Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 10:25
Erasmus
Erasmus is offline
Beste forumbezoekers,

Graag vragen wij even jullie aandacht voor het volgende. Wij zijn twee studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam en momenteel bezig met onze afstudeerscriptie.

Hiervoor doen wij onderzoek naar de voorkeuren van consumenten met betrekking tot het online aanschaffen van muziek. Wij zouden het heel erg op prijs stellen als je meedoet, door onze enquete in te vullen. Het invullen neemt naar verwachting niet meer dan 10 minuten in beslag.

Als je op onderstaande URL klikt, of hem in je browser plakt, kom je vanzelf terecht bij de enquete. Als dank verloten we onder de inzenders vijf keer een bedrag van tien euro.

http://www.advancedsurvey.com/defaul...SurveyID=27145


Voor eventuele vragen: marketingscriptie@gmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 10:44
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Wat is uw leeftijd?
Remaining characters: 950

Hoe oud verwacht je dat ik ben?

En voor de rest vind ik de enquete nogal slecht. Veel van de vragen zijn gewoon echt niet normaal te beantwoorden. Ik weet echt niet hoeveel liedjes ik in een maand download, hoeveel uur ik muziek luister in een week en hoeveel CD's ik het afgelopen jaar heb gekocht. Dat houdt geen normaal mens bij...


Bovendien vind ik dat muziek een vrij goed moet zijn, en dat artiesten hun geld moeten verdienen door liveshows en verkoop van merchandise.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 10:53
Erasmus
Erasmus is offline
Tsasil,

Allereerst bedankt dat je onze enquete hebt ingevuld. Ik zal je kritiek even puntsgewijs langsgaan.

* 950 karakters is inderdaad nogal overdreven voor het invullen van een leeftijd, dit is echter het niet wijzigbare standaardformaat van een textbox bij het enqueteformulier dat wij gebruikt hebben.

* We begrijpen dat je niet geheel nauwkeurig kunt aangeven hoeveel liedjes je precies downloadt per maand en hoeveel uur je naar muziek luistert en dergelijke. Een schatting moet echter wel mogelijk zijn!

* Ons onderzoek richt zich erop of mensen bereid zijn te betalen voor muziek downloads, zoja: hoeveel? en daarnaast op welke manier consumenten het liefste digitale muziek binnenhalen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:00
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Dat van die leeftijd was een geintje

Om even terug te komen op mijn opmerking dat de enquete slecht is; Ik bedoelde eigenlijk dat de vraagstelling niet echt toegankelijk is.

Puur getallen invullen is niet echt ontspannen een enquete invullen, terwijl het (volgens mij) toch alleen maar gaat om een onderscheid te maken tussen mensen die niet, gemiddeld of veel downloaden.

Een schatting van hoeveel je per maand download is natuurlijk wel te maken, maar ik denk dat het zinvoller is om mensen zichzelf in bepaalde categorieen in te laten delen. Bijvoorbeeld een keuze te laten maken tussen 'Ik download niet', 'Ik download ongeveer een CD per maand', 'Ik download minder dan 10 CD's per maand' en 'Ik download meer dan 10 CD's per maand', om maar even een beeld te schetsen van wat ik bedoel. Dit maakt het invullen van die enquete een stuk prettiger.

Mensen zelf getallen in laten vullen als het toch alleen om een ruwe schatting gaat is IMHO niet zinvol.
__________________
Johnny Tsunami is drunk

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:05
Erasmus
Erasmus is offline
Om eerlijk te zijn hadden wij zelf ook liever gesloten vragen gedaan, waarbij je enkel hoeft aan te vinken in welke categorie je valt. Onze begeleider stond er echter op om met open vragen te werken. Dit vanwege een aantal redenen, het voert een beetje te ver om dat nu allemaal uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:08
Verwijderd
gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:13
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Ach, het verdedigen van je enquete is ook helemaal niet nodig. Ik bedoelde alleen te zeggen dat de enquete niet zo prettig in te vullen is, en ik denk dat je meer *serieuze* invullers krijgt als je hem wat toegankelijker maakt.

Je vat de kritiek in ieder geval wel goed op
__________________
Johnny Tsunami is drunk

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:14
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
ik sluit me bij Tsasil aan, bij alle vragen met 'hoeveel bent u bereid te betalen voor...' heb ik dan ook €0,- ingevuld.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:23
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Aaah! Gruwelijke spelfouten. Maar goed, ik ben hem aan het doen.

Ik vind alleen wel, inhoudelijk dan, dat er teveel vanuit wordt gegaan dat downloaden het doel is. Dat is absoluut onwaar in mijn geval. Ik koop CD's die ik leuk vind en downloaden is niet meer dan wat vroeger in de winkel platen luisteren was. Gewoon een paar keer horen voordat je beslist of het hem wordt.

