Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2016, 08:46
Prada5001
Prada5001 is offline
Hey Hey, ik heb gister de pil aangevraagd. Deze ga ik gebruiken tegen de buikpijn en voorbehoedsmiddel. Nu vertelde mijn moeder dat ze ontzettend DIK wordt van de pil!!! Wat zijn jullie ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 08:56
PotatoBoy99
PotatoBoy99 is offline
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaringen want ja ben een jongen. Maar wat ik zo hoor van andere meiden is dat iedereen er anders op reageert. De ene voelt zich depressief, de ander wordt wat steviger en de meeste merken er niks/niet veel van. Maak je maar geen zorgen en probeer het gewoon. Na een tijdje merk je vanzelf of je ergens last van hebt en dan moet je zelf beslissen of je er mee doorgaat of stopt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 09:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt er inderdaad dikker van worden, en erger, je libido gaat er aanzienlijk van omlaag.
Ik prefereer zelf sterk voorbehoedsmiddelen zonder hormonen. Maar die helpen niet tegen buikpijn
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 11:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat kan. Gewichtstoename is een van de bijwerkingen waar je last van kan krijgen. Net zoals acne, of rare afscheiding, misselijkheid.. Ik heb er een aantal moeten proberen voor ik er een vond die goed bij me paste.
Spoiler


Dus geen zorgen, als je merkt dat je last hebt van bijwerkingen, kun je een andere soort vragen.
Tip: lees de bijwerkingen pas als je ergens last van krijgt, want anders gaat het in je hoofd zitten en krijg je overal last van.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 12:21
angellouise_
angellouise_ is offline
Het is inderdaad een mogelijke bijwerking van de pil, maar dit wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is. Wat je vaak ziet bij mensen die aankomen van de pil is dat de eetlust toeneemt en dat zij daardoor aankomen. Als je niet graag wilt aankomen, gewoon goed opletten op dat je gezond eet . Verder komen vrouwen ook wel eens vooral plaatselijk aan, meestal worden de vrouwelijke vormen dan wat groter, zoals de borsten, billen of heupen. Het verschilt verder ook nog welke pil je hebt, je kunt op internet ervaringen van verschillende anticonceptiepillen lezen om te weten wat een bepaalde pil met iemand heeft gedaan. Wees echt niet bang dat je opeens van een gemiddelde bouw naar zwaar overgewicht gaat hoor haha. Ik ben wel iets aangekomen sinds ik aan de Microgynon 30 zit, mijn vrouwelijke vormen zijn wat sneller gegroeit vergeleken met hoeveel ze groeiden toen ik nog niet aan de pil zat door de hoeveelheid hormonen in de pil. Maar verder heb ik nogsteeds een gespierde buik en zijn m'n benen nog hetzelfde hoor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 13:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf absoluut geen last van bovengenoemde bijwerkingen, terwijl ik toch al een jaar of twee de pil gebruik. Hoe je lijf reageert verschilt sterk per persoon.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 16:49
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik had geen last van fysieke bijwerkingen, maar mijn libido ging omlaag en mijn persoonlijkheid veranderde. Dat vond ik persoonlijk veel erger.

Meteen gestopt zodra ik de link legde. Ik zou er goed op letten, de pil is best een hormonenbom.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2016, 09:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit hoort op lichaam en gezondheid dus ik heb je topic verplaatst. Bijwerkingen van iedere pil zijn voor iedereen anders. Als je al aankomt door de pil, dan komt dat doordat je meer eetlust krijgt. Zolang jij je eetpatroon niet verandert, zul je dus niet aankomen van de pil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2016, 13:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het aankomen van de pil valt over het algemeen erg mee. Het kan wel, en is individueel verschillend, maar de meeste meiden beginnen in de pubertijd waarin het lichaam toch al veranderd, pil of niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2016, 09:54
Eevee 2208
Avatar van Eevee 2208
Eevee 2208 is offline
Ik zit nu ook al zon 1.5 jaar aan de pil. Maar ik ben toen 3 kilo aangekomen, verder niets. Ik eet zoals (bijna) elke puber eet en kom ook niet snel aan, maar dat is natuurlijk verschillend per lichaam. Wel had ik in het begin last van misselijkheid, maar ik weet niet of dat door de pil kwam. Heb namelijk al een lange tijd last van PDS, waar het ook door kan komen. Het is dus voor mij ook lastig om te zeggen of sommige symptonen door de pil komen, of daardoor. Verder heb ik maar weinig last van dingen. Ik slik de pil ook vaak voor 6 weken i.p.v. 3. Maar ik zou het gewoon proberen, en dan kun je altijd nog stoppen als je het echt niets vind 😉.

Ohja ik slik trouwens Levonorgestrel/Ethinylestradiol.
Heb maar nauwelijks last van buikpijn en helpt ook goed tegen puistjes.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Psychologie leeg :|
boe-1986
6 29-10-2004 20:49
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Lichaam & Gezondheid de pil+diarree: zwanger?
Tulpje6
16 21-01-2004 15:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.