Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2011, 23:27
Ninayara
Ninayara is offline
Hallo allemaal,

Volgend schooljaar wil ik in Zweden beginnen aan een studie Engelse taal (en ook daar wonen, ben nu 20 jaar).
Nou heb ik een aantal vragen waar ik niet uitkom misschien dat ik hier geholpen kan worden.
Ik heb een havo-diploma en op HBO niveau 1 jaar gestudeerd voor een Lerarenopleiding Engels en mijn Propedeuse gehaald. Hiermee kan ik nu in Leiden een master opleiding Engelse taal en cultuur volgen aan het Leidse Universiteit.
Maar kan ik met mijn P ook een master studie in Zweden gaan volgen? Zo nee, hoe kom ik dán in Zweden terecht op een Uni om Engels te studeren?
Graag alle informatie die je hierover hebt of ervaringen!!! Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2011, 12:46
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Sinds wanneer kan je een master doen met een HBO-P?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 21:45
Ninayara
Ninayara is offline
Geen idee sinds wanneer maar mijn zus heeft haar P gehaald op de HBO (rechten) en studeert nu aan de universiteit (rechten) om haar master te halen... Dus niet gelijk na je P ook gelijk master doen, maar na HBO-P kan je door naar de Uni om daar je master dus te halen. Wel gewoon in 4 jaren. Dus na je eerste jaar HBO begin je aan de Uni ook gewoon vanaf eerste jaar en zo door naar 2, 3 en uiteindelijk 4 (als je 4-jarige studie kiest).

Snap je het?

Ik heb namelijk zelf ook de studentendesk van Universiteit Leiden gesproken en met elke HBO-P, dus welke studie ik ook volg aan de HBO en daarvoor me P haal, kan ik doorstromen naar de Uni in Leiden om daar studie Engelse Taal & Cultuur (Master) te volgen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 22:03
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Uiteindelijk je master maar je begint bij een bachelor. Na je propedeuse op het HBO kan je een bachelor gaan doen op WO niveau en daarna pas kan je een master doen. Dus niet meteen na je propedeuse. Alsof je in een jaar HBO evenveel leert als 3 jaar bachelor op het WO. Na een hele HBO studie kan je wel doorstromen naar een WO master.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 15:23
Ninayara
Ninayara is offline
Yep logisch.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 15:50
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik zou deze website bezoeken:
http://www.studyinsweden.se/
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 14:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik snap nu niet zo goed meer wat je wil weten overigens. Wil je weten of je in Zweden met je HBO-P kunt doorstromen naar een bachelor Engels of wil je weten of je in zweden na je bachelor Engels door kunt stromen naar een master Engels?

Dat laatste kan namelijk altijd. En dat maakt je verhaal ook erg verwarrend. Wat je in Zweden (en sowieso overal) eerst zal moeten doen is een Bachelor halen. Dat zijn de eerste 3 jaar van de 4 waar jij het over hebt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland
MardyBum
60 31-07-2011 12:36
Studeren Studeren in Zweden.
Ritskes
1 21-04-2011 21:29
Studeren Studeren/werken in Zweden
LexH
3 14-10-2008 12:13
Werk, Geld & Recht Werken in Amsterdam?
TigerOfSweden
9 13-05-2004 17:59
Algemene schoolzaken studeren in het buitenland
makita
5 17-01-2004 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.