Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 18:27
wiskunde37
wiskunde37 is offline
Hallo allemaal,

ik had even een vraagje mbt het voetbal.
Ik zit dus op voetbal en ben verdediger maar ik heb dus het probleem dat ik er snel uitgerend wordt
Hebben jullie tips om sneller te gan sprinten.
Ik had gelezen dat als je je benen gaat trainen dat je dan ook al sneller kan.

ideetjes?

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 18:38
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Eerder vertrekken.

Een goede techniek kan je al een hele hoop schelen.
BV: Zorgen dat je tegenstander maar 1 kan op kan sprinten. Soort van schuin voor hem staan. Als je ziet dat hij gaat sprinten, zal hij de bal vooruit schoppen en kan jij de bal afdekken met je lichaam en een terugspeelbal geven.

Als hij de bal wilt ontvangen, moet je voor de man komen en de bal onderscheppen. (lukt alleen bij de wat langere afstands passes)

Op Youtube zullen er vast nog meer technieken staan. Harder kunnen sprinten is natuurlijk nooit slecht.
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:43
wiskunde37
wiskunde37 is offline
Haha ik zal proberen eerder te starten
Kijk het probleem zit hem in het buitenspel.
Als ik als laatste man opschuif naar de middenlijn en er wordt een diepe bal over heen gegooit ben ik nergens meer.
Weet jij dan toevallig die techniek?
En helpt het om squads te doen voor je benen, andere vraag: helpt het als je benen gespierder worden?

groetjes
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:54
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Je tegenstander buitenspel zetten?

Ik weet niet waar je speelt in de verdediging, als je links of recht speelt, kan de middenspeler nog altijd dit probleem oplossen, door de door jouw ontsnapte speler op te vangen.

Natuurlijk moet iemand anders de man oppakken die de midden verdediger dan laat gaan. (De voorstopper kan dit oplossen, of de 3de verdediger)

Als jij in het midden staat, en er word over jou geschoten, zit er niets anders op dan je idd hard sprinten en niet lief zijn voor je tegenstander! Hou hem tegen, (metje lichaam, geen handen!) zodat de keeper bijvoorbeeld kan uitkomen!

Je speciefieke vraag hoe je harder kunt sprinten: Je sprints oefenen, beenspieren trainen kan idd ook helpen. Bij het starten van een sprint je klein maken en kleine stapjes maken en dan steeds rechterop gaan rennen en grotere stappen maken. Techniek en kracht zijn hier de grote factoren! Vraag je voetbal trainer hier ook naar! Hij zou hier verstand van moeten hebben!
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:00
wiskunde37
wiskunde37 is offline
ohkee,
dat is het probleem, ik sta dus voorstopper waarbij ik de spits in de gaten moet houden en als die hem in 1 keer peert moet ik er wel achteraan.
ideeën om beenspieren te trainen?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:02
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
http://lmgtfy.com/?q=Beenspieren+trainen

__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:08
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Ga ook naar je trainer met dit probleem, hij zal heus wel de technieken die ik je vertelde kennen deze jouw aanleren.

Jullie team kan trouwens ook de tactiek aanpassen aan dit probleem Voetbal is een teamsport.
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:40
wiskunde37
wiskunde37 is offline
Dat is helemaal waar, alleen zou het wel super zijn als ik wat sneller word want dan voetbal je toch lekkerder.

ik ga mijn benen trainen haha

groetjes
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 16:58
Verwijderd
Met gym had ik gehad dat je grote stappen moest nemen, oftewel je knieën hoog optrekken bij elke stap (hoek tussen bovenbeen en buik ongeveer 90 graden) en dat je rechtop moest lopen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 21:17
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Met gym had ik gehad dat je grote stappen moest nemen, oftewel je knieën hoog optrekken bij elke stap (hoek tussen bovenbeen en buik ongeveer 90 graden) en dat je rechtop moest lopen.
nou iig niet als je begint met sprinten

je begint met hele kleine stapjes en zet steeds iets grotere stappen. op een meter of 30 ofzo zit je pas op de grootste stappen die je gaat maken.

je begint met voorover vallen als het ware en gaat steeds rechter op lopen. knieen idd wel hoog optrekken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 18:20
wiskunde37
wiskunde37 is offline
heeft dat knieen optrekken nut dan?
En als je met je armen gaat zwaaien werkt dat ook positief of niet?
Heeft het trainen van je benen dan ook zin?

bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 21:31
MisteryGuest
Avatar van MisteryGuest
MisteryGuest is offline
Ik doe al een hele tijd aan voetbal, sta op de aanvallende middenvelder positie :]
Ik krijg vaak appart training voor snelheid, omdat vooral voor deze positie dat nodig is.

De trainer legt 20 Pionnen in de lengte uit, en je sprint gewoon heel simpel naar de 1e en je sprint weer terug. Dan sprint je naar de 2e... etc etc
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 15:35
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
heeft dat knieen optrekken nut dan?
En als je met je armen gaat zwaaien werkt dat ook positief of niet?
Heeft het trainen van je benen dan ook zin?

bedankt
knieen optrekken heeft zeker nut. maar je moet het ook weer niet gaan overdrijven dat het net knie heffen lijkt want dan helpt het niet meer .
maar als je je voeten niet optilt voordat je ze weer neerzet heb je ook minder om af te zetten zeg maar. als je je knieen dus iets meer optrekt kan je makkelijker die kracht kwijt en kan je dus ook krachtigere stappen nemen=sneller.
met je armen zwaaien....
uhm lastig om te zeggen of dat echt positief is. ik denk dat de meesten dat gewoon automatisch doen zodra ze gaan sprinten, maar waarvoor het dient weet ik ook niet precies. het proberen uit te schakelen lijkt me niet echt beter voor je sprint.
trainen van je benen heeft zin ja. sterkere benen = krachtiger afzetten. maar iemand die puur sprinten doet kan je misschien meer vertellen.

