Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2005, 14:42
samje
samje is offline
Hey Ik moet binnekort een profiel kiezen! En ik wil iets in het toerisme gaan doen? Welk profiel past daar het best bij? Ik zat zelf te denken aan C&M maar daar zit wel veel kunst in & daar ben ik niet zo dol op! Dus iemand hier ervaring mee? Of weet iemand wat ik het beste kan kiezen?

-x-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2005, 14:45
Global
Avatar van Global
Global is offline
als je goed bent in exacte vakken, kies dan N&T anders kies je gewoon E&M?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
e&m.

gewoon de economie in. en waarom zou je cultuur&maatschappij gaan doen? over het algemeen minder keuzes sowieso. en als je het toch niet zo leuk vind en het toerisme in wilt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:52
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Doe het profiel dat jou ligt zou ik zeggen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:53
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
je wilt iets met toerisme doen, dan is kunst&cultuur niet geheel onbelangrijk...

bovendien, in C&M zitten de talen, die heb je met toerisme ook nodig.

ALs je exacte vakken en economie e.d. niet leuk vindt, zou ik C&M doen, je hoeft het echt niet te laten om ckv2 en 3, want dat stelt toch niet zo heel veel voor (iig niet zoveel als b.v. natuurkunde of economie)
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:56
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 07-01-2005 @ 15:53 :
je wilt iets met toerisme doen, dan is kunst&cultuur niet geheel onbelangrijk...

bovendien, in C&M zitten de talen, die heb je met toerisme ook nodig.

ALs je exacte vakken en economie e.d. niet leuk vindt, zou ik C&M doen, je hoeft het echt niet te laten om ckv2 en 3, want dat stelt toch niet zo heel veel voor (iig niet zoveel als b.v. natuurkunde of economie)
Je kan ook E&M doen met de de talen als keuzevak. Dan heb je wel een stuk meer mogelijkheden.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 15:57
Verwijderd
In dat geval kan ik e&m (economische kennis is wel handig in de toerismesector) met een taal aanraden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:21
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
EM + taal + taal of een ander vak raad ik je aan.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:04
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Als je niet al te slecht bent in exacte vakken zou ik sowieso altijd NT doen, want dan heb je de meeste mogelijkheden (tenzij je keuze voor toerisme vrijwel definitief is).

Maar moet je ook al je vrije deel kiezen? Dit moest ik namelijk pas na een jaar tweede fase. Ik zou dan Economie 1 en minstens één moderne vreemde taal doen.

En ja, als je exacte vakken niet zo leuk vindt, dan zou ik inderdaad EM met ta(a)l(en) aanraden. Doe CM alleen als je echt slecht bent in wiskunde.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:07
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
I love stars schreef op 07-01-2005 @ 17:21 :
EM + taal + taal of een ander vak raad ik je aan.
Idd E&M met een of twee talen is mss wat voor je...
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:23
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 07-01-2005 @ 18:07 :
Idd E&M met een of twee talen is mss wat voor je...
ja heb ik ook gedaan, e&m met duits en frans, kan goed hoor!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:53
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik zou als ik jou was ook EM nemen..met idd een extra taal
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 07-01-2005 @ 17:21 :
EM + taal + taal of een ander vak raad ik je aan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:12
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
E&M met duits en/of frans
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:46
Verwijderd
Ik denk dat je met CM en economie/M&O erbij ook wel goed uitkomt.
Maar beste EM met taal1/2 of MO erbij
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:50
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Anneka schreef op 07-01-2005 @ 21:46 :
Ik denk dat je met CM en economie/M&O erbij ook wel goed uitkomt.
Maar beste EM met taal1/2 of MO erbij
als je CM doet moet je er economie 1 erbij nemen (mijn mening) kan je meer opleidingen doen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 07-01-2005 @ 21:50 :
als je CM doet moet je er economie 1 erbij nemen (mijn mening) kan je meer opleidingen doen.
'ja dat zeg ik ook:\

