Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 19:27
Verwijderd
Nou was bij mij altijd al bekend dat Jehova's getuigen geen bloedtransfusies mogen hebben. Nou zat ik gisteren een ziekenhuisprogramma te kijken, en die vrouw wilde dus geen bloedtransfusie van anderen hebben, maar de doktoren mochten ook haar eigen bloed niet opnieuw gebruiken...

Kan iemand mij uitleggen waarom ze niet haar eigen bloed toegedient mocht krijgen?
Advertentie
Oud 09-12-2005, 19:56
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Het schoolvoorbeeld van een kwaadaardige sekte.
hier wordt religie dus misbruikt om levens kapot te maken.

kijk maar eens goed naar wat voor "regeltjes" dergelijke stromingen nog meer hebben. het zijn allemaal dingen die mensen vroeg of laat in het ongeluk storten. niet alleen de mensen die bij dit soort religie's zitten maar ook hun omgeving is uiteraard vaak het slachtoffer.

in veel gevallen worden mensen zelfs "bewogen" om andere contacten te verbreken, zodat ze langzaam maar zeker meer en meer in het web verstrikt raken.

dit soort religies zijn heel erg gevaarlijk !
Oud 09-12-2005, 20:04
Verwijderd
Dit is nu precies de reden dat ik van mening ben dat orgaandonatie na overlijden wettelijk verplicht moet worden, dat inenting onder 18 jaar wettelijk verplicht moet worden, dat bloedtransfusies, indien noodzakelijk, wettelijk verplicht moet worden en dat besnijdenis (ook van jongens) onder 18 jaar verboden moet worden.
Oud 09-12-2005, 20:18
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2005 @ 21:04 :
Dit is nu precies de reden dat ik van mening ben dat orgaandonatie na overlijden wettelijk verplicht moet worden, dat inenting onder 18 jaar wettelijk verplicht moet worden, dat bloedtransfusies, indien noodzakelijk, wettelijk verplicht moet worden en dat besnijdenis (ook van jongens) onder 18 jaar verboden moet worden.
volledig mee eens
Oud 09-12-2005, 20:23
Verwijderd
Ik ben geen Jehova maar ik wil ook geen bloed/orgaandonatie en sta ook niet af

ben ik nu ook gevaarlijk?
Oud 09-12-2005, 20:30
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Leerstelling bloed(transfusie) maar liefst 8 x gewijzigd:

http://www.jwfiles.com/blood.htm
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 09-12-2005, 20:30
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Het is wel heel makkelijk oordelen. In de geneeskunde is het zo dat bij levensbedreigende situaties van kinderen, ouders met een Jehova overtuiging de ouderlijke macht ontzegd worden wanneer zij weigeren dat het kind geholpen wordt door middel van een weefseltransplantatie (ook bloed). Als ze echter volwassen zijn mogen ze het zelf weten.

Zijn jullie dan ook tegen euthenasie? Vertel mij eens wat het verschil hiermee is. De mens heeft recht op zelfbeschikking.
Deze mensen zijn in de overtuiging dat het fout is om weefsels van anderen te accepteren. Ik zeg niet dat ik het zo zou doen, maar ik kan het wel volgen en dus ook respecteren.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 09-12-2005, 20:31
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 20:56 :
Het schoolvoorbeeld van een kwaadaardige sekte.
hier wordt religie dus misbruikt om levens kapot te maken.

kijk maar eens goed naar wat voor "regeltjes" dergelijke stromingen nog meer hebben. het zijn allemaal dingen die mensen vroeg of laat in het ongeluk storten. niet alleen de mensen die bij dit soort religie's zitten maar ook hun omgeving is uiteraard vaak het slachtoffer.

in veel gevallen worden mensen zelfs "bewogen" om andere contacten te verbreken, zodat ze langzaam maar zeker meer en meer in het web verstrikt raken.

dit soort religies zijn heel erg gevaarlijk !
Als Jehovah's Getuige hoef je het contact met familie en vrienden niet te verbreken hoor.
Ze willen wel dat je meedoet in de gemeente.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 09-12-2005, 20:31
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 09-12-2005 @ 21:23 :
Ik ben geen Jehova maar ik wil ook geen bloed/orgaandonatie en sta ook niet af

ben ik nu ook gevaarlijk?
hooguit voor jezelf..
nee maar serieus.. het gaat veel en veel verder dan alleen dat.

