Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2006, 12:03
Sarah5
Sarah5 is offline
het is wel raar, maar ik heb een klein vraagje

voor wie beeldende kunst studeert > Grafische vormgeving

welk school is best?
sint-lucas of kask(academie hogent)

zo te horen heeft sint-lucas een beter naam maar wat moeilijker , is dit wel zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2006, 12:19
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
o laat maar :x
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 16:22
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Waarom ga je niet op beide scholen kijken? Of probeer mensen te contacteren die er zitten/gezeten hebben.
Het St. Lukas heeft inderdaad wel een betere naam, maar ik heb van veel mensen gehoord dat de academie in Gent (dat is toch de KASK die je bedoelt?) veel losser en veel autonomer is. Je zou niet van een school moeten afgeschrikt raken omdat hij moeilijker is, dat is juist wel uitdagend. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat ze overgestapt zijn van St. Lukas naar de KASK omdat het St. Lukas nogal autoritair schijnt te zijn. Ik heb van mensen gehoord dat ze op het St. Lukas de instelling hebben van "hoe harder we iemand afbreken, hoe meer ze hun best zullen doe om beter te worden", op die manier willen ze de echt gemotiveerden eruit halen, maar ik kan me inbeelden dat het ook enorm demotiverend kan zijn.
In Gent zijn ze over het algemeen wat alternatiever, het is maar wat je ligt.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 22:13
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Mijn vriendje zegt: Ga naar KASK: Daar laten ze je vrij van je eigen ideeën te gebruiken in je werken. In Sint-Lukas daarentegen wordt je opgelegd hoe precies het er moet uitzien en heb je vrijwel geen artistieke vrijheid. (Hij zit in KASK en heeft voor zijn opleiding ook grondig beide scholen bestudeerd)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Sarah5 schreef op 03-09-2006 @ 13:03 :
het is wel raar, maar ik heb een klein vraagje

voor wie beeldende kunst studeert > Grafische vormgeving

welk school is best?
sint-lucas of kask(academie hogent)

zo te horen heeft sint-lucas een beter naam maar wat moeilijker , is dit wel zo?

Beeldende kunst studeer je niet op een MBO.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 23:41
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 03-09-2006 @ 23:27 :
Beeldende kunst studeer je niet op een MBO.
Beetje nutteloze reply, het gaat hier immers om een kunstacademie in belgië, heeft geen flikker met sint lucas in boxtel vandoen.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 00:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 03-09-2006 @ 23:27 :
Beeldende kunst studeer je niet op een MBO.
en ook niet in Limburg.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:17
siese
Avatar van siese
siese is offline
Hey, ik zit op het KASK in gent (animatie). Het is een zeer goede opleiding. Ik ben veel gegroeid in mijn eigen, persoonlijke stijl. In onze afdeling is er een goed lerarencorps en zijn er veel faciliteiten om te doen wat je wilt doen. De opleiding animatie bij ons is in het algemeen beter dan die van sint-lucas als het gaat om een eigen persoonlijk, kwalitatief werk brengen.
Of dat nu voor de opleiding grafische ook geldt, moet je zelf uitzoeken door ateliers te gaan bezoeken en zo. In de atelier van grafische heb ik wel de indruk dat de faciliteiten er zijn om te doen wat je wil en dat er ook verwacht wordt dat je iets persoonlijks maakt. Maar dat kan natuurlijk in sint-Lucas net zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 21:19
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
In sint-lucas is het nogal met de paraplu in de kont... Je mag al blij zijn als je door de toelatingsproef bent want het is gewoon een bende exentriekelingen die willen dat je kunstig bent en niet jezelf.
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:34
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Jij bent dus niet door het toelatingsexamen gekomen?
Ze hebben gewoon een bepaald aantal mensen dat erdoorheen komt, ongeacht het aantal aanmeldingen.
Dan is het niet gek als er veel mensen zichzelf aanmelden, dat er dan veel niet door het toelatingsexamen komen.
__________________
no fun
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.