je moet er zeker 1 mss wel 2 vakken bij kiezen in je vrije deel.. ik zou dan eco1 + mo doen of de hele economie.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:15
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
voor dingen als hotelschool heb je ec nodig met ned, engels en 1 vreemde taal met 1,2 niveau(kan frans Duits arabisch enz zijn)

meestal krijg je daar op HBO spaans bij of italiaans
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2005, 22:29
Verwijderd
Ik zou gewoon C&M doen (of E&M), als dat jou het meeste ligt. Niet NG of NT doen omdat je daar meer mogelijkheden mee zou hebben. Van elk vak wat je alleen maar doet voor 'meer mogelijkheden' ga je echt balen, geloof me...
Maar wat vind je nu leuke vakken/waar ben je goed in dan?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 23:00
Verwijderd
EM+du2+fa2+m&o

Denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 10:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je wiskunde kunt, zou ik gewoon E&M gaan doen, omdat je daarbij geen tekenen hebt (wat dus echt een hel is) Als je wel kan tekenen en iets minder in wiskunde bent, zou ik C&M doen, omdat je dan de talen hebt en is toch wel handig bij toerisme Maar dan zou je er eigenlijk toch weer economie bij moeten nemen, maar als je niet goed in cijfers bent dan..

Nou ja, dat ben je vast wel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 10:40
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Anneka schreef op 07-01-2005 @ 21:52 :
'ja dat zeg ik ook:\

je moet er zeker 1 mss wel 2 vakken bij kiezen in je vrije deel.. ik zou dan eco1 + mo doen of de hele economie.
Ja , maar ja zei ec/mno maar aan MNO heb je als het om vervolg opleidingen aan komt niks. Ook zal ik hem aanraden als ie Cm doet om mischien aardrijkskunde erbij te doen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 10:42
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sylph schreef op 08-01-2005 @ 00:00 :
EM+du2+fa2+m&o

Denk ik dan.
Is een btje te veel , de meeste mensen hebben maar 1 vak in het vrije deel en bij 2 vakken zit je bij ons op school meestal al over de maximale studielast.

Hoewel de combinatie wel erg goed is.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 11:52
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-01-2005 @ 11:42 :
Is een btje te veel , de meeste mensen hebben maar 1 vak in het vrije deel en bij 2 vakken zit je bij ons op school meestal al over de maximale studielast.

Hoewel de combinatie wel erg goed is.
Meen je dat echt? Ik heb zelf 3 vakken in het vrije deel en ik ken genoeg mensen die dat ook hebben.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:11
Fatality
Fatality is offline
Ik zou als je het denkt te kunnen NT gaan doen. De meeste mogelijkheden, de richting van toerisme wil je misschien over 2 jaar helemaal niet meer(dr is nou niet bijzonder veel werk in), je zou dan niet de eerste zijn die bijvoorbeeld geneeskunde wil gaan doen met slechts EM.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 12:58
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Wat wil je doen in het toerisme? Wil je echt mensen rondleiden, of meer kantoorwerk? Sowieso heb je talen nodig, en economie is ook aan te bevelen. Als je echt mensen rond wilt gaan leiden, zou ik juist ckv doen, je hebt dan kennis van kunst e.d nodig. Als je iets meer in de richting van administratie/eigen bedrijf wilt doen, zou ik ook M&O kiezen.

Ik denk dat je met E&M, Frans2, Duits2, en M&O ver op weg bent, maar dan heb je wel vrij veel uren. C&M, met Frans2 en Duits 2, Economie1, M&O en wiskunde A2, is ook wel een goede optie.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:05
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bernero schreef op 08-01-2005 @ 12:52 :
Meen je dat echt? Ik heb zelf 3 vakken in het vrije deel en ik ken genoeg mensen die dat ook hebben.
Bij ons mag het eigelijk niet wil je het toch moet je er met je decaan over praten. Bij ons is minimale studie last ath. 4200 gym. 4560 en maximale 4800

ik zit met mn NT met bio12 en ec1 al op 4880 dus bocen het maximale. Ik mag er ge.2 bij nemen , maar dat zou een uitzondering zijn.
De 3 vakken is voor mensen die goed kunnen leren , hoogbegaafden of mensen die mischien een goede reden ervoor hebben.

