Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 19:02
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Heey allemaal,

ik vroeg me af hoe vaak jullie met je partner een ruzie/ruzietje/ meningsverschil hebben of kibbelen?

Hebben jullie bijvoorbeeld een vrij rustige relatie met bijna nooit ruzie of bijvoorbeeld veel passie en vonken maar ook echte ruzies, of juist een heerlijke relatie vol passie en nooit ruzie of...

Lijkt me wel interessant om te zien hoe vaak anderen een meningsverschil hebben, en hoe jullie dit oplossen. Gaan jullie erover praten en pakken jullie meteen het probleem aan, interesseert het jullie niet echt en verdwijnt de boosheid vanzelf, of gaan jullie hele lange en diepe gesprekken houden?

En hoelang ga je dan met de desbetreffende partner? Je mag ook over eerdere relaties vertellen, ben wel benieuwd hoe andere stelletjes met ruzies omgaan..

Ehm..misschien wel zo eerlijk als TS begint:

Ik heb op zich een vrij rustige relatie, wel soms wat kibbelen, en heel soms echt een groot meningsverschil. Maar nu letten we er meer op en is het wel minder. Toch wil ik het nog minder hebben, omdat ik merk dat onze relatie anders in de gevarenzone kan komen..Verder hebben we wel veel passie in de relatie.

Met mijn ex was dit anders, daar had ik heel veel passie en hartstocht mee, maar ook heel erg veel ruzie. Eigenlijk losten we onze ruzies dan weer op met passie. Nouja daardoor merk je wel dat een andere relatie dan weer verdomd rustig lijkt. Maar toch is een relatie met veel passie maar ook veel ruzie niet goed denk ik.

Nu jullie !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 19:06
Verwijderd
Echte ruzie hebben we eigenlijk nooit. We kibbelen wel regelmatig, lopen wel eens een beetje te bekvechten, hebben heus wel meningsverschillen, maar echte ruzie hebben we niet. Dat vind ik ook helemaal niet erg, want ik haat ruzie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:18
Verwijderd
Nooit ruzie/meningsverschillen. Komt nog wel (of niet =D)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:18
Verwijderd
Wel gekibbel of kleine onenigheidjes, soms blazen we het op, maar meestal niet. We zijn nu bijna 5 jaar samen, we wonen 3 jaar samen. In de eerste twee jaar van onze relatie waren er wat meer spanningen (we zagen elkaar weinig, kregen vaak kritiek van anderen omdat ik 15/16 was en hij tien jaar ouder) daardoor waren wij ook sneller opgefokt en kregen we wat sneller ruzie.

Nu in de laatste 3 jaar worden de 'ruzies' steeds milder, terwijl het samenzijn voor mijn gevoel steeds... hoe-noem-je-dat... steeds warmer en zachter wordt. Fijner. We leren elkaar ongemerkt nog steeds beter kennen en dat voelt heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:43
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nooit ruzie met mijn vriend. Ik ben nu ruim 2.5 jaar bij hem.
Ik denk dat het vooral iets van mijn vriend is; hij blijft altijd nogal kalm, en pikt blijkbaar veel van mij. Alhoewel; ik denk dat we het gewoon goed hebben samen .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:56
Verwijderd
Nooit ende nimmer.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:05
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
We kibbelen weleens wat, dat komt altijd ook meteen goed. Heel soms hebben we wel een echte ruzie, maar dat wordt altijd uitgepraat, dezelfde dag.
Anders kan ik niet slapen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:41
Verwijderd
We hebben zelden tot nooit ruzie. We zijn nu 1,5 jaar samen en ik denk dat we 3 à 4 keer ruzie hebben gehad. Wij praten alles ook altijd meteen uit, ik vind het namelijk vreselijk om boos ruzie te hebben. We zijn het gewoon heel vaak eens met elkaar, dus dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:49
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Wij hebben best wel eens ruzie. Dat komt eigenlijk bijna altijd door misverstanden van ons beide en daarbij zijn we allebei nogal koppig. Meestal laten we elkaar er een dag over nadenken en praten we het dan uit. We krijgen eigenlijk nooit echt ruzie over meningsverschillen, maar onze ruzies worden door misverstanden vaak erger omdat je in een boze bui jezelf nog wel is kan laten gaan en dan zeggen wij vaak dingen die we niet menen . Daardoor moeten wij altijd even "afkoelen"zeg maar
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 09:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
laatste keer dat hij 'onaardig' deed tegen mij, ergerde hij zich aan mij omdat ik commentaar had op een voetballer tijdens een voetbalwedstrijd ... ik had wel gelijk, maar toch .

