Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2005, 17:59
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
^

Waar geef jij veel geld aan uit?
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Sta je weleens rood?

Ik ben aan de ene kant zuinig op mijn geld (schoolspullen, kleding). Een collegeblok kan 3 euro kosten, maar ook iets meer dan 1 euro, dan kies ik voor dat laatste, want papier is papier.
Ik hoef niet elke maand nieuwe kleren en al helemaal geen exclusieve merkkleding.
Ook boodschappen doen, kan ik goed. Ik koop niet de goedkoopste producten, maar ik kijk veel naar de aanbiedingen of huismerk. Ik ga altijd naar de AH en aldi.

Aan de andere kant kan ik gemakkelijk geld uitgeven als het gaat om cadeaus of vakanties/uitstapjes. Niet dat ik dan al mijn geld er meteen doorjaag, maar ik zal niet op elke cent letten. Vaak heb ik ook wel een bepaald budget in gedachten. Ik vind het ook heerlijk om af en toe met mijn vriend(inn)(en) uit eten te gaan of wat dan ook.

Als ik aan de eind van de maand (dwz na de 24e) geld over heb, stort ik dat op mijn spaarrekening. Ik spaar voor later.
Overigens kan ik rood staan, maar dat is nooit meer dan 50 euro en daarnaast heb ik een spaarrekening, dus in principe sta ik dan niet echt rood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 18:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Goed. Te goed eigenlijk. Ondanks dat je van je studentenleven moet genieten, probeer ik zo weinig mogelijk geld uit te geven (en toch zo veel mogelijk plezier te maken ), ook omdat mijn inkomsten niet zo hoog zijn.
Ik zorg gewoon dat ik voor de "vaste uitgavenposten" (eten, uitgaan, telefoonkosten, verjaardagen etc.) genoeg geld heb. Voor dingen die op korte termijn plaatsvinden probeer ik voldoende geld te sparen, zodat ik op dat moment zelf niet genoeg geld heb.
Ik sta nooit rood, ik wil toch nog een bedrag op mijn bankrekening als "buffer" houden voor grote uitgaven in de toekomst. Dus onder dat bedrag mag mijn saldo niet komen.
Dus ik ben zuinig eigenlijk. Te zuinig. Maja, dat vind ik beter dan diep in de schulden staan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:21
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
"what goes in, must come out"

Alles wat ik verdien wordt dus weer uitgegeven. Maar nooit zoveel dat er niets meer op de betaalrekening staat.

Uitgezonderd een vast bedrag per maand dat ik spaar. Als ik zuiniger zou leven, zou ik veel meer kunnen sparen maar daar heb ik geen zin in.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen

Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:42
Verwijderd
Erg goed. Ik kan niet rood staan en heb nog nooit geldgebrek gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Niet goed, ik wil vanalles maar kan echt niet sparen.
Als ik geld in m'n handen heb gaat het echt aan vanalles op...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:13
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2005 @ 19:42 :
Erg goed. Ik kan niet rood staan en heb nog nooit geldgebrek gehad.
Wat hij zei
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2005 @ 19:42 :
Erg goed. Ik kan niet rood staan en heb nog nooit geldgebrek gehad.
Dit.

Verder spaar ik af en toe een klein beetje. Op kamers is het wel lastiger, ben je gauw meer geld kwijt, maar kom dan net uit.
Ben erg zuinig. Koop weinig kleding en liefst zo goedkoop mogelijk (uitverkoop ed). Maar als ik iets mooi vind, koop ik het toch wel. Maar als iets echt heel duur is, vind ik het vaak niet mooi genoeg meer om het te kopen ...
Neem verder (bijna) nooit los geld mee, probeer dus nooit drinken of eten te kopen, neem ik altijd mee.