Voor de topic starter als je bv. NT zou willen / kunnen doen zou ik er sowieso biologie 12 en ec1 bij doen en dan nog een taal en dat word wel erg veel. Maar als je dat aankan is het aanraadbaar, want je kan dan vrijwel alles.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:27
Verwijderd
Haha, die minimale studielast heb ik in de praktijk bij lange na niet gehaald. Onzin ook.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:45
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2005 @ 14:27 :
Haha, die minimale studielast heb ik in de praktijk bij lange na niet gehaald. Onzin ook.
neej , maar om 3 vakken te doen. Ik in iedergeval zou het wel halen. Ik heb meestal heel veel tijd over. maar er zijn mensen die klagen over veel huiswerk en dat het niet te doen is. Maar zin hebben in 3 vakken is iets anders, ik ben liever lui.

ik doe ook maar 2 uur huiswerk (handelingsdelen ) per week dus die 4880 haal ik nooit .

Tegen topicstarter ik vind de 4de tot nu veel makkelijker dan de 3de. Gemiddelde is een punt hoger. Ik maak 3 keer zo weinig huiswerk. Je hoeft in de 2de fase echt geen 15 uur huiswerk per week te maken zoals de docenten ons probeerde wijs te maken.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 13:52
Nyawa
Idd E&M met Frans2 en Duits2.
Als je perse C&M wilt doen zou ik er Economie12 bijnemen en eventueel nog M&O als dat past of als je over je maximum heen mag.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 15:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Kabouterin schreef op 08-01-2005 @ 14:52 :
Idd E&M met Frans2 en Duits2.
Als je perse C&M wilt doen zou ik er Economie12 bijnemen en eventueel nog M&O als dat past of als je over je maximum heen mag.
precies. Alleen zie ik weinig nut in M&O, dus dat zou ik niet nemen. Voor de rest ben ik het met je eens.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 16:04
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
C&M met één taal+economie12.

Citaat:
Balance schreef op 08-01-2005 @ 16:42 :
precies. Alleen zie ik weinig nut in M&O, dus dat zou ik niet nemen. Voor de rest ben ik het met je eens.
Precies. Als je C&M doet heb je denk ik meer aan gewoon economie12. Behalve natuurlijk als je een reisbureau of winkel ofzo wilt beginnen, dan is M&O handiger.
__________________
<3

Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:59
bloemetje18
bloemetje18 is offline
Ik zou gaan voor EM en dan de talen erbij
__________________
Einde bericht.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 18:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 08-01-2005 @ 17:04 :
E&M met één taal+economie12.



Precies. Als je C&M doet heb je denk ik meer aan gewoon economie12. Behalve natuurlijk als je een reisbureau of winkel ofzo wilt beginnen, dan is M&O handiger.
*eens*
maar bij E&M zit toch al standaard economie12? (over je eerste opmerking)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:19
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Economie 1,2 zit standaard bij E&M, bij alle anere profielen kun je (iig bij ons op school) alleen maar economie 1 kiezen..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 22:08
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-01-2005 @ 14:05 :
Bij ons mag het eigelijk niet wil je het toch moet je er met je decaan over praten. Bij ons is minimale studie last ath. 4200 gym. 4560 en maximale 4800

ik zit met mn NT met bio12 en ec1 al op 4880 dus bocen het maximale. Ik mag er ge.2 bij nemen , maar dat zou een uitzondering zijn.
De 3 vakken is voor mensen die goed kunnen leren , hoogbegaafden of mensen die mischien een goede reden ervoor hebben.

