en schrijven... Kan gewoon niet.
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:14
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Muziek is ontzettend belangrijk voor me .. maar ik ga toch voor doof zijn. Als je doof bent kun je nog gewoon over straat, je kunt nog communiceren via internet .. TV kijken. Je kunt nog lezen, de emoties van andere mensen zien etc ..
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 07:01
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Blind

Zonder mijn mogelijkheid muziek te maken en luisteren kan ik niet leven.
En ik las in dit topic het argument dat iemand je moet helpen met aankleden.
Ik wil graag even het voorbeeld aan halen van die vele blinden die met behulp van een blindegeleidehond volledig zelfstandig wonen. (en die zichzelf dus aan moeten kleden)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:16
Verwijderd
doof, als je blind bent kan je veel minder doen dan als je doof bent.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:19
ware man
ware man is offline
Doof, anders kan ik nooit meer schone dames aanschouwen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:26
Verwijderd
blind



muziek is mijn leven...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:52
Verwijderd
Bij beiden kan ik me niets voorstellen, beetje onzinnige vraag dus.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:57
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Dit is al de tweede keer dat dit topic geupt wordt
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #95.1
Spelleider
500 27-11-2013 21:13
De Kantine Wie saait mijn zoon? #1706
Chick Rock
500 29-08-2012 17:39
De Kantine Wat als?
Daboman
320 02-06-2007 09:10
Lifestyle Stem strategisch, stem christenunie
christenunie
3 20-11-2006 15:19
Verhalen & Gedichten [Kort verhaal] Een liefdesverhaal.
Verwijderd
23 16-04-2005 22:33
De Kantine Wat kun je via internet met 2 doen
Killercars
13 04-07-2003 00:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.