Zo koop ik dus gemiddeld elke week een CD en de gedownloade zooi is leuk voor m'n MP3 speler, maar verder doe ik daar niets mee. Ik ben dus helemaal niet zo voor elk van die voorstellen. Ik blijf gewoon gratis downloaden, dat lijkt me duidelijk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:28
Erasmus
Erasmus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2005 @ 12:23 :
Aaah! Gruwelijke spelfouten. Maar goed, ik ben hem aan het doen.
Daar kunnen we niks meer aan doen. Ik baal er wel een beetje van. Als je de survey hebt gepublished kan je niks meer veranderen anders komt de "integriteit" van het onderzoek in gevaar. Stel je voor, door een taalfout te corrigeren krijg je ineens andere uitkomsten .
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:29
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-06-2005 @ 12:23 :


Ik vind alleen wel, inhoudelijk dan, dat er teveel vanuit wordt gegaan dat downloaden het doel is. Dat is absoluut onwaar in mijn geval. Ik koop CD's die ik leuk vind en downloaden is niet meer dan wat vroeger in de winkel platen luisteren was. Gewoon een paar keer horen voordat je beslist of het hem wordt.

Zo koop ik dus gemiddeld elke week een CD en de gedownloade zooi is leuk voor m'n MP3 speler, maar verder doe ik daar niets mee. Ik ben dus helemaal niet zo voor elk van die voorstellen. Ik blijf gewoon gratis downloaden, dat lijkt me duidelijk.
precies wat die bierlustige zegt
__________________
no fun
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
doezel schreef op 20-06-2005 @ 12:08 :
gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:47
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
botulism schreef op 20-06-2005 @ 12:14 :
ik sluit me bij Tsasil aan, bij alle vragen met 'hoeveel bent u bereid te betalen voor...' heb ik dan ook €0,- ingevuld.
^ dat dus
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 11:58
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
ik durf het niet in te vullen uit angst dat stichting brein hierachter zit
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:09
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 20-06-2005 @ 12:58 :
ik durf het niet in te vullen uit angst dat stichting brein hierachter zit
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:12
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 20-06-2005 @ 12:58 :
ik durf het niet in te vullen uit angst dat stichting brein hierachter zit
Daar hoef ik niet bang voor te zijn, ik koop gewoon orgineel. Ok ik download ook op zijn tijd, maar gebruik die downloads dan ook alleen maar om een indruk te krijgen van het album, indien ik die achteraf goed vind wordt het zeker een orginele CD.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:14
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-06-2005 @ 13:12 :
Daar hoef ik niet bang voor te zijn, ik koop gewoon orgineel. Ok ik download ook op zijn tijd, maar gebruik die downloads dan ook alleen maar om een indruk te krijgen van het album, indien ik die achteraf goed vind wordt het zeker een orginele CD.
nou dat doet me echt deugd
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:16
Malfunction
Malfunction is offline
Ik was halverwege en toen ben ik gekapt, wat een kutvragen.
__________________
SAID AND DONE - www.saidanddone.org
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2005, 12:16
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 20-06-2005 @ 12:58 :
ik durf het niet in te vullen uit angst dat stichting brein hierachter zit
Nu heb je me bang gemaakt
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:47
qghp
qghp is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-06-2005 @ 13:12 :
Daar hoef ik niet bang voor te zijn, ik koop gewoon orgineel. Ok ik download ook op zijn tijd, maar gebruik die downloads dan ook alleen maar om een indruk te krijgen van het album, indien ik die achteraf goed vind wordt het zeker een orginele CD.


Je vergeet te vertellen dat je een keer 300 euro voor een cd hebt betaald
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:04
Erasmus
Erasmus is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 20-06-2005 @ 13:16 :
Nu heb je me bang gemaakt
Wees gerust, voor ons aller vriend Kuik zouden we in nog geen duizend jaar willen werken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:40
Nijpjes
Avatar van Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
botulism schreef op 20-06-2005 @ 12:14 :
ik sluit me bij Tsasil aan, bij alle vragen met 'hoeveel bent u bereid te betalen voor...' heb ik dan ook €0,- ingevuld.
Ik ook
__________________
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige... | www.breaktrack.com
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 16:47
Verwijderd
ik heb ook bij alle vragen over betalen nul ingevuld, ik koop veel cd's dus ben niet bereid te betalen voor welke vorm van muziek downloaden dan ook
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:40
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Waarom krijg ik 39x de vraag "Wat is uw leeftijd?"
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:23
Erasmus
Erasmus is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 20-06-2005 @ 18:40 :
Waarom krijg ik 39x de vraag "Wat is uw leeftijd?"
Er was een tijdelijke storing, inmiddels doet 'ie het weer. Misschien wil je het nog eens proberen.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 15:40
HybridTheory
HybridTheory is offline
Gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Studeren Vragenlijst over muziek video's
LaDolceVita
1 28-06-2012 14:36
Muziek Onderzoek Muziek Video's
LaDolceVita
2 21-06-2012 11:25
De Kantine Knip en plak maar weer!
hasseltboy
500 23-03-2006 18:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Invallen in studentenhuizen om illegale software
Wolter
38 23-04-2004 17:31
Software & Hardware spyware
iNa0H
3 06-03-2002 10:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.