Voor de topic starter als je bv. NT zou willen / kunnen doen zou ik er sowieso biologie 12 en ec1 bij doen en dan nog een taal en dat word wel erg veel. Maar als je dat aankan is het aanraadbaar, want je kan dan vrijwel alles.


Als ik het me goed herinner dan was atheneum bij ons gemiddeld 5000 SLU en gymnasium gemiddeld 5500 ! Nu denk ik dat die gemiddeldes bij lange na niet gehaald worden, maar het is zeker niet zo dat je bij ons een maximum van SLU hebt, wel een minimum. Je mag altijd 3 vakken kiezen, als het maar ingeroosterd kan worden.

Ben ik blij dat ik niet op jouw school zit. Ik dacht dat mijn school al een laag niveau had. Wat een onzin, alleen voor hoogbegaafden. Als je het toch niet haalt, is t toch je eigen schuld?

Ik heb zelf NT met Latijn, Grieks en economie 1. Ik heb wel 3 negendes, maar t is best goed te doen hoor!
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 08-01-2005 @ 23:08 :


Als ik het me goed herinner dan was atheneum bij ons gemiddeld 5000 SLU en gymnasium gemiddeld 5500 ! Nu denk ik dat die gemiddeldes bij lange na niet gehaald worden, maar het is zeker niet zo dat je bij ons een maximum van SLU hebt, wel een minimum. Je mag altijd 3 vakken kiezen, als het maar ingeroosterd kan worden.

Ben ik blij dat ik niet op jouw school zit. Ik dacht dat mijn school al een laag niveau had. Wat een onzin, alleen voor hoogbegaafden. Als je het toch niet haalt, is t toch je eigen schuld?

Ik heb zelf NT met Latijn, Grieks en economie 1. Ik heb wel 3 negendes, maar t is best goed te doen hoor!
Wettelijk moet je voor atheneum 4800 draaien, dat zijn 3x 40 weken van 40 uur.

Bij ons op school willen ze roostertechnisch dat je maar 1 vak kiest en 2 mag soms ook. Omdat bij mij op school maar zeer weinig uren in te vullen zijn (lessen van 70 min.) willen ze graag dat iedereen dat dus doet.

Maar ik doe er ook 3, en bijvoorbeeld biologie dat doe ik alleen maar omdat ik dat leuk vind en het misschien handig is ofzo.

TS. Ik zou EM + Taal + M&O gaan doen, ik hoorde vorig jaar dat de mensen die EM deden heel veel aan M&O hadden gehad en dat ze bij een meeloopdag op een studie al meer wisten dan de studenten zelf
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:12
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bernero schreef op 08-01-2005 @ 23:08 :


Als ik het me goed herinner dan was atheneum bij ons gemiddeld 5000 SLU en gymnasium gemiddeld 5500 ! Nu denk ik dat die gemiddeldes bij lange na niet gehaald worden, maar het is zeker niet zo dat je bij ons een maximum van SLU hebt, wel een minimum. Je mag altijd 3 vakken kiezen, als het maar ingeroosterd kan worden.

Ben ik blij dat ik niet op jouw school zit. Ik dacht dat mijn school al een laag niveau had. Wat een onzin, alleen voor hoogbegaafden. Als je het toch niet haalt, is t toch je eigen schuld?

Ik heb zelf NT met Latijn, Grieks en economie 1. Ik heb wel 3 negendes, maar t is best goed te doen hoor!
Dat zei ik niet , als je om 3 vraagt , mag het meestal wel, als je een leuk verhaaltje houd tenminste. Maar alleen hoogbegaafden en mensen die goed kunnen leren hebben dat. En ik denk in leerjaar 3 7 klassen ofzo dat het er maar een stuk of 4 zijn.

en bij ons is de maximale studielast lager dan jullie minimale

Citaat:
Wettelijk moet je voor atheneum 4800 draaien, dat zijn 3x 40 weken van 40 uur.
Bij ons mag CM met bio1 al bijvoorbeeld. Je hebt er maar 4200 nodig.

