Oud 11-07-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-07-2005 @ 16:07 :
Wat een onzin.

Ze mochten allebei hun mening geven. Alleen is slechts een van hen maandenlang met de dood bedreigd en uiteindelijk vermoord.
en de ander werd bedreigd met vervolging en uitzetting.
Advertentie
Oud 11-07-2005, 16:12
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 16:11 :
En gek he: allochtonen klagen wel dat ze hier zo geplaagd worden, maar ze zouden voor geen goud terug willen naar het land van hun ouders, want daar is het allemaal echt veel en veel minder prettig toeven.
Gek genoeg hoor ik hele andere geluiden om mij heen. Zo prettig is het hier momenteel niet meer voor de moslim-allochtoon.
__________________
Het Islamitische standpunt tegenover Terrorisme: http://www.selefiepublikaties.com/Terrorisme.htm
Oud 11-07-2005, 16:14
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 16:10 :
ik vraag me af waar die gevangenen dan tegen demonstreren, waarom er dan zoveel mensen buiten de boot vallen en onverzekerd rondlopen en bij de kerk aankloppen voor financiele hulp en voedselpaketten.

En ja als je kunt kiezen tussen niets en iets, dan is de keuze toch vrij makkelijk gemaakt. En ze werden hier echt gehaald om ze een beter leven te geven hoor, maar om economisch gewin. er was een tekort aan arbeidskrachten dat het zware vuile werk wilde doen. Dus moesten onze ouders wel de hete kastanjes voor nederland uit het vuur halen.
VOEDSELPAKKETEN!?!?! waar

kiezen tussen iets en niets....man, Nederland is denk samen met de scandinavische landen de landen waar de sociale zekerheid het best is geregeld, zodat er maar zomin mogelijk mensen buiten de boot vallen

Citaat:
en de ander werd bedreigd met vervolging en uitzetting.
tsja, wat hebbie liever: doodsbedreiging, of een dreiging dat je uit een land word gezet
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-07-2005, 16:14
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Paar maanden geleden was er ook een item op 2Vandaag hierover. Hoogopgeleide, 3de generatie Turken vertrekken naar Turkije omdat ze zich hier niet thuisvoelen. En dat is afschuwelijk, natuurlijk.
Oud 11-07-2005, 16:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-07-2005 @ 16:09 :
Dat vreemd ja.

[EDIT: Ongelukkig antwoord]
Oud 11-07-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Licht op Licht schreef op 11-07-2005 @ 16:12 :
Gek genoeg hoor ik hele andere geluiden om mij heen. Zo prettig is het hier momenteel niet meer voor de moslim-allochtoon.
Voor de moslim-autochtoon ook niet echt. Mijn moeder en zusje staan op het punt te vertrekken naar Egypte. Jawel, voorgoed. Over een klein weekje zal het zo ver zijn.
Oud 11-07-2005, 16:18
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 16:10 :
ik vraag me af waar die gevangenen dan tegen demonstreren, waarom er dan zoveel mensen buiten de boot vallen en onverzekerd rondlopen en bij de kerk aankloppen voor financiele hulp en voedselpaketten.

En ja als je kunt kiezen tussen niets en iets, dan is de keuze toch vrij makkelijk gemaakt. En ze werden hier echt gehaald om ze een beter leven te geven hoor, maar om economisch gewin. er was een tekort aan arbeidskrachten dat het zware vuile werk wilde doen. Dus moesten onze ouders wel de hete kastanjes voor nederland uit het vuur halen.
En dat is een ere schuld die we aan hun kinderen moeten terugbetalen door ze als kleine prinsjes te behandelen? Jullie ouders zijn er goed voor betaald, ze kregen een uitkering bij werkloosheid en een behandeling bij ziekte en ze wonen hier nog steeds, en krijgen AOW als ze 65 worden. Hun kinderen hebben de kans gekregen op een veel betere toekomst, kregen gratis onderwijs, gezondheidszorg, een behorlijk huis om in te wonen. Allemaal dingen die je ouders jullie in hun geboorteland niet konden bieden. Zij zijn hiernaar toe gekomen, zodat jullie het beter zouden hebben. En jullie hebben het stukken en stukken beter, dus ik vraag me echt af wat jullie nog te klagen hebben? Jij hebt het niet beter of slechter dan ik, je geniet dezelfde bescherming van dezelfde wet.

