Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2006, 19:46
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
Om te beginnen komt je lieflijke glimlachje me m’n strot uit. Nouja, glimlachje, prodentsmile is een betere omschrijving. Is het de bedoeling dat iedereen je tandvlees kan inspecteren of zo? Beter houd je voortaan je lippen op elkaar. Dat alle jongens een zwak voor je lijken te hebben omdat je ze met je prodentsmile geïnteresseerd aankijkt als je tegen ze praat, ook een afwijking. Bah, ik kots op jouw soort. Ja, lekker generaliserend, jouw soort.

Het soort dat altijd alles voor elkaar krijgt. Het soort waarbij een wil niet eens nodig is om een weg te creëren. Het soort met het perfecte lichaam. Het soort met de perfecte witte tanden. Het soort dat hersenloos ook nog intelligent genoemd wordt. Het soort met duizend oppervlakkige vrienden. Het soort dat lieflijk tegen haar minderen praat, om naast de minder volmaakte mensen nog veel knapper te lijken. Het soort dat in een slechte Amerikaanse highschoolfilm de arrogante, maar oh-zo-knappe cheerleader speelt. Het soort dat niets hoeft te zeggen om te stijgen op de prestigeladder.

Maar het walgelijkst is nog dat iedereen erin trapt. Je werp een zogenoemde ‘hunk’ één van jouw verblindende glimlachjes toe et voila, meneer loopt kwijlend achter je aan. Als je uit gaat hoef jij je niet druk te maken hoe je thuis komt, ze staan in de rij om je thuis te brengen. Oké, soms wonen ze 20 km van je af, maar wat maakt dat nou uit. Voor jouw glimlachje doen ze alles. Ze zeggen wel dat liefde blind maakt, maar volgens mij zijn het in dit geval vooral je prachtige, rechte, witte tanden die de, al dan niet leuke, jongens verblinden.

Fijn hè? Al die aandacht. Gelukkig ben jij te dom om te beseffen dat al deze heren stuk voor stuk hun jongeheer achterna lopen. Dus meisje, gooi je haar nog een keertje zwoel naar achter, knipper verleidelijk met je veel te zwaar opgemaakte wimpers en werp ze allemaal je prodentsmile toe. Want waar een lul is, is een weg.

-----

Hij staat ook op columnx, maar bedacht ineens dat ik 'm hier ook wel eens kon posten. Kritiek is welkom! (alleen opbouwende graag)
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2006, 20:23
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb hem nog niet helemaal gelezen, maar die laatste zin vind ik top.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 21:00
mjk
Avatar van mjk
mjk is offline
Tja, aardig. Begreep alleen het woord prodentsmile eerst niet, dat kwam pas later. Maar sterke verwoording, het punt is duidelijk, goede slotzin. Niks geen sprake van jaloezie, zeker niet na de laatste alinea. Goed stuk.
__________________
Through the sorrow, all through our splendour, don't take offence at my innuendo
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 12:24
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
fijne column hoewel misschien ietsiepietsie gefrustreerd
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 13:23
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Je gebruikt iets te vaak prodentsmile. Ik bedoel, je hebt het leuk gevonden en zo, maar die herhaling komt zo gemaakt over.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 13:27
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
hey ja je hebt gelijk, stom, het valt me nu pas op dat het er twee keer staat

bedankt voor de reacties ^^

@homehapero
columns uit pure frustratie werken voor mij het best
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 13:50
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Slotzin is errug goed

Verder vind ik 'm wel aardig, herkenbaar. Die duidelijk voelbare frustratie is heerlijk
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 14:58
Verwijderd
Ik zeg het gaat. Leest lekker weg en zo, maar niet opzienbarend.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:45
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind hem leuk, je slotpassage in het geheel. En de slotzin like i said. Maar ik ben het wel met Roosje eens, dat van die prodentsmile viel me ook op.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:51
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Gefrustreerdheid is een goede voeding voor een column, maar ik vind deze misschien ook wel iets té simpel, té generaliserend. Geeft niet echt, maar kan toch moeilijk zijn dat je echt niet genuanceerder tegen iemand aan kan kijken. Voor de rest een leuk stukje, lekker lopend, tot aan de laatste, goed afsluitende zin.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 19:05
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Beter houd je voortaan je lippen op elkaar.
Ik hoor dit wel vaker, maar of het ook goed nederlands is...?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 19:09
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik zou daar inderdaad 'Het is beter als je voortaan je lippen op elkaar houdt.' van maken.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 19:38
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
Nee, is inderdaad grammaticaal geen goed Nederlands. Maar in deze column vond (vind) ik het wel kunnen. 'Het is beter als je voortaan je lippen op elkaar houdt.', zoals Changshan net opperde, klinkt al een stuk minder ehm, fel of zo.

Citaat:
Changshan schreef op 18-09-2006 @ 19:51 :
Gefrustreerdheid is een goede voeding voor een column, maar ik vind deze misschien ook wel iets té simpel, té generaliserend. Geeft niet echt, maar kan toch moeilijk zijn dat je echt niet genuanceerder tegen iemand aan kan kijken. Voor de rest een leuk stukje, lekker lopend, tot aan de laatste, goed afsluitende zin.
Heb je gelijk in, over het algemeen ben ik wel iets genuanceerder hoor

Bedankt voor je commentaar in ieder geval
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~

Laatst gewijzigd op 18-09-2006 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 21:40
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik ken dit type meisje ook. Ze zat achter mijn vriendje aan, meneer had het niet eens door... maar vond haar wel erg interessant. Toen het uitging, was hij ineens niet meer interessant. Sneu voor hem.
Frustrerend voor mij tijdens de relatie, want hij liet het lijken alsof ík onterecht verschrikkelijk jaloers was.

Verder komt de column inderdaad iets te gefrustreerd over, maar omdat ik mezelf er precies in herken (ik zou het hetzelfde hebben geformuleerd), vergeef ik het je .
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 17:34
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
bedankt voor je begrip
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit jezelf pijpen 13/14/15 jaar
Verwijderd
26 06-08-2018 14:55
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom'
Verwijderd
233 14-06-2010 22:20
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 08:57
Muziek Muziek waar je over kan lullen
Giovanna
20 23-03-2004 13:19
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
De Kantine Een paar moppen.
The Crash Bash
12 30-10-2002 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.