Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
eppo2 schreef op 23-08-2004 @ 13:46 :
Ah, excuus!

Ik begrijp wat je bedoelt! Het midden tussen de snijpunten met de cirkel! Ik dacht dat je het midden tussen het snijpunt met de cirkel en het snijpunt met de snijdende lijn bedoelde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 15:37
Verwijderd
OMFG!

Hoe lang kun je hierover discussieren zeg....

Teken drie willekeurige punten op de rand, trek twee lijnen tussen twee x twee van die punten, middelloodlijnen trekken, snijpunt is het midden van de cirkel...

Doe moeilijk of zo...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 15:48
Laurens87
Avatar van Laurens87
Laurens87 is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 23-08-2004 @ 16:37 :
OMFG!

Hoe lang kun je hierover discussieren zeg....

Teken drie willekeurige punten op de rand, trek twee lijnen tussen twee x twee van die punten, middelloodlijnen trekken, snijpunt is het midden van de cirkel...

Doe moeilijk of zo...
moest ge 't topic geleze hebbe dan wiste dat da al paar keer gezegt was ma dat er e snellere/simpelere manier bestaat...

(& met dinge herhalen komt er idd een lange discussie van )
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 22:46
BandAhr
BandAhr is offline
Ik weet niet of het al uitgelegd is. Maar ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Je hebt een cirkel. Op de cirkel teken je 3 punten. Noem ze ABC.
Maak een driehoek door de punten ABC te verbinden. Je hebt nu een middellijn AB. C vormt dan een hoek van 90 graden. Nu maak je weer een driehoek op de zelfde manier zoals hierboven staat beschreven, maar dan op een andere plek. Je hebt nu 2 driehoeken waarvan de middellijnen elkaar snijden. Daar waar ze elkaar snijden is het middelpunt.

Ik hoop dat alles nu duidelijk is voor iedereen ,

BandAhr
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:32
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
BandAhr schreef op 11-09-2004 @ 23:46 :
Ik weet niet of het al uitgelegd is. Maar ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Je hebt een cirkel. Op de cirkel teken je 3 punten. Noem ze ABC.
Maak een driehoek door de punten ABC te verbinden. Je hebt nu een middellijn AB. C vormt dan een hoek van 90 graden. Nu maak je weer een driehoek op de zelfde manier zoals hierboven staat beschreven, maar dan op een andere plek. Je hebt nu 2 driehoeken waarvan de middellijnen elkaar snijden. Daar waar ze elkaar snijden is het middelpunt.

Ik hoop dat alles nu duidelijk is voor iedereen ,

BandAhr
Even een kanttekening hierbij: je kunt bij een keuze van 3 willekeurige punten A, B en C niet zonder meer aangeven dat A en B de eindpunten van de middellijn zijn, tenzij je dat van te voren als uitgangspunt formuleert. Daar komt bovendien ook nog eens bij dat je, zolang je het middelpunt van de cirkel niet kent, niet weet waar de eindpunten van de middellijn zich bevinden, zodat een constructie van de middellijn in dat geval niet mogelijk is. Wat je wel kunt doen is het volgende: teken de koorden AB en AC. Omdat de middelloodlijn van een koorde altijd door het middelpunt van de cirkel gaat hoef je nu alleen nog maar de middelloodlijnen van AB en AC te tekenen en hun snijpunt te bepalen. Dit snijpunt geeft dan het gevraagde middelpunt van de cirkel.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Hoe bouwden de egyptenaten de piramides recht
remy476
5 06-10-2008 09:28
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Psychologie alles loopt verkeerd?
BlackMystery
9 19-05-2003 16:35
Verhalen & Gedichten Het Geheim van de Besnorde Kaaskabouters
Verwijderd
4 28-01-2003 20:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Euroclassica 2001 deel 2: Het verslag
Sikamikanico
3 24-09-2001 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.