Arbeidsmigratie is van alle tijden en alle plaatsen, en de turkse gastarbeiders hebben het hier een stuk beter dan de buitenlandse werknemers in Saoudi-Arabie, want die zijn min of meer rechteloos. Dus hou op met katten op dat slechte Nederland, want je mag in je handjes knijpen dat je wiegje hier stond. Maar nee, je bent gewoon verwend. Een soort Rupsje Nooitgenoeg. Typisch nederlands kwaaltje overigens, ontevreden zijn met wat je hebt, het gras bij de buurman is altijd groener.
Oud 11-07-2005, 16:19
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 16:11 :
en de ander werd bedreigd met vervolging en uitzetting.
Nou en? Van Gogh had men ook kunnen aanklagen, sterker nog, dat heeft Leon de Winter gedaan. En Van Gogh werd vrijgesproken. Net als El Moumni. Wat is het probleem dan?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 11-07-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 11-07-2005 @ 16:14 :
VOEDSELPAKKETEN!?!?! waar

kiezen tussen iets en niets....man, Nederland is denk samen met de scandinavische landen de landen waar de sociale zekerheid het best is geregeld, zodat er maar zomin mogelijk mensen buiten de boot vallen


tsja, wat hebbie liever: doodsbedreiging, of een dreiging dat je uit een land word gezet
waar de sociale zekerheid het best WAS geregeld. daar is bijna niets meer van over.

en over die voedselpaketten. klop maar es ff aan bij de eerste de beste kerk. die weet je wel te vertellen waar je voedselpaketten kunt krijgen.
Oud 11-07-2005, 16:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
S. schreef op 11-07-2005 @ 16:18 :
Voor de moslim-autochtoon ook niet echt. Mijn moeder en zusje staan op het punt te vertrekken naar Egypte. Jawel, voorgoed. Over een klein weekje zal het zo ver zijn.
En waarom als ik zo vrij mag zijn?
Oud 11-07-2005, 16:20
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Grapje tussendoor:

Oud 11-07-2005, 16:20
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 16:18 :
En dat is een ere schuld die we aan hun kinderen moeten terugbetalen door ze als kleine prinsjes te behandelen? (...) Typisch nederlands kwaaltje overigens, ontevreden zijn met wat je hebt, het gras bij de buurman is altijd groener.
Wellicht is het gras hier niet meer zo groen als 30/40 jaar geleden.
__________________
Het Islamitische standpunt tegenover Terrorisme: http://www.selefiepublikaties.com/Terrorisme.htm
Oud 11-07-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-07-2005 @ 16:19 :
En waarom als ik zo vrij mag zijn?
Mijn moeder heeft nare dingen meegemaakt. Laat ik het daar maar op houden.
Oud 11-07-2005, 16:22
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
S. schreef op 11-07-2005 @ 16:18 :
Voor de moslim-autochtoon ook niet echt. Mijn moeder en zusje staan op het punt te vertrekken naar Egypte. Jawel, voorgoed. Over een klein weekje zal het zo ver zijn.
Ja die was ik even vergeten maar er werd dan ook gesproken over mensen met ouders die hier naartoe gekomen waren.
__________________
Het Islamitische standpunt tegenover Terrorisme: http://www.selefiepublikaties.com/Terrorisme.htm
Oud 11-07-2005, 16:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-07-2005 @ 16:14 :
Paar maanden geleden was er ook een item op 2Vandaag hierover. Hoogopgeleide, 3de generatie Turken vertrekken naar Turkije omdat ze zich hier niet thuisvoelen. En dat is afschuwelijk, natuurlijk.
Met name voelen zij zich niet thuis tussen de turken in nederland, omdat ze ouderwets en bekrompen zijn, die zitten nog vast in plattelandsnormen van het turkije van 50 jaar geleden.. Turkije is veel moderner.

