Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2007, 19:24
Arampa
Arampa is offline
Ik heb een probleem en mijn vraag is serieus, dus graag ook serieus antwoord.

Ik ben iets meer dan een maand geleden voor het eerst met mijn (inmiddels ex-)vriend naar bed geweest, twee weken daarna nog een keer. Ik ben niet aan de pil maar we hebben beide keren een condoom gebruikt. Dezelfde ochtend als de eerste keer voelde ik me (voordat we het deden) erg misselijk, maar dat is het punt niet. Een paar uur nadat we het hadden gedaan werd ik (twee weken te vroeg) ongesteld, verder was het een gewone menstruatie met dezelfde verschijnselen als ik normaal ook heb.

Twee weken na de tweede keer - ergens afgelopen week - ben ik ongesteld geworden. Ik heb altijd een heel regelmatig ritme gehad en ik was nu ook zoals altijd vier weken na de vorige keer ongesteld. De afgelopen weken ben ik erg grieperig geweest, maar dat was eerst dat ik moe en lamlendig was en nu ben ik moe en misselijk en mijn darmen liggen overhoop, en ik heb amper eetlust. Niet het gevoel van overgeven, maar een heel vaag weeïg gevoel in mn maag. Ik ben nu - ondanks het feit dat ik gewoon ongesteld ben geworden - bang dat ik toch zwanger ben. En toch kan ik het me niet voorstellen want we hebben de condooms beide keren correct gebruikt en toen hij het condoom afdeed nadat hij was klaargekomen was beide keren geen lek te zien.

Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?
Oud 01-12-2007, 19:32
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Nul.
__________________
i create glitches with my voice
Oud 01-12-2007, 19:35
Arampa
Arampa is offline
Citaat:
Nul.
Kun je me ook uitleggen waarom je dat denkt? Het probleem is dus dat ik in de twee weken die verstreken zijn sinds de laatste keer dat we het deden of in de tijd sinds de eerste keer geen andere klachten heb gehad, en dat ik me nu dus heel erg afvraag of mijn misselijkheid komt van de griep of dat er meer is.
Oud 01-12-2007, 19:40
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Nul.
qft,

meid alles is er allang uitgebloed als er al wat was,

en daarbij die onregelmatige cyclus nu komt gewoon doordat,wat je zelf aangeeft, dat je je ff niet helemaal lekker voelt. tel daarbij op de ''stress'' van dit ''probleem'' en klaar ben je.

niet zwanger
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 01-12-2007, 19:50
Arampa
Arampa is offline
Citaat:
qft,

meid alles is er allang uitgebloed als er al wat was,

en daarbij die onregelmatige cyclus nu komt gewoon doordat,wat je zelf aangeeft, dat je je ff niet helemaal lekker voelt. tel daarbij op de ''stress'' van dit ''probleem'' en klaar ben je.

niet zwanger
In de zomervakantie was in twee weken te vroeg ongesteld, dus precies tussen twee keer in als ik mijn normale ritme zou hebben. De keer daarna was wel weer zoals altijd netjes vier weken later. Mijn menstruatie nu (deze week dus) is ook keurig vier weken na de vorige, maar die vorige was dus twee weken te vroeg. En ik heb wel eens gehoord dat je menstruatie ook door kan gaan als je zwanger bent... Stel dat ik zwanger zou zijn, wat voor dingen had ik dan moeten voelen binnen twee/vier weken na de sex?
Oud 01-12-2007, 19:55
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
bijzonder weinig denk ik.
maar sowieso is je menstruatie de eerste jaren nog redelijk onregelmatig.
ik neem iigeval aan dat je nog niet heel oud bent?zie geen leeftijd bij je naam staan,maargoed dat kan t dus ook makkelijk zijn.

Als je je dr echt zo druk om blijft maken doe dan ff lekker n zwangerschapstestje met verse ochtendurine.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 01-12-2007, 19:56
Verwijderd
je kan altijd een test doen als je denkt dat je zwanger bent al is de kans belachelijk klein en kan je altijd gewoon ziek zijn of zwaar gestressed omdat je denkt dat je zwanger bent.
Oud 01-12-2007, 19:59
Arampa
Arampa is offline
De eerste 2/4 weken van een zwangerschap voel je dus heel weinig? Wanneer beginnen symptomen dan?

Ik ben zeventien, maar heb eigenlijk vanaf het begin dat ik ongesteld werd een strak ritme. Maar ik hoorde iets over dat je een zwangerschapstest alleen kan doen op de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden. Ik ben dus wel ongesteld. Is de uitslag dan betrouwbaar?

En nog iets: als er een lek in het condoom had gezeten, was het dan te zien geweest dat er sperma uitkwam of is sperma te stroperig om door een klein gaatje te kunnen?

Ik kan me echt niet voorstellen dat het mis is gegaan, maar er is toch iets dat me alarmeert en constant zegt: "wat nou als...".
Oud 01-12-2007, 20:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Voor dit soort vragen hebben we het grote zwangerschapstopic.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit breezerseks duikt op
infrasoft
320 13-06-2007 09:26
Verhalen & Gedichten Stenig
Vogelvrij
20 12-11-2005 13:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nederlands boekverslag
ard16slot
2 22-05-2003 18:51
Drugs & Alcohol breezers
michieltje
32 13-05-2003 22:04
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #2!
Snufje
279 07-04-2003 17:46
Seksualiteit pil én condoom??
Verwijderd
16 11-03-2002 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.