alles wat mensen controle over hun eigen leven geeft is op een gegeven moment namelijk ook "verboden"
contacten naar"buiten" worden systematisch kapot gemaakt zodat het heel moeilijk wordt om er nog uit te komen.

dit is helaas niet iets om grappen over te maken
Oud 09-12-2005, 20:36
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 09-12-2005 @ 21:31 :
Als Jehovah's Getuige hoef je het contact met familie en vrienden niet te verbreken hoor.
Ze willen wel dat je meedoet in de gemeente.
nee officieel zal dat niet hoeven, net zoals ze officieel menslievend zijn maar ondertussen.
Oud 09-12-2005, 20:43
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 09-12-2005 @ 21:30 :
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Het is wel heel makkelijk oordelen. In de geneeskunde is het zo dat bij levensbedreigende situaties van kinderen, ouders met een Jehova overtuiging de ouderlijke macht ontzegd worden wanneer zij weigeren dat het kind geholpen wordt door middel van een weefseltransplantatie (ook bloed). Als ze echter volwassen zijn mogen ze het zelf weten.

Zijn jullie dan ook tegen euthenasie? Vertel mij eens wat het verschil hiermee is. De mens heeft recht op zelfbeschikking.
Deze mensen zijn in de overtuiging dat het fout is om weefsels van anderen te accepteren. Ik zeg niet dat ik het zo zou doen, maar ik kan het wel volgen en dus ook respecteren.
ik zeg heel eerlijk dat ik vind dat IK niet voor iemand anders mag beslissen of hij of zij wel of geen euthenasie mag. dat is aan die persoon zelf en aan de behandelende arts en aan niemand anders.

verder vind ik het nogal hypocriet om zoals sommige christelijke amerikanen tegen euthanasie te zijn maar wel voor de doodstraf

Het gaat er niet om wat ze ZELF wel of niet willen (mensen die er diep in zitten hebben helaas geen eigen wil meer)
Het wordt van bovenaf opgelegd met zogenaamde "regels van god"
de "gemeenschap" oefent zo'n grote druk op mensen uit dat ze eigenlijk geen eigen beslissingen meer kunnen nemen.
Oud 09-12-2005, 20:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2005 @ 21:04 :
dat besnijdenis (ook van jongens) onder 18 jaar verboden moet worden.
uhhh...volgens mij ben je in de war.
Oud 09-12-2005, 21:02
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 21:44 :
uhhh...volgens mij ben je in de war.
DAT is ook iets wat door religies wordt opgelegd en naar mijn mening volslagen idioot.


in het algemeen :
ik neem even een "oude sf film als leiddraad"

Yoda tegen luke:
kijk uit voor alles dat met angst, woede en haat werkt.

in die film zit meer dan je op het eerste gezicht ziet
Oud 09-12-2005, 21:05
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 22:02 :
DAT is ook iets wat door religies wordt opgelegd en naar mijn mening volslagen idioot.


in het algemeen :
ik neem even een "oude sf film als leiddraad"

Yoda tegen luke:
kijk uit voor alles dat met angst, woede en haat werkt.

in die film zit meer dan je op het eerste gezicht ziet
Er wordt, zo heb ik mij laten vertellen, ook wel eens besnijdenis toegepast uit hygienische overwegingen, gewoon door de medische wetenschap.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 09-12-2005, 21:12
Verwijderd
Ho mensen, het was helemaal niet mijn bedoeling om een discussie te beginnen over Jehova's getuigen. Ik wilde alleen maar weten waarom zij hun eigen bloed niet mogen gebruiken voor transfusies.

Dus nogmaals: Waarom mag een Jehova's getuige geen bloedtransfusie krijgen als het bloed zijn eigen bloed is?

@ Yab-yum: ik zal eens kijken wat er over staat, alvast bedankt!
Oud 09-12-2005, 21:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 22:02 :
DAT is ook iets wat door religies wordt opgelegd en naar mijn mening volslagen idioot.


in het algemeen :
ik neem even een "oude sf film als leiddraad"

Yoda tegen luke:
kijk uit voor alles dat met angst, woede en haat werkt.

in die film zit meer dan je op het eerste gezicht ziet
Ik bedoelde dat besnijdenis bij vrouwen (ongeacht de leeftijd) verboden is. Mepho... doet voorkomen alsof dat niet zo is.