Ik heb er ook wat over gelezen ja. Een turkse vrouw heeft hier geen leven omdat ze met een nederlander is getrouwd, ze gaan nu samen naar turkije.
Oud 11-07-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 16:18 :
En dat is een ere schuld die we aan hun kinderen moeten terugbetalen door ze als kleine prinsjes te behandelen? Jullie ouders zijn er goed voor betaald, ze kregen een uitkering bij werkloosheid en een behandeling bij ziekte en ze wonen hier nog steeds, en krijgen AOW als ze 65 worden. Hun kinderen hebben de kans gekregen op een veel betere toekomst, kregen gratis onderwijs, gezondheidszorg, een behorlijk huis om in te wonen. Allemaal dingen die je ouders jullie in hun geboorteland niet konden bieden. Zij zijn hiernaar toe gekomen, zodat jullie het beter zouden hebben. En jullie hebben het stukken en stukken beter, dus ik vraag me echt af wat jullie nog te klagen hebben? Jij hebt het niet beter of slechter dan ik, je geniet dezelfde bescherming van dezelfde wet.

Arbeidsmigratie is van alle tijden en alle plaatsen, en de turkse gastarbeiders hebben het hier een stuk beter dan de buitenlandse werknemers in Saoudi-Arabie, want die zijn min of meer rechteloos. Dus hou op met katten op dat slechte Nederland, want je mag in je handjes knijpen dat je wiegje hier stond. Maar nee, je bent gewoon verwend. Een soort Rupsje Nooitgenoeg. Typisch nederlands kwaaltje overigens, ontevreden zijn met wat je hebt, het gras bij de buurman is altijd groener.
nee, je hoeft niemand als prinsjes te behandelen.

onze ouders zijn kapot gemaakt in dit land. ze zijn allemaal lichamelijk en geestelijk gebroken. ze zijn hier gekomen om lang te werken, daar is uiteindelijk niet veel van gekomen aangezien ze arbeidsongeschikt zijn geraakt door het veel te zware en vieze werk. De rest van je leven rondkomen van een minimum inkomen op bijstands niveau is echt geen pretje.

en nog iets. ergens neem ik het mijn ouders wel kwalijk dat ze hier gekomen zijn. Ik had nu veel liever in marokko gezeten. Maar ik ben ze wel dankbaar dat ze deze kans gepakt hebben om nog iets voor hun kinderen te kunnen doen.
Oud 11-07-2005, 16:26
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Licht op Licht schreef op 11-07-2005 @ 16:20 :
Wellicht is het gras hier niet meer zo groen als 30/40 jaar geleden.
vandaar dat ik hierboven al ei dat ik niemand tegen houd om t groener op te zoeken, hoewel ik 't hier groen zat vind

Citaat:
Grapje tussendoor: afbeelding
heel flauw
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-07-2005, 16:27
Verwijderd
Gaat het nog over onze grote vriend of moet er weer een algemeen topic komen?
Oud 11-07-2005, 16:28
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-07-2005 @ 16:26 :
vandaar dat ik hierboven al ei dat ik niemand tegen houd om t groener op te zoeken, hoewel ik 't hier groen zat vind
Dat doen veel autochtone Nederlandsers nu ook. Is het niet vanwege belastingvoordelen dan is het wel vanwege het "huidige klimaat" in Nederland.
__________________
Het Islamitische standpunt tegenover Terrorisme: http://www.selefiepublikaties.com/Terrorisme.htm
Oud 11-07-2005, 16:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het minimuminkomen met dito levensstijl is altijd nog hoger dan het welvaartspeil dat ze in het land van herkomst hadden. En hun kinderen hadden de kans op veel beter.

