Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 13:48
Verwijderd
..... waarom kan die van jou 60/70/80/90/... ???
En sta je op tijd weer stil (zonder op je muil te gaan) wanneer je een noodstop moet maken?
Snorfietsers mogen ook meedoen

Ben nu wel eens benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2003, 13:50
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Mijne rijdt gewoon standaard.. ( 60 dus) en ja ik kan op tijd een noodstop maken.. alleen als het vriest maak ik dan wel een mooie schuiver
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:51
Thomas
Thomas is offline
De mijne reed ongeveer 60 km/u en remde voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:52
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Fietsen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:53
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 19-12-2003 @ 14:52:
Fietsen
Hoe hard fiets je dan en sta je nog op tijd stil als je een noodstop moet maken?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:56
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Wawl schreef op 19-12-2003 @ 14:53:
Hoe hard fiets je dan en sta je nog op tijd stil als je een noodstop moet maken?
Nou, een snelheid van boven de 30 km/u houd ik ongeveer tien seconden vol, dus de kans dat er iets misgaat is vrij klein.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:58
Verwijderd
Yeah well ik vroeg me vooral af waarom je zo hard gaat...
Had gisteren rijles, ga 60 km/h en word ingehaald door een snorfietser. Stond ik toch wel even raar te kijken... Even later een scooter die naast mij 80 ging. Kben op de fiets eens 50km/h van een brug (snelweg) gereden, was een fiets van 40kilo want was op fietsvakantie; ik durfde niet te sturen of te remmen want dat was gegarandeerd op mijn muil gaan, en nu vraag ik me dus af: waarom wil je in godsnaam 80 op een scooter....

En ik hoop nu dat iemand me daar antwoord op wil geven
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 14:01
Lionheart
mijne loopt 80 en remt uitstekend
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 16:27
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Ik heb een Tomos snorfietsje die zo ongeveer 55 rijdt
Hij remt perfect

Ik zou ook best een scooter willen, maar die krengen zijn belachelijk duur. En een snorfiets die 30 rijdt.... Tsja, ga dan fietsen
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 16:36
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-12-2003 @ 14:58:
Yeah well ik vroeg me vooral af waarom je zo hard gaat...
Had gisteren rijles, ga 60 km/h en word ingehaald door een snorfietser. Stond ik toch wel even raar te kijken... Even later een scooter die naast mij 80 ging. Kben op de fiets eens 50km/h van een brug (snelweg) gereden, was een fiets van 40kilo want was op fietsvakantie; ik durfde niet te sturen of te remmen want dat was gegarandeerd op mijn muil gaan, en nu vraag ik me dus af: waarom wil je in godsnaam 80 op een scooter....

En ik hoop nu dat iemand me daar antwoord op wil geven
1) Het is natuurlijk 'stoer' om je scheurijzer zo hard mogelijk te laten rijden. Hij moet harder gaan dan die van je vrienden. Hoewel 95% van de mensen je een associale gek noemt.

2) Het is best een kick om hard te rijden. Behalve op je opgevoerde tweewieler kan dat alleen op een kartbaan. Motorrijders vinden ook dat 'het gas open draaien' een goed gevoel geeft
____________________________

ps: Ik ben geen aanhanger van malloten die zichzelf kapot rijden, dus ik prefereer géén her-opvoederende kritieken
Dit zijn alleen redenen die ík kan bedenken waarom de jeugd hun brommers/scooters zo hard laat rijden
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
DeGexxte schreef op 19-12-2003 @ 17:36:
ps: Ik ben geen aanhanger van malloten die zichzelf kapot rijden, dus ik prefereer géén her-opvoederende kritieken
Dit zijn alleen redenen die ík kan bedenken waarom de jeugd hun brommers/scooters zo hard laat rijden
En waarom rijd jij dan 55 op een voertuig dat gemaakt is (hoort te zijn) voor 30?
(en heb je een helm op? (hoeft niet op een snorfiets...))
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:13
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-12-2003 @ 18:04:
En waarom rijd jij dan 55 op een voertuig dat gemaakt is (hoort te zijn) voor 30?
(en heb je een helm op? (hoeft niet op een snorfiets...))
mijn snorfiets is aangepast om harder te rijden, het frame en onderstuk zijn verstevigd en er zit een ander cilinder, spruitstuk, uitlaat enz op. Nee, ik heb geen helm op.
Dat mijn snorfietsje 55 gáát, wil niet zeggen dat ik 55 rijdt
Ik gebruik 'm alleen voor kleine afstanden, omdat ik over dichtbij woon. Wegen waar ik die 'topspeed' zou halen, zijn d'r in mij dorp niet veel.