Als je avondje weggaat, of dagje wat doen, dan ga ik wel gewoon ergens wat drinken of eten en zal ook niet bezuinigen op cadeautjes voor anderen .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 20:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben behoorlijk zuinig
Van m'n salaris gaat altijd een vast bedrag naar een spaarrekening en daarnaast blijft een groot deel van m'n salaris ook gewoon op m'n rekening staan.
Af en toe 'trakteer' ik mezelf op (bijv.) een leuke dvd of shirtje, maar dan kan dat er ook prima af. Het is dus niet zo dat ik zó zuinig ben ik dat ik mezelf gun, maar ik geef nooit geld uit dat ik niet kan missen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 22:55
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Ik ben eindelijk zuiniger geworden, na drie maanden werken. Ik koop nu alleen de dingen die ik al maanden heb willen kopen (mp3-speler, telefoon en kleren). Geen kleine prulletjes meer.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 23:43
Verwijderd
Ik kan niet erg goed gaan met geld. Van de ene kant ben ik erg zuinig en doe bijna nooit grote aankopen, daar ben ik dan weer te gierig voor omdat dat zo "hard" aankomt op je rekening. Staat wel tegenover dat ik op vakantie of in de kroeg bakken vol met geld kan uitgeven. Of als je met vrienden "een dag" hebt waar je met zijn allen ergens heen gaat of gezellig wat gaat doen dan kan ik 5 keer op een dag pinnen.....
Nu ik op kamers woon gaat het al helemaal hard, s'ochtens/smiddags broodje halen bij bakker bart enzo, omdat je s'ochtends niet goed ontbijt. Gelukkig nooit geld gebrek dus das dan wel weer ok.

Hoe mijn grootmoeder altijd zei:

"Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 08:51
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik kan goed met geld omgaan, ben aan het sparen voor een auto en geef het liefst zo min mogelijk uit.
Dat wil niet zeggen dat ik op een houtje loop te bijten maar onnodige dingen koop ik ook niet.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 09:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 09-10-2005 @ 09:51 :
Ik kan goed met geld omgaan, ben aan het sparen voor een auto
dat ben ik ook, spaar genoeg, maar geef wel lekker genoeg uit, lekker gaan uiteten of zo.

Naja je leeft maar 1x

heb trouwens nog nooit rood gestaan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 09:44
Verwijderd
Niet.
Wat er aan het begin van de 4 weken op mn rekening staat, is er meestal voor 2/3 doorheen in 2 weken (soms zelf in 1 week) en dan moet ik rustig aan doen de 2/3 weken daarna.
Soms zit ik zelfs in de 3e week nog maar met 20 euro over, en dan koop ik alleen nog maar sigaretten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 09:45
Wawl
Wawl is offline
Wel goed, ik sta iig nooit rood.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 10:02
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Waar geef jij veel geld aan uit? eten, school, uitgaan (maar niet veel), kleding
Waar bezuinig jij op (als het moet)? goedkoper eten, minder uitgaan, geen kleding kopen wanneer ik t niet echt nodig heb
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen? ik kan niet sparen
Sta je weleens rood? nee, gelukkig kan ik niet rood staan, ik vertrouw mezelf daar niet op

ik kan niet heel goed met geld omgaan, maar t is niet zo dat ik moet lenen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 10:35
Verwijderd
Mijn geld gaat voornamelijk naar 'vaste kosten' als huur, gas/water/licht en naar dingen als collegegeld, boeken, eten, contributie sportvereniging, enz. Het beetje dat ik overhoud gaat naar heel verschillende dingen (leuke dingen voor in huis, broodje en/of wat te drinken als ik in de stad of op school ben, cadeautjes, kleding, enz.). Als ik moet bezuinigen doe ik dat meestal op kleding en leuke dingen voor in huis ed. Op dit moment zijn we aan het verhuizen en is al het geld daarvoor nodig, ik koop dan geen kleding ed, al het geld wordt aan het huis besteed. Echt zuinig ben ik niet, ik koop wel wat ik mooi of lekker vind en ik wil ook kwaliteit (wat best vaak op dingen van een bepaald merk neerkomt). Ik sta nooit rood, kan ook niet op mijn rekening, maar het hoeft ook niet: als ik geen geld heb, geef ik niets uit, zo simpel is het. Als ik een keer veel geld 'over' heb, dan stort ik dat op mijn spaarrekening.