Ik weet niet waarom men in bepaalde geloven de mannen laat besnijden, alhoewel ik zelf tot zo'n geloof behoor en zelf ook ben besneden.
Maar jij zegt dat het idioot is, dus zal jij de beredenatie erachter wel kennen. Zou je kunnen uitleggen waarom het idioot is?

en ik haat sf-films, dus ken ik Yoda en Luke ook niet...
Oud 09-12-2005, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 09-12-2005 @ 21:23 :
Ik ben geen Jehova maar ik wil ook geen bloed/orgaandonatie en sta ook niet af

ben ik nu ook gevaarlijk?
Nah, alleen niet erg sociaal, en fors hypocriet als je zelf ooit een orgaan zou ontvangen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-12-2005, 21:35
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Il organista schreef op 09-12-2005 @ 22:05 :
Er wordt, zo heb ik mij laten vertellen, ook wel eens besnijdenis toegepast uit hygienische overwegingen, gewoon door de medische wetenschap.
er wordt wel eens een besnijdenis uitgevoerd met een medische indicatie dat is heel heel ander verhaal
Ads door Google
Oud 09-12-2005, 21:41
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 20:56 :
Het schoolvoorbeeld van een kwaadaardige sekte.
Dom =/= kwaadaardig
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 09-12-2005, 21:41
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 22:14 :
Ik bedoelde dat besnijdenis bij vrouwen (ongeacht de leeftijd) verboden is. Mepho... doet voorkomen alsof dat niet zo is.

Ik weet niet waarom men in bepaalde geloven de mannen laat besnijden, alhoewel ik zelf tot zo'n geloof behoor en zelf ook ben besneden.
Maar jij zegt dat het idioot is, dus zal jij de beredenatie erachter wel kennen. Zou je kunnen uitleggen waarom het idioot is?

en ik haat sf-films, dus ken ik Yoda en Luke ook niet...
het is idioot als een religie je zoiets voorschrijft. en wat flikken ze dan ook nog, juist dat het op zo'n jonge leeftijd moet gebeuren dat je er zelf lekker niks over te vertellen hebt. en je ouders ? ach die zijn al genoeg geindoctrineerd
Oud 09-12-2005, 21:42
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 09-12-2005 @ 22:41 :
Dom =/= kwaadaardig
hum de machten die daar aan de touwtjes trekken zijn helaas niet dom
Oud 09-12-2005, 21:43
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 21:31 :

contacten naar"buiten" worden systematisch kapot gemaakt zodat het heel moeilijk wordt om er nog uit te komen.
Dude dit is echt foking onzin, wat heb jij een idioot beeld van de jehova getuiges. In mijn optiek zijn ze precies hetzelfde als alle andere gelovigen. En ik durf te beweren dat ik meer jehova getuiges ken dan jij.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 09-12-2005, 21:44
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 22:42 :
hum de machten die daar aan de touwtjes trekken zijn helaas niet dom
Welke machten?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Oud 09-12-2005, 21:55
Verwijderd
Zouden we misschien ontopic kunnen gaan?

Voor discussies over de overtuiging die Jehova's hebben kun je kijken op
http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending of maak een nieuw topic aan...

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 21:57.
Oud 09-12-2005, 23:00
Bart Klink
Bart Klink is offline
De reden waarom ze geen bloedtransfusies willen is volgens mij de oeroude opvatting dat ‘het leven’ in het bloed zit, bloed maakt iemand levend. Hierdoor wordt het bloed ook als heilig gezien. Dit is in heel veel (oude) religies terug te vinden. In veel Nederlandse spreekwoorden komt dit idee ook nog terug (“dat zit hem in het bloed”, “kwaad bloed hebben” enz.). Bij een transfusie zou je dus leven van iemand anders krijgen en daardoor anders kunnen worden.

Nog zo’n opvatting is dat adem de animerende stof is. Dit komt o.a. ook in de bijbel terug. Veel hedendaagse woorden zijn afgeleid van woorden die oorspronkelijk adem betekenen, denk aan spirit en spiritueel van spiritus (Latijn) en psyche en psychologie van psuchè (Grieks).
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 23:07.
Advertentie
Oud 09-12-2005, 23:12
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
http://66.249.93.104/search?q=cache:...en+bloed&hl=nl

De laatste paragraaf zegt dat het niet mag. Ik maak eruit op dat als jouw bloed je lichaam verlaat dat gewoon de bedoeling van god is en dat je daar niet mee moet fucken, misschien staat er nog iets duidelijkers in de rest van het artikel.

