Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 11:11
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Ik kreeg net een steek van jaloezie toen ik een mailtje las van een vriendin die nu via een soort uitwisselingsproject in Amerika zit. (Ik wou dat namelijk ook erg graag doen maar je moest er behoorlijk veel geld voor ophoesten, geld dat ik dus niet heb. )
Toen vroeg ik me af of er nu veel mensen worden geplaagd door het fenomeen jaloezie.

Ben jij vaak jaloers?

Wat kan jou jaloers maken?

Hoe los je dat op?

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2003, 11:14
Thomas
Thomas is offline
Ik word ontzettend snel jaloers, vooral zaken die te maken hebben met mijn vriendin. Vaak laat ik het niet aan iemand zien, maar hou ik het voor mezelf. En hoe los ik dat op? Tsja, eigenlijk helemaal niet, want het gaat vanzelf wel over.

Jaloezie is helemaal niet zo´n slechte eigenschap als veel mensen altijd zeggen. Een normale dosis jaloezie kan natuurlijk nooit kwaad, het bewijst alleen dat je een mens bent met gevoel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:18
Verwijderd
Ik kan heel snel jaloers worden, maar op sommige momenten dat ik jaloezie verwacht bij mezelf is het er niet.. heel gek..
Ik kan dus niet echt een voorbeeld noemen

Ik los het meestal op door me bij het gemis neer te leggen en blij te zijn met wat ík heb. Meestal lukt dat wel, als het niet lukt dan even zelfmedelijden en knorren
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja heeel erg

Als mensen meer aandacht krijgen dan ik van een persoon van wie ik graag aandacht wil, vooral niet om materiele dingen ofzo.

Hoe los ik het op? niet. Ik ga zelf maar de aandacht trekken en dan wordt het alleen maar erger


Extreme jaloezie is vervelend, klein beetje jaloezie is wel okee. je bent inderdaad gewoon maar een mens met gevoel
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:19
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
ik ben soms jaloers op meisjes die sjans hebben met n jongen waar ik liever sjans mee heb

maar ik zet het altijd maar van me af en probeer het ze te gunnen.....verder ben ik bijna nooit jaloers.....

ja als mn vriendje op dat moment (nu dus niet) te klef is met andere meiden
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:20
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Ik antwoord zelf ook maar even.


Ben jij vaak jaloers? Ik denk het wel, ik word snel jaloers.

Wat kan jou jaloers maken? Iemand die iets heeft wat ik echt wou (en dan bedoel ik dus niet bijvoorbeeld een nieuwe Playstation ). En het wordt alleen maar erger wanneer ik merk dat ze datgene wat ze hebben niet appreciëren.

Hoe los je dat op? Niet, uiteindelijk gaat het over. Ik probeer het wel te verstoppen.

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?

In een relatie kan een gezonde dosis jaloezie volgens mij nooit kwaad, het bevestigt alleen maar dat je van de ander houdt. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat jaloezie vaak overgaat in bezitterigheid.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:21
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik weet eigenlijk niet of ik snel jaloers ben.

Als ik soms echt hele mooie meisjes zie kan ik wel een beetje jaloers worden denk ik.

Als ik aan het verleden van mn vriendje denk af en toe ook wel. (maar niet echt super)

Voor de rest niet snel.

(is btw wel eens heel anders geweest)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:26
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Ja, waar ik de laatste tijd pas achter gekomen ben..
Als ik bijv. in de stad was en een jongen die ik wel heel graag mocht, en hij mij op zich ook wel, met een ander meisje stond te praten word ik al jaloers. Maar, heeft bij hem misschien te maken met het feit dat ik hem nog gewoon heel erg leuk vind .
Maar wat ik er toen (hij is nu studeren) mee deed, uuh heel fout, ging ik lopen flirten met vriend van hem zodat hij jaloers zou worden *schaam* I know, echt ultiem fout. Maar gaf me wel weer een goed gevoel als hij dan later naar me toe kwam .

Maar over het algemeen ben ik niet heel erg jaloers. Wel een beetje natuurlijk, althans lijkt me ongezond als je niet af en toe een beetje jaloers kan zijn.. Op iemand die idd aandacht krijgt van iemand waar jij stiekem ook wel aandacht van zou willen, goede cijfers, er leuk uit zien e.d.
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:43
Verwijderd
ik ben eigelijk in mijn leven 1 keer jaloers geweest,dat was iets wat een jongen over mijn ex zei,waar t net mee uit was en ik nog super gek op was, maar na 15 seconden ws dat ook weg.