Vroeger kocht ik veel kleine dingen, nu probeer ik dat minder te doen en het geld op te 'sparen' voor grotere dingen. Uiteindelijk geef je evenveel geld uit, maar aan die grotere dingen heb je vaak meer dan al die kleine (troep)dingentjes.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 11:45
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik denk goed, maar ik heb nooit geldproblemen dus ik hoef me er nog niet druk om te maken
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 11:55
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Lilith schreef op 09-10-2005 @ 10:44 :
Niet. (...) en dan koop ik alleen nog maar sigaretten.
Doe dat dan niet . Ik lijk het bijna in elke topic te zeggen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2005, 12:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Jah roken is zo duur 4 euro voor een pakje dham dat je daar geld voor over hebt.
Nee ik kan goed met geld om gaan altans ik sta nooit rood (kan ik dat geen idee) heb altijd geld op me 2 rekeningen en bedenk me van te voren goed wat ik wil kopen.
Sparen doe ik doormiddel van een vast bedrag per maand en na een aantal maanden een extra bedrag er bovenop.
Al kan ik als ik stappen ben met vrienden goed met geld smijten. Maar wel zo dat ik nooit meer uitgeef dan er binnen komt . Dus jah zelf vind ik dat ik heel goed met geld kan om gaan. (nou komt er ook relatief veel binnen).
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:05
MB
Avatar van MB
MB is offline
Goed genoeg, ik heb altijd redelijk gespaard en veel gewerkt dus nu ik op kamers zit hoef ik niet meteen bij te lenen. Ik zorg ervoor dat ik een vast bedrag per maand contant thuis heb liggen, waar ik van eet, uitga en boodschappen van doe. Het enigste dat ik pin is het avondeten, dat gaat van de chipknip af en de rest doe ik met contant geld, dat vind ik veel handiger en dan gaat het minder gauw weg als dat je met je pinpasje rond loopt.

De vaste kosten (school, boeken, huur en collegegeld enzo) gaan gewoon van mijn rekening af. Ook ga ik binnenkort rijlessen nemen en dat gaat daar dan vanzelfsprekend ook van mijn rekening af. Ik kom wel tekort per maand, maar dat komt niet omdat ik met geld loop te strooien, maar omdat mijn studie vrij duur is en ik niet de ideologie heb zo weinig mogelijk uit te geven, maar ik ook nog wel lol wil hebben.

Owja, overigens ga ik vanaf nu wel proberen wat zuiniger te doen, want mijn vrienden gaan allemaal via school op wintersport en ik wil graag mee, maar dat kost natuurlijk wel wat. Dus ga ik minder dure kleding kopen, minder uit (of minder uitgeven bij het uitgaan) en goedkoper eten/drinken (veel meenemen van thuis)
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 09-10-2005 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het wordt wat beter de laatste tijd, maar ik heb nog steeds een gat in mijn hand Ik kan niet rood staan, bewust, en zorg er altijd voor dat ik genoeg geld op mijn rekening heb staan voor mijn verzekering enzo. Ook zal mijn konijn nooit zonder eten zitten omdat ik toevallig even geen geld heb Maar verder geef ik mijn geld wel makkelijk uit, aan tijdschriften, kleding, enz. Ik maak altijd een bepaald bedrag per maand over naar mijn spaarrekening, maar het komt geregeld (iets minder gelukkig, de laatste tijd ) voor dat ik daar ook weer een deel van terugboek.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:51
Verwijderd
Redelijk goed, zo lang ik mijn uitgaven bijhou. Als ik dat niet doe, geef ik heel veel geld uit aan dingen die ik niet nodig heb en aan (strip)boeken, maar als ik het wel opschrijf en zie hoeveel ik nog heb (voor de rest van de week, ik werk met weekbudgetten) is er niets aan de hand. Voor ik dit deed stond ik soms rood, nu nooit meer . Ik spaar geld om op vakantie te gaan en voor mijn studieboeken, en daarnaast spaar ik geld van vakantiebaantjes en verjaardagsgeld e.d. ook, omdat dat niet bij mijn budgetten hoort en omdat het waarschijnlijk wel van pas kan komen als ik écht op mezelf ga wonen (woon nu op kamers) en ook omdat ik een jaar studievertraging heb en ik dus het laatste jaar zelf mijn collegegeld wil betalen (mijn ouders hoeven niet op te draaien voor mijn studievertraging vind ik, hoewel ze wel bereid zijn dat laatste jaar te betalen).
Ik heb mijn weekbudgetten, dus ik hoef niet te bezuinigen . Als ik op lange termijn een geldtekort zou hebben, zou ik liever een bijbaantje nemen dan te bezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb moeite met geld uitgeven. Als het om eten gaat, doe ik niet te moeilijk, al wil ik er nog wel eens op besparen, maar kleren kopen en dat soort ongein, daar doe ik niet aan. Misschien één keer per jaar ofzo...

