Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 14:15
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
leiden, troosteloos oord.

in de plenzende regen stap ik de ingang van de school uit. ik pak mn fiets van de grond. hij is omgevallen dus ik moet eerst het stuur rechtzetten. Mijn regenpak ben ik vergeten. Vijf minuten later rijd ik door de striemende regen richting leiden binnenstad, rugtas en fietstas achterop. De scoubidou-touwtjes aan mijn fietssleutel zijn het enige dat nog vrolijk is van kleur.
Omdat mijn discman batterijen leeg zijn fiets ik langzamer, door het ritme van muziek ging ik altijd sneller.
Ik kijk om me heen en dan valt het me op. Jezus, wat een troosteloos oord, die culturele studentenstad leiden. cultureel me hol. grijze grote gebouwen, toeterende auto's, als fietser in de file. ja je leest het goed, als fietser sta je in de file. hele rij fietsen bij het stoplicht. leuk hoor. not. ik moet nog een uur fietsen voordat ik in mijn dorpje ben.
midden door dit oord loopt een treinspoor. de trein komt er, jawel, precies nu aan. samen met wat onder geregende andere mensen sta ik te wachten. een man doet grijnzend de capuchon van zijn regenjas omhoog, terwijl ik druipnat sta te regenen in mijn zomerjack.
dan gaat het rode licht van t spoor uit, trein is voorbij. net als ik denk uit deze lijdensweg verlost te zijn, komt er een vrachtauto langs. een waaier van bruingeel water komt tegen mij en mn fiets aan. ik heb het ijs-en ijs koud. en die tegenwind maakt het lege gevoel wat ik elke herfst weer krijg compleet.
gelukkig zijn hier bijna geen bomen. van die kale herfsttakken word je ook niet vrolijker. na twintig minuten ben ik die nare stad uit.
op weg naar mijn eigen dorp, om straks lekker in trainingspak met een kop warme choco met slagroom voor de teevee te kruipen. he, dat voelt goed.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 14:59
Verwijderd
Hoofdletters en overzicht?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Vinden jullie het erg als ik hier niet meer commentaar oplever dan dit woord?

slecht



Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 21-09-2004 @ 15:59 :
Hoofdletters en overzicht?
En een fatsoenlijke column?

Ik zou zeggen, herschrijf hem eens en haal het ding eens door de spellingchecker.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:56
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik vind het niet echt een column maar ik herken wel erg veel dingen van je triestige verhaal. Die ophoping van problemen in de regen maak ik ook wel eens mee: geen muziek, geen regenjas, élk licht staat op rood en ook heb ik meerdere keren meegemaakt dat ik een grote plens van een vrachtwagen over me heen kreeg.

En ja, het word weer herfst. Vanochtend ook al weer zo'n baggerweer van heb ik jou daar! Bah! Ik haat herfst. Ik begrijp volkomen wat je bedoelt - net meegemaakt soms?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 17:26
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 21-09-2004 @ 15:15 :
Citaat:
om straks lekker in trainingspak
Johnny!

Citaat:
met een kop warme choco met slagroom voor de teevee te kruipen. he, dat voelt goed.
=tv. of televisie

heel herkenbaar, mooi einde voor een redelijk eentonige klaagzang. Al doende leert men, schrijf nog wat
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.