Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2010, 12:31
...::stephanie
...::stephanie is offline
hallo iedereen,

ik zit nog op de middelbare school maar ik weet al heel zeker
dat ik de opleiding voor fysiotherapie ga volgen. nu heb ik een
profiel wat mij absoluut niet ligt. ik heb het profiel natuur en gezondheid/natuur en techniek. in het vak natuurkunde, scheikunde, wiskunde b en biologie ben ik erg slecht.

ik wil graag naar de opleiding fysiotherapie in amsterdam, waar ze een loting hebben op basis van je examencijfers.
aangezien ik niet goed ben in de exacte vakken, verwacht ik dat ik deze vakken niet met een hoog cijfer zal afsluiten, waardoor mijn kans kleiner wordt om ingeloot te worden.
nou mijn vraag:
kan ik eerst een andere opleiding doen (zoals alo) en dan doorstromen naar de fysiotherapie? of moet ik dit jaar blijven zitten en dan een makkelijker profiel kiezen en dan naar fysiotherapie.
het liefst doe ik de eerste optie, maar ik weet niet of dit mogelijk is en welke critiria hieraan verbonden zijn.

alvast bedankt!

nb de opleiding fysiotherapie kan gevolgd worden met elk profiel (biologie wordt wel aangeraden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2010, 12:51
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Ik snap het niet helemaal. Alo kan je ook pas volgen nadat je je middelbare school hebt gehaald, dus waarom zou je dan eerst 4 jaar alo doen voordat je fysio gaat doen? Je kan dan beter kijken of je kan wisselen van profiel, al zou ik dan nog wel biologie kiezen als dat wordt aangeraden.
Edit: ik zie nu dat je met een alo-propedeuse een verkorte opleiding fysio kan doen. Maar je moet wel bedenken dat je een toelatingsexamen moet doen voor de alo, dus ik weet niet of dit je kansen vergroot om toegelaten te worden op fysio.

Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 12:55
Verwijderd
Ik zou zeggen wissel van profiel en kies bijv. CM met Biologie in je vrije deel.
Als je nu al weet dat exacte vakken een ramp voor je zijn, zou ik gewoon iets kiezen waarbij je gemiddeldes waarschijnlijk hoger komen te liggen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 17:51
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Overstappen kost je in dat geval ook geen extra jaar school
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 20:19
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Waarom heb je het in de eerste plaats dan gekozen, eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 21:52
...::stephanie
...::stephanie is offline
ik wil geen 4 jaar alo doen, maar 1 jaar alo en dan doorstromen naar fysiotherapie (als dat kan). mijn profiel kan ik nu niet meer wisselen. ik heb het geprobeerd om natuurkunde te wisselen met aardrijkskunde, maar daar hebben ze zogenaamd geen geld voor. het profiel heb ik gekozen omdat ik vorig jaar voor deze vakken 6/7 stond en ik wilde graag een uitgebreid pakket en met dit profiel kan je alle richtingen op, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 11:12
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
1 jaar alo en dan fysiotherapie kan dus wel, maar het is volgens mij best moeilijk om toegelaten te worden op de alo.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 11:49
Verwijderd
Als je veel kanten op wilt kunnen kun je ook EM kiezen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 14:47
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Als je veel kanten op wilt kunnen kun je ook EM kiezen.
Behalve dat je dan geen bèta studies kunt doen.

Al zou ik sowieso geen bèta studie adviseren als je in de 3e zesjes en zeventjes staat voor de exacte vakken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 00:41
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Behalve dat je dan geen bèta studies kunt doen.

Al zou ik sowieso geen bèta studie adviseren als je in de 3e zesjes en zeventjes staat voor de exacte vakken.
Volslagen nonsens, tenzij je echt heel hard hebt gewerkt voor de zesjes en zeventjes.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 20:23
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
IK zou het met dergelijke cijfers niet gaan studeren, IK zou dat dus ook niet adviseren met dergelijke cijfers.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 20:41
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Volslagen nonsens, tenzij je echt heel hard hebt gewerkt voor de zesjes en zeventjes.
Hoezo is dat volslagen nonsens? Sommige mensen (waaronder ikzelf) zijn nou eenmaal beter in alfa vakken dan in bèta vakken. Dit is niet iets wat ineens gaat veranderen als je klaar bent met je VWO. Als je nu ontzettende moeite hebt met bèta vakken, zal dit dus tijdens je studie je ook niet makkelijk af gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 00:20
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Jij stelde, dat wat de externe omstandigheden stellen, je een vak niet moet gaan doen als je er in 3 VWO een zesje of een zeventje voor staat. Er zijn meer dan genoeg mensen die niet genoeg gestimuleerd worden door het VWO en daardoor onder hun kunnen presteren.

Tot de derde heb ik in ieder geval nog amper iets voor school gedaan, dat ik geen natuurprofiel heb afgerond wijt ik eerder aan eigen laksheid dan incapabiliteit.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 18:49
Sanne_S
Sanne_S is offline
Mijn vriendin had voor natuurkunde een 5, scheikunde een 5 en biologie een 6. Zij is gewoon ingeloot bij fysiotherapie in Amsterdam. Zij hebben namelijk nooit genoeg aanmeldingen ten opzichte van het aantal plaatsen. Ze is overigens wel gestopt met de opleiding. Fysiotherapie is best een lastige studie. Ik hoorde dat ze er een universiteitsopleiding van willen maken. De uitval is erg hoog. Maar goed, als je het wilt, moet je er gewoon voor gaan. Maar ik niet expres blijven zitten om een ander profiel te kiezen. Dat lijkt me een beetje zonde. Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.