Ik ken veel mensen die met een remigratieuitkering terug zijn gegaan, (ik gaf ze die uitkering namelijk), en de helft komt binnen een jaar terug. Omdat het in het land van herkomst ook allemaal zo mooi niet is als ze zich hadden voorgesteld, en met name omdat het daar voor oudere mensen die wat gaan mankeren echt heel slecht is in vergelijking met Nederland. En omdat het onderwijs voor de kinderen slechter is dan in nederland, omdat de huisvesting armoediger is, gewoon omdat het toch tegenvalt.
Oud 11-07-2005, 16:30
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 16:27 :
Gaat het nog over onze grote vriend of moet er weer een algemeen topic komen?
tsja, die zegt zelf niet zoveel dusja
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-07-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Licht op Licht schreef op 11-07-2005 @ 16:28 :
Dat doen veel autochtone Nederlandsers nu ook. Is het niet vanwege belastingvoordelen dan is het wel vanwege het "huidige klimaat" in Nederland.
Bedoel je dat zielige zootje dat na 'dat gedoe met Pim en Theo' naar Nieuw-Zeeland of Australië wil emigreren? Ik sta klaar om ze uit te zwaaien.
Oud 11-07-2005, 16:31
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 16:27 :
Gaat het nog over onze grote vriend of moet er weer een algemeen topic komen?
Topics evolueren, weiden uit naar zijpaadjes en komen weer terug op het oorspronkelijke onderwerp. Sluiten en openen breekt de discussie teveel.
Oud 11-07-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 16:29 :
Het minimuminkomen met dito levensstijl is altijd nog hoger dan het welvaartspeil dat ze in het land van herkomst hadden. En hun kinderen hadden de kans op veel beter.

Ik ken veel mensen die met een remigratieuitkering terug zijn gegaan, (ik gaf ze die uitkering namelijk), en de helft komt binnen een jaar terug. Omdat het in het land van herkomst ook allemaal zo mooi niet is als ze zich hadden voorgesteld, en met name omdat het daar voor oudere mensen die wat gaan mankeren echt heel slecht is in vergelijking met Nederland. En omdat het onderwijs voor de kinderen slechter is dan in nederland, omdat de huisvesting armoediger is, gewoon omdat het toch tegenvalt.
ze komen terug omdat ze daar niet meer kunnen leven. van die remigratieuitkering kunnen ze daar heus wel rondkomen. maar de maatschappij is daar gewoon anders. ze zijn juist helemaal gewend aan de situatie hier.

De onderwijs in marokko is trouwens heel goed. mischien wel beter dan nederland. alleen is de kwantiteit daar misschien wat minder door geldgebrek.
Oud 11-07-2005, 16:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik heb heel veel (jonge)allochtone collega's, en niet een wil er terug. Ze vinden het leuk voor vakanties, maar een toekomst zien ze daar niet. Ze passen er niet, zijn veel te westers.
Oud 11-07-2005, 16:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Deze hele discussie gaat helemaal nergens meer over. Bepaalde mensen moeten echt wat aan hun begrijpend lezen doen.
Oud 11-07-2005, 16:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
vergiftigen die gast, dat ie weken ligt te creperen en dan uiteindelijk na een lange marteling dood gaat .
Dan gewoon zijn lichaam in stukken hakken en in de verste uithoeken van de wereld bij het vuil donderen.
Heb geen goed woord over voor die gast, hoop dat hij het zwaarste van het zwaarste krijgt .
Oud 11-07-2005, 16:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-07-2005 @ 16:38 :
vergiftigen die gast, dat ie weken ligt te creperen en dan uiteindelijk na een lange marteling dood gaat .
Dan gewoon zijn lichaam in stukken hakken en in de verste uithoeken van de wereld bij het vuil donderen.
Heb geen goed woord over voor die gast, hoop dat hij het zwaarste van het zwaarste krijgt .
Een moordenaar heeft ook rechten.
Oud 11-07-2005, 17:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 15:51 :
Theo mocht zijn mening wel geven, maar imam el moumni niet. toen was het commotie.
El-Moumni is helaas vrijgesproken, en daarna niet eens vermoord.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-07-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 16:31 :
Topics evolueren, weiden uit naar zijpaadjes en komen weer terug op het oorspronkelijke onderwerp. Sluiten en openen breekt de discussie teveel.
Uh, nee. Dit soort topics eindigt altijd in een heel algemene discussie over waarom islamieten wel of niet mogen klagen over hun achterstand, dat soort dingen.
Oud 11-07-2005, 17:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-07-2005 @ 17:18 :
El-Moumni is helaas vrijgesproken, en daarna niet eens vermoord.
Elmoumni werd door iedereen verafschuwt, publiekelijk afgemaakt. Van media tot aan de regering werd hij het gespreksonderwerp. Hetzelfde heb ik bij de uitlatingen van Theo van Gogh niet gezien.
Oud 11-07-2005, 17:32
juno
Avatar van juno
juno is offline
Van Gogh kreeg de wind ook aardig van voren, maar hij heeft zich nooit in een slachtofferrol laten duwen, maar ging alleen maar harder schelden. Nou is schelden stout, maar om hem nu maar meteen dood te schieten is ook wel redelijk drastisch.