Hoe ik t oplos kan ik geen goed antwoord op geven,omdat het maar een paar seconden was
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:58
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik ben praktisch nooit jaloers.. En als ik jaloers ben is dat omdat ik iemand ontzettend goed piano hoor spelen ofzo.. Maar van die supermodellen wordt ik niet warm of koud.. Ik zou nog wel een eer in een film willen spelen, maar dat wil ik, en dan ben ik niet jaloers op iemand die het wel doet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:14
the tourist
the tourist is offline
Ben jij vaak jaloers?
Best vaak eigenlijk

Wat kan jou jaloers maken?
Als een vriendin bv. meer met iemand anders omgaat dan met mij. Of als iemand iets heeft wat ik niet heb (meestal geen materiele dingen).

Hoe los je dat op?
Niet, of proberen ervoor te zorgen dat ze meer met mij omgaat

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?

Een beetje jaloezie is wel gezond, denk ik. Maar téveel niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:29
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ben jij vaak jaloers?
Als je de jaloersheid noemt waarmee je het de ander
niet gunt, en over lijken gaat om het zelf te hebben,
absoluut niet. Over het algemeen gun ik anderen hun
fijne dingen wel ed.

Zou wel bepaalde dingen van anderen hebben,
maar niet zo graag dat ik het een ander niet gun ed..

Wat kan jou jaloers maken?
Figuur van anderen, dingen die zij hebben en ik niet,
dingen die bij anderen makkelijker (lijken te) gaan etc.

Hoe los je dat op?
Niet.

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?

Wat MM al zei, een beetje jaloezie is gezond, te veel niet..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:32
Verwijderd
Ben jij vaak jaloers?
Ik ben op zich best vaak jaloers..

Wat kan jou jaloers maken?
kleine dingetjes maar.. bijvoorbeeld dingen die mijn vriend heeft gedaan met zijn vorige vriendin (vakanties of uitstapjes, vb. mijn vriend en ik zijn op een cruise naar NewCastle geweest en dat had hij ook gedaan met zijn vorige vriendin) daar kan ik best jaloers om worden, want ik wil dat graag als eerste met hem doen en zo zijn er nog meer kleine dingen..

Hoe los je dat op?
er niet teveel over nadenken.. hij is nu met mij! maar ja.. toch denk ik er nog weleens over na.

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?

Ik vind een beetje jaloezie niet erg, dat betekent toch dat je veel om je vriend/vriendin geeft en hem/haar niet kwijt wil.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:34
wissie
wissie is offline
Ben jij vaak jaloers?

Niet bijzonder vaak

Wat kan jou jaloers maken?

Niet materiële dingen

Hoe los je dat op?

Relativeren

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?

Iedereen zal wel eens jaloers zijn en in beperkte mate is het niet erg. Ik denk niet dat het nodig is in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:07
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben vreslijk jaloers... . Heel gek: alleen in een (liefdes)-relatie. Dus niet met vriendinnen, ofzow.
Maar wat m'n vriend betreft: oeioei... alles maakt me jaloers.
k ga ook naar n psycholoog, dus... tsja.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:15
Verwijderd
ik ben de laatste tijd jaloers op alles en iedereen. en k krijg het gevoel maar niet weg.

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:21
Verwijderd
ik ben wel eens rap jaloers , maar meestal probeer ik er gewoon niet aan toe te geven , en dan zeg ik in mijzelf de dinbgen die iok goed heb enzo , ahja je begrijpt me wel
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:50
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben bijna nooit jaloers gelukkig maar, het is een slechte eigenschap.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2003, 20:00
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben haast nooit jaloers. Niet als het gaat om mijn vriendje die met meisjes praat, niet om iemand die meer geld heeft en al helemaal niet om een vriendin die iets leuks doet.

Ik weet niet, ik heb dat gevoel gewoon niet. Ik gun mijn vrienden leuke dingen en word er alleen maar vrolijk van als zij gelukkig zijn. Mijn vriendje vertrouw ik helemaal, dus daar hoef ik ook niet jaloers over te zijn.
Tsja, ik ben er wel blij om: ik vind jaloezie eerder een slechte dan een goede eigenschap. Ben blij met wat je hebt.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:15
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-08-2003 @ 20:50:
Ik ben bijna nooit jaloers gelukkig maar, het is een slechte eigenschap.

In erge mate wel ja, maar ik denk dat een beetje jaloezie gezond is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:02
Verwijderd
Op dingen als cijfers, studie, werk en al die andere zaken ben ik niet snel jaloers. Degene heeft er hard genoeg voor gewerkt neem ik aan.

Mjuh, als het om vriendjes gaat ben ik heeel snel jaloers.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:49
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik ben redelijk snel jalours

om materiele dingen niet echt, mits mensne je niet lekker gaan maken.

om dingen zoals iemand anders die meer aandacht krijgt dan jou door een persoon die jij leuk vind.. vrij snel
Ik negeer het meestal gewoon
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:07
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ik ben moeilijk jaloers te krijgen. Iedereen heeft wel leuke en minder leuke dingen. Een beetje jaloezie kan geen kwaad. Het helpt je te streven naar een leuker leven. Maar als het erger wordt kan je het leven van jezelf maar net zo goed van de persoon waar je jaloers op bent verzuren
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:32
Verwijderd
ik ben niet zo vaak jaloers.. niet op materiele dingen... meer op de dingen die ik op het moment niet kan en andere mensen wel.. ik kan wel erg jaloers zijn op de meisjes die met de jongen omgaan die ik leuk vind.. maar dat is denk wel normaal..

