Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2010, 17:06
Jury
Avatar van Jury
Jury is offline
Hopelijk zit ik hier een beetje goed.

Ik heb er de laatste tijd over nagedacht om te starten met beleggen. Ik heb wat geld over en dit lijkt mij een interessante ervaring. Nu keek ik alleen hier en daar wat rond en het lijkt mij het interessantst om in China te beleggen en mijn oog viel toen op de LYNX bank, echter is daar een minimum bedrag van 3500 vereist. Dat is dan weer teveel. Weten jullie andere banken die wereldwijd beleggen met een lagere minimum instap?

Heel erg bedankt!
Advertentie
Oud 08-12-2010, 14:37
wutangklan
wutangklan is offline
China is een goede investering, opkomend economie.

GL!
Oud 08-12-2010, 20:01
Verwijderd
Als je zulke simpele vragen stelt, hoe kan jij dan beleggen. Ik zou banken toch vermijden qua beleggen en gewoon wat meer garantie zoeken in bepaalde beleggingen.
Oud 08-12-2010, 21:09
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
China is een goede investering, opkomend economie.

GL!
Totaal offtopic maar dankzij deze post moet ik denken aan de nieuwe aflevering van the Office. Die heet China en gaat ook over de economie
__________________
Fe este dia que hora
Oud 20-12-2010, 22:53
Ronnie7
Ronnie7 is offline
Als je wilt gaan beleggen moet je toch al gouw aan een paar duizend euro denken. Je betaalt transactiekosten om te kopen en verkopen dit is vaak al rond de 10 euro per transactie, dus voordat je winst gaat maken duurt wel een tijd met een klein bedrag. En beleggen voor de korte termijn met een laag bedrag kan al helemaal niet dan moet je het wel een paar jaar houden.
__________________
hoi

Laatst gewijzigd op 21-12-2010 om 11:19. Reden: reclame verwijderd
Oud 21-12-2010, 15:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
China is een goede investering, opkomend economie.
GL!
Da's wel een afgrijselijk slecht beredeneerde strategie. Denk je nou echt dat er in de Chinese economie geen mislukkingen en verliezers bestaan?

Je moet altijd weten in detail waarom je iets doet.


Ik heb rond het uitbreken van de kredietcrisis bijvoorbeeld veel geld verdient met speculeren op banken. Maar mijn strategie daarbij was niet weten wat die banken gaan doen, maar weten wat de rare kuddedieren genaamd beleggers gingen doen. Als iemand riep dat iets in ging storten, wachtte ik tot dat inzette, en daarna opdracht geven te kopen.

En toen iedereeen Fortis, Aegon, enzovoort de grond in speculeerden, was ik aan het kopen. Toen men erachter kwam dat die bedrijven toch best veel intrinsieke waarde hadden en toch niet gingen ontploffen, was ik aan het verkopen terwijl de koers zowat per minuut steeg.


Daarna ben ik er ook subiet mee gestopt omdat ik de gekkigheid daarna niet meer kon inschatten, en al helemaal niet pretendeer te weten wat de koerzen van bedrijven doen n.a.v. hun eigen kracht.

En na aftrek van transactiekosten, rente die de IB Groep me gaat rekenen enzovoort had ik nog nauwelijks meer dan een paar honderd euro winst.


Ik verkocht zo bijvoorbeeld op een vrijdagochtend alles dat ik had van Fortis. In het weekend werd het genationaliseerd, en terwijl de handel stil lag werd het bedrijf uit elkaar getrokken.

Maandags was de handel nog geen uur bezig, toen er nog maar een kwart van de koerswaarde over was, en dat is zo gebleven. Je kunt heel snel heel veel verliezen als je belegd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 21-12-2010 om 15:35.
Oud 24-12-2010, 14:36
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Als buitenlander kan je niet zomaar in China beleggen
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Oud 27-12-2010, 19:27
i0am0a0daytrade
i0am0a0daytrade is offline
ik ben begonnen met beleggen toen ik minderjarig was. ik heb nu heel wat ervaring op gedaan en ga binnenkort zeker actief online beleggen met een mooi kapitaaltje. tot nu toe heb ik hele mooie resultaten behaald. als mensen meer informatie willen kan je mij altijd een mail sturen: i-am-a-daytrader@live.nl
Oud 27-12-2010, 19:32
i0am0a0daytrade
i0am0a0daytrade is offline
Citaat:
Als buitenlander kan je niet zomaar in China beleggen
dat is dus veel makkelijker dan je denkt. als je zou weten wat je precies moet doen kan je als beginner binnen 15 minuten beleggen in de indexen van nederland, duitsland, vs, frankrijk, engeland, australie, japan, zwiterland etc.
Oud 27-12-2010, 22:44
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
dat is dus veel makkelijker dan je denkt. als je zou weten wat je precies moet doen kan je als beginner binnen 15 minuten beleggen in de indexen van nederland, duitsland, vs, frankrijk, engeland, australie, japan, zwiterland etc.
index beleggen is heeel wat anders dan beleggen in een land... als jij geen inwoner van China bent of een grote bank, pensioenfonds of wat dan ook dan kan jij niet in Chineze bedrijven beleggen, behalve als ze op andere beurzen nijn genoteerd.