Er is geen enkele homo geweest die ook maar een moment El Moumni heeft willen afknallen.
Oud 11-07-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-07-2005 @ 17:26 :
Elmoumni werd door iedereen verafschuwt, publiekelijk afgemaakt. Van media tot aan de regering werd hij het gespreksonderwerp. Hetzelfde heb ik bij de uitlatingen van Theo van Gogh niet gezien.
Dat komt omdat hij niet tot een minderheids groepering behoorde en de mening van veels paupers verkondigde.
Oud 11-07-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 17:32 :
Van Gogh kreeg de wind ook aardig van voren, maar hij heeft zich nooit in een slachtofferrol laten duwen, maar ging alleen maar harder schelden. Nou is schelden stout, maar om hem nu maar meteen dood te schieten is ook wel redelijk drastisch.

Er is geen enkele homo geweest die ook maar een moment El Moumni heeft willen afknallen.
van wie dan?
Oud 11-07-2005, 17:42
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het kan me persoonlijk geen bal schelen of Mohammed B. de rechtbank wel of niet erkend; opgesloten zitten in een cel voor de rest van je leven lijkt me vrij moeilijk te negeren.

Hij wordt uit de maatschappij verwijderd, niemand heeft meer last van hem en het leven gaat vrolijk verder. Wat de heer B. daarvan vindt boeit me in het geheel niet.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 11-07-2005, 18:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-07-2005 @ 17:26 :
Elmoumni werd door iedereen verafschuwt, publiekelijk afgemaakt. Van media tot aan de regering werd hij het gespreksonderwerp. Hetzelfde heb ik bij de uitlatingen van Theo van Gogh niet gezien.
Vind je het vreemd, Van Gogh paste een soort spot toe, had zelf een imago van de dorpsgek aangemeten gekregen, a la neem het met een korreltje zout.

Daarnaast hebben we een imam die bloedserieus een veel erger haatdragende uitspraak doet, terwijl we weten dat er mensen zijn die dankzij dat soort uitspraken regelmatig tot discriminerend geweld over gaan.

De twee zaken zijn voor geen millimeter te vergelijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-07-2005, 19:05
Verwijderd
Bovendien nam al een tijdje vrijwel niemand Theo nog serieus. Dat imago mat hij zichzelf inderdaad aan, de schreeuwende dorpsgek die alles wel kon maken. Dat zei hij ook meermalen. Hij wist dat hij mensen tegen de schenen schopte en hij wist dat hij voor gek versleten werd. Hij was gewoon een geboren rebel, hij vond het gewoon leuk om te schoppen om het schoppen. Hoe meer je tegen hem inging, hoe leuker hij het vond.

Er was ook bijna geen fatsoenlijk platform meer dat Theo nog publicatieruimte gaf. Alleen bij Metro kon hij het nog proberen. Voor de rest had hij zich vrijwel overal in medialand gehaat gemaakt. Hij maakte met iedereen ruzie en schopte overal tegenaan. Ook in eigen kring had hij meer vijanden dan vrienden.
Oud 11-07-2005, 20:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-07-2005 @ 18:54 :
Vind je het vreemd, Van Gogh paste een soort spot toe, had zelf een imago van de dorpsgek aangemeten gekregen, a la neem het met een korreltje zout.