Het ding reed al 55 toen ik 'm kocht. Ik vind het de moeite/het geld niet waard om 'm 'af' te laten voeren
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:16
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-12-2003 @ 18:04:
En waarom rijd jij dan 55 op een voertuig dat gemaakt is (hoort te zijn) voor 30?
(en heb je een helm op? (hoeft niet op een snorfiets...))
scooter zijn gemaakt om 70+ te gaan. De meeste kunnen de 100 gemakkelijk aan. Ooit scooterraces gezien??
scooters uit de frabriek gaan standaard 70-80, en daarna worden ze begrends volgens de standaarden van het land waarna ze geexporteerd worden. In nl worden ze dus op 40km/h begrenst. In italie bv worden ze niet eens begrenst.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:18
zwoesj
zwoesj is offline
Mijn fiets kan 130.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 19-12-2003 @ 18:16:
scooter zijn gemaakt om 70+ te gaan. De meeste kunnen de 100 gemakkelijk aan. Ooit scooterraces gezien??
scooters uit de frabriek gaan standaard 70-80, en daarna worden ze begrends volgens de standaarden van het land waarna ze geexporteerd worden. In nl worden ze dus op 40km/h begrenst. In italie bv worden ze niet eens begrenst.
Ik snap dat je goede bedoelingen hebt, maar mijn post ging over een SNORFIETS!
Ik weet ook dat ze in NL op max 45km/h begrensd horen te worden, maar ik wil graag weten waarom mensen zo graag 80 gaan op het fietspad.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:25
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-12-2003 @ 18:21:
Ik snap dat je goede bedoelingen hebt, maar mijn post ging over een SNORFIETS!
Ik weet ook dat ze in NL op max 45km/h begrensd horen te worden, maar ik wil graag weten waarom mensen zo graag 80 gaan op het fietspad.

mijn citta reed tussen de 60 en 70. maar niet lang, want hij trilde uit elkaar...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
a) een fiets vergelijken met een vormmer is gewoon dom. De remmen schelen wel een heel stuk. Op mijn brommer zaten schijfremmen, een stuk beter dan de meeste fietsen. (sommige MTB's hebben ook schijfremmen, maar bijna niet.)

b) hard gaan is gewoon leuk, dat het op zich niet mag, is jammer. (30 gaan binnen de bebouwde kom, waar de rest 50 rijdt, is overigens levensgevaarlijk, zo'n achterlijke wet)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:18
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-12-2003 @ 18:21:
Ik snap dat je goede bedoelingen hebt, maar mijn post ging over een SNORFIETS!
Ik weet ook dat ze in NL op max 45km/h begrensd horen te worden, maar ik wil graag weten waarom mensen zo graag 80 gaan op het fietspad.
snorfiets is precies hetzelfde als een bromfiets, alleen is snor verder begrenst en heeft 25cc ipv 50cc
en je topic titel luidt toch echt [Voor de scooterrijders] Vertel mij nu eens....

Laatst gewijzigd op 19-12-2003 om 19:20.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2003, 19:22
Verwijderd
die van mij gaat ongeveer 70 (autoteller) en trekt heel snel op. soms voel ik de achterkant wel eens een beetje glijden

hij heeft hele goede remmen en goede banden, daar zorg ik wel voor met deze snelheid. hij heeft eerst wel 80 gehaald. maargoed.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:26
Verwijderd
Mijne kon 55 oid, met wind mee 60. Hard zat.

Dit gaat dus over een scooter.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:26
Verwijderd
uiteraard ben ik ook op de rollenbank geweest. de conversatie ging alsvolgt

Agent: wil je ook nog een verklaring afleggen ?
Ik: wie leest dit dan ?
Agent: misschien de officier van Justitie
*na 5 seconden*
Ik: Als ik 40 wou rijden had ik wel een racefiets gekocht
Agent: *notuleerd alles netjes*
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:14
Bravo
Bravo is offline
Die van mij rijdt 65, soms 70. Ik heb ´m op laten voeren omdat ik elke dag tot heel laat les had en eerder thuis wilde zijn.
Maar... ik ben van mening dat het gevaarlijke dingen zijn, die scooters. Ik zal blij zijn als ik m´n rijbewijs heb gehaald.