offtopic:
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 20:56 :
Het schoolvoorbeeld van een kwaadaardige sekte.
hier wordt religie dus misbruikt om levens kapot te maken.

kijk maar eens goed naar wat voor "regeltjes" dergelijke stromingen nog meer hebben. het zijn allemaal dingen die mensen vroeg of laat in het ongeluk storten. niet alleen de mensen die bij dit soort religie's zitten maar ook hun omgeving is uiteraard vaak het slachtoffer.

in veel gevallen worden mensen zelfs "bewogen" om andere contacten te verbreken, zodat ze langzaam maar zeker meer en meer in het web verstrikt raken.

dit soort religies zijn heel erg gevaarlijk !
Die laatste alinea klopt, natuurlijk worden ze niet gestimuleerd om met vrienden en familie te praten die hun geloof niet delen. Maar die tweede alinea is bullshit, geen enkele religie heeft als doel zijn volgelingen de dood in te storten, er wordt ze alleen wat geld afgetroggeld.
Oud 10-12-2005, 00:34
Verwijderd
@ Bart Klink: Dat ze dat niet van een ander mochten wist ik wel, maar waarom het dus niet mag met het eigen bloed, daar ben ik benieuwd naar.

@ Frostbite: ik heb het inderdaad even doorgelezen, maar hij zegt er alleen maar dat het niet mag, maar waarom het dan niet mag staat er niet bij...

Laatst gewijzigd op 10-12-2005 om 00:37.
Oud 10-12-2005, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 22:02 :
in het algemeen :
ik neem even een "oude sf film als leiddraad"

Yoda tegen luke:
kijk uit voor alles dat met angst, woede en haat werkt.

in die film zit meer dan je op het eerste gezicht ziet
Uh, iedereen weet dat de dark side veel vettere powers heeft, dus wat wil je nou zeggen?
Oud 10-12-2005, 08:14
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-12-2005 @ 21:36 :
nee officieel zal dat niet hoeven, net zoals ze officieel menslievend zijn maar ondertussen.
Zeg, luister es. Ken jij ze persoonlijk?
Ik wel. En ik heb ook een bijbelstudie met ze gedaan. En ik ken ex-jehovah's getuigen. En ze hebben allemaal familie, dochters, zonen, mannen, vrouwen,enz. waar ze gewoon contact mee hebben en die geen J'sG zijn.
Dus hoe kom je erbij.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 10-12-2005, 11:17
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 10-12-2005 @ 09:14 :
Zeg, luister es. Ken jij ze persoonlijk?
Ik wel. En ik heb ook een bijbelstudie met ze gedaan. En ik ken ex-jehovah's getuigen. En ze hebben allemaal familie, dochters, zonen, mannen, vrouwen,enz. waar ze gewoon contact mee hebben en die geen J'sG zijn.
Dus hoe kom je erbij.
omdat ik toevallig mensen ken die erin verstrikt zijn geraakt en die met heel veel moeite weer in het normale leven zijn gekomen.

iedereen mag denken wat ie wil, en iedereen mag zelf weten wat ie doet maar ik vind dat in dit geval een waarschuwing op zijn plaats is.
Oud 10-12-2005, 11:29
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
en lees Dit ook maar eens.

van skepsis, waar sommigen hier toch al verzot op zijn
Oud 10-12-2005, 12:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2005 @ 21:04 :
Dit is nu precies de reden dat ik van mening ben dat orgaandonatie na overlijden wettelijk verplicht moet worden, dat inenting onder 18 jaar wettelijk verplicht moet worden, dat bloedtransfusies, indien noodzakelijk, wettelijk verplicht moet worden en dat besnijdenis (ook van jongens) onder 18 jaar verboden moet worden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-12-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 22:28 :
Nah, alleen niet erg sociaal, en fors hypocriet als je zelf ooit een orgaan zou ontvangen.
Klopt, ik hoop dan ook dat ik niet zo hypocriet zal worden
Oud 10-12-2005, 17:58
Verwijderd
* zucht *
Oud 10-12-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 21:44 :
uhhh...volgens mij ben je in de war.
Nee, besnijdenis is onnodige kindermishandeling. Als ik zeg dat ik mijn (hypothetische) zoon van de vogelbekdieren op Pluto de benen moet afhakken wordt dat ook niet getolereerd. Het toestaan van besnijdenis is dus barbaars en discriminerend.
Oud 11-12-2005, 13:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2005 @ 21:04 :
Dit is nu precies de reden dat ik van mening ben dat orgaandonatie na overlijden wettelijk verplicht moet worden, dat inenting onder 18 jaar wettelijk verplicht moet worden, dat bloedtransfusies, indien noodzakelijk, wettelijk verplicht moet worden en dat besnijdenis (ook van jongens) onder 18 jaar verboden moet worden.
ik beslis zelf wel wat ik wel en niet doe. Het maakt toch niet uit dat die vrouw geen bloed transfusie wil hebben. Als zij niet geholpen wil worden, wie ben jij dan om daarover te oordelen.
Ads door Google
Oud 11-12-2005, 13:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-12-2005 @ 14:18 :
ik beslis zelf wel wat ik wel en niet doe. Het maakt toch niet uit dat die vrouw geen bloed transfusie wil hebben. Als zij niet geholpen wil worden, wie ben jij dan om daarover te oordelen.
Maar onder de 18 jaar is het een andere zaak.