Laatste keer dat we ruzie hadden, had hij zich verslapen en heb ik een uur voor een dichte deur zitten wachten tot meneer wakker werd, maar dat heeft ie ook nooit meer gedaan, hij is ook nooit meer te laat, dus hij heeft er toen wel van geleerd .

2 keer in bijna 2 jaar, lijkt me best redelijk. We zien elkaar ook vrij weinig, dus als je elkaar dan ziet, is het gezellig en leuk.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:15
waves
Avatar van waves
waves is offline
nooit eigenlijk, afentoe overdreven geïrriteerd zijn zodat het grappig bedoelt is.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:19
Chosen
Avatar van Chosen
Chosen is offline
Nog geen echte ruzie gehad, wel af en toe van die nutteloze kibbeldingetjes die nergens over gaan. Ze zeurt bijvoorbeeld altijd over hoe ik een gevaar ben in het verkeer, maar daar heb ik zelf nog nooit wat van gemerkt .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:20
Verwijderd
We hebben eigenlijk nooit echt ruzie. Dat komt misschien ook omdat we er allebei niet van houden om ruzie te hebben, en we gaan het dus ook uit de weg. Aan de andere kant zijn we wel allebei gigantisch koppig, dus als we een meningsverschil hebben (meestal om politieke zaken, eigenlijk ), kan dat bijna ontaarden in ruzie. Maar dat gaan we dus weer uit de weg. Eigenlijk gebeurt het trouwens vooral als we allebei moe zijn en chagrijnig...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:25
Verwijderd
Hmm we ergeren ons wel eens aan elkaar, en dan gaan we elkaar negerend naar de tv kijken. En als we elkaar dan aankijken moeten we lachen en is het weer goed.

Ook wel es flinke ruzie gehad maar als je achteraf ziet dat het echt nergens over gaat is het zo weer over. Overigens zal ik eerder me excuus aanbieden dus meestal komt het goedmaken van mijn kant
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:30
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Hmm niet echt ruzie. Ruzie maar 1/2 keer gehad, meningsverschillen wat meer en discussies ( doordat ik vaak het probleem ben) nog wat meer.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:47
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
vrij rustige relatie met af en toe ruzie...we hebben nog nooit echt ruzie gehad (1,5 jaar verkering) nooit uitschelden of telefoon boos ophangen dat soort dingen...wel kibbelen en meningsverschillen en boos op elkaar zijn, maar nooit zo heel erg zalk maar zeggen..dus daat wel goed hehe
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 12:13
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
evanescene schreef op 09-06-2005 @ 11:47 :
vrij rustige relatie met af en toe ruzie...we hebben nog nooit echt ruzie gehad (1,5 jaar verkering) nooit uitschelden of telefoon boos ophangen dat soort dingen...wel kibbelen en meningsverschillen en boos op elkaar zijn, maar nooit zo heel erg zalk maar zeggen..dus daat wel goed hehe
Och boos de telefoon ophangen in terwijl ik nog aan het praten ben, doet mijn vriend altijd zo respectloos vind ik dat, dan wordt ik alleen maar nog bozer
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 15:20
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Zondag liepen mijn vriend en ik terug naar de auto, we waren naar de bios geweest. Toen hadden we het erover dat we in de 4 maanden dat we nu verkering hebben nog nooit ruzie hebben gehad, en zelfs nog nooit boos op elkaar zijn geweest.
Dat komt omdat we allebei nogal goed zijn in het verplaatsen in andere personen. Ik kan me meestal wel vinden in argumenten die mensen me geven als iets niet verloopt zoals de afspraak was. Het komt zelden voor dat ik iemand echt NIET begrijp. Datzelfde geldt voor mijn vriend.
Ik moet nu wel benadrukken dat geen ruzie hebben met elkaar niet betekent dat onze relatie saai is. Vaak roepen mensen nogal snel dat het verfrissend is, een ruzie met je partner. Ik mis het toaal niet!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2005, 15:44
Verwijderd
Voordat we samenwoonden hadden we haast nooit 'ruzie', nu hebben we vaker meningsverschillen. Maar nooit echte ruzie.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
We zijn inmiddels 6 maanden samen, en hebben zeer zelden écht ruzie, weleens een meningsverschil maar dat is vaak al snel weer uitgepraat, en kunnen we er achteraf wel weer om lachen.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:53
Verwijderd
in mijn ogen hebben wij vaak meningsverschillen..