Ik wou eerst ge 2 er nog bij nemen dan kwam ik bij 5240 ofzo maar heb ik niet gedaan. Om dat luieren belangrijker is en omdat, in de vijfde natuurkunde endergelijker pas echt beginnen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 08-01-2005 @ 14:45 :
neej , maar om 3 vakken te doen. Ik in iedergeval zou het wel halen. Ik heb meestal heel veel tijd over. maar er zijn mensen die klagen over veel huiswerk en dat het niet te doen is. Maar zin hebben in 3 vakken is iets anders, ik ben liever lui.

ik doe ook maar 2 uur huiswerk (handelingsdelen ) per week dus die 4880 haal ik nooit .

Tegen topicstarter ik vind de 4de tot nu veel makkelijker dan de 3de. Gemiddelde is een punt hoger. Ik maak 3 keer zo weinig huiswerk. Je hoeft in de 2de fase echt geen 15 uur huiswerk per week te maken zoals de docenten ons probeerde wijs te maken.
Bij mij gingen mijn punten juist gemiddeld een punt omlaag. (van een 8 naar een 7)

Anyways, dat 15 uur huiswerk geldt eigenlijk alleen voor mensen die normaal op de HAVO of het VMBO zouden zitten, maar toch hard willen werken om het VWO te halen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:24
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Anyways, dat 15 uur huiswerk geldt eigenlijk alleen voor mensen die normaal op de HAVO of het VMBO zouden zitten, maar toch hard willen werken om het VWO te halen.
Wanneer zit je normaal op de HAVO (snap wat je bedoelt hoor )

maar dan is 15 uur nog wel een btje veel ik haal het mischien in de SE week , maar dan hoef je ook maar een uurtje of 2 naar school.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-01-2005 @ 12:12 :
Bij ons mag CM met bio1 al bijvoorbeeld. Je hebt er maar 4200 nodig.
Ja, dat mag bij ons ook maar denk wel aan het volgende :

Het vrije deel is 1000 studielast uur.

Biologie 1 is 160 uur. Dus je moet dus nog 840 uur opvullen met andere dingen.

Bij ons zit in je vrije deel : mentoruur, werkweek, stage, profielwerkstuk en dat is in totaal (120, 40, 50, 80) = 290

Dan heb je nog 550 uur die je toch moet opmaken. (bijvoorbeeld door het zitting nemen in een leerlingenraad, schoolkrantredactie etc)

Bij ons op school zijn ze best streng, dat is misschien het verschil
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:27
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-01-2005 @ 12:26 :
Ja, dat mag bij ons ook maar denk wel aan het volgende :

Het vrije deel is 1000 studielast uur.

Biologie 1 is 160 uur. Dus je moet dus nog 840 uur opvullen met andere dingen.

Bij ons zit in je vrije deel : mentoruur, werkweek, stage, profielwerkstuk en dat is in totaal (120, 40, 50, 80) = 290

Dan heb je nog 550 uur die je toch moet opmaken. (bijvoorbeeld door het zitting nemen in een leerlingenraad, schoolkrantredactie etc)

Bij ons op school zijn ze best streng, dat is misschien het verschil
Bij onze school vrijedeel , mentorles , profielwerkstuk, levensbeschouwing, studieorientatie
maar met CM met bio1 zit je boven de minimale studie last van 4200sl. dus je hoeft verder niks meer te doen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:29
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-01-2005 @ 19:21 :
*eens*
maar bij E&M zit toch al standaard economie12? (over je eerste opmerking)
Veranderd.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-01-2005 @ 12:24 :
Wanneer zit je normaal op de HAVO (snap wat je bedoelt hoor )