Als een of andere Staphorster zijn kind niet laat inenten voor polio, en dat kind daardoor vervolgens verlamt raakt is dat direct de schuld van de ouders.

Wie zijn kind willens en wetens wat laat overkomen of aan doet wordt over het algemeen prompt uit de ouderlijke macht ontzet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 13:48
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 14:25 :
Maar onder de 18 jaar is het een andere zaak.

Als een of andere Staphorster zijn kind niet laat inenten voor polio, en dat kind daardoor vervolgens verlamt raakt is dat direct de schuld van de ouders.

Wie zijn kind willens en wetens wat laat overkomen of aan doet wordt over het algemeen prompt uit de ouderlijke macht ontzet.
ok, ok, dat is logisch maar volwassen jehova's doen het ook niet, en daar gaat het om. Als ik 18 ben beslis ik dus zelf over wat ik wel en niet doe en daar hebben ze in Den Haag geen ene fuck mee te maken, zo simpel is het.

verder om even offtopic te gaan:

Citaat:
Iedere Nederlandse burger van achttien jaar en ouder ontvangt dan een formulier waarop hij aangeeft of hij zich wel of niet als donor beschikbaar stelt.
De beslissing kan ook aan de nabestaanden worden overgelaten.
De gegevens worden opgenomen in een centraal registratiesysteem,
het donorcodicil verdwijnt.
Persijn benadrukt dat medici en verpleegkundigen moeten leren hoe met de problemen
rond orgaandonatie om te gaan.
als ze tekort aan donoren hebben moeten ze die regel maar eens aanpassen, want ik ken zat mensen die 15/16/17 die het ook willen doen maar moeten wachten tot 18.
Oud 11-12-2005, 14:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat is onzin, ik heb zo'n ding op m'n 16e ingevult, kwestie van van je achterwerk af komen en zo'n formulier aanvragen, en daar schort het aan.

Wat ik verder mis is een keuze om je organen beschikbaar te stellen aan mensen die zelf ook als donor staan ingeschreven. Ik ervaar het als best wel een probleem dat een of andere schijnheilige idioot die zelf niets kwijt wil mijn organen krijgt, terwijl er mensen doodgaan die nog op de wachtlijst staan.

Verder ben ik ook voorstander van een systeem waarbij je standaard donor bent, tenzij je anders aan geeft. Het liefst dan nog dat familie na de dood daar ook niets meer aan kan veranderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 14:20
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 15:15 :

Verder ben ik ook voorstander van een systeem waarbij je standaard donor bent, tenzij je anders aan geeft. Het liefst dan nog dat familie na de dood daar ook niets meer aan kan veranderen.
dat kan ik dus niet hebben, en ik moet zeggen hoeveel hoor je nou iets over een donorcodicil invullen. Misschien moeten ze die blaadjes standaard in de bus gooien. Meer 'reclame' ervoor maken. Ik weet zeker dat dat al veel meer donoren zou opleveren.
Oud 11-12-2005, 17:15
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-12-2005 @ 15:20 :
dat kan ik dus niet hebben, en ik moet zeggen hoeveel hoor je nou iets over een donorcodicil invullen. Misschien moeten ze die blaadjes standaard in de bus gooien. Meer 'reclame' ervoor maken. Ik weet zeker dat dat al veel meer donoren zou opleveren.
Waarom niet? Als je geen donor wilt worden dan moet je maar daar maar werk van maken, niet andersom.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 11-12-2005, 17:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-12-2005 @ 15:20 :
dat kan ik dus niet hebben, en ik moet zeggen hoeveel hoor je nou iets over een donorcodicil invullen. Misschien moeten ze die blaadjes standaard in de bus gooien. Meer 'reclame' ervoor maken. Ik weet zeker dat dat al veel meer donoren zou opleveren.
Je krijgt hem op je 18e al automatisch thuis gestuurd.