Daarnaast hebben we een imam die bloedserieus een veel erger haatdragende uitspraak doet, terwijl we weten dat er mensen zijn die dankzij dat soort uitspraken regelmatig tot discriminerend geweld over gaan.

De twee zaken zijn voor geen millimeter te vergelijken.
U heeft gelijk.

Het was alleen een beetje jammer, dat eerst de beledigen van van Gogh kwamen, waar veel Moslims aanstoot aan namen, maar niks tegen konden beginnen. En dat er daarna een Imam opstond, die toen door iedereen de grond in werd geboord. Dat geeft je dan het idee dat er met 2 maten wordt gemeet.
Oud 11-07-2005, 21:29
Verwijderd
Ja, je krijgt wel vaker een idee dat. Maar als je je wat meer verdiept in de zaak zie je dat dat niet zo is, hoewel ik overigens een tegenstander was van zowel vervolging van El Moumni als Van Gogh. Vrijheid van meningsuiting heet zoiets, iets dat krampachtige doorgeschoten mietjes in de Nederlandse politiek meestal niet begrijpen.
Oud 11-07-2005, 22:54
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 21:29 :
Vrijheid van meningsuiting heet zoiets, iets dat krampachtige doorgeschoten mietjes in de Nederlandse politiek meestal niet begrijpen.
Oh, ze begrijpen het best hoor (vooral als ze zelf hun mond open willen trekken) alleen is het momenteel niet in de mode.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 11-07-2005, 23:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zeer gewelddadige video's bij B.

Mohammed B. is geobsedeerd door dood, geweld en verminking. Dat is op te maken uit de documenten en beelddragers die bij hem in beslag zijn genomen.
Bij doorzoeking van B. 's woning stuitte de politie op teksten die oproepen ongelovigen te doden en cd-roms met gruwelijke beelden van mutilaties, amputaties, liquidaties en van sex met dode vrouwen.
De rechter wilde B. aan het laten praten: "Wat is er toch met u gebeurd?" B. : "Het enige dat ik daarop kan zeggen, is dat ik elke dag tot mijn Heer bidt. Dat hij mij behoedt dat ik anders denk, dan dat ik nu denk. "


"Theatrale vertoning, charismaloos"

"Het optreden van Mohammed B. is een theatrale vertoning, van iemand die geen charisma heeft. Hij wil een leider zijn, maar dat is hij niet, hij heeft geen retorisch vermogen. Dus kiest hij voor extreme kledij en sjaal. "
Dat zegt hoogleraar Afshin Ellian maandag bij AT5. "Bij de moord had hij verwacht te sterven, vandaar de witte kleding. Nu de zwarte, die moet denken aan waardigheid. " B. droeg een zwarte djellaba en een Arafat-sjaal op het hoofd.
Volgens Ellian schrijft B. "Sinterklaasgedichtjes". Daar wordt ook rapper Ali B. in genoemd. "Ook een zachte moslim, die wordt gehaat door radicalen


'Instrument van God' in vier stadia

Mohammed B. ziet zichzelf als een instrument van God en is bezeten van geweld en verminking. De moordenaar van Theo van Gogh heeft ook overwogen om een aanslag te plegen op een grote groep burgers of op Ahmet Aboutaleb.
Dat concludeert islam-deskundige Ruud Peters. Hij onderzocht voor justitie de ideologische en religieuze ontwikkeling van B. die in korte tijd buitengewoon haatdragen en gewelddadig werd.
Peters ziet vier stadia: 1.verwerping van westerse normen en waarden; 2.keert zich democratische rechtsorde; 3.roept op tot Islamitische jihad; 4.pleegt geweld tegen beledigers van de islam.