kijk anders ook eens naar filmpjes van 100 meter sprinters. dan kan je goed kijken naar de techniek.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 18:02
wiskunde37
wiskunde37 is offline
oké bedankt
Ik ben nu ook aan het squatte dus dat voel ik ook wel aardig in mijn bovenbenen dus dat is waarschijnlijk wel een goed teken.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 17:28
guss
guss is offline
je hebt talent nodig. sprintvezels
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 17:40
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Oefenen op aflopend terrein schijnt een goede training te zijn.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 19:13
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Oefenen op aflopend terrein schijnt een goede training te zijn.
aflopend terein? dan ga je op een gegeven moment zo hard dat je je benen niet meer bij kan houden. lijkt me logischer als je bedoelt een berg op rennen want dat is zwaarder dan op plat terrein rennen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 11:50
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
aflopend terein? dan ga je op een gegeven moment zo hard dat je je benen niet meer bij kan houden. lijkt me logischer als je bedoelt een berg op rennen want dat is zwaarder dan op plat terrein rennen.
Het heeft iets te maken met de lengte van de spieren en pezen in de achterkant van je onderbeen en voet. Bij aflopend terrein worden die spieren korter en wordt de explosieve kracht die je ermee kan uitoefenen groter. Dit komt de snelheid waarmee je kan sprinten ten goede.

Als je tegen een berg op rent ben je in principe bezig met je uithoudingsvermogen trainen. Je spieren worden langer in plaats van korter. Op die manier sprint je minder snel.

Aangezien een post zonder bron verwerpelijk is ben ik ook even verwoed opzoek naar het artikel dat erbij hoort. Probleem is dat het uit een (sport)tijdschrift komt en niet van internet...

Edit: hier is in ieder geval al iets:

http://www.prorun.nl/index.aspx?Filt...ontentId=38851
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2010, 15:10
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Het heeft iets te maken met de lengte van de spieren en pezen in de achterkant van je onderbeen en voet. Bij aflopend terrein worden die spieren korter en wordt de explosieve kracht die je ermee kan uitoefenen groter. Dit komt de snelheid waarmee je kan sprinten ten goede.

Als je tegen een berg op rent ben je in principe bezig met je uithoudingsvermogen trainen. Je spieren worden langer in plaats van korter. Op die manier sprint je minder snel.

Aangezien een post zonder bron verwerpelijk is ben ik ook even verwoed opzoek naar het artikel dat erbij hoort. Probleem is dat het uit een (sport)tijdschrift komt en niet van internet...

Edit: hier is in ieder geval al iets:

http://www.prorun.nl/index.aspx?Filt...ontentId=38851
interessant artikeltje.
maar wat ik mij voorstel is dat je je benen krachtiger moet gebruiken voor korte stukjes heuvel op (dan heb ik het dus over max 10 passen). dit voelt veel zwaarder voor je spieren dan normaal sprinten maar voelt (bij mij) niet zo veel zwaarder qua conditie
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 11:22
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Heuvel op gaat langzamer, terwijl je (buiten de conditie om) je benen moet leren heel snel te kunnen bewegen. Als je een grasveld hebt dat afloopt kan je dat perfect trainen. Als je je benen niet meer bij kunt houden kan je stoppen of vallen, dat maakt dan ook niet veel uit.

Maargoed, heuvel op traint de beenspieren en die heb je nodig om te kunnen sprinten. Ik denk dat een combinatie van heuvel op, heuvel af en vlak terrein de beste training is.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 20:22
Loyk
Loyk is offline
als je de spieren in je benen wilt trainen kun je:
gewichten aan je benen vast maken ( hoe geen idee )
en dan gewoonweg gaan springen; )
zo train je je benen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 22:23
Verwijderd
bergafwaarts rennen helpt je snelheid te verhogen.


en als je altijd bergafwaarts traint zal je uiteindelijk sneller lopen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 10:26
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Snelheid is erg moeilijk trainbaar, dit heeft met genetische aanleg te maken. Ik kan hier een heel complex verhaal over type 1 en type 2 spiervezels gaan neerzetten, maar neem maar van mij aan dat het trainen van snelheid een verspilling van tijd is.

Zoals al gezegd is bergafwaarts trainen een mogelijkheid, deze helling moet dan wel aan bepaalde voorwaarden voldoen zodat je supra-maximaal kan trainen, voor meer info moet je maar even googlen.
Door te trainen op spierkracht bereik je vaak het tegenovergestelde effect, alleen maximale kracht kan een bijdrage leveren.

Mijn tip, ik ben ook geen snelle verdediger, stel jezelf beter op en speel een beetje vals. Toen ik voor de eerste keer tegen de aanvallers van de selectie stond te trainen wist ik niet wat ik meemaakte. Voordat de bal er was hadden ze me al dusdanig aan de kant gezet door te duwen, trekken, etc. dat ik automatisch te laat kwam. Ik doe nu hetzelfde, maak kleine overtredingen vóórdat de bal er is. De scheids ziet het niet en de tegenstander is dusdanig uit balans dat jij eerder bij de bal bent.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 16:40
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
als je de spieren in je benen wilt trainen kun je:
gewichten aan je benen vast maken ( hoe geen idee )
en dan gewoonweg gaan springen; )
zo train je je benen
lol
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
Verhalen & Gedichten Spel
Ikkuh1
500 15-03-2005 20:25
Vrije tijd Hockeymensen
Welmoed
64 11-12-2003 14:04
Verhalen & Gedichten [column] De smirnoffgoth
Nietzman
25 04-02-2003 16:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.