Hmm.. een noodstop. Ik weet niet hoe dat zal gaan. Ga ik ook niet uittesten.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 19-12-2003 @ 18:13:
Dat mijn snorfietsje 55 gáát, wil niet zeggen dat ik 55 rijdt
Ik gebruik 'm alleen voor kleine afstanden, omdat ik over dichtbij woon. Wegen waar ik die 'topspeed' zou halen, zijn d'r in mij dorp niet veel.
mag ik vragen waarom je dan een snorfiets hebt gekocht als je toch overal al dichtbij woont?
lijkt me vrij zonde van je geld als je hem toch alleen voor kleine afstanden gebruikt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:23
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Die van mij rijd 70 omdat ik 15km moet rijden en dan eerder thuis ben als dan ik 45 rijd, laatst heb ik nog een boete gehad
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:44
Thomas
Thomas is offline
He, ik krijg opeens inspiratie voor een topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 21-12-2003 @ 19:21:
mag ik vragen waarom je dan een snorfiets hebt gekocht als je toch overal al dichtbij woont?
lijkt me vrij zonde van je geld als je hem toch alleen voor kleine afstanden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 19-12-2003 @ 18:18:
Mijn fiets kan 130.
mijne ook,

alleen ik niet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:57
.Pure
.Pure is offline
m'n citta rijd denk ik rond de 40 km/u. Hard zat toch? Gebruik 'm vooral om sneller op school te zijn (anders 45 min. fietsen) en langer uit te slapen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 21:08
PV
PV is offline
hij (de scooter) kon ongeveer 60/65, dat reed ik omdat ik dan sneller op school/thuis was de weg naar school was bijna alleen maar parallelweg waar alleen een enkele landbouwmachine reed, dus..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 08:11
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
omdat ze het stoer vinden, des te sneller je scooter, des te meer van die sletten willen bij je achterop, en des te sneller kan je bij die sletjes in het broekje
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 08:26
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik heb nooit scooter of brommer gereden.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 08:27
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 22-12-2003 @ 09:26:
Ik heb nooit scooter of brommer gereden.
Ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 08:28
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-12-2003 @ 09:27:
Ik ook niet.
Aha.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 08:59
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Je moet je gewoon goed anticiperen op het wegdek en op de andere weggebruikers.. Als je dat kan, kan je makkelijk 80 gaan rijden.. Ben wel 1x gruwelijk op mn plaat gegaan maar dat was meteen de eerste dag dat ik em had (nog geen certificaat gehaald) en ik zou koninginnedag gaan vieren.. De eerste keer dat ik op dat ding het terrein af ging, en in de eerste bocht die ik kon vinden was het een beetje nat en er lagen nogal wat losse steentjes, en BAM daar lag ik al hor.. Maar sindsdien gaat het goed omdat ik gewoon goed oplet..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 09:23
Verwijderd
bij mij ging het de 1e keer ook mis, op een rotonde. de voorkant van de scooter wou niet even snel als mij door de bocht, maar gelukkig kun je een rotonde niet extreem snel nemen (als je hem helemaal rond rijd) dus ik ging onderuit met een niet te hoge snelheid.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-12-2003 @ 14:58:
Yeah well ik vroeg me vooral af waarom je zo hard gaat...
Had gisteren rijles, ga 60 km/h en word ingehaald door een snorfietser. Stond ik toch wel even raar te kijken... Even later een scooter die naast mij 80 ging. Kben op de fiets eens 50km/h van een brug (snelweg) gereden, was een fiets van 40kilo want was op fietsvakantie; ik durfde niet te sturen of te remmen want dat was gegarandeerd op mijn muil gaan, en nu vraag ik me dus af: waarom wil je in godsnaam 80 op een scooter....

En ik hoop nu dat iemand me daar antwoord op wil geven
Joh, klinkt bekend.

Hier rijden ze op het fietspad van de N314 ruim 100 met scooters.
Hoe ik dat weet?
De auto's rijden 80. Die scooters halen de auto's snel in, over het 2 meter brede fietspad waar dus ook de fietsers rijden.

Man, als ik een vuurwapen had, zouden er een paar zieltjes naar *waar dan ook* kunnen vertrekken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2003, 19:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 22-12-2003 @ 09:26:
Ik heb nooit scooter of brommer gereden.
Idem.

En ben het dus niet van plan ook.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 21-12-2003 @ 19:23:
Die van mij rijd 70 omdat ik 15km moet rijden en dan eerder thuis ben als dan ik 45 rijd, laatst heb ik nog een boete gehad
Uhm. Dan doe je er dus 20 minuten over, als je 45 rijdt.

Eikel.