Extreem gedrag van verdachte in PBC

Een van de opvallendste elementen uit het rapport dat het Pieter Baan Centrum (PBC) over Mohammed B. heeft opgemaakt, is dat hij in de kliniek twee islamitische mannen 'les' heeft gegeven. Hij leende gewelddadige teksten uit en zonderde hij zich tegen de regels met hen af. B. gaat volgens het PBC door met het rekruteren voor de jihad.
De deskundigen van het PBC kregen geen zicht op B. die zijn rug toekeerde. Dat kan een uiting zijn van superioriteit en narcistische trekken, maar dat staat niet onomstotelijk vast.
Aanwijzingen voor godsdienstwaanzin zegt het PBC ook niet te hebben gevonden.


B. zegt toch wat, in het Arabisch

Mohammed B. heeft op de 1e zittingsdag op een vraag van de rechtbank in het Arabisch geantwoord met iets wat je een schietgebedje zou kunnen noemen.
"Ik verafschuw de duivel in de naam van Allah, de barmhartige, genadevolle. Vrede zij met hem, de profeet Mohammed", zei B. Volgens islamoloog R. Peters is deze formule zeer algemeen. Overigens wordt al langer getwijfeld aan de kennis van B. van de Arabische talen en de betekenis van de koran. Het Nederlands van B. klinkt ronduit plat.
Het OM had er kennelijk niet op gerekend dat B. iets in zijn moedertaal zou zeggen, er was geen tolk aanwezig.


Geen bewijs voor mededaders moord

Aanwijzingen dat andere personen rechtstreeks betrokken zijn geweest bij de moord op Theo van Gogh zijn er wel, maar hard bewijs ontbreekt.
Dat zei U. Bentinck, voorzitter van de rechtbank maandagmiddag tijdens het proces tegen Mohammed B. De andere personen zouden kunnen zitten in de Hofstadgroep, het terreurnetwerk rond B.
Twee Hofstad-leden lijken in een afgeluisterd gesprek meer te weten, maar op cruciale vragen weet de ander het antwoord niet. Ook ontbreekt bewijs dat een Hofstad-verdachte die in de Pythagorasstraat werkte, B. over het vertrek van Van Gogh van huis, heeft getipt.


B. wil gehele verantwoordelijkheid

De 27-jarige Mohammed B. wil de volledige verantwoordelijkheid dragen voor de door hem gepleegde moord op Theo van Gogh.
Dat bleek maandag op de eerste zittingsdag in het proces tegen de extremistische moslim. Het Pieter Baan Centrum, waar B. op zich niet meewerkte aan een onderzoek, trok dezelfde conclusie: volledig toerekeningsvatbaar.
Een in een zwarte djellaba geklede B. hoorde de aanklacht en de slachtofferverklaringen uiterlijk onbewogen aan. Hij glimlachte wat en het enige wat hij zei had betrekking op de verklaring die hij via zijn advocaat al had gegeven.


Mohammed B. had de doodstraf gewild

"Ik zweer bij God. Als ze de doodstraf hadden, zou ik erom smeken. Sukkels. " Deze opmerking heeft Mohammed B. gemaakt in een telefoongesprek met zijn broer Hassan op 19 januari.
Rechtbankvoorzitter U. Bentinck las deze en andere zinsneden voor tijdens het proces. Ze komen uit afgeluisterde en opgenomen telefoongesprekken en uit verklaringen aan de politie. B. nam het bij een eerdere zitting nog op voor "zijn broertje, die heeft niks gedaan. "
Tegen politiemensen die hem met zijn verwonding naar het ziekenhuiis begeleidden, zei B. dat het de bedoeling was te worden doodgeschoten.