Oud collega van mij kon alleen maar in China beleggen omdat zijn ouders uit Hong Kong kwamen en hij daar nogsteeds familie heeft wonen
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Oud 28-12-2010, 09:46
i0am0a0daytrade
i0am0a0daytrade is offline
Citaat:
index beleggen is heeel wat anders dan beleggen in een land... als jij geen inwoner van China bent of een grote bank, pensioenfonds of wat dan ook dan kan jij niet in Chineze bedrijven beleggen, behalve als ze op andere beurzen nijn genoteerd.

Oud collega van mij kon alleen maar in China beleggen omdat zijn ouders uit Hong Kong kwamen en hij daar nogsteeds familie heeft wonen
ja daar heb jij inderdaad gelijk in. ik dacht alleen dat jij china als voorbeeld aanhaalde en dit ook bedoelde voor andere landen. china sluit inderdaad hun markt af voor buitenlanders.

maar als je bijvoorbeeld denkt dat de aandelen in japan flink gaan stijgen, kan je net zo goed in de index van japan gaan beleggen.
Oud 30-12-2010, 13:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Sommige banken bieden een beleggingsrekening aan. Is het niet wat om je daar in te verdiepen?
__________________
you're not my demographic
Oud 31-12-2010, 00:14
i0am0a0daytrade
i0am0a0daytrade is offline
Citaat:
Sommige banken bieden een beleggingsrekening aan. Is het niet wat om je daar in te verdiepen?
dat klopt, vaak zijn de kosten echter erg hoog en de mogelijkheden relatief beperkt. het beste is om via (betrouwbare, brokers die dus gereguleerd zijn door financiele instanties) online brokers te handelen. Ik heb hier een aantal brokers vergeleken: [...]
beleggers weten vaak niet wat de mogelijkheden zijn van een daytrader. een daytrader - zoals ik - handelt het meest in valuta en grondstoffen. door een hefboomwerking kan men met een kleiner kapitaal in grotere volumes handelen. uiteraard houdt dit meer risico's in, maar met een goede strategie (technische analyse) en als men weet waar je mee bezig bent, is het mogelijk om in korte tijd veel winst te maken. neem een kijkje op mijn site voor meer informatie en strategieen: [...]

Laatst gewijzigd op 31-12-2010 om 08:59. Reden: links verwijderd
Oud 31-12-2010, 01:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Lijkt me niet zo'n strak plan om daarmee te beginnen als je nog niet weet wat je doet. Ik snap dat jij via je site geld wil verdienen maar voor iemand die slechts "iets wil doen met beleggen" en "china interessant vind" is dat echt een buitengewoon slecht advies.

Paar vragen aan TS om over na te denken:
- Wat weet je al van beleggen?
- Welke termijn heb je geld beschikbaar? Komt hier periodiek bij of moet er geld vanaf?
- Wat is je doel?
- Welke risico's ben je bereid te nemen, wanneer lig jij wakker van verliezen?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 02-01-2012, 12:36
Marieke_1978
Marieke_1978 is offline
@ TS, €3500 lijkt mij ook veels te veel, zijn volgens mij genoeg mensen die met minder beleggen, ik ben als beginnende belegger ook in tips geinteresseerd ...
Oud 02-01-2012, 13:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waarom up je hiervoor een jaar oud topic?
__________________
you're not my demographic
Oud 02-01-2012, 13:33
Verwijderd
Up ja. Zoals gezegd: Met vragen mag je een nieuw topic openen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Werk, Geld & Recht Beleggen
J-roenn
1 04-02-2008 13:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Beleggen
FRL
14 11-06-2005 17:49
Werk, Geld & Recht Beleggen?
Verwijderd
51 26-01-2004 12:11
Werk, Geld & Recht beleggen?
robert0
6 24-01-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.