Als ik jaloers ben ga ik ff weg van de situatie en haal ff diep adem... en dan gaat het weer..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:41
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik ben alleen jaloers als het gaat om een bepaald meisje
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 07:54
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Niet vaak, wel snel...het heeft dan altijd met mijn vriend te maken en zijn ex, die hebben namelijk nog best vaak contact...Dit ben ik niet gewend en ze zegt ook nog vaak tegen hem dat ze hem mist en van hem houd enzenz. Daar word ik helemaal gek en jaloers van!

Maar goed, hij heeft nu met mij, dus eigenlijk maak ik mezelf alleen maar gek...Soms heeft mijn vriend dit wel door en heeft er ook iets van tegen zijn ex gezegd...Hoe ik t op los? Ik denk er niet meer aan dan en dan zakt de jaloersie wel weg denk ik, soms komt ie dan wel weer terug

Jaloersie is zoals sommige mensen heel menselijk , alleen als je t heel erg bent, is t ook wel vervelend lijkt mij...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 08:31
Verwijderd
ik ben denk ik wel snel jaloers....als mijn vriend veelvrowuelijke aandacht krijgt (erg he)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
grom, ik betrapte mezelf er laatst op dat M. achter de counter mag staan (= klantenservice) terwijl ik steeds gewoon achter de kassa moet. en we werken even lang, en ze is jonger, maar ik mag NOOIT
maar eigenlijk is dit raar voor mijn doen, normaal ben ik nooit zo snel jaloers.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:57
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Bn niet echt vaak jaloers. Behalve als iemand iets te close wordt met degene op wie ik verliefd ben. Beetje kut, maar ja....ga ik meestal maar weg anders bezorg ik anderen er alleen maar last mee.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:44
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
blacky schreef op 27-08-2003 @ 19:57:
Bn niet echt vaak jaloers. Behalve als iemand iets te close wordt met degene op wie ik verliefd ben. Beetje kut, maar ja....ga ik meestal maar weg anders bezorg ik anderen er alleen maar last mee.
pfft ja heb ik ook en dan krijgen die twee ook nog wat met elkaar
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:09
Snausie
Avatar van Snausie
Snausie is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 25-08-2003 @ 12:11:


Ben jij vaak jaloers? als t moet, niet vaak

Wat kan jou jaloers maken? als mijn vriend, (jawel het bekende verhaal) naar een ander kijkt orso en dan bedoel ik ook echt kijken op zo'n manier van... grrrr ....

Hoe los je dat op? tja, geen id??? t komt nauwelijks voor, maar als ie echt te ver zou gaan in mijn ogen zou ik hem een grote bek geven denk ik

Wat is je mening t.o.v jaloezie ? Is een gezonde dosis jaloezie
in (een relatie) broodnodig OF verwoest jaloezie alleen maar mooie dingen?

Jaloezie is menselijk, maar laat het niet de overhand krijgen!
__________________
snausie is niet dom, snausie heeft altijd gordels om,- AUTOGORDELS EEN GOEDE GEWOONTE-
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:34
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Ik ben nog nooit jaloers geweest.
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:17
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik word niet zo snel jaloers, ook niet in de liefde. Maar nu ben ik toch wel heeel jaloers op de mensen die op Lowlands zitten, zeker omdat vriendinnetje van me daar zit..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 08:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik ben soms wel jaloers, maar dat lost echt niets op, t werkt alleen maar frustrerend, dus ik probeer er maar mee te leven
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 09:42
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik word jaloers als bokky praat over een zekere HIJ
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 11:27
checko
Avatar van checko
checko is offline
mensen moeten echt moeite doen om mij jaloers te maken...

hoewel af en toe thuis ben ik weleens jaloers, als ik zie dat m'n ma heel makkelijk is tegen broertje over bepaalde zaken (werken/school ed) en tegen mij daarover vaak heel moeilijk doet, wat later dan ook vaak uitmond in een ruzie...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2003, 11:44
Verwijderd
Ik word jaloers als mensen mijn vriendin c.q. het meisje dat ik leuk vind proberen in te palmen waar ik bij sta.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 11:56
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 16:26
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Aaaaaart.. schreef op 04-09-2003 @ 12:56:
nee
lekker voor je
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jaloers op de exen en verleden van m'n vriend :-(
smurfinnetje198
64 01-08-2006 16:22
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Liefde & Relatie Waar moet ik beginnen?
Soezen
9 29-06-2004 11:29
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Liefde & Relatie ik mis hem zo..
devilcat
74 23-10-2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.