Verder ben ik van huis uit enorm zuinig met gas, water, licht. Ik doe altijd m'n lampjes uit als ik ze niet nodig heb en dat soort dingen.

Sommige mensen zeggen wel eens dat ik niet zo zuinig moet doen, maar ik vind het allemaal prima zo, ik spaar voor leuke of praktische dingen op m'n kamer of een reisje naar het buitenland en heb weinig behoefte aan elke dag duur eten en drinken. Als ik elke dag inkopen zou doen en zou koken, zou dat ons huishouden (we hebben het berekend ik heb 4 huisgenootjes) ruim 300 euro schelen. Ik kan prima koken met weinig geld. Gemiddeld eten we als ik kook voor minder dan 1,50 euro de man.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:32
Verwijderd
Waar geef jij veel geld aan uit? Uitgaan, Concerten
Waar bezuinig jij op (als het moet)? Uitgaan, kleding
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen? Ja
Sta je weleens rood? Nee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:57
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Sinds ik op mezelf zit gaat het geld er wat harder uit dan het binnen komt

Ik heb in principe voldoende geld om van te leven maar ik vind het soms nog wel moeilijk om het te verdelen over de hele maand. Elke maand neem ik mezelf weer voor om het aan te pakken maar dan komen er weer allemaal dingen tussendoor enzo.

Ik sta nooit rood (kan dat gelukkig niet eens) maar kom echt elke maand op 0 uit, nooit is er geld over. Ik stoor me er niet aan. Ik heb meer zoiets van 'geld moet rollen'. Zolang ik gewoon netjes de rekeningen kan betalen en mijn boodschappen kan betalen vind ik het goed.

Als ik afgestudeerd ben en hopelijk al snel een baan kan vinden, dan vind ik dat ik wel wat verantwoordleijker moet zijn ten opzichte van het geld dat ik binnen krijg. Dus meer sparen onder andere. Nu doe ik dat niet.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2005, 19:37
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik woon nog gewoon thuis en heb niet zoveel dingen te betalen, m'n ouders betalen sport enz.

Ik heb wel een gat in m'n hand alles wat binnenkomt moet er ook weer uit, kan me gewoon niet inhouden. Alhoewel ik wel kan sparen als het echt nodig is. Maar als ik uitga en ik geef nogal veel geld uit dan vind ik dat echt niet erg.

Ik sta nooit schuld dus ik vind dat ik nog redelijk goed met geld om kan gaan
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:13
Ivo
Ivo is offline
Ik vind dat ik redelijk goed met geld om kan gaan.
Ik woon nog thuis en m'n ouders betalen gelukkig mee aan m'n studie.
Behalve studiefinanciering heb ik als inkomstenbron ook nog een baantje (ong. 10 uur per week, in de zomer wat meer) en daarvan kan ik in ieder geval 1 keer per jaar op vakantie, een EIGEN auto rijden, m'n telefoonabbo, regelmatig uitgaan en de nodige kadootjes voor vrienden en familie betalen

Als ik wat krapper bij kas zit laat ik in ieder geval de auto staan (fietsen en ov is tenslotte gratis) en als het geld op is ga ik ook niet uit. Geld wat ik niet heb geef ik niet uit ook let ik er op dat ik niet te veel buiten m'n maandelijkse belbundel bel. Als m'n belminuten bijna op zijn zal ik eerder dingen via de e-mail communiceren.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik ben wel iemand die weken niets kan uitgeven en dan gaan winkelen en al mn geld er doorheen jagen Dat is wel een minpuntje. En als ik eenmaal geld pin, is het ook zo op. En dan vraag ik me echt af waar het gebleven is.