ik heb ook meerruzie met hem dan hij weet, maarja de rest van de tijd komen de vonken er wel van af.. maar best wel wat goed
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:22
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
We hebben in een jaar nog nooit ruzie gehad. We kibbelen wel best vaak. Naja, ik kibbel vooral op hem, hahah. Hij wordt echt nooit boos op mij, terwijl ik als ik iets met mezelf zou hebben echt gestoord van mij zou worden.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:35
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
We zijn zo'n 2 jaar samen, en de eerste keer dat we echt ruzie hadden was vorige maand of zo. Toen kon ik hem bijna door die telefoon sleuren, allemaal al weer goed hoor Zo hoort het ook.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Neeske schreef op 08-06-2005 @ 19:18 :
Nooit ruzie
Wel eens meningsverschillen (gelukkig) Maar nooit met boosheid en of schreeuwen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
constant
zoals nu
probeer je elkaar weer even te negeren
wat niet lukt
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2005, 13:21
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Wij hebben nooit ruzie.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:59
Verwijderd
Ik ben nu pas drieëneenhalve maand bij mijn vriend, maar nog geen ruzie gehad. Hooguit een paar irritaties, dat een van ons dan boos wegloopt en de ander negeert, maar die zijn na 10 minuten weer over, omdat dan één van ons beseft dat het echt nergens over gaat en het goedmaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:46
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Bijna nooit. 1 keer heb ik me aangesteld toen we aan het wandelen waren door Maastricht maar dat was zijn schuld, hehe.
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:00
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Nooit
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:03
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
regelmatig.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:26
ChateauDenise
Avatar van ChateauDenise
ChateauDenise is offline
2 Keer in de afgelopen 4 jaar. Nou ja ruzie.. Eerder een heftige woordenwisseling van 2 minuten. Maar elkaar uitschelden hebben we nog nooit gedaan. Soms op een sarcastische manier, als we melig zijn.
__________________
Magiër
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
ChateauDenise schreef op 14-06-2005 @ 16:26 :
2 Keer in de afgelopen 4 jaar. Nou ja ruzie.. Eerder een heftige woordenwisseling van 2 minuten. Maar elkaar uitschelden hebben we nog nooit gedaan. Soms op een sarcastische manier, als we melig zijn.
Wow, heb je Andy aan het schreeuwen gebracht?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:45
Schranktür
Schranktür is offline
Regelmatig kibbelen/meningsverschil en af en toe een knallende ruzie.

Kibbelen/meningsverschil:
We praten het meestal uit, soms laten we het zo.

Knallende ruzie:
Eerst lekker knallen, dan even uit de situatie stappen door even weg te lopen en bij zinnen te komen, dan soms nog meer ruzie, soms ook niet, uitpraten en goedmaken.

We zijn ruim drie jaar samen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb bij geen enkele partner ooit ruzie gehad, ik denk dat dat komt doordat ik vrij tollerant ben
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:15
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Nooit ruzie
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Levensverhaaltjuh
Somebody Special
37 31-05-2005 00:04
Liefde & Relatie ruzie, hoevaak en hoe praten jullie dat uit?
never mind
11 02-06-2003 11:50
Liefde & Relatie ruzie met je vriend/vriendin
David
15 23-12-2002 09:19
Liefde & Relatie Mijn vriend & zijn vrienden..
Piccola
93 27-09-2002 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.