Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2013, 18:45
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Helemaal eens hoor. Ik heb dat ook al gezegd in één van mijn posts:
Ja, prima, alleen dat MISSCHIEN had je weg mogen laten.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 18:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Er zijn zoveel mensen die seks hebben met mensen tegen wie ze opkijken.
Ja, dat OP ZICH is geen probleem; in dit geval kan hier echter sprake zijn van een scheve machtsverhouding van het kaliber leraar-leerling.

Citaat:
Mja, op zich is er niets mis mee om je broer te neuken als je allebei verstandige volwassenen bent, maar in dit geval zou ik inderdaad zeggen, beter van niet. Desalniettemin; een geel forum gaat die jongen natuurlijk geen erectie uit z'n broek praten, dus dan kunnen we maar beter goed advies geven.
Ja, we zijn het wel eens, maar het is gewoon de toon: 'beter van niet'. Dat moet zijn: NATUURLIJK niet.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 18:50
Kwaliteit
Avatar van Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Maar 'raar en vies' is geen reden om iets niet te mogen doen. Ik vind ananas op je pizza doen ook raar en vies, maar dat betekent niet dat andere mensen het niet mogen.
Noem jij dit een vergelijking? ik vind 'ananas op je pizza doen' van verre niet vergelijkbaar als 'met je broer experimenteren' Maar ja, het is maar een mening
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 18:57
Kwaliteit
Avatar van Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Je kan niet tegen pubers zeggen van 'oke knul, heb jij maar even geen seks want dat vinden wij namelijk onverantwoord op jouw leeftijd'. Tenminste, het kan wel, maar als je verwacht dat ze luisteren kom je van een koude kermis thuis.
Je doet net of pubers geen 'gevolgen' kunnen inschatten? of begrijp ik je nou verkeerd?
Eigenwijs zijn pubers meestal, maar dat neemt nog niet weg dat ze dit soort dingen niet begrijpen ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 20:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je doet net of pubers geen 'gevolgen' kunnen inschatten? of begrijp ik je nou verkeerd?
Eigenwijs zijn pubers meestal, maar dat neemt nog niet weg dat ze dit soort dingen niet begrijpen ofzoiets.
Als ik het me goed herinner zijn pubers inderdaad minder goed in gevolgen inschatten omdat dat deel van hun brein nog aan het ontwikkelen is op dat moment. (ik kan het mis hebben, ik heb geen zin om een bron te zoeken en ik ben vrij moe.)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 20:57
Kwaliteit
Avatar van Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Als ik het me goed herinner zijn pubers inderdaad minder goed in gevolgen inschatten omdat dat deel van hun brein nog aan het ontwikkelen is op dat moment. (ik kan het mis hebben, ik heb geen zin om een bron te zoeken en ik ben vrij moe.)
Waarschijnlijk is er dan een redelijk groot verschil tussen pubers.
Want ik heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 21:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Waarschijnlijk is er dan een redelijk groot verschil tussen pubers.
Want ik heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad
Ik heb ook nooit gereld als puber, betekent niet dat er een (groot?) aantal zijn die het wel doen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 15:59
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Lastige discussie waar aan verschillende kanten rake dingen gezegd worden.
Ook vanuit hier een bijdrage voor belgian_boy

Je oorspronkelijke vraag betrof of seks tussen broers normaal is. Het komt vaker voor dat broers en zussen met elkaar experimenteren op seksueel gebied. Dat is dus niet raar, maar maakt het nog niet ‘normaal’.
Ben je beiden 18 jaar of ouder en stem je er beiden in toe (er is geen sprake van dwang) dan zal dat in de regel geen problemen geven. Maar jouw broer is wel een stuk ouder en daarmee ook op een ander punt in zijn seksuele ontwikkeling. Ook al ervaar je geen dwang, is er toch sprake van een vorm van ongelijkheid.
Had je oudere broer zélf de oorspronkelijke vraag gesteld of seks met zijn jongere broer normaal was, vermoed ik dat de meeste forummers direct hadden aangeraden te stoppen. Hij moet op een andere plek zoek naar zijn vervulling van zijn seksuele verlangens. Net zoals jij je eigen weg moet zoeken.

Zoals Guarnere al eerder melde, is volgens de Belgische wet seksueel contact in deze situatie niet toegestaan. Hier een wat eenvoudiger stukje test daarover van de Belgische website www.allesoverseks.be, waarin uitgelegd wat onder incest verstaan wordt:

“Er is sprake van incest wanneer er seksueel (getint) contact is – al dan niet onder dwang – tussen een min-18-jarige (!) en één van zijn of haar:
  • ouders of grootouders,
  • adoptanten,
  • broers of zussen,
  • stiefouders, stiefbroers of –zussen…
(…) Opvallend is dat de leeftijdsgrens voor dit soort seksuele contacten op 18 ligt. Voor seksuele contacten met personen die geen familie zijn of niet samenwonen met de minderjarige is dit 16.” Die ‘strafbaarheid’ geldt alleen voor de meerderjarige, niet voor degene die nog geen achttien is.

Dat iemand opgewonden raakt door het idee van incest, is niet raar. Fantaseren over seks met een broer of zus, doen veel mensen. En ook met experimenteren hoeft niks mis te zijn. Maar je voelt volgens mij zelf ook wel aan, dat het nu toch niet helemaal klopt wat er gebeurt. Vertrouw op dat gevoel.

Wat betreft soa… Inderdaad slim om bij je broer af te checken of dat misschien niet getest moet worden.
__________________
Sense voor al je vragen over seks.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Seks met je zus?
Memy1324
21 17-03-2014 19:11
Seksualiteit Bespreken met broers/zussen
Verwijderd
37 19-08-2011 10:28
Liefde & Relatie Getrouwde ex terugwillen
AzN
36 25-05-2008 22:23
Psychologie Het grote gedichtentopic #4
rare kwast
499 17-05-2005 16:15
Liefde & Relatie Broer en zus
marina DA ville
143 19-03-2005 15:03
Seksualiteit De passie van liefde en seks
Sol-v
15 06-11-2002 13:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.