Momenteel sta ik 300 euro rood. Ik krijg echter nog 100 euro van mn vader en 50 euro van de verzekering. Dus dat probeer ik wel zo snel mogelijk weg te werken.

Mja, ik kan niet geweldig goed met geld omgaan, maar ook niet slecht...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 21:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik sta nooit rood (kan niet), maar heb af&toe weleens een crisismaand.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:06
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Roodstaan kan ik niet, dus dat scheelt. Sinds ik op kamers woon geef ik veel meer uit. Ik houd nou eenmaal van lekkere dingen. Bezuinigen op eten wil ik dus gewoon niet. Ik snap trouwens ook niet dat andere mensen dat wel doen. Je kunt bij de supermarkt brood voor 0,36 kopen. Maar dat is niet te eten, dan geef ik liever meer uit. Dan zit je daar te te malen op een droge meel boterham, ohoh wat fijn dat ik 1,20 heb uitgespaard.

Verder vind ik het leuk om CD's ofzo te kopen. Of boeken. Je wilt toch af en toe spontaan iets kopen, lijkt me. Dat ik daarom misschien af en toe krap uit kom.

Overigens kan ik wel gewoon zuinig doen. Dus als het geld bijna op is ga ik niet naar mijn ouders om te zeuren. Je kunt best goedkoop leven. Dan maar niet naar het terras, of geen wijn bij het eten. Maar als het even kan wel.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 08:11
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Meestal ben ik ook te zuinig. Ik ga niet uit, koop amper nieuwe kleding, doe verder ook bijna geen leuke dingen. Maar ik heb daar dan ook eigenlijk geen geld voor, omdat ik nu alweer aan het sparen ben voor mijn collegegeld van volgend jaar...

Ik heb wel periodes waarin ik zoiets heb van "ach, wat boeit mij het ook" en dan geef ik eigenlijk veel meer geld uit dan ik me kan veroorloven, waar ik na de tijd wel enorm van baal.

Veel mensen vinden me maar een stomme saaie trut omdat ik nooit wat leuks doe, maar als je ouders geen cent voor je betalen hou je zelf ook erg weinig geld over om nog leuke dingen te doen.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 08:23
Experiment
Experiment is offline
Ik kan wel goed met geld omgaan vind ik zelf. Ik spaar ook geld van bijbaantjes en een deel van mijn zakgeld om op vakantie te kunnen (ik ga liever op vakantie dan dat ik dure kleren koop).

Ik maak altijd budgetten voor kleding, dus bijv. ik heb 100 kleedgeld in een bepaalde periode, dan kan ik bijv. voor 50 euro een broek en nog 3 shirtjes kopen.

Ook probeer ik te bezuinigen op kleine dingen, dus niet ergens een broodje kopen maar eten van huis meenemen.

Prima want door dit soort dingen heb ik genoeg geld om dit jaar twee keer naar Londen te gaan, aanstaande zomer heb ik 1200 euro staan voor vakanties en dan heb ik nog spaargeld om een kamer in te kunnen richten
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 10:57
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
goed vind ik. Ik sta nooit rood, betaal alles wat ik moet betalen en van wat ik over heb doe ik leuke dingen. Sparen lukt niet echt, ik wil niet minder uitgaan, uit eten, kleding en andere leuke dingen kopen.

Heeele zuinige mensen vind ik irritant. Nou ja, als je het niet hebt kun je het niet uitgeven, maar van die mensen die alleen maar sparen en nooit es iets leuks doen omdat dat dan te duur is ooh en vooral als er dan ook nog veel over gezeurd wordt. 'kom je op mijn verjaardag?' 'nee want dat is doordeweeks en dan is mijn ov niet geldig'
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 11:20
MB
Avatar van MB
MB is offline
Oja, ik bedenk me net dat als ik zou moeten bezuinigen ik dat iig ook op mijn ontbijt doe, want ik vreet altijd tosti's met veel kaas, veel ham en veel ananas 's ochtends, dus dat kan ook een stuk minder
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:19
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik kan absolúút niet met geld omgaan. Ik blijf maar geld uitgeven, aan dure dingen, goedkope dingen, dingen die ik niet nodig heb. En het houdt ook niet op als mijn geld van die maand op is. Dan begin ik gewoon met geld uitgeven van de volgende maand (onder het motto dat ik veel heb overgewerkt en het geoorloofd is).
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:28
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
nou nee kan niet met geld omgaan! mijn geld gaat op aan sigaretten, uitgaan, benzine en dan veel lekker tussen doortjes te eten.. allemaal lekker leuk maat vooral ook duur M
rood staan doe ik nooit maar of ik wat over houd... nee kom eerder te kort zoals nu heb nu al weer te veel geld uitgegeven waardoor ik op benzine ga bezuinigen houd in: met de trein naar school...