Wie dat even invullen als hij tegen is al teveel werk vind verdient het om automatisch donor te worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 19:22
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Raven schreef op 10-12-2005 @ 12:17 :
omdat ik toevallig mensen ken die erin verstrikt zijn geraakt en die met heel veel moeite weer in het normale leven zijn gekomen.

iedereen mag denken wat ie wil, en iedereen mag zelf weten wat ie doet maar ik vind dat in dit geval een waarschuwing op zijn plaats is.
Je kan er best verstrikt in raken, maar dan eerder door de leerstellingenindoctrinatie en het langs de deuren moeten gaan, en het niet zondig mogen zijn, maar niet omdat je je vrienden/familie moet laten zitten.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 11-12-2005, 19:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-12-2005 @ 20:22 :
Je kan er best verstrikt in raken, maar dan eerder door de leerstellingenindoctrinatie en het langs de deuren moeten gaan, en het niet zondig mogen zijn, maar niet omdat je je vrienden/familie moet laten zitten.
lol, dus je familie niet meer zien is niets iets dat grote impact heeft?

Volgens mij bedoelde je dat niet te schrijven, of is er weer Sahafisme aan de gang hier.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-12-2005, 19:25
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-12-2005 @ 20:22 :
Je kan er best verstrikt in raken, maar dan eerder door de leerstellingenindoctrinatie en het langs de deuren moeten gaan, en het niet zondig mogen zijn, maar niet omdat je je vrienden/familie moet laten zitten.
het is de combinatie van alles.
alles is gericht op het mensen "loskoppelen" van de samenleving en dus afhankelijk maken van de jehova gemeenschap.

overigens zijn er nog veel meer van dit soort gevaarlijke religies
Oud 11-12-2005, 21:21
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2005 @ 21:04 :
Dit is nu precies de reden dat ik van mening ben dat orgaandonatie na overlijden wettelijk verplicht moet worden, dat inenting onder 18 jaar wettelijk verplicht moet worden, dat bloedtransfusies, indien noodzakelijk, wettelijk verplicht moet worden en dat besnijdenis (ook van jongens) onder 18 jaar verboden moet worden.
Want de wet van de meerderheid moet immers gelden, wij denken dat iets 'goed' of 'slecht' is en daarom moeten onze waarden aan minderheden opgelegd worden die blijkbaar dom zijn. je inzicht in dergelijke problemen blijft me verbazen
Oud 11-12-2005, 23:47
Verwijderd
En nog steeds geen antwoord
Oud 12-12-2005, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 12-12-2005 @ 00:47 :
En nog steeds geen antwoord
A - Gods wil. Medisch ingrijpen mag niet omdat dat tegen gods wil in gaat.
(waarom ze in godsnaam dan wel van andere medische zaken gebruik maken, je ne said pas)
B - geen bloed 'eten'
(Dat vers is uiteraard slechts tegen kannibalisme bedoelt is en verschrikkelijk dom geïnterpreteerd wordt)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-12-2005, 07:28
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 20:25 :
lol, dus je familie niet meer zien is niets iets dat grote impact heeft?
Ik zeg net, je mag je familie wel zien.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 12-12-2005, 16:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 18:19 :
Je krijgt hem op je 18e al automatisch thuis gestuurd.

Wie dat even invullen als hij tegen is al teveel werk vind verdient het om automatisch donor te worden.
misschien moeten ze hem eerder automatisch thuis sturen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jehova getuiges weigeren bloedtransfusie
De Veroorzaker
244 10-09-2009 11:43
Levensbeschouwing & Filosofie wat vind jij van jehovah's getuigen?
=zwart wit=
319 07-12-2006 12:08
Levensbeschouwing & Filosofie jehova getuigen
Hernuel Fan
103 01-04-2005 19:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 20:00
Levensbeschouwing & Filosofie Mogen mensen vanwege hun geloofsovertuiging medicatie afwijzen?
Thirsa87
46 29-04-2004 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.