Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2012, 11:40
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik had DSL op een USB-stick gezet met Pendrivelinux. Alles goed en wel. Boot de USB, in het begin ging het goed: ik krijg een openingsscherm druk op enter (install). Na een minuutje krijg ik de melding ''can't find knoppix filesystem''.

Heb een paar keer DSL opnieuw op de USB-stick gezet, maar zonder resultaat.

Weet iemand wat ik moet doen?

Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2012, 11:47
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Heb je hem ooit eens succesvol geladen?

Pendrivelinux werkt met bootloader syslinux.
zelf werk ik met grubfordos en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Wil je best voor je een kleine handleiding schrijven en mijn menu.lst posten.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 13:49
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Heb je hem ooit eens succesvol geladen?

Pendrivelinux werkt met bootloader syslinux.
zelf werk ik met grubfordos en toe nu toe nog geen problemen mee gehad. Wil je best voor je een kleine handleiding schrijven en mijn menu.lst posten.
Als ik 'm boot komt er een mooi introscherm. Als je op enter drukt, start de installatie. Er worden eerst bestanden gecontroleerd en daarna krijg ik dat bericht. Dat zal het denk ik zijn, syslinux... Ja, heel graag zou ik een handleiding willen! Maar laten we eerst zeker stellen dat de laptop het aankan, het is namelijk een hele oude. Het is een Maxdata Eco 4200x: specs.

Wat denk je?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 19:12
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik denk wel dat hij dit aankan hoor. ik heb lucid puppy (puppy linux) weet de juiste naam zo gauw niet meer op een nog oudere laptop gedraait
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 20:35
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik ben ook meer van Puppy linux, dan dsl.
Het voelt, naar mijn mening, iets lichter aan.

Voor de handleiding, klik je de spoiler uit.
Spoiler
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 18-06-2012 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 23:43
Verwijderd
Hallo hij heeft toch al een bootable USB-stick? Wtf?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 06:54
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
wat bij hem mogelijk niet werkt, dus geef ik hem wat bij mij wel werkt.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 08:11
Verwijderd
Geef als bootoptie eens scsi op en als dat niet werkt noscsi? Het lijkt er simpelweg op alsof de goede drivers niet aanwezig zijn, dan kan er wel geboot worden want dat is een redelijk gestandaardiseerd process maar daarna kan hij niet verder met het lezen van de informatie.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 08:13
Verwijderd
En ik zou ook graag willen zien wat de laatste 10 regels zijn voordat hij de melding geeft dat hij het bestandssysteem niet kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 09:03
Caviamax
Caviamax is offline
Sorry voor de late reactie! Ik zie er voor nu vanaf. Het is meer werk dan het rendement zal geven. Maar bedankt voor de hulp!

Ik had wel een ander vraagje: ooit heb ik (heel dom) Linux op dezelfde partitie gezet als Windows... Kan ik nu alleen doormiddel van formatteren Linux verwijderen of is er een mogelijkheid om Linux los te verwijderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.