Groeteb
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2005, 12:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 10-10-2005 @ 13:28 :
nou nee kan niet met geld omgaan! mijn geld gaat op aan sigaretten, uitgaan, benzine en dan veel lekker tussen doortjes te eten.. allemaal lekker leuk maat vooral ook duur M
rood staan doe ik nooit maar of ik wat over houd... nee kom eerder te kort zoals nu heb nu al weer te veel geld uitgegeven waardoor ik op benzine ga bezuinigen houd in: met de trein naar school...

Groeteb
Dat komt dus doordat je zo verwend bent
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:55
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-10-2005 @ 13:40 :
Dat komt dus doordat je zo verwend bent
nee ik krijg wat ik mis... door dat ik zon gekke basis beurs krijg... en andere mensen die meer krijgen hoeven school geld enzo ook vaak niet zelf te betalen dus krijg ik gewoon jah wat meer van mijn ouders en betalen ze school.... en betaal mijn benzine sinds kort ook zelf!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 10-10-2005 @ 18:55 :
nee ik krijg wat ik mis... door dat ik zon gekke basis beurs krijg... en andere mensen die meer krijgen hoeven school geld enzo ook vaak niet zelf te betalen dus krijg ik gewoon jah wat meer van mijn ouders en betalen ze school.... en betaal mijn benzine sinds kort ook zelf!
Ik krijg anders ook maar het minimum hoor. Daarbij doe jij volgens mij mbo en heb je ook alles wat je verdient. Waarom moet jij meer geld van de ib-groep als je ouders alles voor je kunnen betalen en dat ook doen? Zelfs meer dan dat. Maar goed dat je zelf je benzine betaalt!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 10-10-2005 @ 18:55 :
en betaal mijn benzine sinds kort ook zelf!
ligt het aan mij of is dit niet meer dan normaal?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 23:43
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik kom nooit krap te zitten of rood te staan. Dat komt omdat ik een redelijke buffer op mijn rekening heb staan. Qua eten zou ik zuiniger kunnen leven, ga meestal naar AH i.p.v Aldi die ook redelijk in de buurt zit. Ik ben geen zuiplap dus het uitgaan en concertbezoek kost me niet zo gek veel (zeker niet bij wat ik van sommigen hoor). Daarentegen doe ik af en toe wel redelijk grote uitgaven waar anderen het nu niet helemaal van in zien. Zo weet ik dat ik straks de verleiding van de Gameboy Micro waarschijnlijk moeilijk kan weerstaan .
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 23:56
Verwijderd
Ach ik sta nooit rood of iets dergelijks. En ik geef niet veel geld uit aan kleding. En zeker niet aan dvd's en dergelijke. De enige echt groten kostenpost is uitgaan. Het is nogal verslavend om elke dag van de week in de kroeg te gaan zitten en dat is niet echt voordelig voor je bankrekening, etc. Maar nee ik kan aardig goed met geld omgaan, alleen niet zo met mijn bankpapieren helaas.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 20:17
Nyawa
Goed, maar ik woon ook nog thuis en mijn ouders betalen vrijwel alles, dus dat lijkt me dan ook niet zo moeilijk. Bovendien krijg ik nog steeds zakgeld. De €70,- die ik per maand verdien met m'n bijbaantje spaar ik, m'n zakgeld gebruik ik voor cadeautjes, uitgaan, etc. 't Zal volgend jaar als ik naar de uni ga wel een stuk moeilijker worden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 20:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan prima met geld om gaan. Heb nooit te weinig geld, sta nooit rood en geef geen geld uit als ik het niet heb of aan onzinnige dingen (okee, natuurlijk koop ik wel eens iets wat ik niet perse nodig heb maar wie doet dat nou niet en ik doe het ook alleen als het kan).

