Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2012, 09:05
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Ik heb binnenkort een examen nederlands op VWO niveau (niveau5/6) maar ik heb hiervoor een boek nodig wat alle grammatica en zinsdelen uitlegt zoals lijdendvoorwerp etc.

Ik heb gegoogled maar kan niet echt een geschikt boek vinden.
Weet iemand hier welk boek geschikt is of welke boeken er op middelbare scholen bij het VWO gebruikt worden? (liefst isbn nummers)

Groetjes BM
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2012, 09:37
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
je hebt van 'samengevat' boekjes, volgens mij voor elk niveau en elk vak.
of anders examenbundels.

http://www.bruna.nl/is-bin/INTERSHOP...vwo+nederlands
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 09:45
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
de examenbundel heb ik al maar daar staat verder geen uitleg in. van samengevat kan ik de versie nederlands vwo niet vinden
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 10:19
Verwijderd
Er bestaat geen samengevatboekje voor Nederlands voor vwo, omdat dit niet terugkomt in de centrale eindexamens. Sowieso is er bij ons in de bovenbouw van het vwo helemaal geen aandacht meer besteed aan ontleden. In de onderbouw gebruikten wij de boeken Op Nieuw Niveau, maar die vond ik helemaal niet zo prettig en het lijkt me nogal duur om die aan te schaffen, terwijl er niet eens alleen maar grammatica in staat. Als je op zoek bent naar uitleg kan www.cambiumned.nl ook nog wel helpen, hier staan zowel uitleg als oefeningen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 10:20
Verwijderd
Je zegt trouwens dat je een examen krijgt, maar gaat dit examen ook specifiek over grammatica en ontleden? Ik weet niet hoe het op andere scholen is, maar bij ons is het ontleden van zinnen nooit teruggekomen op een schoolexamen. Grammatica als werkwoordspelling daarentegen wel een paar keer.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 11:09
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Het is een examen voor de universiteit, om toegelaten te worden... Ik heb helaas nog geen brief gehad met wat er getoetst word, maar ik hoorde dit van een collega, dat hier ook erg op gelet word.

Deze brief krijg ik als het goed is binnen 2 weken maar aangezien ik op vakantie ga wil ik tijdens deze vakantie ook al een beetje oefenen en heb ik dus een boek ofzo nodig.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 14:37
Verwijderd
Wij gebruiken het boek Nieuw Nederlands. Ik vind het wel een ok boek, k vind nederlands niet zo leuk maar je kan echt slechtere boeken hebben. Het wordt allemaal ook duidelijk uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 14:53
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
proefexamens of oefeningen staan mss ook wel op internet.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 15:00
AmberHomework
Avatar van AmberHomework
AmberHomework is offline
Misschien moet je eens een keer op www.bol.com kijken. Daar heb ik super veel goede dingen gekocht. En anders op marktplaats kan je boeken mega goedkoop krijgen(Wel altijd een foto van het boek bij de advertentie vragen als die er niet staat!!!)

Succes XxambertjexX
__________________
XxxAmbertjexxX Ik wil dierenarts worden
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 15:43
nightrise
nightrise is offline
Ik heb (5vwo) nieuw top niveau en daar zit een informatie boek bij waar het instaat maar niet heel duidelijk.
Ik heb zelf het boekje Nederlands in je pocket van wolters' Nederland gekocht hierin word het wel goed uitgelegd deze is volgens mij onder de 10 euro.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 14:53
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
Het boekje van nederlands in je pocket lijkt me wel geschikt, ik zou alleen willen weten voor welk niveau dit boekje gebruikt wordt... is dat ook voor vwo?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 15:56
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Misschien moet je eens een keer op www.bol.com kijken. Daar heb ik super veel goede dingen gekocht. En anders op marktplaats kan je boeken mega goedkoop krijgen(Wel altijd een foto van het boek bij de advertentie vragen als die er niet staat!!!)

Succes XxambertjexX
Tip: letters gewoon zwart laten, dan krijgen we geen hoofdpijn van het lezen van je reactie
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 15:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Een vwo-eindexamen bestaat uit twee delen:

1. Een tekst lezen en er vragen over maken (je moet dus dingen weten over tekstdelen, signaalwoorden en dergelijke, en ervaring hebben met het lezen van moeilijkere teksten).
2. Een samenvatting maken. Volgens de ideeën van CITO (die zijn wat anders dan 'hoppa de boel samenvatten!' maar gaan erom dat bepaalde dingen erin staan).

Dus ik vraag me af waarom je dat van zinsdelen enzovoort wilt leren? Omdat je je spelling wilt verbeteren?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 21:45
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Het boekje van nederlands in je pocket lijkt me wel geschikt, ik zou alleen willen weten voor welk niveau dit boekje gebruikt wordt... is dat ook voor vwo?
Sorry voor deze late reactie, maar volgens mij wel achterop staat oa ter voorbereiding van proefwerken en eindexamens en ze hebben ook latijn in je pocket. En hij staat bij de site van de uitgever bij 16+. Op woltersinjepocket.nl kun je ook even de inhoudsopgave bekijken.
Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.