maar dan is 15 uur nog wel een btje veel ik haal het mischien in de SE week , maar dan hoef je ook maar een uurtje of 2 naar school.
Ik heb het over mensen met een IQ van rond de 100 (gemiddeld dus), die 'normaal' op de HAVO of het VMBO zouden zitten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:48
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2005 @ 12:44 :
Ik heb het over mensen met een IQ van rond de 100 (gemiddeld dus), die 'normaal' op de HAVO of het VMBO zouden zitten.
Iq testen zijn niet altijd goed om iemand iq te testen , ik geloof er namelijk niet in.
(maar geen discussie, wil je een discussie pm me dan maar )
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:13
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ik zie dat het allemaal veel strenger is dan bij ons. Maar misschien heb ik zelf wel een vertekend beeld bij ons op school omdat ik sowieso uit mn eigen al 3 vakken koos en dat alles goed was. Misschien rekenen ze behind the scenes ook wel al die SLU uit. BTW die 5500 voor gymnasium is mss wat overdreven en het is zeker geen minimum volgens mij. Ik weet het niet preceis meer, ik heb ook geen blad meer in mn LOB daarover.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 08-01-2005 @ 14:45 :
Tegen topicstarter ik vind de 4de tot nu veel makkelijker dan de 3de. Gemiddelde is een punt hoger. Ik maak 3 keer zo weinig huiswerk. Je hoeft in de 2de fase echt geen 15 uur huiswerk per week te maken zoals de docenten ons probeerde wijs te maken.
Hier ben ik het even niet mee eens.

Ik vond de 3e een eitje, maar heb nu in de 4e toch wel het idee dat ik veel moet doen. De stof is moeilijker en ik moet soms echt m'n huiswerk maken voordat ik het begrijp.
Dat jij maar 2 uur per week ( ) huiswerk maakt, wil niet zeggen dat iedereen zo weinig tijd eraan besteed. Ik zie genoeg mensen om mij heen die echt bezwijken onder het huiswerk van de 4e. Die hebben zelfs wel meer dan 15 uur nodig.

Het is dus helemaal persoonlijk en om nu te zeggen dat je niet moet doen wat de leraren je wijs maken... Je kan beter de raad van je leraren opvolgen dan dat je er met de pet naar gaat gooien. Niet iedereen kan met maar 2 uur per week als zijn huiswerk afkrijgen. In de les kan je een hele hoop doen, maar vaak ben je in de les toch bezig met huiswerk bespreken, luisteren naar uitleg, groepsopdrachten, enz.

Ik val je niet aan hoor. Maar ik denk dat de 4e echt moeilijker is dan de 3e. Aangezien mijn cijfers allemaal een punt lager zijn (behalve scheikunde en biologie, die juist een punt hoger) dan vorig jaar.

Om te reageren op de ts: C&M (met economie 1,2) of E&M (met Duits 2 en Frans 2)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:27
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 08-01-2005 @ 22:19 :
Economie 1,2 zit standaard bij E&M, bij alle anere profielen kun je (iig bij ons op school) alleen maar economie 1 kiezen..
Bij mij op school heeft elk profiel standaard economie 1...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:52
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-01-2005 @ 19:27 :
Bij mij op school heeft elk profiel standaard economie 1...
Zo te zien verschillen alle scholen meer van elkaar dan ik eerst dacht Wat een puinzooi! Hoera voor de Tweede Fase zeg!
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:18
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
e&m
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Klasje van BuZa
Verwijderd
4 28-11-2016 17:15
Studeren Welk profiel moet ik kiezen?
faithfully
5 17-02-2011 12:36
Algemene schoolzaken HELP!! Welk profiel moet ik kiezen??
Shoney
28 19-02-2007 14:19
Algemene schoolzaken welk profiel?
moon
60 22-03-2006 16:39
Algemene schoolzaken Welk profiel moet ik kiezen?
Morri
160 05-02-2005 13:10
Algemene schoolzaken Welk Profiel???
Miss. Swann
32 04-02-2005 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.