Moeder Van Gogh: B. is een stakker

In een slachtofferverklaring die de moeder van Theo van Gogh maandag voor de rechtbank voorlas, noemt ze Mohammed B. een stakker.
De moordenaar van haar zoon had alle tijd om de moord voor te bereiden. "Hij had al drie jaar een uitkering. Hij moest dat varken doden van God, maar voor hem geen 72 maagden, maar een gevangenisstraf. "
Volgens mevrouw Van Gogh moest haar zoon dood van B. , omdat hij te ver was gegaan. "Hij is vermoord met 7 schoten. en twee messen als toegift. Ook heeft B. nog geprobeerd Theo te onthoofden, want dat varken moest dood. "

www.at5.nl



GOSH wat een pathetische vent. Zo heilig als een boontje doen, maar wel afgrijselijk videomateriaal in bezit te hebben, zoals seks met dode vrouwen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 00:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
At5poll:

Het zwijgrecht van een verdachte is iets dat we moeten koesteren.

Mee eens 43.1 %
Niet mee eens 56.9 %
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 00:08
Verwijderd
Haha

Voor degenen die het nog niet doorhadden, het zwijgrecht is geen 'recht' in letterlijke zin. Als iemand niets wil zeggen zwijgt hij gewoon, punt.
Oud 12-07-2005, 00:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2005 @ 00:08 :
Haha

Voor degenen die het nog niet doorhadden, het zwijgrecht is geen 'recht' in letterlijke zin. Als iemand niets wil zeggen zwijgt hij gewoon, punt.
de niet mee eens stemmers willen zeker dat er geluid uit geslagen wordt ofzo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2005, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2005 @ 00:10 :
de niet mee eens stemmers willen zeker dat er geluid uit geslagen wordt ofzo
Ja, zoiets. Je zou hooguit het zwijgen op een vraag van de rechter strafbaar kunnen maken, maar dan geven mensen gewoon onzin-antwoorden. Daarna kom je al in de sfeer van lichamelijke druk, martelen dus. En daarvan is ook bekend dat mensen vaak willekeurige onzin uitkramen om er maar vanaf te zijn.
Oud 12-07-2005, 03:01
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 14:34 :
We kunnen hierop ook niet anders reageren dan hem gewoon voor de rest van zijn leven op te bergen tegen zo laag mogelijke kosten per dag, in totale afzondering. Geen kranten, geen contact, geen bezoek.
Ik ben het hier helemaal mee eens. En ik wil er aan toe voegen dat ze wat mij betreft om dit soort types inderdaad de doodstraf weer moeten invoeren want een man als hij verdient het volgens mij niet om te leven.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 12-07-2005, 11:16
Verwijderd
Ja, maar hij vindt het ongetwijfeld tof om doodgemaakt te worden en bovendien straalt dat alleen maar af op zijn jihadvriendjes.
Oud 12-07-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 12-07-2005 @ 03:01 :
Ik ben het hier helemaal mee eens. En ik wil er aan toe voegen dat ze wat mij betreft om dit soort types inderdaad de doodstraf weer moeten invoeren want een man als hij verdient het volgens mij niet om te leven.
Iemand met zulke opvattingen als jij ook niet, en nu?
Oud 12-07-2005, 12:31
koelieboelie
koelieboelie is offline
de officier van justitie geeft nu dat betoog he,
en net voor de pauze gaat het over een vrouw, een omstandster bij de moord op theo, en die heeft een claim ingedient omdat er een kogel in dr schoen zat, en ze heeft een foto van dr schoen in dr dossier gedaan, en toen zei de officier dat er wel geen bonnetje bij zat, maar de rechtbank moet maar wat redelijks claimen...

dat neem je toch niet serieus tijdens zo'n rechtzaak
Oud 12-07-2005, 12:38
Verwijderd
Uh, hoezo? Als iemand schade heeft geleden door toedoen van de verdachte dan kan er zoals dat heet een civiele procedure in gevoegd worden, een claim voor schadevergoeding dus. Ik zie niet in waarom dat in dit geval niet zou moeten gebeuren. Omdat een schoen te goedkoop is? Waar ligt dan de grens?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoge straffen Hofstadgroep
Levitating Nun
43 11-03-2006 13:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 07-02-2006 01:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 20:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twee arrestaties in trein bij A'dam
T_ID
172 15-11-2005 15:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Mohammed B. (II)
Levitating Nun
43 29-07-2005 18:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.