In de cel hoor je, stuk verdriet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:33
BBEM
BBEM is offline
ik rij dus motor
tijdens motorrijles rij je nog wel harder dan 70 maar gelukkig leer je hoe je een noodstop moet maken, aangezien scooterrijders dit nooit geleerd is kunnen die volgens mij nogal snel op hun plaat gaan, een noodrem maken is meer dan alleen remmen...

@ FA flikker op met dat gezeur van je
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:26
Co
Avatar van Co
Co is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2003 @ 19:21:
mag ik vragen waarom je dan een snorfiets hebt gekocht als je toch overal al dichtbij woont?
lijkt me vrij zonde van je geld als je hem toch alleen voor kleine afstanden gebruikt.
Ja, dat mag je vragen
Ja, ik zal ook eventjes antwoord geven

Ik heb een tweedehands snorfiets aangeschaft omdat ik het leuk vind om er af en toe op te rijden. Ik heb 16 jaar perfect zonder een gemotoriseerd voertuig gekund, dus ik heb hem dus niet echt nodig.
Het is meer voor de lol. Een aantal vrienden gaan/hebben d'r ook eentje, dus is het gezellig om een keertje samen rondjes te rijden

Hopende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Co
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 17:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-12-2003 @ 20:22:
Man, als ik een vuurwapen had, zouden er een paar zieltjes naar *waar dan ook* kunnen vertrekken.
Als jij een vuurwapen had zou het volgens mij niet lang duren...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 17:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Co schreef op 22-12-2003 @ 21:26:
Ja, dat mag je vragen
Ja, ik zal ook eventjes antwoord geven

Ik heb een tweedehands snorfiets aangeschaft omdat ik het leuk vind om er af en toe op te rijden. Ik heb 16 jaar perfect zonder een gemotoriseerd voertuig gekund, dus ik heb hem dus niet echt nodig.
Het is meer voor de lol. Een aantal vrienden gaan/hebben d'r ook eentje, dus is het gezellig om een keertje samen rondjes te rijden

Hopende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Co
Vriendelijk bedankt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:13
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-12-2003 @ 20:22:
Man, als ik een vuurwapen had, zouden er een paar zieltjes naar *waar dan ook* kunnen vertrekken.
Wie is hier nu het stuk verdriet....triest mannetje
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:18
Verwijderd
ik ging gister nog bruut op mun bek
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:50
mR
Avatar van mR
mR is offline
Auto's rijden gewoon harder op de openbare weg dan een standaard scooter kan bijhouden.
Daarom opgevoerd (alleen onbegrensd, 70km/u op teller/65 km/u dus).

Noodstop met topsnelheid moet wel lukken, weet alleen niet hoelang m'n remweg dan zal zijn
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:51
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
dit topic gaat nergens meer over.
De stelling was waarom je 80 gaat met je scooter en of je dan nog een noodstop kan maken

maarja als je met een motor 80 gaat reken er dan maar niet op dat je binnen 10 meter stil staat hoor.

ik heb nog nooit een motor bestuurd maar ik denk dat een motor en scooter wel gelijk tijdig stil kunnen staan bij dezelfde snelheid, want beide hebben schijfremmen. Motor heeft misschien betere remmen maar moet ook meer massa tot stilstand krijgen itt een scooter.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:52
mR
Avatar van mR
mR is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-12-2003 @ 20:22:
...

Man, als ik een vuurwapen had, zouden er een paar zieltjes naar *waar dan ook* kunnen vertrekken.
Ik vind jou een bolle nierd, ga jij nu ook sterven ? Alsjeblieft ?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:53
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
hahahahhahaha
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:57
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-12-2003 @ 20:25:
Uhm. Dan doe je er dus 20 minuten over, als je 45 rijdt.

Eikel.

In de cel hoor je, stuk verdriet.
je mag maar 30 rijden binnen de bebouwde kom en 40 erbuiten
Dus ga maar eerst goed de regeltjes leren voordat je de moraal ridder komt uithangen.
stuk verdriet in de cel hoor jij ook.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:25
Co
Avatar van Co
Co is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 23-12-2003 @ 19:57:
je mag maar 30 rijden binnen de bebouwde kom en 40 erbuiten
Dus ga maar eerst goed de regeltjes leren voordat je de moraal ridder komt uithangen.
stuk verdriet in de cel hoor jij ook.
Bromfiets, voorzien van gele markeerplaat of stickers aan voorzijde, maximum snelheid 45 km/u, in bebouwde kom maximaal 30 km/u.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.