Ik kan rondkomen met weinig geld en vind het een stunt om alles zo goedkoop mogelijk te vinden. Ik zal niet snel geld uitgeven aan iets wat ik ergens anders goedkoper kan krijgen.

Aan de andere kant ben ik soms iets te gierig, ik geef niet makkelijk geld voor mezelf uit aan kleding enzo maar heb ook moeite om het aan anderen uit te geven als het om kadootjes enzo gaat al gaat dat de laatste tijd wel beter als ik zie dat ik echt niet in geldnood kom als ik er ook eens een keer geld aan uit durf te geven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 20:53
Verwijderd
1. Waar geef jij veel geld aan uit?
2. Waar bezuinig jij op (als het moet)?
3. Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
4. Sta je weleens rood?

ik heb echt potdichte handen, maar met kadoos ben ik altijd erg gul

1. kadootjes dus, en schoenen. omdat ik maat 42 heb, plus nog eens zooltjes, dus ik pas nergens in, en eindig altijd in de duurste schoensoorten, wil ik er nog fatsoenlijk bijlopen
2. Ik bezuinig nooit, want ik heb eigenlijk nooit geldtekort.
3. Ik heb nu al 1,5 jaar geld gespaard voor wanneer ik eens een grote uitgave doe. ik geef dus niet uit als ik vind dat het niet hoeft. zodat ik me wat duurders kan permitteren. een vakantie bijvoorbeeld.
4. ik kan niet rood staan. dus nee
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 22:03
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ik ben best vaak broke (heb geen vast inkomen op stufi na)
het meeste geld geef ik uit aan eten en andere rotzooi die ik niet direct nodig heb.
ik probeer wel te bezuinigen. dit doe ik op schoolboeken en adnere schoolspullen . die shit is echt te duur. van 2boeken kan je een broek of shirt kopen
en bij tijd en wijle sta ik rood
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
^

Waar geef jij veel geld aan uit?
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Sta je weleens rood?
Ik geef relatief veel geld uit aan: eten, uitgaan en kleding.

Ik bezuinig eigenlijk niet, maar toen ik het wel deed toen was het op kleding (toch kleding zat)

Ik spaar wel eens geld om grote aankopen te doen maar dat is nooit lang; de meeste dingen zijn niet zo duur dat ik ze niet binnen 1-2 maanden kan kopen.

Rood staan doe ik niet, behalve op een rekening die ik niet gebruik en waarvan ik het niet wist (bankkosten oid was het)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mijn inkomsten zijn zo beperkt dat ik er wel op moet letten op dit moment. Zolang ik dat blijf doen, gaat het prima. Ik kan ook niet roodstaan en dat houden we zo. Maar ik moet het niet uit het oog verliezen, dan gaat het al snel minder goed. Ik heb ook het liefst contant geld bij me omdat ik dan precies kan zien hoeveel ik uit heb gegeven en hoeveel ik over heb.
Mijn geld gaat voornamelijk uit naar treinkaartjes, kleding, verjaardagscadeautjes en wat dingetjes zoals scheermesjes en deodorant en zo maar ook flesjes drinken voor onderweg in de trein.
Ik bezuinig vooral op eten en drinken als 't moet. En soms op kleding.
Ik heb wel een spaarrekening open staan maar verder spaar ik niet. (dat haal ik ook niet, ik kom elke maand net uit)
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:06
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik vraag me regelmatig af of mn bankafschriften wel kloppen, maar heb eigenlijk nooit echt te weinig. wel dat ik soms eens wat bezuinig op sommige dingen (drinken bijvoorbeeld), maar nooit echt problemen. gelukkig maar. wel heb ik weleens wat rood gestaan, maar dat is lang, lang geleden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:38
Verwijderd
Wat erin komt gaat er ook uit. Ach ja, sta nooit rood dus het zit nog wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Enquete] Winkelen (verslag voor school)
VanillaCream
32 31-01-2006 16:28
Lifestyle pappie of self made man
Ninnoc
133 20-09-2003 16:20
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.