Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 20:39
Chimpiieemx
Chimpiieemx is offline
Hoi, ik ben 15 jaar en ik wil graag op me zelf wonen en vroeg me af of dat al mogelijk was vanaf je 16e

Nou waarom?

Ik heb een moeder van 36 die nog naar mijn mening nog niet klaar is voor kinderen.
Zelf heb ik ook nog 2 zusjes (10 en 12) maar het probleem is dat mijn moeder aangezien je er jong uit ziet zich ook jong gedraagd. Ze gaat heel veel uit, heeft geen lange relaties, slaap alleen maar de heledag en heeft nooit iets bereikt. Ze krijgt uitkering en werkt af en toe zwart.
Ook komen er vaak mensen over de vloer

Mijn twee zusjes wonen al bij m'n oma maar daar kan ik niet wonen aangezien ik niet met mijn zusjes en oma overweg kan. Het lijkt er erg op dat mijn moeder haar kinderen niet eens op de 1e plaats zet in haar leven. Ook geeft ze nooit het goede voorbeeld en trekt ze mijn zusjes voor.

Ik zou graag weg uit huis willen omdat ik dit niet meer vol kan houden. Daarom hoop ik dat het mogelijk is om vanaf je 16e ergens anders te wonen.
Jeugdzorg wil ik niet aan doen aangezien me moeder daar al genoeg problemen aan had.
Is het niet mogelijk om zo een studenten flatje te nemen? Ik heb alleen maar ruimte nodig voor m'n computer, bed, douche, wc en keuken.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen want ik wil niet uit huis maar door het gedrag van m'n moeder moet ik wel.

MVG
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2012, 23:49
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Maar waar wil je het geld voor de huur van je flatje vandaan halen? Als iemand borg voor je kan staan heb je misschien de mogelijkheid want je bent nu nog minderjarig zoals ze dat noemen. pas vanaf je achtiende ben je meerderjarig zoals ze dat noemen. En ben je voor de wet pas volwassen. Heel simpel een volwassene moet nu nog borg staan voor jou, Dan is je oma denk ik toch de beste oplossing ook al kun je niet overweg met je 2 zusjes, dan zal je jezef toch een beetje moeten aanpassen. En wordt het tot je achtiende even door de zure appel heen bijten. Tenzij je bij een ander volwassen familie lid kan inwonen. Nou succes met het vinden van een oplossing
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 06:31
Verwijderd
Ik snap dat je het huis uit wil, maar op je 16e is er zonder steun van een volwassene geen beginnen aan. Wat Linda al zegt, kun je het daar niet over hebben met je oma? Misschien kan zij je daarbij steunen.

Vergeet niet dat als je op jezelf gaat wonen dat een stuk lastiger is. Dat zal ook weerslag hebben op (bijv) je school. Je moet er rekening mee houden dat je een stuk meer tijd kwijt bent aan dingen als koken / afwassen / wassen / schoonmaken. Verder kost dat allemaal ook heel erg veel geld, waar kun je dat geld vandaan halen?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 10:16
Verwijderd
In principe is het mogelijk om op je 16e op kamers te gaan als je ouders het huurcontract mede ondertekenen, maar het is, zoals hierboven al uitgelegd, wel erg onpraktisch. Daarnaast is het moeilijk om een studentenhuis te vinden waar ze een 16jarige als huisgenoot willen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 01:44
hardstylemeisje
Avatar van hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
Het is best lastig, ik moet nu ook alleen het huishouden doen thuis en kom daar tijd tekort voor om iets voor mezelf te doen, mijn ouders zitte. Beide elke dag in het ziekenhuis, en ik doe alles thuis ook mijn jongere broertje moet ik opvangen. Het is ook best wel leerzaam om zo te moeten leven even. Maar ook best zwaar. Je moet zorgen dat alles netjes aan kant is en de boodschappen in huis zijn. En de eventuele dieren voer genoeg hebben en uitgelaten worden. Ik zou eerst met je oma aan de tafel gaan zitten en praten, ze begrijpt je vast en zeker, ook al heb je niet zn goede band met haar, probeer het zou ik zeggen het blijft wel je zusjes en je oma en de enigste eventueeel die je nog hebt. Succea
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 22:51
angenent
angenent is offline
Citaat:
Hoi, ik ben 15 jaar en ik wil graag op me zelf wonen en vroeg me af of dat al mogelijk was vanaf je 16e

Nou waarom?

Ik heb een moeder van 36 die nog naar mijn mening nog niet klaar is voor kinderen.
Zelf heb ik ook nog 2 zusjes (10 en 12) maar het probleem is dat mijn moeder aangezien je er jong uit ziet zich ook jong gedraagd. Ze gaat heel veel uit, heeft geen lange relaties, slaap alleen maar de heledag en heeft nooit iets bereikt. Ze krijgt uitkering en werkt af en toe zwart.
Ook komen er vaak mensen over de vloer

Mijn twee zusjes wonen al bij m'n oma maar daar kan ik niet wonen aangezien ik niet met mijn zusjes en oma overweg kan. Het lijkt er erg op dat mijn moeder haar kinderen niet eens op de 1e plaats zet in haar leven. Ook geeft ze nooit het goede voorbeeld en trekt ze mijn zusjes voor.

Ik zou graag weg uit huis willen omdat ik dit niet meer vol kan houden. Daarom hoop ik dat het mogelijk is om vanaf je 16e ergens anders te wonen.
Jeugdzorg wil ik niet aan doen aangezien me moeder daar al genoeg problemen aan had.
Is het niet mogelijk om zo een studenten flatje te nemen? Ik heb alleen maar ruimte nodig voor m'n computer, bed, douche, wc en keuken.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen want ik wil niet uit huis maar door het gedrag van m'n moeder moet ik wel.

MVG
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 22:55
angenent
angenent is offline
Hoe wil je dit betalen dan? Op je 16 de kom je alleen in aanmerking voor studiefinancering als je studeert maar dat is erg weinig om alles van te betalen. Er zijn wel mensen die een kamer ter beschikking hebben dat had ik ook maar de kosten zijn erg hoog en als je 16 wordt dus erg moeilijk. Veel succes met zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op jezelf wonen en vraagjes
Duchess!
10 24-01-2011 23:36
Werk, Geld & Recht op mezelf wonen
aleesha
5 05-01-2011 08:53
Werk, Geld & Recht Op mezelf in Veendam wonen
ColinC
19 11-08-2010 14:40
Werk, Geld & Recht op kamers: krijgt de huisbaas bericht?
L_biemans
14 25-05-2009 23:15
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen..
LFisch
53 03-04-2008 12:40
Werk, Geld & Recht Op jezelf wonen?
Verwijderd
19 07-02-2005 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.